![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Cipri85,
Eu sunt convinsa ca nici ce ai postat tu nu ai citit cu atentie, adica cu spirit analitic, si asta din cauza puternicei tale indoctrinari specifice fundamentalismului religios, pentru ca iata ce zice printre altele Sf. Ioan Gura de Aur in postarea ta despre Botez: "19. Plâng acum și greu mă tângui (18)! Căci mi-am adus aminte de acea zi în care și eu m-am învrednicit să rostesc aceste cuvinte, dar cugetând la povara păcatelor pe care am adunat-o de atunci până azi, mi se tulbură mintea și mă mușcă gândul văzând câtă ocară mi-am agonisit prin delăsare (19). De aceea vă și rog pe voi toți, să aveți oarece mărinimie față de mine și pentru că urmează să vă întâlniți cu Împăratul – căci vă va primi cu multă dorire si vă va îmbrăca cu acea haină împărătească si vă va da, oricâte daruri și pe care le vreți, numai să căutăm din cele duhovnicești – cereți har și pentru noi, ca să nu ne ceară socoteală pentru păcate, ci să ne învrednicească din partea Sa de iertare pentru cele făcute [după botez]. Și nu mă îndoiesc că iubitori fiind, veți face aceasta pentru dascălii voștri." Din modul in care vorbste nu pare sa fie iertate cu siguranta pacatele de dupa Botez (asa cum se intampla astazi prin Taina Spovedaniei) ci intalnirea cu Imparatul pare rezervata Botezului. Exact cum stiam si eu despre acele timpuri, Spovedania nu exista in forma stiuta de noi astazi cu iertarea pacatelor data la sfarsit, iertare ce sterge pacatele ca la Botez, de aceea plangeau si se tanguiau atat de mult sfintii, si de aceea Imparatul Constantin cel Mare si multi altii amanau Botezul pana inainte de moarte pentru a se putea duce curati la Domnul. Si cum stiu ca sari repede cu gura, desi este evident din cuvintele de mai sus ale sfantului, am zis sa verific ce a zis Sfantul cu privire la Spovedanie, iata ca se facea direct lui Dumnezeu pe vremea sfantului, fara dezlegare din partea vreunui preot, ci pacatele trebuiau tinute in fata ochilor pentru a le tangui si marturisite lui Dumnezeu, si scrise pe o hartie pentru ca Dumnezeu sa le stearga. Iar sfantul, in cuvantarea despre Spovedanie, nu face altceva decat arate in ce mod trebuie facut examenul de constiinta, cat de minutios trebuie sa fie.* http://mantuire.50webs.com/ih_omilie_spovedanie.html Daca tu ai si alte cuvantari de ale Sfantului in care sa vorbeasca despre Spovedania la preot si dezlegarea de pacate data de preot, chiar te invit sa le postezi ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sa nu incepi sa afirmi ca la Sf. Ioan Gura de Aur impartasirea(Euharistia) e una relativa si nu ritualica pentru ca ai sa te faci din nou de cacao intrucat sfantul este autorul celei mai raspandite Liturghii(alaturi de cea a sf. Vasile cel Mare sau cea a Sf. Apostol Iacob(savarsita in prezent doar in patriarhia Alexandriei - nordul Africii) al caror miez e chiar Euharistia). Daca ai dat din cand in cand pe la biserica mai mult ca sigur l-ai auzit pe preotul de serviciu facand optpusul si afirmand 'si pentru rugaciunile sfantului Ioan Gura de aur Arhiepiscopul Consantinopolului a carui sfanta Liturghie am savarsit' I-a fa-ti rost de aceasta Liturghie(varianta pentru preoti si nu doar raspunsurile credinciosilor) sa vezi ce rugaciuni frumoase contine, sa afli cum painea si vinul se preschimba in Trupul si Sangele Mantuitorului. Si Adriana in primele secole crestine Spovedania era una si mai 'drastica'. Se facea in public. Cand iti venea randul marturiseai in fata intregii comunitati ca esti un hot, un zavistnic, un lacom sau un desfaranat... cam neplacut nu? Erai prins intre rusinea de a afla vecinul ce poama esti(si ca urmare erai tentat sa-ti ascunzi o parte a pacatelor) si urmarile unei marturii mincinoase chiar in fata celor sfinte(osanda vesnica). Ca urmare a rusinii unor credinciosi de a-si marturisi anumite pacate cazand astfel intr-un pacat foarte greu, Biserica a trecut la marturisirea individuala, in taina, preotul fiind legat sa nu dezvalui nimic din ceea ce i s-a marturisit sub epitrahil. La sfarsit un indemn: nu mai spicui de ici de colo fara a cunoste inintregime Sf. Scriptura sa opera unui sfant. Altfel iti aduci numai osanda vorbind in numele lui Hristos, al apostolului X sau sfantului X. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Cipri, profit de ocazie cu o rugaminte:am citit undeva>textul initial al liturghiei Apostolului Iacov nu s-a pastrat si ca se merge dupa texte mai tarzii,manuscrisele din sec XII-XIII transmitand deja forma ei evoluata.Printre cele mai timpurii marturii,oarecum indirecte,despre textul initial,sunt cele din Constitutiile Apostolice de prin sec IV-V.Prin sec XII a fost inlocuita definitiv la ortodocsi cu Liturghiile bizantine.Acolo se foloseste textul original,in Patriarhia Alexandriei? Ai un link cumva sa pot vedea si eu textul?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Deci necredinciosii au duh sfint doar cei care sint botezati in biserica dar nu au daruri (de ce nu ar avea daca i-ar ajuta sa creada?), iar alti credinciosi din afara ortodoxiei nu au duh sfint ca asa zice partea oficiala a bisericii..dar au doar moaste care sint sfinti.
Ori duhul este primit si apoi celor necredinciosi li se ia ori duhul odata primit nu mai pate fi pierdut si "locuieste in noi, cu noi. in vecie/" fara sa faca prea mult rod de daruri. Eu iti spun ca nu poti sa stii nmic sigur pina nu ai tu la rindul tau daruri de cunoastere. Incredintarea nu se numeste cunoastere, e doar credinta ca stii iar cine crede ca stie nu a cunoscut cum trebuie. Desigur se spune ca inantasii si sfintii au facut calauziti de duhul sfint toata dogma desavirsita insa ce dovada avem noi ca au fost asa de calauziti intrutoate din moment ce unele lucruri dovedesc contrariul ? Adica unii care au facut fapte rele nu erau iar altii erau , faptul ca intre ei a mai fost si ciet un sfint nu arata mare lucru din moment ce votul acelui sfint a fost acoperit de votul majoritatii sinodale si inghitit de puterea lor de a purta. Se spune ca dogma e stabila ,e doar aparent , nu e deloc stabila ea a fost intotdeauna modificata de sinoade , ea nu a fost in forma actuala inca de la inceput , daca studiezi mai atent scrierile parintilor teologi o sa vezi ca in anumite puncte se contrazic intre ei. Iar unul din principii dupa care se stabileste adevarul este ca el sa constea in ceea ce cred toti concretizat pin vot majoritar. Adica cu alte cuvinte daca cei multi cred intrun fel rezulta ca ala e adevarul? pai oare adevarul tine de credibilitate? celor multi carora Iisus nu le vorbea pe fata ci doar in pilde de neinteles pentru ei oare nu le ascundea adevarul tocmai pentu ca ei nu puteau purta mai mult in ulciorul intelegerii lor? pai ei daca erau multi adevarul era de partea lor? Cine ne garanteaza ca membrii sinoadelor puteau purta chiar tot ce spuneau marii sfinti? Cine ne garanteaza ca cei care erau considerati sfinti chiar daca au facut minuni erau cu adevarat haruiti si cu darurile de cunoastere? Eu nu am auzit de unu care sa fie considerat prooroc cu prorocii sau revelatii care sa fie luate in considerare, dupa ce voi auzi voi cintari si voi crede, am auzit doar de Tertulian ca in ultimele zile ale vietii a avut o perioada de teze revelate (era deja plecat la gnostici) insa din cite am inteles teologia crestina i le-a luat in calcul doar partial. Un om poate avea o revelatie sau 10 unele chiar cu valoare de proorocie fara sa aibe daruri de cunostere dar asta nu inseamna ca tot ce crede el este adevarul deplin. Ca acesta au afost multi si din nestiinta sinoadele i-au crezut infailibili in absolut tot ceea ce au spus. Si astazi daca cineva are talent oratoric e vazut ca un model de traire crestina si gta e vazut sfint cu titlu de infailibilitate insa doar proorocii pot spune asta ca au infailibilitate , restul chiar si cu daruri de deosebire tot nu se pot numi infailibili pentru ca acest dar tine de puterea de a purta ce ti se descopera dincolo de limita dogmei pina la adevarul deplin si nu doar cel in parte. la fel ca Adriana pot marturisi si eu ca nu am avut botezul pina la o virsta (23, in anul 1995) si atunci am cerut botezul si a simtit f evident in acel moment ca a fost curatit si indreptat , asa de evident incit pentru mine a fost ceva mult prea evident ca sa nu incep sa cred ca Dumnezeu exista. Ulterior am mai avut si alte certitudini insa pina atunci nici una pe care sa fiu in stare sa o iau in calcul.. Last edited by Mihai36; 27.07.2011 at 13:25:30. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Intrebare: Cum este privita femeia in diversele religiile lumii? | maria-luisa | Generalitati | 43 | 25.10.2017 10:55:13 |
Faptele bune | danyel | Pocainta | 23 | 26.03.2011 09:45:46 |
A venit gerul peste Romania.Lucruri bune sunt?dar lucruri rele? | tigerAvalo9 | Generalitati | 15 | 06.01.2011 10:45:18 |
Fapte bune. | alexdu | Generalitati | 7 | 08.01.2010 14:38:18 |
VESTI BUNE ! | cristiboss56 | Resurse ortodoxe on-line | 28 | 28.04.2008 22:39:04 |
|