![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iisus a venit , a spalat, a adus in noi ceva transformari spirituale la nivelul intregi rase omenesti care au necesitat si iertare insa o singura spalare nu-i deajuns. Spui ca legea era ceva exterior , legea nu-i deloc exterior ci doar interior , intotdeuna a fost doar ca era prea partial cunoscuta , ca unii o aplica formalist este altceva insa uni au luat-o in serios cum a fost Iov si altii. Legea este mult mai vasta si ea este legata de toate calitatile noastre care trebuiesc intr=un final desavirsite la capacitatea lor deplina, la un moment dat in VT scrie ca Sluga Mea nu va obosi pina cind nu va aseza Legea pe tot pamintul. Este astazi asezata pe tot pamintul? nu este , atunci inseamna ca va fi in viitor . Intuiesc ca aici este vorba strict de moralitate. Mai este si alt vester prin care Domnul le spune evreilor ca Sluga lui Dumnezeu se va aseza si va turna Legea in inimile lor asta inseamna ca ii va curata si (si pe noi odata cu ei) si ii va mai inalta spiritual incit sa respecte legea de la sine. Legea se mai numeste legea firii pentru ca este in firea buna a omului insa totusi intre legea firii respectata de oameni de la sine si legea in intregime care este in noi mai sint mici diferente care tin de calitatile ce tin de partea harica-esoterica. Aportul harului si al trezviei-introspectiei vigilente/disciplinei de sine se insumeaza unul cu altul insa atunci cind ajungi la o usurinta in respectarea moralitatii crezi ca harul face totul si ca nu mai ai nevoie de lege de care te simteai incorsetat insa caracterul tau elevat o face si nu doar harul care purifica si protejaza calitatile intro anume masura. Asta au simtit Apostolii fiind special alesi dintre cei mai rasariti moraliceste in privinta potentialului si binecuvintati suplimentar insa oare citi dintre noi simt starea despatimita chiar si in prezenta harului? pe de alta parte legea este in noi in masura cizelarii calitatilor noastre, daca mai "torni lege" atunci calitatile cresc. Orice transformare este vizibila cel putin in ceea ce priveste interiorul individual privit de omul insusi, Apostolii au simtit prea multe transformari harice ca sa mai poata deosebi interior ce a venit strict de la har (si de la prezenta Lui intre ei) si ce ar fi venit strict prin lucrarea lui Iisus pe cruce insa Iisus nu a adus legea in inima ci mai degraba capacitatea de a ierta ( si de a fi iertati) si de a gindi mai elevat, de a avea conceptii mai curate incluisv la nivel potential. Moise nu s-a straduit degeaba, a corectat tendintele rele ale acelei generatii ca sa poata crea un mediu moral social care sa permita viitoarei generatii o aprofundare a moralitatii in caracterul lor asa incit acestia din urma sa intre in Tara Fagaduintei cu o baza morala puternic incetatenita care sa dainuiasca ulterior multe generatii. Last edited by Mihai36; 20.07.2011 at 23:51:16. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Intrebare: Cum este privita femeia in diversele religiile lumii? | maria-luisa | Generalitati | 43 | 25.10.2017 10:55:13 |
Faptele bune | danyel | Pocainta | 23 | 26.03.2011 09:45:46 |
A venit gerul peste Romania.Lucruri bune sunt?dar lucruri rele? | tigerAvalo9 | Generalitati | 15 | 06.01.2011 10:45:18 |
Fapte bune. | alexdu | Generalitati | 7 | 08.01.2010 14:38:18 |
VESTI BUNE ! | cristiboss56 | Resurse ortodoxe on-line | 28 | 28.04.2008 22:39:04 |
|