Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Vezi rezultatele sondajului: Considerati autoexcitarea:
La fel de grava ca sexul de placere 14 34,15%
Mai putin grava decat sexul de placere 13 31,71%
Mai grava decat sexul de placere 6 14,63%
Nu stiu 8 19,51%
Votători: 41. Nu poti vota in acest sondaj

Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #101  
Vechi 29.08.2011, 15:05:36
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de alina.elie Vezi mesajul
si daca partenerul de viata nu intelege ca vrei sa tii post sau nu intelege cum deodata de la o viata intima de gen x, se transforma intr-o relatie de gen y... daca intelegeti ce vreau sa spun.... stiti?
sper sa fi inteles bine ideea: anume ca unul dintre parteneri se pocaieste (de activitate sexuala prea intensa si inrobitoare sau/si pervesiuni sexuale etc) la un moment dat, insa partenerul refuza pocainta si pune presiune pe cel ce s-a pocait sa ravina la activitatile nefiresti (anormale).

Consider ca in aceasta situatie trebuie discutat in detaliu cu preotul duhovnic, evindet Tainta Sfintei Spovedanii si a Sfintei Impartasanii fiind pe primul loc.
De asemenea consider ca binele trebuie urmat si nu raul (nefirescul), insa in fuctie de situatie rezolvarea poate fi mai simpla sau mai complicata.
Spre exeplu una este un cuplu (familie) pagana in care unul ditre soti trece la crestinism si se pocaieste (de faptele rele) dar partenerul nu vrea pocainta. In acest caz Sfantul Pavel interzice divortul.
Iar alta este siutatia unui cuplu necasatorit in care unul din parteneri se pocaieste, iar celalat refuza. Evident ca aceasta situatie are o rezolvare mai simpla pentru amandoi :).


Citat:
În prealabil postat de alina.elie Vezi mesajul
cand sunteti tineri, necasatoriti, e destul de usor sa judecati.... ia incercati sa va puneti in pielea altora: incercati sa deveniti din carnivori peste noapte vegetarieni si din ateu credincios, etc....
In cazul celor casatoriti nu este usor evident, dar nici nu trebuie folosit partenerul ca scuza pentru invoirea la pacate: avorturi, perversiuni sexuale etc. Repet: in aceste situatii preotul duhovnic va da indrumarile cele mai bune in functie de fiecare caz.
  #102  
Vechi 29.08.2011, 15:08:47
cipri85 cipri85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.11.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 115
Implicit

Pentru a vedea care este optica bisericii cu privire la desfranare cea am atasat mai jos un pasaj din Pidalion(canoanele bisericii ortodoxe). Dupa o scurta lectura se poate observa ca biserica considera mult mai grav pacatul curviei, al sexului de placere pentru care se da canon de pana la 9 ani(iar pentru preacurvie sau adulter 18 ani) si mult mai putin grav pacatul autosatisfacerii pentru care se da canon maxim 40 de zile.
Curvia, preacurvia sunt considerate unele dintre cele mai mari pacate, mai mult decat acestea se canonisesc doar uciderile si lepadarea de credinta. O alta comparatie: un tanar care a facut curvie nu mai poate fi sfintit preot insa unul care a facut malahie va putea fi sfintit preot dupa ce va face un canon de pocainta. Sau un preot care a facut curvie/preacurvie pierde calitatea de preot pe cand unul care a facut malahie se opreste o perioada de la slujire facand si un canon dupa care isi reia activitatea de preot.

CURVIÂ LAICILOR

454. -Se numește curvie, păcatul sexual făcut de un bărbat și o femeie, a.căror faptă se numește simplă curvie sau desfrînare. Dacă unul este necăsătorit, el face simplă curvie, iar cel căsătorit săvîrșeșle preacurvie sau adulter, sau răsdesfrînare și se canonisește fiecare după situația și fapta sa. în Vechiul Testament curvia se pedepsește cu moartea: "Dacă fata s-a dovedit a nu fi fecioară, să se scoată la ușa tatălui său și să fie ucisă cu pietre, pentm că a săvîrșit nelegiuire în Israel. Să se curețe astfel răul din mijloculpoponilui" (Deut. 22, 13-21). Unirea căsătoriei legiuite are de scop nașterea de copii, pe cînd prin curvie se înfăptuiește numai păcatul osîndirii de sine și de altul. "Fugiți de curvie! Orice păcat pe.care îl face omul, este în afară de tmp, dar cine curvește într-al său tmp păcătuiește. Oare nu știți că Impui vostru este biserica Duhului Sfînt, care locuiește întm voi și, pe care l-ați primit de la Dumnezeu'/" (I Cor. 6,18-19). Curvarii, împărăția lui Dumnezeu, nu O vor vedea (I Cor. 6, 9-10; Gal. 5, 19-21; Efes. 5, 5; Apoc. 21,8).

455. -"Dacă cineva, dorind femeie, se va înclina să se culce cu ea, dar dorința nu s-a împlinit, învederat este că a fost ajutaj de harul lui Dumnezeu". -Neocez.4.

456. -"Cel ce s-a întinat în somn cu patima scurgerii, o zi se oprește de la împărtășanie, va citi psalmul 50 și va face 50 de metanii și astfel se socotește că s-a curățit de înlinăciune" I. Post. 8.

457. -"Cel ce s-a întinat cu impui fiind treaz, se oprește de la împărtășanie șapte zile, citind în fiecare zi psalmul 50 și făcînd 50 de metanii" I. Post. 9.

458. -"Cel ce a făcut malahie, se canonisește 40 de zile, hrănindu-se cu mîncare uscată și făcînd în fiecare zi cîte o sută de metanii". -I. Post. 10.

459. -"Iar amestecarea provocării cu alții, ca ceea ce este o malahie îndoită, se canonisește pînă la 80 de zile". I. Post. n.

460. -"Dacă vreun cleric, mai înainte de hirotonie, a căzut în malahie, poate neștiind că numai pentm aceasta nu se va opri de la preoție, mai întîi să se canonisească îndeajuns și apoi să fie hirotonisit. Iar, dacă va face acest păcat după hirotonie, după ce va înceta de a mai păcătui, fiind canonisit după cuviință, la un an să i se dea să slujească cele preoțești. Dar dacă și după ce va cunoaște păcatul, ar mai repeta această greșală de două sau de trei ori, să nu mai slujească ca preot, ci să treacă în dreapta citeților", i. Post. 12.

461. -"Insă și femeile vor primi canonisirea pentm malahie, care s-a săndat și pipăit cu un bărbat, fără a fi stricată. I. Post. 13.

462. -"Canonul al patndea al Sf. Grigore de Nisa, pe cel curvar îl afurisește pe un timp de nouă ani de la sfintele taine, iar canonul al 59-lea al lui Vasile cel Mare, pe timp de șapte ani". i.Post. 14; s. Aten. IV, p. 437.

463. -"în canonul al 21-lea al Sf. Vasile,pe cel ce este însurat cu o femeie și cade în curvie, merită să fie canonisit îndoit mai mult decît cel ce nu are femeie și este stăpînit de această patimă " I. Post. 15.

464. -"Canonul 4, al Sf. Grigore de Nisa, izgonește de la împărtășanie pe preacurvar pe timp de optsprezece ani. Canonul 58 al Sf. Vasile îi îngăduie să se împărtășească după cincisprezece ani. Canonul 20 Ancira dispune ca, canonisirea să se tennine după șapte ani. Noi socotim că unul ca acela, după trei ani să se împărtășească, numai cu condiția ca, după ceasul al nouălea (15) zilnic, să mănînce mîncare uscată și să facă 250 metanii. Iar, de va fi neglijat și nu va împlini aceasta, va aștepta sfîrșilul timpului hotărît de Părinți". I. Post. 20.

465. -"De va păcătui cineva cu o păgînă, evreică, turcoaică, sau eretică neavînd soție legitimă, se canonisește trei ani, mîncînd hrană uscată după ora a noua (15) și făcînd zilnic cîte 200 de metanii. La fel se canonisește și femeia care nu are soț legitim, dacă va păcătui cu evreu, turc, eretic sau armean. Dacă bărbatul care are soție și, femeia care are bărbat legitim, ar păcătui cu astfel de persoane păgîne sau eretice, se canonisește palm ani sau cinci ani, mîncînd hrană uscată după ceasul al nouălea (15) și făcînd zilnic cîte 250 metanii". -I. Post. 61.-

466. -"Dacă o femeie ar păcătui cu un famen, se canonisește trei ani, mîncînd hrană uscată după ora a noua (15) și făcînd zilnic cîte 300 de metanii" I. Post. 64.-

467. -"Cînd apostolul zice: Dacă vreun frate va fi numit desfrînat, cu acesta nu trebuie a sta la masă (l Cor. 5,11), se vede că nu zice cu acela pe care îl știu unul sau doi că este desfrînat, ci cu acela pe care to[i îl știu că este defrînat. Păcatele făcute fără nișine în public, atrag o mai mare osîndă. (pentru sminteală publică). Nichifor 37.

468. -"Stricările cele făcute prin deplină silire, să rămînă fără canonisire; deci și sclava, dacă se va silui de stăpînul său, este necanonisită". -Sf. Vasile. 49.-

469. -"Curvaml va fi neîmpărtășit cu sfintele taine șapte ani; Doi ani tînguindu-se, doi ascultînd, doi îngenunchind și numai unul stînd împreună, iar în al optulea an, va fi primit la împărtășire" sf. Vasile 59.-

470. -"Iată cum trebuie să se aprecieze păcatele, care izvorăsc din plăcere și mișcarea patimilor. Unii le împart în preacurvie și simplă curvie. Cei mai scmpuloși au socotit și curvia egală cu preacurvia, pentru că însoțirea cea legiuită a bărbatului cu femeia este numai una. Deci, ■ tot ceea ce este ilegal, este nedrept și contra legilor și, tot cel ce ia altuia, înseamnă că se bucură de ceea ce'nu este al său (furt moțai). Dumnezeu n-a dat bărbahdui decît o singură femeie, iar femeia nu poale să aibă decît un singur cap. Legea naturii nu îngăduie decît plăcerea căsătoriei legitime, celor ce știu să-și stăpînească vasul tntpului tor în sfințenie și cinste, așa cum spune apostolul (i Tes. 4, 4). însă a lua ceea ce este al altuia, însemnează a lua o femeie care nu este a sa, chiar cînd ea n-are bărbat. Deci, cînd se cercetează îndeaproape și, curvia nu este prea departe de preacurvie, de aceea și Scriptura zice: "Nu fi prea mult timp cu cea Străină" (Prov. 5,20).
"Totuși, părinții au socotit că slăbiciunile celor neputincioși trebuiesc tratate cu îngăduință și potrivii cu această distincție generală, ei au zis că curi'ia este o supunere sub năvala poftelor, care nu face nedreptate altei persoane și, că preacurvia este o nedreptate făcută altuia". "Stricarea dobitoacelor și pederastia este ceva asemănător, adică o preacurvie contra naturii, (animalelor și oamenilor) cărora li se face nedreptate. Pentm toate aceste feluri de păcate, se aplică acelașfel de tratament, pentm ca cel păcătos să se curețe de aceste murdării, lepădîndu-se de josnicia poftelor".
"întrucît prin curvie, nu se face nedreptate altuia, s-a prescris numai o jumătate din timpul pocăinței, decît cel pentm preacurvie, stricarea dobitoacelor, sau cuivia cu bărbații, adică sodomia, pentm că aceste păcate au o dublă vinovăție: a plăcerii lor personale oprite și nedreptatea făcută altuia (a celuilalt bărbat sau animal).
"De asemenea și canonisirea va fi diferită. Se vapedepsi mai ușor cel ce de bună voie își mărturisește păcatul, cu toate că nu este știut de nimeni și care deja (înainte de spovedanie) și-a început vindecarea poftelor sale păcătoase, dînd dovadă de o adevărată pocăință. însă, cel care a fost descoperit de alții, va fi osîndit la o pocăință mai lungă și, nu i se va da voie să se împărtășească, decît după ce se va curați pe deplin". "Canoanele pedepsesc pe curvari, ca trei ani să fie înlăturați de la rugăciunile obștești, alți trei ani să asculte și, apoi alți trei ani să îngenunche cu cei păcătoși și, apoi (după nouă ani), se va învrednici de sfintele taine".
"Cei ce au dat dovadă de o pocăință mai serioasă, vor putea fi scutiți de o parte a pocăinței, așa cum duhovnicii vor socoti că este mai de folos pentru mînhtirea credincioșilor. Aceștia vor putea fi primiți mai curind la Sfintele Taine, în urma încercărilor și a canonisirilor la care au fost supuși. Insă, după cum este oprit de a arunca mărgăriland înaintea porcilor (Matei 7,6), adică de a da sfintele taine cu ușurință, tot așa este o nedreptate de a opri de la sfintele taine pc cel ce s-a lepădat de păcate cu toată hotărîrea, printr-o curată pocăință".
"Preacurvia, precum și toate celelalte păcate (curvia cu dobitoace sau sodomia), se vor canoniși ca și cuivia, dublîndu-se cele trei stadii de pocăință (adică 18 ani). Totuși, se va ține seama de felul pocăinței fiecăruia, pentru a i se iconomisi corect timpul ca să ajungă la împărtășirea sfintelor taine". -Sf. Gr. de Nisa 4.
  #103  
Vechi 29.08.2011, 15:36:46
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu Vezi mesajul
Bine ai revenit, Eugen.
Găsesc foarte utile postările tale legate de sexualitate,
Multumesc.
Sunt doar in trecere... sper insa ca postarile mele sa fie cu folos, sa indrume pe interesati de mantuire catre Hristos Iisus, catre invatatura Sfintei Sale Biserici, catre Sfintele Taine.

Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu Vezi mesajul
cu atât mai mult cu cât, contaminați cu toții de păcatele în legătură cu ea, nu mai putem distinge între bine și rău, între normal și anormal, între păcat și virtute.

Ne-am obișnuit atât de mult cu desfrânarea, încât credem că asta e starea normală, ni se pare cel mult inofensivă, nedându-ne seama că e o pantă teribil de alunecoasă, care duce direct în iad.
"Vai de cei ce zic răului bine și binelui rău; care numesc lumina întuneric și întunericul lumină; care socotesc amarul dulce și dulcele amar!" Isaia 20

Exita mai multe etape ale coborarii in intunerilcul pacatului si al mortii.
1. pacatul - savarsirea ocazionala a unui pacat. In acest stadiu pacatul inca nu a pus stapanire pe om

2. impatimirea - savarsirea in mod frecvet a unui pacat care duce la dependenta. In acest statiu omul isi pierde o parte din ratiune (minte) fiind condus de irationalitatea (nefireasca a) pacatului. Totusi omul e constient ca pacatuieste si doreste eliberarea de robia pacatului ajuns patima.

3. boala (sufleteasca) - cand constiinta omului e grav afectata de pacat si omul pierde notiunile de bine si de rau. Omul se complace in starea de boala sufleteasca, insa se considera sanatos. (De obicei gelozia, desfranarea si betia sunt boli.)

4. demonizarea - cand ajuge omul sa savarseasca pacatul cu zambetul pe buze, fie pentru ca nu il mai considera pacat ci bun (numeste raul bine), fie ca ii face placere sa savarseasca raul in mod constient si evident tot in mod constient sa se opuna binelui si lui Dumnezeu, fiind asemenea demonilor.


Cei ce sunt robiti de desfranare (perversiuni sexuale, relatii extraconjugale, masturibare etc) sa alerge la Biserica Ortodoxa si prin Sfintele Taine ale Bisericii (lui Hristos) sa aiba intalnirea izbavitoare cu Hristos Iisus caci EL este singurul mantuitor.

Doamne ajuta.
  #104  
Vechi 29.08.2011, 15:45:47
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de alina.elie Vezi mesajul
pai dieta si lasatul de fumat e cu totul diferit cand vine vorba de sentimente...
Nu trebuie confundata pasiunea cu iubirea. Nu orice pasiune este iubire!

In cuplu sentimentele trebuie sa fie reciproce. Daca iubirea este reciproca se ajunge la intelegere caci ce ce iubieste cu adevarat se gandeste la binele partenerului si nu la binele sau. Doar ce inrobit sexual se gandeste numai la satisfacerea senzatiilor trupesti.

Desigur ca in casatorie, persoana inrobita de patima sexuala trebuie ajutata (de catre preotul duhovnic si de catre partener) sa revina la normalitate, insa evident ca trebuie avut grija ca nu cumva partenerul sanatos (nerobit de patima trupeasca) sa pice el in robia desfranarii.
  #105  
Vechi 29.08.2011, 16:23:05
alina.elie alina.elie is offline
Member
 
Data înregistrării: 28.08.2011
Mesaje: 30
Implicit

Desigur ca in casatorie, persoana inrobita de patima sexuala trebuie ajutata (de catre preotul duhovnic si de catre partener) sa revina la normalitate, insa evident ca trebuie avut grija ca nu cumva partenerul sanatos (nerobit de patima trupeasca) sa pice el in robia desfranarii.[/quote]

precizez ca e vorba de casatorie intre ortodox si catolic maronit... nu se poate pune problema unui preot duhovnic atata timp cat ei nu tin posturile cum le tinem noi... cu atat mai putin miercuri si vineri...singura persoana care ar putea fi convinsa de ceva as fi eu... el cu siguranta ar crede, ca majoritatea barbatilor in ziua de azi, ca am apucaturi sau pur si simplu m-am saturat de el.... e f complicat... am mai spus mai demult ca singura varsta la care pot reduce semnificativ pacatele ar fi dupa 50 de ani sau daca as ramane fara sot :D
  #106  
Vechi 29.08.2011, 16:41:46
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de alina.elie Vezi mesajul
precizez ca e vorba de casatorie intre ortodox si catolic maronit... nu se poate pune problema unui preot duhovnic atata timp cat ei nu tin posturile cum le tinem noi... cu atat mai putin miercuri si vineri...singura persoana care ar putea fi convinsa de ceva as fi eu... el cu siguranta ar crede, ca majoritatea barbatilor in ziua de azi, ca am apucaturi sau pur si simplu m-am saturat de el....
Dar ce te impiedica pe tine sa ai preot duhovnic, sa ii explici clar intreaga situatie si sa asculti de indrumarile lui catre mantuire? Hristos nu este neputincios ci noi insine il facem neputincios prin vointa noastra, prin faptul ca nu Il lasam sa ne mantuiasca.
Ce te-ar convinge pe tine sa te invoiesti la pacat?

Situatia ta este delicata, dar are rezolvare. Daca va iubiti cu adevarat, si va doriti mantuirea cu adevarat va veti intelege reciproc. Viata in cuplu nu consta numai in activitatea sexuala, ci si in cea sufleteasca: emotionala, duhovniceasca, spirituala.

Citat:
În prealabil postat de alina.elie Vezi mesajul
e f complicat... am mai spus mai demult ca singura varsta la care pot reduce semnificativ pacatele ar fi dupa 50 de ani sau daca as ramane fara sot :D
Sincer nu sunt de acord cu afirmatia ta, din mai multe motive. NU o sa le expun pe toate ci doar pe cel mai important: De unde stim noi cate zile ne tine Dumnezeu in viata pe Pamant? Este pacat mare sa spunem: pacatuiesc trupeste acum la tinerete si ma voi pocai la batranete cand sunt incapabil sa mai pacatuiesc trupeste. Aceea nu este pocainta ci neputinta!

Sa ne pocaim noi insine cat mai avem timp, ca nu cuva sa ne ia Dumnezeu viata aceasta pamnteasca sau sa ne pocaiasca el prin boli (care sa ne impiedice sa mai savarsim pacatele).

Sa ne ajute Domnul Iisus Hristos si Maica Domnului sa ne dorim mantuirea mergand la Biserica.
  #107  
Vechi 29.08.2011, 17:01:22
alina.elie alina.elie is offline
Member
 
Data înregistrării: 28.08.2011
Mesaje: 30
Implicit

[quote=Eugen7;394795]Dar ce te impiedica pe tine sa ai preot duhovnic, sa ii explici clar intreaga situatie si sa asculti de indrumarile lui catre mantuire? Hristos nu este neputincios ci noi insine il facem neputincios prin vointa noastra, prin faptul ca nu Il lasam sa ne mantuiasca.
Ce te-ar convinge pe tine sa te invoiesti la pacat?

pentru ca el nu se caieste, pentru ca el nu considera ca ceea ce face e un pacat... si singura nu pot face asta... nu pot spune: eu aleg sa merg pe calea Domnului pe cand el ma considera dementa si eu o sa gandesc: ok, o sa vina ziua judecatii si vei plati pentru toate si pentru faptul ca nu m-ai inteles si nu ai ramas langa mine dpdv trupesc... din afara, da, e foarte usor sa judeci si sa spui ca toate au o solutie... eu nu vorbesc despre copilul meu aici, caruia in loc de ciocolata ii poti da o bucatica de placinta.. eu vorbesc despre un barbat cu dorinte, care sigur nu va fi alaturi de schimbarea mea.. nu e mai deloc credincios si toata viata a pacatuit si va pacatui... ca acum m-am trezit eu la realitate si am inceput sa vad totul cu alti ochi, e cu totul altceva dar eu traiesc cu el si va spun ca e imposibil :D
  #108  
Vechi 29.08.2011, 17:04:36
crestinOrtodoxa
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Nenumitul Vezi mesajul
Wow, ce thread avem aici; cu poll și de toate. Sigur am nimerit forum-ul corect?
Ai dreptate intr-un fel. Femeile sunt mai rezervate sa vorbeasca despre detalii intime (nu ma refer la masturbare neaparat,dar legate de sex) dar daca ar vorbi despre asta pe forum asa de liber cum vorbesc barbatii, nu ar sminti pe multi... tocmai pe un forum ortodox?... cred ca la asta te-ai referit, ca si barbatii, prin asemenea discutii pot sminti.

Pe de alta parte... e bine sa spunem pacatelor pe nume, oricare ar fi ele, daca nu stii cum se numeste si ce face dracul, nu stii cum sa-l alungi sau sa te feresti de el.

Daune sufletesti astfel de discutii cred ca pot produce doar persoanelor foarte avansate duhovniceste sau unor calugari... in cazul asta, exista oricum libertatea sa nu deschizi un topic si gata.Citesti titlul si daca nu te intereseaza nu-l deschizi.
  #109  
Vechi 29.08.2011, 17:07:41
crestinOrtodoxa
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Dar ce te impiedica pe tine sa ai preot duhovnic, sa ii explici clar intreaga situatie si sa asculti de indrumarile lui catre mantuire? Hristos nu este neputincios ci noi insine il facem neputincios prin vointa noastra, prin faptul ca nu Il lasam sa ne mantuiasca.
pai sa te spovedesti inseamna sa te angajezi ca faci tot posibilul sa nu mai repeti pacatele respective. Ea fiind cu el n-are cum sa nu le repete, pt ca in asta consta insotirea lor, in pacate. E nedreapta si pt ea situatia, e nedreapta intr-un fel si pt el, ca "regulile" la inceput au fost altele.

Prin rugaciune vine raspunsul... aranjeaza Dumnezeu tot pt oile pierdute...
  #110  
Vechi 29.08.2011, 17:11:46
alina.elie alina.elie is offline
Member
 
Data înregistrării: 28.08.2011
Mesaje: 30
Implicit

Citat:
În prealabil postat de crestinOrtodoxa Vezi mesajul
pai sa te spovedesti inseamna sa te angajezi ca faci tot posibilul sa nu mai repeti pacatele respective. Ea fiind cu el n-are cum sa nu le repete, pt ca in asta consta insotirea lor, in pacate. E nedreapta si pt ea situatia, e nedreapta intr-un fel si pt el, ca "regulile" la inceput au fost altele.

Prin rugaciune vine raspunsul... aranjeaza Dumnezeu tot pt oile pierdute...
exact.. merci ca m-ai inteles....
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Ce intelegeti dumneavoastra prin desfranare? AGabriela Generalitati 83 23.02.2024 19:19:51
Totul despre spovedanie iosif Pocainta 42 13.08.2011 00:01:59
Totul despre catolicism strajeru Biserica Romano-Catolica 7 15.12.2007 04:48:31
"A intelege totul inseamna a ierta totul" irina77 Generalitati 12 21.11.2006 10:31:25