Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 12.08.2011, 06:04:44
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Botezul cu apa este pentru iertarea pacatelor (la adulti) si a urmarilor pacatului stramosesc. Primirea Sfantul Duh, adica a harului se face odata cu Sfanta Taina a Mirungerii.
Ma bucur ca ai spus "Botezul cu apa" pentru ca asa si este. Insa doar Botezul cu foc, cu Duh Sfant poate arde (sterge pacatele) si fara el nu se poate intra in Imparatie. Cine nu se naste din Duh Sfant nu intra. Deci dupa parerea ta, aceasta renastere din Duh Sfant se face nu prin Botez ci prin mirungere iar pacatele nu sunt sterse prin aceasta renastere din Duh Sfant ci sunt sterse printr-un simplu Botez cu apa? Ca atare Botezul Sf. Ioan Botezatorul avea aceasta putere de a sterge pacatele?

Last edited by Adriana3; 12.08.2011 at 06:08:20.
  #2  
Vechi 12.08.2011, 07:58:31
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
Ca atare Botezul Sf. Ioan Botezatorul avea aceasta putere de a sterge pacatele?
Botezul lui Ioan nu oferea iertarea pacatelor, il ajuta pe om, ca si Legea Veche, sa-si constientizeze starea pacatoasa. Taina Botezului instituita de catre Hristos ne aduce iertarea pacatelor, pentru ca prin Botez ne rastignim in sens mistic impreuna cu Hristos si inviem la o noua viata, e prima unire a sufletului cu Hristos, initierea noastra pe calea credintei.

Citat:
Insa doar Botezul cu foc, cu Duh Sfant poate arde (sterge pacatele) si fara el nu se poate intra in Imparatie.
pai da, prin botezul cu apa "chipul" doar se curata de intinaciunea pacatului originar, asa cum spunea si Catalin, asta nu inseamna ca si avem asemanarea cu „chipul” dumnezeiesc. Spalarea chipului se face fara colaborarea noastra (botezul se face cand esti copil ), lucrarea harului inca nu o simtim. Asemanarea incepem sa o castigam pe masura ce ne sporim efortul pentru o viata virtuoasa, cand a crescut in noi dragostea de Dumnezeu, deci dupa ce am sporit in asemanare prin dragoste, ni se face si harul dumnezeiesc simtit.

Dumitru Staniloae -despre Botezul Domnului
Dupa marturia Sfîntului Ioan Damaschin botezurile sunt in numar de 8:
1.primul botez potopul , pentru curmarea pacatului (Facere 7, 17-24).
2.Al doilea botez a fost trecerea evreilor prin mare si prin nor, caci norul este simbolul duhului, iar marea al apei (Iesire 13, 22; I Corinteni 10, 2).
3.Al treilea botez a fost botezul Legii Vechi, numit “taierea împrejur”. (Facere 17, 10-14).
4.Al patrulea este botezul lui Ioan, numit botezul pocaintei (Matei 3, 1-11). Acest botez a fost introductiv si conducea pe cei botezati la pocainta si la credinta în Hristos. Iata ce spune Sfîntul Ioan Botezatorul: Eu va botez pe voi cu apa, dar Cel ce vine dupa mine va va boteza cu Duh Sfînt si cu foc (Matei 3, 11; Luca 3, 16). Asadar, Ioan pregatea si curata mai dinainte cu apa, în vederea venirii Duhului Sfînt. Cu acest botez Însusi Mîntuitorul nostru Iisus Hristos S-a botezat de catre Ioan (Matei 3, 13-17; Marcu 1, 9-11). Hristos S-a botezat în Iordan nu ca avea nevoie de curatire, ci pentru ca Si-a luat asupra Sa curatirea mea si ca sa zdrobeasca capetele balaurilor din apa, cum spune psalmistul (Psalm 73, 14). Apoi, ca sa se înece pacatul, ca sa înmormînteze pe Adam cel vechi în apa si sa-l sfinteasca pe botezator. Ca sa împlineasca Legea, ca sa descopere taina Treimii si ca sa ne dea noua pilda si exemplu cum sa ne botezam.
5. Al cincilea botez este botezul crestin prin apa si prin Duhul Sfînt, instituit de Domnul nostru Iisus Hristos, prin cuvintele adresate ucenicilor Sai: Mergînd, învatati toate neamurile, botezîndu-le în numele Tatalui si al Fiului si al Sfîntului Duh (Matei 28, 19). Acesta este cel mai mare botez din cele amintite pîna acum. El se face prin afundare în apa în numele Preasfintei Treimi si este mîntuitor pentru ca iarta toate pacatele si aduce în inimile noastre harul Sfîntului Duh. Noi toti ne botezam cu acest botez desavîrsit prin apa si prin Duh, fara de care nimeni nu se poate mîntui. Se zice ca Hristos boteaza “cu foc”, pentru ca a revarsat Duhul Sfînt peste Apostoli, în chipul limbilor de foc (Fapte 2, 1-4), dupa cum spune Însusi Domnul: Ioan a botezat cu apa, dar voi veti fi botezati cu Duhul Sfînt, nu mult dupa aceste zile (Fapte 1, 5).
6. Al saselea botez, care este de o masura cu Botezul crestin, prin apa si prin Duh, este botezul prin pocainta si prin lacrimi , adica Sfînta Spovedanie, prin care ni se dezleaga toate pacatele.
7. Al saptelea si cel mai desavîrsit este botezul prin sînge si mucenicie pentru dreapta credinta, cu care Însusi Hristos S-a botezat pe Cruce în locul nostru. El este foarte cinstit si fericit, pentru ca nu se mai pîngareste a doua oara cu întinaciunea pacatului si singur le poate înlocui pe toate celelalte.
8. Al optulea si ultimul botez este focul cel vesnic de dupa judecata obsteasca. Acest botez nu este mîntuitor, ci pe de o parte distruge rautatea si pacatul, iar pe de alta parte pedepseste necontenit (Dogmatica, cap.IV, p.247-252).

Last edited by ioanna; 12.08.2011 at 08:19:50.
  #3  
Vechi 12.08.2011, 09:50:53
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Botezul lui Ioan nu oferea iertarea pacatelor, il ajuta pe om, ca si Legea Veche, sa-si constientizeze starea pacatoasa. Taina Botezului instituita de catre Hristos ne aduce iertarea pacatelor, pentru ca prin Botez ne rastignim in sens mistic impreuna cu Hristos si inviem la o noua viata, e prima unire a sufletului cu Hristos, initierea noastra pe calea credintei.


pai da, prin botezul cu apa "chipul" doar se curata de intinaciunea pacatului originar, asa cum spunea si Catalin, asta nu inseamna ca si avem asemanarea cu „chipul” dumnezeiesc. Spalarea chipului se face fara colaborarea noastra (botezul se face cand esti copil ), lucrarea harului inca nu o simtim. Asemanarea incepem sa o castigam pe masura ce ne sporim efortul pentru o viata virtuoasa, cand a crescut in noi dragostea de Dumnezeu, deci dupa ce am sporit in asemanare prin dragoste, ni se face si harul dumnezeiesc simtit.

Dumitru Staniloae -despre Botezul Domnului
Dupa marturia Sfîntului Ioan Damaschin botezurile sunt in numar de 8:
1.primul botez potopul , pentru curmarea pacatului (Facere 7, 17-24).
2.Al doilea botez a fost trecerea evreilor prin mare si prin nor, caci norul este simbolul duhului, iar marea al apei (Iesire 13, 22; I Corinteni 10, 2).
3.Al treilea botez a fost botezul Legii Vechi, numit “taierea împrejur”. (Facere 17, 10-14).
4.Al patrulea este botezul lui Ioan, numit botezul pocaintei (Matei 3, 1-11). Acest botez a fost introductiv si conducea pe cei botezati la pocainta si la credinta în Hristos. Iata ce spune Sfîntul Ioan Botezatorul: Eu va botez pe voi cu apa, dar Cel ce vine dupa mine va va boteza cu Duh Sfînt si cu foc (Matei 3, 11; Luca 3, 16). Asadar, Ioan pregatea si curata mai dinainte cu apa, în vederea venirii Duhului Sfînt. Cu acest botez Însusi Mîntuitorul nostru Iisus Hristos S-a botezat de catre Ioan (Matei 3, 13-17; Marcu 1, 9-11). Hristos S-a botezat în Iordan nu ca avea nevoie de curatire, ci pentru ca Si-a luat asupra Sa curatirea mea si ca sa zdrobeasca capetele balaurilor din apa, cum spune psalmistul (Psalm 73, 14). Apoi, ca sa se înece pacatul, ca sa înmormînteze pe Adam cel vechi în apa si sa-l sfinteasca pe botezator. Ca sa împlineasca Legea, ca sa descopere taina Treimii si ca sa ne dea noua pilda si exemplu cum sa ne botezam.
5. Al cincilea botez este botezul crestin prin apa si prin Duhul Sfînt, instituit de Domnul nostru Iisus Hristos, prin cuvintele adresate ucenicilor Sai: Mergînd, învatati toate neamurile, botezîndu-le în numele Tatalui si al Fiului si al Sfîntului Duh (Matei 28, 19). Acesta este cel mai mare botez din cele amintite pîna acum. El se face prin afundare în apa în numele Preasfintei Treimi si este mîntuitor pentru ca iarta toate pacatele si aduce în inimile noastre harul Sfîntului Duh. Noi toti ne botezam cu acest botez desavîrsit prin apa si prin Duh, fara de care nimeni nu se poate mîntui. Se zice ca Hristos boteaza “cu foc”, pentru ca a revarsat Duhul Sfînt peste Apostoli, în chipul limbilor de foc (Fapte 2, 1-4), dupa cum spune Însusi Domnul: Ioan a botezat cu apa, dar voi veti fi botezati cu Duhul Sfînt, nu mult dupa aceste zile (Fapte 1, 5).
6. Al saselea botez, care este de o masura cu Botezul crestin, prin apa si prin Duh, este botezul prin pocainta si prin lacrimi , adica Sfînta Spovedanie, prin care ni se dezleaga toate pacatele.
7. Al saptelea si cel mai desavîrsit este botezul prin sînge si mucenicie pentru dreapta credinta, cu care Însusi Hristos S-a botezat pe Cruce în locul nostru. El este foarte cinstit si fericit, pentru ca nu se mai pîngareste a doua oara cu întinaciunea pacatului si singur le poate înlocui pe toate celelalte.
8. Al optulea si ultimul botez este focul cel vesnic de dupa judecata obsteasca. Acest botez nu este mîntuitor, ci pe de o parte distruge rautatea si pacatul, iar pe de alta parte pedepseste necontenit (Dogmatica, cap.IV, p.247-252).
Intrebarea era retorica, nu ca sa aflu eu raspuns ci ca sa isi gaseasca Catalin raspuns pentru ca din ceea ce a scris lipsea Botezul cu Duh Sfant, el zicand ca Harul vine prin mirungere.
Din insiruirea botezurilor citata de tine se vede ca este cum am zis: Sf. Ioan Botezatorul a botezat cu apa iar Botezul cu Duh Sfant s-a produs mai tarziu, la Cincizecime. Atunci Duhul Sfant s-a revarsat peste oameni. Crestinii apoi au botezat cu apa doar pe cei care primeau evanghelia, erau cei umpluti de Duh Sfant. Pe acestia ii botezau cu apa in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh. Din aceasta cauza erau unii convinsi ca Apostolii ar fi putut in vreun fel da Duhul Sfant si la altii. Si se vede bine ca apoi aceasta idee s-a impamantenit intre crestini in timp ce practica milenara a crestinatatii arata foarte bine ca Duhul Sfant sufla in continuare unde vrea el si nu unde vrea omul.

Apoi, in ceea ce priveste Botezul cu apa: scrie in citatul dat de tine ca este pentru curatarea chipului, dar ca Domnul l-a primit desi chipul Sau era curat, pentru a curata chipurile noastre. In cazul asta inseamna ca cei de dupa El nu mai avem ce curata atunci cand suntem bebelusi din moment ce curatirea s-a facut deja. Ori vad ca nu-i asa, se merge pe ideea ca ar mai fi ceva de curata ca si cand Botezul cu apa al Domnului ar fi esuat. Asta arata ca cele scrise sunt doar teorii umane din neintelegereae a ceea ce s-a intamplat. Pentru ca nu este fara importanta faptul ca Ioan i-a spus Domnului ca el avea nevoie sa fie Botezat de Domnul nu invers. Tocmai pentru ca Botezul Domnului era cu Duh Sfant, adica cu foc iar focul este cel care curata pacatul din om.
Si apoi se uita atat de usor de valoarea Botezului de sange al Domnului dar acum vad de ce, pentru ca este pus in rand cu cel al mucenicilor. Mare greseala si omisiune. Scrie foarte corect ca Domnul s-a botezat cu acest Botez de sange in locul nostru si tocmai ca aici este cheia: trecand Domnul prin acest Botez in locul nostru, a spalat El o data si pentru totdeauna pacatele omenirii intregi. In acel moment s-a implinit dreptatea lui Dumnezeu care cerea plata pentru nelegiuiri. Cum noi nu puteam plati, a platit Domnul pentru noi si prin aceasta plata a fost posibila instaurarea Noului Legamant pentru toti oamenii, Legamant prin care nimeni nu mai plateste pentru greselile inaintasilor, deci chipul nostru a fost albit, ci fiecare plateste doar pentru nelegiuirea proprie motiv pentru care legea iubirii lui Dumnezeu a fost scrisa in cugetul si inima tuturor ca sa nu mai aiba nevoie sa il invete cineva, sau cu alte cuvinte, sa nu mai aiba justificare ca nu a stiut pentru nelegiuirile facute.
  #4  
Vechi 12.08.2011, 21:48:56
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Botezul lui Ioan nu oferea iertarea pacatelor, il ajuta pe om, ca si Legea Veche, sa-si constientizeze starea pacatoasa. Taina Botezului instituita de catre Hristos ne aduce iertarea pacatelor, pentru ca prin Botez ne rastignim in sens mistic impreuna cu Hristos si inviem la o noua viata, e prima unire a sufletului cu Hristos, initierea noastra pe calea credintei.


pai da, prin botezul cu apa "chipul" doar se curata de intinaciunea pacatului originar, asa cum spunea si Catalin, asta nu inseamna ca si avem asemanarea cu „chipul” dumnezeiesc. Spalarea chipului se face fara colaborarea noastra (botezul se face cand esti copil ), lucrarea harului inca nu o simtim. Asemanarea incepem sa o castigam pe masura ce ne sporim efortul pentru o viata virtuoasa, cand a crescut in noi dragostea de Dumnezeu, deci dupa ce am sporit in asemanare prin dragoste, ni se face si harul dumnezeiesc simtit.

Dumitru Staniloae -despre Botezul Domnului
Dupa marturia Sfîntului Ioan Damaschin botezurile sunt in numar de 8:
1.primul botez potopul , pentru curmarea pacatului (Facere 7, 17-24).
2.Al doilea botez a fost trecerea evreilor prin mare si prin nor, caci norul este simbolul duhului, iar marea al apei (Iesire 13, 22; I Corinteni 10, 2).
3.Al treilea botez a fost botezul Legii Vechi, numit “taierea împrejur”. (Facere 17, 10-14).
4.Al patrulea este botezul lui Ioan, numit botezul pocaintei (Matei 3, 1-11). Acest botez a fost introductiv si conducea pe cei botezati la pocainta si la credinta în Hristos. Iata ce spune Sfîntul Ioan Botezatorul: Eu va botez pe voi cu apa, dar Cel ce vine dupa mine va va boteza cu Duh Sfînt si cu foc (Matei 3, 11; Luca 3, 16). Asadar, Ioan pregatea si curata mai dinainte cu apa, în vederea venirii Duhului Sfînt. Cu acest botez Însusi Mîntuitorul nostru Iisus Hristos S-a botezat de catre Ioan (Matei 3, 13-17; Marcu 1, 9-11). Hristos S-a botezat în Iordan nu ca avea nevoie de curatire, ci pentru ca Si-a luat asupra Sa curatirea mea si ca sa zdrobeasca capetele balaurilor din apa, cum spune psalmistul (Psalm 73, 14). Apoi, ca sa se înece pacatul, ca sa înmormînteze pe Adam cel vechi în apa si sa-l sfinteasca pe botezator. Ca sa împlineasca Legea, ca sa descopere taina Treimii si ca sa ne dea noua pilda si exemplu cum sa ne botezam.
5. Al cincilea botez este botezul crestin prin apa si prin Duhul Sfînt, instituit de Domnul nostru Iisus Hristos, prin cuvintele adresate ucenicilor Sai: Mergînd, învatati toate neamurile, botezîndu-le în numele Tatalui si al Fiului si al Sfîntului Duh (Matei 28, 19). Acesta este cel mai mare botez din cele amintite pîna acum. El se face prin afundare în apa în numele Preasfintei Treimi si este mîntuitor pentru ca iarta toate pacatele si aduce în inimile noastre harul Sfîntului Duh. Noi toti ne botezam cu acest botez desavîrsit prin apa si prin Duh, fara de care nimeni nu se poate mîntui. Se zice ca Hristos boteaza “cu foc”, pentru ca a revarsat Duhul Sfînt peste Apostoli, în chipul limbilor de foc (Fapte 2, 1-4), dupa cum spune Însusi Domnul: Ioan a botezat cu apa, dar voi veti fi botezati cu Duhul Sfînt, nu mult dupa aceste zile (Fapte 1, 5).
6. Al saselea botez, care este de o masura cu Botezul crestin, prin apa si prin Duh, este botezul prin pocainta si prin lacrimi , adica Sfînta Spovedanie, prin care ni se dezleaga toate pacatele.
7. Al saptelea si cel mai desavîrsit este botezul prin sînge si mucenicie pentru dreapta credinta, cu care Însusi Hristos S-a botezat pe Cruce în locul nostru. El este foarte cinstit si fericit, pentru ca nu se mai pîngareste a doua oara cu întinaciunea pacatului si singur le poate înlocui pe toate celelalte.
8. Al optulea si ultimul botez este focul cel vesnic de dupa judecata obsteasca. Acest botez nu este mîntuitor, ci pe de o parte distruge rautatea si pacatul, iar pe de alta parte pedepseste necontenit (Dogmatica, cap.IV, p.247-252).
Ioanna,
Ai cumva si niste texte de dogmatica despre mirungere te rog?
Multumesc!
  #5  
Vechi 12.08.2011, 22:00:14
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Ioanna,
Ai cumva si niste texte de dogmatica despre mirungere te rog?
Multumesc!
Adriana, eu mi-am downloadat toata dogmatica ortodoxa de pe net, o gasesti in format *pdf. Ti-am extras si atasat capitolul despre Taina mirungerii.
Attached Files
File Type: doc TAINA MIRUNGERII.doc (48,0 KB, 4 views)
  #6  
Vechi 12.08.2011, 23:15:47
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Adriana, eu mi-am downloadat toata dogmatica ortodoxa de pe net, o gasesti in format *pdf. Ti-am extras si atasat capitolul despre Taina mirungerii.
Multumesc ioanna.
  #7  
Vechi 13.08.2011, 00:16:31
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit Iertarea pacatelor omenirii, ungerea si altele

Din Intaia Epistola Soborniceasca a Sfantului Apostol Ioan

"Daca zicem ca avem impartasire cu El si umblam in intuneric, mintim si nu savarsim adevarul.
Iar daca umblam intru lumina, precum El este in lumina, atunci avem impartasire unul cu altul si sangele lui Iisus, Fiul Lui, ne curateste pe noi de orice pacat."

"Copiii mei, acestea vi le scriu, ca sa nu pacatuiti, si daca va pacatui cineva, avem mijlocitor catre Tatal, pe Iisus Hristos cel drept.
El este jertfa de ispasire pentru pacatele noastre, dar nu numai pentru pacatele noastre, ci si pentru ale lumii intregi.

Si intru aceasta stim ca L-am cunoscut, daca pazim poruncile Lui.
Cel ce zice: L-am cunoscut, dar poruncile Lui nu le pazeste, mincinos este si intru el adevarul nu se afla.
*

Iar cine pazeste cuvantul Lui, intru acela, cu adevarat, dragostea lui Dumnezeu este desavarsita. Prin aceasta, cunoastem ca suntem intru El.
Cine zice ca petrece intru El dator este, precum Acela a umblat, si el asa sa umble. "

" Cine zice ca este in lumina si pe fratele sau il uraste, acela este in intuneric pana acum.
Cine iubeste pe fratele sau ramane in lumina si sminteala nu este in el."

"Copii, este ceasul de pe urma, si precum ati auzit ca vine antihrist, iar acum multi antihristi s-au aratat; de aici cunoastem noi ca este ceasul de pe urma.
*Dintre noi au iesit, dar nu erau de-ai nostri, caci de-ar fi fost de-ai nostri, ar fi ramas cu noi; ci ca sa se arate ca nu sunt toti de-ai nostri, de aceea au iesit.
Iar voi, ungere aveti de la Cel Sfant si stiti toate.
V-am scris voua, nu pentru ca nu stiti adevarul, ci pentru ca il stiti si stiti ca nici o minciuna nu vine din adevar.

Cine este mincinosul, daca nu cel ce tagaduieste ca Iisus este Hristosul? Acesta este antihristul, cel care tagaduieste pe Tatal si pe Fiul.
Oricine tagaduieste pe Fiul nu are nici pe Tatal; cine marturiseste pe Fiul are si pe Tatal."


"Cat despre voi, ungerea pe care ati luat-o de la El ramane intru voi si n-aveti trebuinta ca sa va invete cineva, ci precum ungerea Lui va invata despre toate, si adevarat este si nu este minciuna, ramaneti intru El, asa cum v-a invatat."

*" Oricine*ramane intru El nu pacatuieste ; oricine pacatuieste nu L-a vazut nici nu L-a cunoscut."

" *Oricine este nascut din Dumnezeu nu savarseste pacat, pentru ca samanta lui Dumnezeu ramane in acesta; si nu poate sa pacatuiasca, fiindca este nascut din Dumnezeu.
Prin aceasta cunoastem pe fiii lui Dumnezeu si pe fiii diavolului; oricine nu face dreptate nu este din Dumnezeu, nici cel ce nu iubeste pe fratele sau.
Pentru ca aceasta este vestea pe care ati auzit-o de la inceput, ca sa ne iubim unul pe altul,"


"Noi stim ca am trecut din moarte la viata, pentru ca iubim pe frati; cine nu iubeste pe fratele sau ramane in moarte.
Oricine uraste pe fratele sau este ucigas de oameni si stiti ca orice ucigas de oameni* nu are viata vesnica, dainuitoare in El. "

"Fiii mei, sa nu iubim cu vorba, numai din gura, ci cu fapta si cu adevarul.
*In aceasta vom cunoaste ca suntem din adevar si in fata lui Dumnezeu vom afla odihna inimii noastre,


"Iubitilor, daca inima noastra nu ne osandeste, avem indraznire catre Dumnezeu.
Si orice cerem, primim de la El, pentru ca pazim poruncile Lui si cele placute inaintea Lui facem.
Si aceasta este porunca Lui, ca sa credem intru numele lui Iisus Hristos, Fiul Sau, si sa ne iubim unul pe altul, precum ne-a dat porunca.
Cel ce pazeste poruncile Lui ramane in Dumnezeu si Dumnezeu in el; si prin aceasta cunoastem ca El ramane in noi, din Duhul pe care ni L-a dat."

" Iubitilor, nu dati crezare oricarui duh, ci cercati duhurile daca sunt de la Dumnezeu, fiindca multi prooroci mincinosi au iesit in lume.
In aceasta sa cunoasteti duhul lui Dumnezeu: orice duh care marturiseste ca Iisus Hristos a venit in trup, este de la Dumnezeu.
Si orice duh, care nu marturiseste pe Iisus Hristos, nu este de la Dumnezeu, ci este duhul lui antihrist, despre care ati auzit ca vine si acum este chiar in lume."


" Cel ce nu iubeste n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru ca Dumnezeu este iubire." *


Cine marturiseste ca Iisus este fiul lui Dumnezeu, Dumnezeu ramane intru el si el in Dumnezeu.

Si noi am cunoscut si am crezut iubirea, pe care Dumnezeu o are catre noi. Dumnezeu este iubire si cel ce ramane in iubire ramane in Dumnezeu si Dumnezeu ramane intru el. *

In iubire nu este frica, ci iubirea desavarsita alunga frica, pentru ca frica are cu sine pedeapsa, iar cel ce se teme nu este desavarsit in iubire.

Daca zice cineva: iubesc pe Dumnezeu, iar pe fratele sau il uraste, mincinos este! Pentru ca cel ce nu iubeste pe fratele sau, pe care l-a vazut, pe Dumnezeu, pe Care nu L-a vazut, nu poate sa-L iubeasca.

Acesta este Cel care a venit prin apa si prin sange: Iisus Hristos; nu numai prin apa, ci prin apa si prin sange; si Duhul este Cel ce marturiseste, ca Duhul este adevarul.

Stim ca oricine e nascut din Dumnezeu nu pacatuieste; ci cel ce s-a nascut din Dumnezeu se pazeste pe sine, si cel rau nu se atinge de el.

Last edited by Adriana3; 13.08.2011 at 00:25:09.
  #8  
Vechi 13.08.2011, 00:31:52
the_Listener
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Din Intaia Epistola Soborniceasca a Sfantului Apostol Ioan

"Daca zicem ca avem impartasire cu El si umblam in intuneric, mintim si nu savarsim adevarul.
Iar daca umblam intru lumina, precum El este in lumina, atunci avem impartasire unul cu altul si sangele lui Iisus, Fiul Lui, ne curateste pe noi de orice pacat."

"Copiii mei, acestea vi le scriu, ca sa nu pacatuiti, si daca va pacatui cineva, avem mijlocitor catre Tatal, pe Iisus Hristos cel drept.
El este jertfa de ispasire pentru pacatele noastre, dar nu numai pentru pacatele noastre, ci si pentru ale lumii intregi.

Si intru aceasta stim ca L-am cunoscut, daca pazim poruncile Lui.
Cel ce zice: L-am cunoscut, dar poruncile Lui nu le pazeste, mincinos este si intru el adevarul nu se afla. *

Iar cine pazeste cuvantul Lui, intru acela, cu adevarat, dragostea lui Dumnezeu este desavarsita. Prin aceasta, cunoastem ca suntem intru El.
Cine zice ca petrece intru El dator este, precum Acela a umblat, si el asa sa umble. "

" Cine zice ca este in lumina si pe fratele sau il uraste, acela este in intuneric pana acum.
Cine iubeste pe fratele sau ramane in lumina si sminteala nu este in el."

"Copii, este ceasul de pe urma, si precum ati auzit ca vine antihrist, iar acum multi antihristi s-au aratat; de aici cunoastem noi ca este ceasul de pe urma.
*Dintre noi au iesit, dar nu erau de-ai nostri, caci de-ar fi fost de-ai nostri, ar fi ramas cu noi; ci ca sa se arate ca nu sunt toti de-ai nostri, de aceea au iesit.
Iar voi, ungere aveti de la Cel Sfant si stiti toate.
V-am scris voua, nu pentru ca nu stiti adevarul, ci pentru ca il stiti si stiti ca nici o minciuna nu vine din adevar.

Cine este mincinosul, daca nu cel ce tagaduieste ca Iisus este Hristosul? Acesta este antihristul, cel care tagaduieste pe Tatal si pe Fiul.
Oricine tagaduieste pe Fiul nu are nici pe Tatal; cine marturiseste pe Fiul are si pe Tatal."


"Cat despre voi, ungerea pe care ati luat-o de la El ramane intru voi si n-aveti trebuinta ca sa va invete cineva, ci precum ungerea Lui va invata despre toate, si adevarat este si nu este minciuna, ramaneti intru El, asa cum v-a invatat."

*" Oricine*ramane intru El nu pacatuieste ; oricine pacatuieste nu L-a vazut nici nu L-a cunoscut."

"*Oricine este nascut din Dumnezeu nu savarseste pacat, pentru ca samanta lui Dumnezeu ramane in acesta; si nu poate sa pacatuiasca, fiindca este nascut din Dumnezeu.
Prin aceasta cunoastem pe fiii lui Dumnezeu si pe fiii diavolului; oricine nu face dreptate nu este din Dumnezeu, nici cel ce nu iubeste pe fratele sau.
Pentru ca aceasta este vestea pe care ati auzit-o de la inceput, ca sa ne iubim unul pe altul,"


"Noi stim ca am trecut din moarte la viata, pentru ca iubim pe frati; cine nu iubeste pe fratele sau ramane in moarte.
Oricine uraste pe fratele sau este ucigas de oameni si stiti ca orice ucigas de oameni* nu are viata vesnica, dainuitoare in El. "

"Fiii mei, sa nu iubim cu vorba, numai din gura, ci cu fapta si cu adevarul.
*In aceasta vom cunoaste ca suntem din adevar si in fata lui Dumnezeu vom afla odihna inimii noastre,

"Iubitilor, daca inima noastra nu ne osandeste, avem indraznire catre Dumnezeu.
Si orice cerem, primim de la El, pentru ca pazim poruncile Lui si cele placute inaintea Lui facem.
Si aceasta este porunca Lui, ca sa credem intru numele lui Iisus Hristos, Fiul Sau, si sa ne iubim unul pe altul, precum ne-a dat porunca.
Cel ce pazeste poruncile Lui ramane in Dumnezeu si Dumnezeu in el; si prin aceasta cunoastem ca El ramane in noi, din Duhul pe care ni L-a dat."

" Iubitilor, nu dati crezare oricarui duh, ci cercati duhurile daca sunt de la Dumnezeu, fiindca multi prooroci mincinosi au iesit in lume.
In aceasta sa cunoasteti duhul lui Dumnezeu: orice duh care marturiseste ca Iisus Hristos a venit in trup, este de la Dumnezeu.
Si orice duh, care nu marturiseste pe Iisus Hristos, nu este de la Dumnezeu, ci este duhul lui antihrist, despre care ati auzit ca vine si acum este chiar in lume."


" Cel ce nu iubeste n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru ca Dumnezeu este iubire." *


Cine marturiseste ca Iisus este fiul lui Dumnezeu, Dumnezeu ramane intru el si el in Dumnezeu.

Si noi am cunoscut si am crezut iubirea, pe care Dumnezeu o are catre noi. Dumnezeu este iubire si cel ce ramane in iubire ramane in Dumnezeu si Dumnezeu ramane intru el. *

In iubire nu este frica, ci iubirea desavarsita alunga frica, pentru ca frica are cu sine pedeapsa, iar cel ce se teme nu este desavarsit in iubire.

Daca zice cineva: iubesc pe Dumnezeu, iar pe fratele sau il uraste, mincinos este! Pentru ca cel ce nu iubeste pe fratele sau, pe care l-a vazut, pe Dumnezeu, pe Care nu L-a vazut, nu poate sa-L iubeasca.

Acesta este Cel care a venit prin apa si prin sange: Iisus Hristos; nu numai prin apa, ci prin apa si prin sange; si Duhul este Cel ce marturiseste, ca Duhul este adevarul.

*Stim ca oricine e nascut din Dumnezeu nu pacatuieste; ci cel ce s-a nascut din Dumnezeu se pazeste pe sine, si cel rau nu se atinge de el.
asadar uite ca si versetele astea nu le pricepi ... am bolduit CE E IMPORTant INAINTE DE A SPUNE TIMPENIILE TALE
MULTA IUBIRE
nu degeaba am spus ca NU DAI VERSETUL PE RIND SA IL DISCUTI ca te prind cu minciuna .... sectaro ....
MULTA IUBIRE

Last edited by the_Listener; 13.08.2011 at 01:00:45.
  #9  
Vechi 12.08.2011, 08:13:08
the_Listener
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Ma bucur ca ai spus "Botezul cu apa" pentru ca asa si este. Insa doar Botezul cu foc, cu Duh Sfant poate arde (sterge pacatele) si fara el nu se poate intra in Imparatie. Cine nu se naste din Duh Sfant nu intra. Deci dupa parerea ta, aceasta renastere din Duh Sfant se face nu prin Botez ci prin mirungere iar pacatele nu sunt sterse prin aceasta renastere din Duh Sfant ci sunt sterse printr-un simplu Botez cu apa? Ca atare Botezul Sf. Ioan Botezatorul avea aceasta putere de a sterge pacatele?
EXISTA UN SINGUR BOTEZ SI NU SE POATE DESPARTI .... ACEL CU APA SI CU FOC .... nu degeaba iisus s/a dus la Ioan botezatorul sa fie botezat cu apa ..... cite timpenii poti sa spui
multa iubire
ps sa nu uiti versetele .... ATIT
MULTA IUBIRE
  #10  
Vechi 12.08.2011, 09:52:21
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de the_Listener Vezi mesajul
EXISTA UN SINGUR BOTEZ SI NU SE POATE DESPARTI .... ACEL CU APA SI CU FOC .... nu degeaba iisus s/a dus la Ioan botezatorul sa fie botezat cu apa ..... cite timpenii poti sa spui
multa iubire
ps sa nu uiti versetele .... ATIT
MULTA IUBIRE

Mai informeaza-te draga troll. Ia vezi cum s-au botezat apostolii, ai cateva idei in postarea Ioanei
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins flying Teologie si Stiinta 88 23.09.2011 18:24:40
Minciuna si viclenia maria40 Generalitati 68 22.06.2011 22:13:56
Nu mai raspunde-ti sectantilor ionut stefan Secte si culte 146 15.03.2011 09:23:38