![]() |
![]() |
|
|
Vezi rezultatele sondajului: Considerati autoexcitarea: | |||
La fel de grava ca sexul de placere |
![]() ![]() ![]() ![]() |
14 | 34,15% |
Mai putin grava decat sexul de placere |
![]() ![]() ![]() ![]() |
13 | 31,71% |
Mai grava decat sexul de placere |
![]() ![]() ![]() ![]() |
6 | 14,63% |
Nu stiu |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 19,51% |
Votători: 41. Nu poti vota in acest sondaj |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Pentru a vedea care este optica bisericii cu privire la desfranare cea am atasat mai jos un pasaj din Pidalion(canoanele bisericii ortodoxe). Dupa o scurta lectura se poate observa ca biserica considera mult mai grav pacatul curviei, al sexului de placere pentru care se da canon de pana la 9 ani(iar pentru preacurvie sau adulter 18 ani) si mult mai putin grav pacatul autosatisfacerii pentru care se da canon maxim 40 de zile.
Curvia, preacurvia sunt considerate unele dintre cele mai mari pacate, mai mult decat acestea se canonisesc doar uciderile si lepadarea de credinta. O alta comparatie: un tanar care a facut curvie nu mai poate fi sfintit preot insa unul care a facut malahie va putea fi sfintit preot dupa ce va face un canon de pocainta. Sau un preot care a facut curvie/preacurvie pierde calitatea de preot pe cand unul care a facut malahie se opreste o perioada de la slujire facand si un canon dupa care isi reia activitatea de preot. CURVIÂ LAICILOR 454. -Se numește curvie, păcatul sexual făcut de un bărbat și o femeie, a.căror faptă se numește simplă curvie sau desfrînare. Dacă unul este necăsătorit, el face simplă curvie, iar cel căsătorit săvîrșeșle preacurvie sau adulter, sau răsdesfrînare și se canonisește fiecare după situația și fapta sa. în Vechiul Testament curvia se pedepsește cu moartea: "Dacă fata s-a dovedit a nu fi fecioară, să se scoată la ușa tatălui său și să fie ucisă cu pietre, pentm că a săvîrșit nelegiuire în Israel. Să se curețe astfel răul din mijloculpoponilui" (Deut. 22, 13-21). Unirea căsătoriei legiuite are de scop nașterea de copii, pe cînd prin curvie se înfăptuiește numai păcatul osîndirii de sine și de altul. "Fugiți de curvie! Orice păcat pe.care îl face omul, este în afară de tmp, dar cine curvește într-al său tmp păcătuiește. Oare nu știți că Impui vostru este biserica Duhului Sfînt, care locuiește întm voi și, pe care l-ați primit de la Dumnezeu'/" (I Cor. 6,18-19). Curvarii, împărăția lui Dumnezeu, nu O vor vedea (I Cor. 6, 9-10; Gal. 5, 19-21; Efes. 5, 5; Apoc. 21,8). 455. -"Dacă cineva, dorind femeie, se va înclina să se culce cu ea, dar dorința nu s-a împlinit, învederat este că a fost ajutaj de harul lui Dumnezeu". -Neocez.4. 456. -"Cel ce s-a întinat în somn cu patima scurgerii, o zi se oprește de la împărtășanie, va citi psalmul 50 și va face 50 de metanii și astfel se socotește că s-a curățit de înlinăciune" I. Post. 8. 457. -"Cel ce s-a întinat cu impui fiind treaz, se oprește de la împărtășanie șapte zile, citind în fiecare zi psalmul 50 și făcînd 50 de metanii" I. Post. 9. 458. -"Cel ce a făcut malahie, se canonisește 40 de zile, hrănindu-se cu mîncare uscată și făcînd în fiecare zi cîte o sută de metanii". -I. Post. 10. 459. -"Iar amestecarea provocării cu alții, ca ceea ce este o malahie îndoită, se canonisește pînă la 80 de zile". I. Post. n. 460. -"Dacă vreun cleric, mai înainte de hirotonie, a căzut în malahie, poate neștiind că numai pentm aceasta nu se va opri de la preoție, mai întîi să se canonisească îndeajuns și apoi să fie hirotonisit. Iar, dacă va face acest păcat după hirotonie, după ce va înceta de a mai păcătui, fiind canonisit după cuviință, la un an să i se dea să slujească cele preoțești. Dar dacă și după ce va cunoaște păcatul, ar mai repeta această greșală de două sau de trei ori, să nu mai slujească ca preot, ci să treacă în dreapta citeților", i. Post. 12. 461. -"Insă și femeile vor primi canonisirea pentm malahie, care s-a săndat și pipăit cu un bărbat, fără a fi stricată. I. Post. 13. 462. -"Canonul al patndea al Sf. Grigore de Nisa, pe cel curvar îl afurisește pe un timp de nouă ani de la sfintele taine, iar canonul al 59-lea al lui Vasile cel Mare, pe timp de șapte ani". i.Post. 14; s. Aten. IV, p. 437. 463. -"în canonul al 21-lea al Sf. Vasile,pe cel ce este însurat cu o femeie și cade în curvie, merită să fie canonisit îndoit mai mult decît cel ce nu are femeie și este stăpînit de această patimă " I. Post. 15. 464. -"Canonul 4, al Sf. Grigore de Nisa, izgonește de la împărtășanie pe preacurvar pe timp de optsprezece ani. Canonul 58 al Sf. Vasile îi îngăduie să se împărtășească după cincisprezece ani. Canonul 20 Ancira dispune ca, canonisirea să se tennine după șapte ani. Noi socotim că unul ca acela, după trei ani să se împărtășească, numai cu condiția ca, după ceasul al nouălea (15) zilnic, să mănînce mîncare uscată și să facă 250 metanii. Iar, de va fi neglijat și nu va împlini aceasta, va aștepta sfîrșilul timpului hotărît de Părinți". I. Post. 20. 465. -"De va păcătui cineva cu o păgînă, evreică, turcoaică, sau eretică neavînd soție legitimă, se canonisește trei ani, mîncînd hrană uscată după ora a noua (15) și făcînd zilnic cîte 200 de metanii. La fel se canonisește și femeia care nu are soț legitim, dacă va păcătui cu evreu, turc, eretic sau armean. Dacă bărbatul care are soție și, femeia care are bărbat legitim, ar păcătui cu astfel de persoane păgîne sau eretice, se canonisește palm ani sau cinci ani, mîncînd hrană uscată după ceasul al nouălea (15) și făcînd zilnic cîte 250 metanii". -I. Post. 61.- 466. -"Dacă o femeie ar păcătui cu un famen, se canonisește trei ani, mîncînd hrană uscată după ora a noua (15) și făcînd zilnic cîte 300 de metanii" I. Post. 64.- 467. -"Cînd apostolul zice: Dacă vreun frate va fi numit desfrînat, cu acesta nu trebuie a sta la masă (l Cor. 5,11), se vede că nu zice cu acela pe care îl știu unul sau doi că este desfrînat, ci cu acela pe care to[i îl știu că este defrînat. Păcatele făcute fără nișine în public, atrag o mai mare osîndă. (pentru sminteală publică). Nichifor 37. 468. -"Stricările cele făcute prin deplină silire, să rămînă fără canonisire; deci și sclava, dacă se va silui de stăpînul său, este necanonisită". -Sf. Vasile. 49.- 469. -"Curvaml va fi neîmpărtășit cu sfintele taine șapte ani; Doi ani tînguindu-se, doi ascultînd, doi îngenunchind și numai unul stînd împreună, iar în al optulea an, va fi primit la împărtășire" sf. Vasile 59.- 470. -"Iată cum trebuie să se aprecieze păcatele, care izvorăsc din plăcere și mișcarea patimilor. Unii le împart în preacurvie și simplă curvie. Cei mai scmpuloși au socotit și curvia egală cu preacurvia, pentru că însoțirea cea legiuită a bărbatului cu femeia este numai una. Deci, ■ tot ceea ce este ilegal, este nedrept și contra legilor și, tot cel ce ia altuia, înseamnă că se bucură de ceea ce'nu este al său (furt moțai). Dumnezeu n-a dat bărbahdui decît o singură femeie, iar femeia nu poale să aibă decît un singur cap. Legea naturii nu îngăduie decît plăcerea căsătoriei legitime, celor ce știu să-și stăpînească vasul tntpului tor în sfințenie și cinste, așa cum spune apostolul (i Tes. 4, 4). însă a lua ceea ce este al altuia, însemnează a lua o femeie care nu este a sa, chiar cînd ea n-are bărbat. Deci, cînd se cercetează îndeaproape și, curvia nu este prea departe de preacurvie, de aceea și Scriptura zice: "Nu fi prea mult timp cu cea Străină" (Prov. 5,20). "Totuși, părinții au socotit că slăbiciunile celor neputincioși trebuiesc tratate cu îngăduință și potrivii cu această distincție generală, ei au zis că curi'ia este o supunere sub năvala poftelor, care nu face nedreptate altei persoane și, că preacurvia este o nedreptate făcută altuia". "Stricarea dobitoacelor și pederastia este ceva asemănător, adică o preacurvie contra naturii, (animalelor și oamenilor) cărora li se face nedreptate. Pentm toate aceste feluri de păcate, se aplică acelașfel de tratament, pentm ca cel păcătos să se curețe de aceste murdării, lepădîndu-se de josnicia poftelor". "întrucît prin curvie, nu se face nedreptate altuia, s-a prescris numai o jumătate din timpul pocăinței, decît cel pentm preacurvie, stricarea dobitoacelor, sau cuivia cu bărbații, adică sodomia, pentm că aceste păcate au o dublă vinovăție: a plăcerii lor personale oprite și nedreptatea făcută altuia (a celuilalt bărbat sau animal). "De asemenea și canonisirea va fi diferită. Se vapedepsi mai ușor cel ce de bună voie își mărturisește păcatul, cu toate că nu este știut de nimeni și care deja (înainte de spovedanie) și-a început vindecarea poftelor sale păcătoase, dînd dovadă de o adevărată pocăință. însă, cel care a fost descoperit de alții, va fi osîndit la o pocăință mai lungă și, nu i se va da voie să se împărtășească, decît după ce se va curați pe deplin". "Canoanele pedepsesc pe curvari, ca trei ani să fie înlăturați de la rugăciunile obștești, alți trei ani să asculte și, apoi alți trei ani să îngenunche cu cei păcătoși și, apoi (după nouă ani), se va învrednici de sfintele taine". "Cei ce au dat dovadă de o pocăință mai serioasă, vor putea fi scutiți de o parte a pocăinței, așa cum duhovnicii vor socoti că este mai de folos pentru mînhtirea credincioșilor. Aceștia vor putea fi primiți mai curind la Sfintele Taine, în urma încercărilor și a canonisirilor la care au fost supuși. Insă, după cum este oprit de a arunca mărgăriland înaintea porcilor (Matei 7,6), adică de a da sfintele taine cu ușurință, tot așa este o nedreptate de a opri de la sfintele taine pc cel ce s-a lepădat de păcate cu toată hotărîrea, printr-o curată pocăință". "Preacurvia, precum și toate celelalte păcate (curvia cu dobitoace sau sodomia), se vor canoniși ca și cuivia, dublîndu-se cele trei stadii de pocăință (adică 18 ani). Totuși, se va ține seama de felul pocăinței fiecăruia, pentru a i se iconomisi corect timpul ca să ajungă la împărtășirea sfintelor taine". -Sf. Gr. de Nisa 4. |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ce intelegeti dumneavoastra prin desfranare? | AGabriela | Generalitati | 83 | 23.02.2024 19:19:51 |
Totul despre spovedanie | iosif | Pocainta | 42 | 13.08.2011 00:01:59 |
Totul despre catolicism | strajeru | Biserica Romano-Catolica | 7 | 15.12.2007 04:48:31 |
"A intelege totul inseamna a ierta totul" | irina77 | Generalitati | 12 | 21.11.2006 10:31:25 |
|