Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 03.10.2011, 20:24:05
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
15.Deci după ce au prânzit, a zis Iisus lui Simon-Petru: Simone, fiul lui Iona, Mă iubești tu mai mult decât aceștia? El I-a răspuns: Da, Doamne, Tu știi că Te iubesc. Zis-a lui: Paște mielușeii Mei.
16. Iisus i-a zis iarăși, a doua oară: Simone, fiul lui Iona, Mă iubești? El I-a zis: Da, Doamne, Tu știi că Te iubesc. Zis-a Iisus lui: Păstorește oile Mele.
17. Iisus i-a zis a treia oară: Simone, fiul lui Iona, Mă iubești? Petru s-a întristat, că i-a zis a treia oară: Mă iubești? și I-a zis: Doamne, Tu știi toate. Tu știi că Te iubesc. Iisus i-a zis: Paște oile Mele. (Ioan 21. 15;17)

Eu asa am inteles, din cele de mai sus, ca Petru, dintre toti ucenicii, Il iubea cel mai mult pe Isus.
aici Hristos il repune pe Petru in drepturi ca apostol, dupa ce Petru s-a lepadat de 3 ori de Hristos. De aceea Hristos ii zice tot de 3 ori " Paste oile mele" si tot de 3 ori il intreaba "Ma iubesti?". Dar asta nu inseamna ca Petru il iubea pe Hristos mai mult decat ceilalti apostoli. Numai bunul Dumnezeu poate sa stie care din apostoli il iubea mai mult. Doamne ajuta!
Reply With Quote
  #2  
Vechi 03.10.2011, 20:44:32
laurastifter laurastifter is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2008
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.357
Implicit Da

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
aici Hristos il repune pe Petru in drepturi ca apostol, dupa ce Petru s-a lepadat de 3 ori de Hristos. De aceea Hristos ii zice tot de 3 ori " Paste oile mele" si tot de 3 ori il intreaba "Ma iubesti?". Dar asta nu inseamna ca Petru il iubea pe Hristos mai mult decat ceilalti apostoli. Numai bunul Dumnezeu poate sa stie care din apostoli il iubea mai mult. Doamne ajuta!
Da, exact, așa înțeleg și eu textul.
Iar faptul că Mântuitorul Hristos le-a dat tuturor Apostolilor, în aceeași măsură, puterea de a "paște oile Sale" reiese din pericopa evanghelică din cap. 20 al Evangheliei după Ioan, unde Hristos, adresându-se tuturor ucenicilor Săi, "a suflat asupra lor și le-a spus: Luați Duh Sfânt! Cărora veți ierta păcatele le vor fi iertate și cărora le veți ține, ținute vor fi". Am citat textul din memorie, dar îl voi căuta în Sf. Scriptură pentru a-l reda exact. Așadar, toți Sfinții Apostoli au primit acest dar, iar Sf. Petru, datorită dragostei sale profunde, Domnul i-a iertat greșeala de a se fi lepădat de El.
Domnul Hristos i-a spus Sfântului Apostol Petru că oricâte va lega pe pământ va fi legat și în ceruri... (Matei16), dar după Înviere, le-a dăruit tuturor Apostolilor harul de a ierta păcatele.
Știu că, la ora aceasta, am început să obosesc și să mă exprim foarte laconic, dar sper că s-a înțeles ce am vrut să spun. :)
Doamne ajută!
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17)
"Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul)
"Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!"
"Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis)
Câteva gânduri scrise de mine:
http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca
Reply With Quote
  #3  
Vechi 03.10.2011, 20:49:14
laurastifter laurastifter is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2008
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.357
Implicit Ioan20, 21-23

21.Și Iisus le-a zis iarăși: Pace vouă! Precum M-a trimis pe Mine Tatăl, vă trimit și Eu pe voi. 22.Și zicând acestea, a suflat asupra lor și le-a zis: Luați Duh Sfânt; 23.Cărora veți ierta păcatele, le vor fi iertate și cărora le veți ține, vor fi ținute.
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17)
"Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul)
"Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!"
"Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis)
Câteva gânduri scrise de mine:
http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca
Reply With Quote
  #4  
Vechi 04.10.2011, 06:54:08
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

Am luat la cunoștință divagațiile care s-au făcut. A se observa că eu nu am pus problema efectivă a mântuirii sau nu a acelora care se află în afara Bisericii. Ceea ce eu am sesizat este ceea ce mie mi se pare a fi o contradicție dogmatică în credința BRC. Văd că interlocutorii preferă să se abată de la problemă ca și cum ar fi ceva peste care se poate trece cu ușurință. BRC, din punctul meu de vedere, a manifestat de-a lungul timpului două atitudini dogmatice diferite, și care mie mi se par contradictorii, cu privire la problema mântuirii celor din afara Bisericii. Declarația (și care este considerată a fi infailibilă) a papei Eugeniu IV la Conciliul de la Florența (1442) că nimeni, conceput din bărbat și femeie, niciodată nu a fost liberat de sub stăpânirea diavolului decât prin credința în Iisus Hristos, mijlocitorul între Dumnezeu și omenire, mi se pare evidentă și lămuritoare cu privire la mântuirea celor din afara BRC. Din acest punct de vedere catolic, în sânul catolicismului papa Ioan Paul II cred că poate fi considerat un eretic. Dacă însă nu este el ereticul, atunci cred că trebuie considerat eretic papa Eugeniu IV; din punctul meu de vedere, doctrinele fiind incompatibile, unul dintre ei oricum poate fi considerat eretic, iar infailibilitatea papală un mit al colecției de mituri de la Vatican, de la muzeul lor mitologic. Deci eu nu am pus problema neapărat din punctul de vedere al BO, ci din punctul de vedere dogmatic al catolicismului. Invitația pe care am făcut-o rămâne deci valabilă.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 04.10.2011, 07:40:32
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Savonarola Vezi mesajul
Am luat la cunoștință divagațiile care s-au făcut. A se observa că eu nu am pus problema efectivă a mântuirii sau nu a acelora care se află în afara Bisericii. Ceea ce eu am sesizat este ceea ce mie mi se pare a fi o contradicție dogmatică în credința BRC. Văd că interlocutorii preferă să se abată de la problemă ca și cum ar fi ceva peste care se poate trece cu ușurință. BRC, din punctul meu de vedere, a manifestat de-a lungul timpului două atitudini dogmatice diferite, și care mie mi se par contradictorii, cu privire la problema mântuirii celor din afara Bisericii. Declarația (și care este considerată a fi infailibilă) a papei Eugeniu IV la Conciliul de la Florența (1442) că nimeni, conceput din bărbat și femeie, niciodată nu a fost liberat de sub stăpânirea diavolului decât prin credința în Iisus Hristos, mijlocitorul între Dumnezeu și omenire, mi se pare evidentă și lămuritoare cu privire la mântuirea celor din afara BRC. Din acest punct de vedere catolic, în sânul catolicismului papa Ioan Paul II cred că poate fi considerat un eretic. Dacă însă nu este el ereticul, atunci cred că trebuie considerat eretic papa Eugeniu IV; din punctul meu de vedere, doctrinele fiind incompatibile, unul dintre ei oricum poate fi considerat eretic, iar infailibilitatea papală un mit al colecției de mituri de la Vatican, de la muzeul lor mitologic. Deci eu nu am pus problema neapărat din punctul de vedere al BO, ci din punctul de vedere dogmatic al catolicismului. Invitația pe care am făcut-o rămâne deci valabilă.
1. Papa Eugen IV nu era infilibil. Dogma infilibilitatii a fost introdusa vreo 500 ani mai tirziu. Daca papa Eugen IV si-a flosit prerogativele pentru mintuirea credinciosilor catolici si pentru raspindirea Imparatiei Lui Cristos pe pamint atunci a fost un papa care si-a indeplinit misiunea.
2. Nici unul nu este eretic pentru ca erzia nu consta in DECLARATII. Conform surselor ortodoxe ereticii sint cei care provoaca fractiuni in biserica.
Conform wikipedia erezie inseamna:
Ereziile (gr. hairesis și lat. haeresis = opțiune, alegere) sunt "concepții particulare fie despre Sfânta Treime, fie despre dumnezeirea lui Iisus Hristos, sau despre firea Sa omenească, sau despre raportul dintre cele două firi în ipostasul Său dumnezeiesc, acestea din urmă fiind cunoscute sub numele de erezii hristologice. Se cunosc și erezii pnevmatologice, întâlnite în teologie sub numele de subordinaționism pnevmatologic, sau de pnevmatomahie" [1]. De asemenea, ereziile care afectează viziunea corectă asupra Bisericii se numesc erezii eclesiologice.
Conform DEX, eretic insemana:
EREZÍE, erezii, s. f. 1. Doctrină sau credință religioasă care ia naștere în sânul unei biserici, abătându-se de la dogmele consacrate și care este condamnată de biserica respectivă.
Declaratiile papei Eugen IV nu au cauzat nici rupturi in biserica si nu au fost nici condamnate de biserica. Deci nu sint erezii.
3. uitindu-ma la dumneavoastra si la multi altii care au grija primordiala de a SPUNE ca ortodoxia e tezaurul omenirii, nu pot sa nu fac comparatie cu parabola despre talanti. Dumneavostra aveti o comoara pe care o tineti ingropata si ne spuneti noua: "comoara este acolo si vei da socoteala Domnului ca nu vrei sa dezgropi comoara". Eu ii prefer pe catolicii mei pe care nu i-am auzit niciodata cu astfel de declaratii egoiste si care prefera sa-si suflece minecile, sa dezgroape comoara si sa o imparta celor care au nevoie de ea.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 04.10.2011, 07:48:34
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
Papa Eugen IV nu era infailibil.
În acest caz dumneavoastră nu faceți parte din Biserica Romano-Catolică iar părerile dumneavoastră trebuie luate în consecință. Contestați în mod clar dogmele Bisericii Romane definite la Conciliul I Vatican și începeți să deveniți suspectă de erezie din punctul de vedere al Bisericii din care faceți parte.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 04.10.2011, 08:06:39
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Savonarola Vezi mesajul
În acest caz dumneavoastră nu faceți parte din Biserica Romano-Catolică iar părerile dumneavoastră trebuie luate în consecință. Contestați în mod clar dogmele Bisericii Romane definite la Conciliul I Vatican și începeți să deveniți suspectă de erezie din punctul de vedere al Bisericii din care faceți parte.
Indiferent de ironia dumneavoastra, nu exista contradictie intre ceea ce au afirmat cei doi papi. Eu cred ca peste o vreme e posibil ca si ortodocsii sa admita ca exista mintuire in afara bisericii lor.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 04.10.2011, 12:54:09
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
1. Papa Eugen IV nu era infilibil. Dogma infilibilitatii a fost introdusa vreo 500 ani mai tirziu.
Dogma infailibilitatii se aplica tuturor papilor incepand cu primul papa. La fel ca orice dogma, fie ca e de la ortodocsi, fie de la catolici.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 04.10.2011, 14:05:10
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Dogma infailibilitatii se aplica tuturor papilor incepand cu primul papa. La fel ca orice dogma, fie ca e de la ortodocsi, fie de la catolici.
Iar in acest fel noi sintem siguri ca credinciosii catolici care au trait in acea perioada, s-au mintuit chiar daca au crezut ca mintuirea exista numai in Biserica Catolica.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 09.10.2011, 14:25:10
codana's Avatar
codana codana is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.06.2008
Locație: Botosani
Religia: Ortodox
Mesaje: 523
Implicit salut,savonarola

Citat:
În prealabil postat de Savonarola Vezi mesajul
Am luat la cunoștință divagațiile care s-au făcut. A se observa că eu nu am pus problema efectivă a mântuirii sau nu a acelora care se află în afara Bisericii. Ceea ce eu am sesizat este ceea ce mie mi se pare a fi o contradicție dogmatică în credința BRC. Văd că interlocutorii preferă să se abată de la problemă ca și cum ar fi ceva peste care se poate trece cu ușurință. BRC, din punctul meu de vedere, a manifestat de-a lungul timpului două atitudini dogmatice diferite, și care mie mi se par contradictorii, cu privire la problema mântuirii celor din afara Bisericii. Declarația (și care este considerată a fi infailibilă) a papei Eugeniu IV la Conciliul de la Florența (1442) că nimeni, conceput din bărbat și femeie, niciodată nu a fost liberat de sub stăpânirea diavolului decât prin credința în Iisus Hristos, mijlocitorul între Dumnezeu și omenire, mi se pare evidentă și lămuritoare cu privire la mântuirea celor din afara BRC. Din acest punct de vedere catolic, în sânul catolicismului papa Ioan Paul II cred că poate fi considerat un eretic. Dacă însă nu este el ereticul, atunci cred că trebuie considerat eretic papa Eugeniu IV; din punctul meu de vedere, doctrinele fiind incompatibile, unul dintre ei oricum poate fi considerat eretic, iar infailibilitatea papală un mit al colecției de mituri de la Vatican, de la muzeul lor mitologic. Deci eu nu am pus problema neapărat din punctul de vedere al BO, ci din punctul de vedere dogmatic al catolicismului. Invitația pe care am făcut-o rămâne deci valabilă.
se spune ca papii sunt urmasi ai lui petru si sunt infailibili.superb.petru s-a lepadat de trei ori de iisus hristos intr-un moment crucial, deci a gresit.sa pretinzi ca tu ca om esti infailibil si sa obligi pe altii sa creada,acest lucru se numeste dictatura,numa credinta nu-i.
__________________
Ioan,3.16;1Corinteni,13.4-7
Reply With Quote
Răspunde