![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Si NU am zis ca a fost rastignit in ziua Pastilor evreiesti ci am zis exact contrariul si inca am si explicat de ce. Defaimari ca de obicei. Ca atare NU este adevarul meu ci este ceea ce scrie in Biblie. Si catolicii zic: "Luand painea , a binecuvantat-o ..." etc fara ca asta sa insemne ca Euharistia catolica este paine dospita ci este paine nedospita. Last edited by Adriana3; 04.09.2011 at 04:13:04. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Daca vrei un articol mai complet (pe care eu l-am mai dat) http://www.crestinortodox.ro/dogmati...iei-69134.html La Roma s-a introdus folosirea azimilor cu putin timp inainte de schisma, venind la fel ca Filioque tot din partea franca. Iata si introducerea acestui obicei: in veacul al VII-lea in Spania, in vea*cul al VIII-lea in Anglia, iar in veacul al IX-lea in Germania, generalizandu-se in tot Apusul abia in secolul al XI-lea. Alte argumente date acolo: Spalarea picioarelor uce*nicilor nu ar fi putut avea loc la aceasta Cina daca ar fi fost unita cu Pastile iudaic, caci la Pasti toti trebuiau sa-si tina incaltamintele in pi*cioare, avand mijlocul incins si toiag in mana, gata de calatorie. Iuda Iscarioteanul intinge in blid, de unde rezulta ca la masa era si mancare lichida, ceea ce nu era ingaduit la Pasti. Dupa obiceiul iudaic, nimeni nu putea parasi casa in care a mancat pastile pana a doua zi ; or, Iuda Iscarioteanul, fiind descoperit de Iisus, a si plecat, noaptea, de la Cina. In noaptea aceea nu erau Pasti, fiindca Hristos iese cu ucenicii Sai si merge cu ei in Gradina Ghetsimani sa Se roage, unde va fi prins, fi*ind aratat ostasilor de catre Iuda insusi (Matei, 26, 48-49). Apoi Vine*rea Patimilor si mortii Mantuitorului a fost zi de lucru, ajun de Pasti. Aceasta se vede din faptul ca Simon Cireneanul, cel silit sa duca crucea Domnului spre Golgota, se intoarcea de la munca campului, iar femeile purtatoare de mir pregatesc, in seara aceleiasi zile de Vineri, aromate, stiind ca Domnul a si fost inmormantat, si nu merg la mormant a doua zi, sambata, caci era Pastile iudaic, ci numai a treia zi dis-de-dimineata, Duminica, gasind mormantul gol si fiind instiintate ca a inviat Hristos (Matei, 28, 1, 5-11 , Marcu, 16, 1-9 , Luca, 24, 1-6, 9-10). Practica Bisericii primare a fost cu paine dospita. Faptele Apostoli*lor (2, 42-46; 20, 7) si sfantul apostol Pavel (I Cor., 11, 21) vorbind despre Euharistie sau Cuminecatura, numesc painea euharistica artos, adica paine dospita, si nu azima. Sfintii parinti si scriitori bisericesti ne ofera bogate marturii despre folosirea painii dospite si a vinului cu*rat de struguri la pregatirea materiei pentru Jertfa euharistica. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nu Catalin, Eu nu am zis ca Domnul Iisus si ucenicii au mancat paine la Cina cea de Taina ci am zis ca au mancat Pastile dupa cum ceruse Domnul. Domnul a cerut pregatirea Pastilor iar ucenicii exact asta au pregatit in avans fata de ceilalti evrei. Spalatul picioarelor a fost inainte sau dupa Cina? Si ca fapt divers, ghidul evreu avut anul trecut in Israel ne-a zis ca reprezentarea Cinei cele de Taina la masa nu are baze reale pentru ca Cina Pascala se lua intinsi in pat si ne-a aratat o casa scoasa de sub ruine unde se pastra modul de alcatuire al podelei si alaturi era un rendering computerizat pentru a arata cum erau dispuse paturile in incapere. Last edited by Adriana3; 05.09.2011 at 03:08:16. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Daca stai sa asculti si ce spune ghidul evreu despre crestinism e evident ca nu exisat nicio baza, de fapt pentru tine Biblie e un fel de indrumar, nu e revelatie, ceea ce scrie acolo sunt simbolice. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Pentru Adriana:va multumesc.O sa va spun o scurta poveste,ma pricep teribil de bine sa plictisesc lumea.In timpul Primului Razboi Mondial,undeva in Franta,pe sangerosul Front de Vest,soldatii germanii si englezi in Ajunul Craciunului din 1914,au refuzat sa mai lupte intr-un sector al frontului si au decis in schimb sa petreaca Craciunul impreuna,fara stirea superiorilor,in ciuda razboiului si a ordinelor militare.Brusc au descoperit ca de fapt ei nu era dusmani,erau oameni simpli dusi sa poarte o lupta care nu era a lor.Era a altora,care nu lupta niciodata dar care ii trimit pe altii la moarte.Ulterior,cand s-a aflat superiorii s-au razbunat crancen pe ei dar atunci,in aceea seara,impotriva tuturor,in Ajunul Nasterii Domnului,ei toti s-au nascut din nou,din dusmani in oameni.A fost gestul lor de sfidare la adresa unui macel fara sens.
Asa si eu cu el,in ciuda interdictiilor fixate de ,,superior" in trecut noi avem Ajunul nostru de Craciun.Altii se bat in continuare dar pentru noi este pace si mai mult cantam,precum acei soldati,un colind impreuna.Fiecare in felul lui,precum catolicul german si protestantul britanic,care,acolo in transeele plina de apa si sange,nu au ma fost nici soldati si nici confesional diferiti.Au fost oameni impreuna in Ajunul de Craciun.Stiti,este incredibil sentimentul pe care il ai cand descoperi ca asa-zisul dusman este de fapt un prieten in cautarea ta.Rar vei gasi o rivalitate mai mare decat intre calvinistii puritani si romano-catolici.Stiti ceva?Pe mine si pe el,am descoperit asta,nu ne intereseaza rivalitatea asta sau luptele dogmatice fara de sfarsit intre cei din care facem parte.Sa-si poarte razboiul lor stupid,pentru noi doi este pace,este Seara de Ajun. PS:Cataline nu ai inteles nimic.Again.Ramai la razboiul tau.Bye. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Merry Christmas, Scott! |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
"Si nu uita, mama, sa fii bun!" Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
De fapt e doar o dragoste de ideile proprii si de toate conceptiile, iar atunci cand cineva le contesta sau le critica trebuie aparate si persoana respectiva devine dusman. De fapt e exact invers, oamenii trebuie sa-i iubim, nu pacatele. In schimb am observat ca unii care au idei ecumeniste au inteles exact invers, pacatele si erorile trebuie iubite de oriunde sunt ele, iar oamneii care spun ca ar exista sa fie doar ridiculizati. Mai pe scurt, cine are ideile mele ecumeniste spun ca il iubesc, iubeste si el aceleasi idei, in schimb ceilalti sunt ciudati. Eu am discutat linistit la inceput cu tine, chiar te apreciam. Dar dupa un timp am vazut ca incepi sa devii ceva mai agresiv si arogant. In episodul cu Alexandru, cine a refuzat confruntarea si cine dorea o confruntare, duel? Asta pentru ca spui altceva in mesajul tau. De ce toti ortodocsii convertiti la alte culte vin sa ne invete ecumenismul, de ce nu au ramas ortodocsi daca erau atat de ecumenisti si nu conteaza cultul? Ma scuzi ca am fost dur (nu o sa ma scuzi pentru ca nu o sa vrei, dar eu am spus), nu credeam ca o sa-ti scriu un mesaj de acest gen inainte pentru ca te consideram echilibrat si impacuitor. Dar de la un timp imi scrii doar astfel de mesaje este picior si am spus ca nu e un lucru rau sa aduci pe cineva intre noi pamantenii. Cum am scris de mai multe ori, daca ai aceste conceptii e dreptul tau, dar nu-i incrimina pe altii care nu le au. Tot timpul se intampla la fel, cel ce are idei ecumensite se apuca si judeca, condamna pe altii sau pe cei ce nu le au, in acelasi timp vorbind de dragoste. Ciudat, nu-i asa? |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins | flying | Teologie si Stiinta | 88 | 23.09.2011 19:24:40 |
| Minciuna si viclenia | maria40 | Generalitati | 68 | 22.06.2011 23:13:56 |
| Nu mai raspunde-ti sectantilor | ionut stefan | Secte si culte | 146 | 15.03.2011 10:23:38 |
|
|