![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Spre exemplu parintele Petroniu Tanase a fost intrebat de mantuirea celor care nu au cunoscut pe Dumnezeu Iisus Hristos in aceasta viata si le-a zis ca poate vor cunoaste pe Dumnezeu Iisus Hristos in cea viitoare,vor deveni ortodocsi atunci,nu a zis ca nu se vor mantui. De unde imi pare ca in bisericile ortodoxe,cam asa era parerea mai raspandita in trecut,ca nu se poate zice daca cei care nu sunt deocamdata membri intr-o biserica ortodoxa,se vor mantui sau nu. Asta cu nu exista mantuirea in afara Bisericii,zice BC,lucrarea lui Dumnezeu Iisus Hristos e numai in BC? (asa inseland dracii si pe papa actual al BC sa zica.) Ca nu e asa ,ca ii inseala duhurile rele pe unii din BC sa zica aceasta se poate vedea cu destule exemple.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Mantuire exista in Hristos.Nu atat in Hristosul istoric cat in cel tainic.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
In absenta Harului, oamenii au tendinta de a-si manifesta crediinta scriind sau verbalizand agresiv la modul "in dogme sa ne batem si in argumente rationale sa ne duelam"...
Trist. Sper sa nu ajunga asa si acest topic... Imi aminteste de un cuvant al Sf Siluan (acel taran fara scoala multa care a trait intr-o maniera personala cu Dumnezeu si l-a cunoscut cu adevarat pe El; sfant praznuit chiar astazi) - citez aproximativ din memorie: intreba, ca sa-i atentioneze discret, Sf Siluan pe niste mari teologi: cum vorbesc cei desavarsiti? iar raspunsul: Numai ce le face lor cunoscut Sfantul Duh. Adica in rest, de la ei, tacere.
__________________
Ca sub stapanirea Ta totdeauna fiind paziti, Tie slava sa inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor Amin. Last edited by adam000; 25.09.2011 at 00:09:12. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
DOGMA NU OPRESTE DE LA MANTUIRE,CI AJUTA LA MANTUIRE. Dogma e cea care ne ajuta ca sa ajungem la desavarsirea care am pomenito mai sus,adica iubirea aproapelui,care este cea dintai porunca .Nu exista in toata dogma o porunca mai mare ca aceasta .Cine o implineste pe aceasta e mantuit. Doar ca de unu singur e mai greu,si de aia avem nevoie de Biserica si experienta ei. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Porunca mai mare este sa iubim pe Dumnezeu mai presus de orice, iar pe aproape ca pe noi insine, deci mai putin decat pe Dumnezeu. Apoi, cea cu doar credinta si faptele conteaza e Legea Veche. BO (si BC) spune ca prin Legea Veche nimeni nu se putea mantui, adica doar prin credinta si fapte. Legea Noua aduce harul, fara har nu se pot face fapte de mantuire (vezi catehismul ortodox). Harul ne este dat prin Sfintele Taine. BO nu recunoaste Tainele din afara Bisericii (de fapt este o singura Biserica): http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=12560 Asadar, ca sa repet ce am mai scris de cateva ori, pentru mantuire e nevoie de dreapta credinta, fapte si har, toate in acelasi timp. In rest parintii spun ca nu stim, pot exista cazuri exceptionale, prin mila lui Dumnezeu. Cunoastem doar doua cazuri, doi sfinti s-au rugat pentru niste pagani si acestia au fost trecuti in Rai (unul din ei fiind imparatul Traian, cu multe pacate la activ). Restul e mai bine sa ne bazam pe catehism, nu doar pe interpretarea personala. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
catalin2
Mie mi se pare ca din toate exprimarile de pina acum,simplificati putin problema. In sensul ca sinteti linistit ca exista dogma ortodoxa,va este suficienta existenta si infaibilitatea ei,si considerati astfel problema mantuirii incheiata.Adica e suficient sa respecti pina la ultima virgula aceea dogma,si vor urma apoi de la sine : dragostea,faptele bune,harul. Dar totodata suntem cu totii de acord ca ,cunoasterea si respectarea integrala a dogmei nu este deloc usoara,si ca este nevoie aici de insusi harul lui Dumnezeu,omul singur,cu mintea sa,neputind face singur asta. Dogma e foarte grea,pentru ca noi sintem lumesti.Daca am trai doar in Biserica,daca am fi monahi de exemplu,daca ne-am inconjura toata ziua numai de invatatura si discutia si practica dogmei ortodoxe,atunci da,am putea zice ca am respira-o precum aerul. Dar noi traim intre oameni,alergam dupa o viata cat se poate de moderna si secularizata,si de aceea am cam pierdut legatura cu spiritul dogmei. De aceea am zis eu intr-o postare ca mi se pare plictisitoare dogma,nu pentru ca nu mi-ar place,ci pentru ca partea lumeasca e suficient de puternica in mine,ca si in marea majoritate a oamenilor. O parte a mea o respinge ca grea ,nesarata,abstracta,rupta de om,si o alta parte a mea o iubeste ca adevar construit cu migala,de veacuri intregi,de catre sfinti. Iar eu macar imi pun probleme,dar marea majoritate a oamenilor o ignora pur si simplu,aceasta neoprindu-i sa creada in Dumnezeu,si sa fie si ortodocsi. Pentru ce pledez eu aici? Pentru umanizarea dogmei,pentru 'sararea ' ei cu iubire, cu frumos ,cu uman. Doar asa dogma se va putea apropia de cei multi. Cine sa se schimbe? Dogma? Nicidecum.Ci cei care o predica sa se schimbe,sa se umple de dragoste si intelegere a omului real,si doar atunci sa invete,cind vor intelege omul cu toate greutatile si nedumeririle lui .Caci Dumnezeu este cel ce a zis carturarilor :"Duceti-va si invatati ce inseamna :mila voiesc,iar nu jertfe " |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Dogma nu trebuie inteleasa pentru cine nu poate, trebuie doar acceptata. Dar daca vrea cineva o si poate intelege, nu e ceva abstract. De exemplu nu avem cum sa intelegem cum Fiul e nascut din vesnicie si Duhul purces, doar credem pentru ca ne-a spus Dumnezeu Fiul. Citat:
Dogma este credinta, fara dogma cineva are doar conceptii etice si morale, pe care le au si ateii, de aceea ne numim credinciosi, pentru ca noi credem. Ceea ce credem este dogma, este foarte simplu, nu e ceva complicat. Eu am mai scris, prima porunca este cea mai mare, sa iubim pe Dumnezeu mai presus de noi insine. Abia porunca a doua este sa iubim pe aproapele, dar ca pe noi insine. Si umanismul ateu vehiculeaza aceasta a doua porunca, daca cineva o are doar pe aceasta inseman ca e ateu, nu? Iubirea si celelalte intra la fapte. Fapte nu sunt doar ce facem vizibil, si gandurile intra la fapte, si rugaciunea, etc. Cum scrie in catehism, fara har nimeni nu poate face fapte de mantuire. Iar harul l-au primit Apostolii la cincizecime si ni se da si noua cei nevrednici prin Botez. Harul si dogma sunt constante, ni se ofera, ceea ce nu se cunosc sunt faptele, in functie de care vom fi si mantuiti. Dar nu fara har si credinta, doar faptele nu sunt mantuitoare. Imi dau seama ca de fapt ecumenismul e o imbinare de fapt intre umanismul ateu si crestinism. Crestinismul are in centru pe Dumnezeu, iar umanismul ateu are in centru omul, care e mai presus de Dumnezeu. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Da si umanistii trebuie arsi pe rug...
Daca cumva umanismul a fost miscare aparuta din influenta Imperiului Roman de rasarit (adica bizantin) in Europa apuseana?
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Dogma Democratiei si Dogma Statului Paternal | Mihnea Dragomir | Dogmatica | 71 | 17.02.2013 20:45:07 |
| Mai luptam pentru mantuire? | cosmin_lovin | Stiri, actualitati, anunturi | 23 | 06.10.2010 21:59:23 |
| Grija pentru mantuire | nico.dia | Intrebari utilizatori | 4 | 23.05.2010 20:26:41 |
| Exista mantuire pentru cei ce mor cu datorii? | bodo1222 | Generalitati | 24 | 17.02.2010 11:14:11 |
| Cat credeti ca este necesar omului pentru mantuire | Andrei_sunt | Stiri, actualitati, anunturi | 14 | 18.01.2007 16:34:04 |
|
|