![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Foarte bună sinteza, Priceputule, bine ai revenit!
Aș mai spune doar că nu există om religios pur sau om eclezial integral. În realitate, cu toții suntem adesea când într-o situație, când într-alta, diferența dintre cele două tipuri de raportare la Dumnezeu fiind adesea insesizabilă. Cartea lui Yannaras are meritul de a fi foarte ”practică”, în sensul că, citind-o, ne identificăm imediat și spontan tendințele ”religioase” și apucăturile individualiste. Sunt multe accente care pot părea excesive, dar ele sunt astfel tocmai pentru a ne determina măcar să reflectăm asupra așezării noastre întru cele bisericești și, eventual, să ne determine să punem început bun.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Realitatea e că e greu să nu ai certitudini. Și dacă înțelegi că cele date de lume și de rațiune sunt înșelătoare, le cauți în lăuntru; îți muți, cu alte cuvinte, idolii acolo. Yannaras vine și ți-i dărâmă și acolo. Cred că, deși e dureroasă (ca orice conștientizare), teologia lui e terapeutică; acceptată, te ajută să nu încremenești, să-ți amintești că viața în Hristos este cale, nu stare pe loc. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Titlurile insele,Libertatea moralei si Contra religiei,arata modul neortodox de a privi lucrurile ale lui Yannaras.
Se da de gol prin insesi titlurile pe care le-a pus. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Daniel, lasă judecarea teologilor în seama teologilor. Principala noastră grijă nu trebuie să fie de a stabili cine e și cine nu e ortodox, mai ales că viziunea pe care o avem noi înșine în privința ortodoxiei s-ar putea să nu fie completă, să se schimbe pe parcursul vieții. Așa ar fi și normal, pentru că altfel ar însemna că nu înaintăm în înțelegere, care e unul din darurile Duhului Sfânt.
Începând cu Apostolul Pavel, mulți părinți ai Bisericii recomandă să nu ne pierdem în „certuri de cuvinte” sau discuții dogmatice (v. Sf. Isaac Sirul). Grija noastră trebuie să fie de a fi plăcuți lui Dumnezeu, de a lucra poruncile lui Hristos. Să luăm aminte la păcatele noastre și să ne bucurăm când cineva ne ajută să ni le vedem mai bine, ca să scăpăm de ele. Când Yannaras se pronunță „contra religiei” nu aduce un deserviciu credinței în Hristos. Din contră. Pentru că religii sunt multe și toate seamănă între ele întrucât sunt născute, toate, din nevoia omului de siguranță, de ajutor. Dragostea pe care a propovăduit-o Hristos, însă, e atât de mult opusă acestor nevoi, încât i-a smintit pe foarte mulți - și din vremea aceea, și de mai târziu -, mai ales pe cei foarte religioși, cum erau fariseii. Deci nu privi cu suspiciune, ci încearcă să cunoști ce scrie Yannaras, și să vezi, eventual, dacă e opus învățăturii lui Hristos sau nu. Dacă vei căuta, vei găsi multe articole elogioase la adresa sa, inclusiv pe saitul Arhiepiscopiei Bucureșilor, aici. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Inainte de Christos si dupa Christos | Decebal | Dogmatica | 5 | 04.09.2012 18:59:26 |
conferinte | mirela.b | Generalitati | 0 | 09.07.2011 17:42:43 |
Conferinte - Dan Puric | anaana71 | Generalitati | 23 | 01.03.2010 22:33:47 |
Iisus Christos descris de Publius Lentullus | lareine | Generalitati | 28 | 08.01.2010 17:38:28 |
Conferinte Ortodoxe | C.tin | Stiri, actualitati, anunturi | 4 | 24.11.2008 14:43:57 |
|