![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Luther și ceilalți reformatori au înlocuit faptele pentru câștigarea mântuirii cu credința. Credința a fost centrul teologiei Protestante. Luther a mers atât de departe încât a refuzat să recunoască Epistola lui Iacov ca inspirată, considerând-o „epistolă de paie” deoarece insista asupra unei credințe validate prin fapte. Dar combinația doctrinelor incapacității omului de a face ceva pentru a se mântui cu credința teoretică mântuitoare a dus la o concepție nefericită și la un eșec moral al Protestantismului. „Dacă cineva are credință, adulterul nu este păcat”, spunea Luther în faimoasa sa predică despre căsătorie (Jarrel, Baptist Church Perpetuity, p. 228). Luther scria lui Philip Melachton de la Wartburg, într-o scrisoare datată 1 August 1521: „Hai, acceptă! Fii păcătos! Și nu păcătui pe jumătate: păcătuiește de-a dreptul, până la capăt! Păcate făcute pe jumătate? Nu; ci din cele adevărate, serioase, păcate enorme! (Lucien Lefabvre, Martin Luther, un destin, p. 112). În 1530, îi scria lui Weller, „Sunt momente în care trebuie să bei un pahar în plus și să te distrezi, pe scurt, să comiți vreun păcat din ură și dispreț față de diavol, ca să nu-i lași destul loc pentru prostiile minuscule din care să facă un caz de conștiință… Deci, dacă diavolul vine în fața ta și-ți spune: ‚Să nu bei!’, răspunde-i imediat: ‚Ba chiar o să beau pentru că tu nu-mi dai voie, și-o să beau zdravăn!’ Trebuie întotdeauna să faci ceea ce Satana îți interzice!” Și adaugă: „Ce alt motiv crezi că am să beau din ce în ce mai mult din vinul meu curat, să spun tot mai multe vorbe fără nici o reținere și să iau parte din ce în ce mai des la mese bogate? Ca să-mi bat joc de diavol și să-l supăr, așa cum el își bătea joc de mine și mă supăra odinioară!” Și apoi, „Oh, dac-aș putea în sfârșit să imaginez un păcat enorm ca să-l decepționez pe diavol și să înțeleagă odată că nu recunosc nici un păcat și conștiința mea nu-mi reproșează nici unul!” (Ibid, p. 193). Doamne ajuta! |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
P.S. Cu toata ca nu a priceput legatura dintre credinta si fapte, Luther nu a fost un nici betiv, nici curvar nici hot, nici etc. Ii era prea recunoscator lui Dumnezeu, ca sa poata cadea in groapa pacatelor. Ar fi vrut sa poata pacatui doar ca sa-l sfideza pe diavolul acuzator. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu știm dacă Luther era bețiv, adică dacă își lua zilnic doza. Dar de băut, bea cu spor. Mergea la vânătoare și seara se ospăta cum trebuie. Dealtfel, după o asemenea vânătoare a avut omul "revelația" sa. Iar de curvit, noi să fim sănătoși. Sau cum se cheamă când un călugăr se încurcă cu o măicuță și o pun de un menaj ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
„Unii catolici s-ar putea să fie surprinși când vor citi biografiile papale din această carte. Se poate ca viziunea noastră despre rolul pe care îl joacă papa în cadrul Bisericii să aibă nevoie de o oarecare ajustare.” (The Popes: A Concise Bioghraphical History, ED. Eric John, Burns & Oates, Editori ai Sfântului Scaun, Londra, 1964, p. 19, aprobată pentru tipărire de Georgius L. Craven). Mulți papi au fost oameni cu vieți pline de dezmăț. Unii erau magicieni (ocultiști); alții erau cunoscuți pentru răzvrătire, masacre și imoralitate, avariție și simonie [trafic cu obiecte sfinte, vânzare de bunuri spirituale, de funcții ecleziastice, n.n.]. Alții nu erau buni creștini, ci criminali de rând și dușmani a tot ceea ce era bun. Unii erau copii ai Diavolului; mulți erau sângeroși; unii nu erau nici măcar preoți. Alții erau eretici. Dacă un papă este eretic, el de fapt nu este papă.” (The trade of Christ, episcopul Frotheringham, 1877; vezi și Enciclopedia Catolică, xii, p. 700-703, publicată cu aprobarea episcopului Farley). Deci...fiecare cult are "luminile" si "umbrele sale"....Sa ne vedem de ale noastre si cand vom fi perfecti, putem judeca!Numai bine! |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
valentin_top_bizant |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
2. Adulterul se produce intre persoane necasatorite. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Saptamanile cu harti dinaintea posturilor | cristina2012 | Postul | 52 | 24.06.2016 18:22:01 |
gandurile de dinaintea Impartasaniei | ana ana | Impartasania (Taina Euharistiei) | 34 | 21.12.2011 08:55:38 |
Important: pocainta in ultimele ore dinaintea mortii | Florin-Ionut | Pocainta | 2 | 09.05.2011 10:37:54 |
RUSINEA DE DINAINTEA SPOVEDANIEI. CUM SA O IN- | razvan_m | Despre Biserica Ortodoxa in general | 6 | 18.07.2010 00:26:11 |
Rusinea de dinaintea spovedaniei | marianamara72 | Intrebari utilizatori | 7 | 21.06.2010 23:08:21 |
|