![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Daca eu voi fi iresponsabila de pilda si imi voi lasa copilul singur acasa la 3 ani cu geamul deschis intr-un apartament de la etajul zece si copilul va cadea si va muri ce vina are copilul ca a murit? Insa pentru ca copilul nu are nici o vina cu siguranta ca Dumnezeu ii va pregati loc frumos in gradina Raiului. Daca veti accepta ca sufletul este nemuritor veti intelege ca o zi in plus sau in minus pe acest pamant nu conteaza pentru un suflet vesnic care este curat si drept insa pentru un pacatos poate valora foarte mult. Iata un articol interesant: Filotei Zervakos - Hrana duhului - Predici si cuvinte de folos http://www.razbointrucuvant.ro/2011/...itim-impreuna/ "(…) – Cum e cu putinta ca Dumnezeu, care i-a zis lui Avraam ca daca va afla in cetatea Sodoma si Gomora zece drepti n-o va distruge, sa predea un oras atat de mare, in care exista multi pacatosi, dar exista si multi drepti, nu zece, ci sute si mii? - Ca exista multi, a raspuns inteleptul Vrienie, stiu, dar si acestia sunt vinovati de pacatele multora, si pe dreptate Dumnezeu va preda orasul in mainile turcilor. Cand va fi predat orasul, iti vei aduce aminte de cuvintele mele. Au trecut cativa ani si orasul a fost cucerit de turci; iar cand Notaras si-a vazut copiii injunghiati in fata lui, la porunca cotropitorului Mahomed, si-a amintit de inteleptul Vrienie. Drept esti, Doamne, si dreapta judecata ai iubit. Iti multumesc, Doamne. In aceeasi situatie mizerabila si vrednica de plans in care se afla atunci neamul nostru, pe care a descris-o inteleptul Vrienie, se afla si astazi, si chiar mai rau. Patimirile nu ne-au devenit lectii, si daca nu ne vom pocai sincer si nu ne vom intoarce la Dumnezeu, de la fata Caruia am fugit nesocotindu-L si calcand dumnezeiestile Sale legi si porunci, asa vom fi pedepsiti si noi. Acela a adus potop peste oamenii lipsiti de piosenie ai Sodomei si Gomorei. I-a pedepsit pe evrei, predandu-i deseori robiei si pieirii. A predat si Imperiul Bizantin robiei turcilor. Daca nici noi nu ne vom pocai, vom fi distrusi. Este imposibil ca, staruind in pacat, sa nu fim pedepsiti. Ne striga aceasta, ne-o predica, ne-o profeteste Dascalul neamurilor, propovaduitorul intregii lumi, Apostolul Pavel, vocea lui Hristos: Daca orice incalcare de porunca si neascultare si-a primit rasplata cea dreapta, atunci cum vom scapa noi, daca vom fi nepasatori fata de o astfel de mantuire? (Evrei 2,2). Ne-o spune Insusi Domnul nostru, Iisus Hristos: Daca nu va veti pocai, toti vei pieri la fel (Luca 13,3). Zece nenorociri i-a dat Dumnezeu lui Faraon pentru ca nu a implinit porunca Sa, pe care i-a transmis-o prin Moise, adica sa-i lase pe israeliti sa plece din Egipt si sa mearga in pamantul fagaduintei. Zece nenorociri i-a dat Dumnezeu si neamului elen pentru neascultarea, calcarea si nesocotinta cu care oamenii se comporta fata de legile Lui. In continuare, cuviosul parinte Filothei pomeneste diferite nenorociri din anul 1914 si pana in momentul acela si sfarseste: Mai ramane cea de-a zecea, care sta sa vina. Daca ne pocaim si ne intoarcem la Dumnezeu, precum ninivitenii, va inceta, se va intoarce si ea. Daca nu ne vom pocai, va veni. Fiecare nenorocire este mai mare decat cea dinainte, suferinte, distrugere mare si pieire. Sa ne pocaim! Sa ne pocaim, Sa ne pocaim, fratilor, ca sa ne izbavim de chinurile trecatoare si de cele vesnice, si sa ne invrednicim sa dobandim cu totii bunatatile ceresti. Amin”.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Pentru omul cel drept moartea este o nunta minunata.
La fel este si pentru copilul nevinovat. Insa pentru neamul pacatos caruia copiii nevinovati petrec moartea ca o nunta ajungand in vesnicie in Imparatia cerurilor , pentru acestia este o durere de nesuportat. Ori se vor indrepta ori vor pieri. Cat de mult iubeste Dumnezeu oamenii ca le da si asa o sansa de indreptare si pocainta.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Oricum, inteleg din articolul citat ca, in povestea respectiva, Moise i-a cerut faraonului eliberarea evreilor si, pentru ca acesta nu a acceptat, Dumnezeu a "pedepsit" Egiptul. In acest caz, daca vrem sa judecam corect, singurul vinovat poate fi considerat doar liderul egiptean, deci "pedeapsa" trebuia aplicata doar lui. Suferintele aplicate intregii populatii egiptene, culminand cu uciderea copiilor, sunt complet gratuite si nedrepte. In orice caz, Dumnezeu este considerat a fi omnipotent si omniscient, deci el stia dinainte ca faraonul nu-i va accepta cererea. In omnipotenta lui, nu a gasit nici un mijloc de convingere a faraonului? A trebuit neaparat sa chinuie un intreg popor? Si, legat de soarta copiilor, se mentioneaza undeva in cadrul povestii ca ei ar fi ajuns in paradis? In articol se mai mentioneaza si ceva despre niste "pedepse" aplicate de Dumnezeu grecilor. Pai grecii sunt ortodocsi, deci fac parte din cei putini care respecta cel mai corect "poruncile" divine. De ce nu i-a pedepsit Dumnezeu intai pe finlandezi, englezi sau chinezi, ca doar astia nu sunt ortodocsi sau nici macar crestini? Daca e sa ma iau dupa criteriul asta, pai atunci e mai sigur pentru niste oameni sa nu fie ortodocsi, nu? In orice caz, mi se pare cam ciudata aceasta preferinta a lui Dumnezeu pentru "pedepsirea generala" a unor intregi populatii pentru ignorarea vointei sale si pentru trimiterea de "semne divine" (sub forma de dezastre) care costa multe vieti. N-ar fi mult mai simplu sa-si manifeste in mod direct existenta si sa-si exprime clar dorintele? |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Și cam de câte ori ar trebui să o facă pentru a te convinge și pe tine?
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
|
#5
|
|||
|
|||
|
O singura data ar fi suficient, dar pentru ca nu exista, D-zeu nu satisface nici macar aceasta cerinta.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Păi nu numai că s-a arătat, dar s-a și sacrificat pentru noi.
Că tu și alții ca tine (cu aichiuul mai mare decât prevede legea) nu credeți, e problema voastră.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
In epoca bronzului populatiile erau usor impresionate de astfel de povesti; de aici si necesitatea introducerii acestui pasaj in Biblie (reflecta oarecum notiunea de "dreptate\pedeapsa divina" asa cum era ea inteleasa in antichitate).
__________________
It has become almost a cliche to remark that nobody boasts of ignorance of literature, but it is socially acceptable to boast ignorance of science and proudly claim incompetence in mathematics. Richard Dawkins |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
DragosP: Pana acum existenta lui Dumnezeu nu a putut fi demonstrata, deci e clar ca nu s-a manifestat deloc convingator. Spui ca Dumnezeu s-a "sacrificat pentru noi". Cum a putut face acest lucru daca e nemuritor, asa cum pretinde religia? |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
cam in aceasta situatie esti tu ... |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Daca tot o ardem cu matematica: Cum justifici prezenta raului intr-o lumea creata de o fiinta atotputernica, atotstiutoare si buna?
__________________
It has become almost a cliche to remark that nobody boasts of ignorance of literature, but it is socially acceptable to boast ignorance of science and proudly claim incompetence in mathematics. Richard Dawkins |
|
|