![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Schisma calendarului ramane un exemplu tipic de fundamentalism religios, dat ca exemplu si analizat in orice carte despre istoria Bisericii , deoarece fanatismul impiedica gandirea logica. Postarile amicului cz400 si a altora care s-au perindat pe aici stau marturie in acest sens, doar au fost pagini intregi de argumente logice, chiar nu zic ca n-au fost elemente logice, insa generate conform standardelor obsesiei(calendarul). E bine sa citesti si replicile de doi bani, nu se stie niciodata ce te poate "lumina". Last edited by ioanna; 26.11.2011 at 21:13:53. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
andrei esti ecumenist?ai fi de acord ca biserica sa-si schimbe practicile?
cata negare si intunecare domle cand se ajunge la subiectul asta. ortodocsii devin din fecioare nevinovate draci.va mintiti pe voi insisi.macar recunoaste-ti ma, ca nu pierdeti nimic.ma dezgusta oamenii care neaga in felul asta adevarul. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
nu sunt de acord ca Biserica sa-si schimbe practicile.eu vreau unire a tuturor ortodocsilor mai ales in fata pericolelor ecumeniste s.a.m.d. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
si atunci consideri un lucru bun participarea bisericii la aceasta miscare (ecumenismul)? unirea cu monofizitii care nu au schimbat nimic (se pare ca a fost doar o greseala de dialog/interpretare , ce sa zic Sf. Parinti inseamna ca au fost surzi sute de ani) concelebrarea cu ereticii?schimbarea calendarului prin care se calca mai multe puncte canonice din sinaxar? modificarea ecclesiologiei, a practicilor, a liturghiei (nu se mai rostesc anatemele impotriva ereticilor in Duminica Ortodoxiei, sau scos parti din prohod - de astea numai eu stiu sunt mai multe sunt sigur) s.a.m.d ... Sunt bune sau rele treburile astea ptr Ortodoxie?Hai sa fim sinceri.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
sinceritate e tot ce vreau.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
nu am deschis acest topic sa incepem eternele certuri.tu invoci argumentele pe care le-am tot vazut si auzit.dar eu nu pot sa cred ceea ce zic stilistii cat timp ei au acum"sfant sinod" dintr-un singur episcop si asta e numai una din gravele abateri canonice.
pricepi? solutia e sobornicitatea(pe care cu siguranta si Dumnezeu o cere de la noi),nu certurile.daca e sa ne luam dupa canoane la rece,clericii stilisti sunt simpli mireni cu rang. dar in predicile lor inflacarate pseudo-preotii uita sa pomeneasca aceste aspecte. si nu mai aduceti atat argumentul inovatiilor de tipic si calendar ca daca e sa o luam dupa asta Sfantul Ioan Gura de Aur e un eretic inovator ca a inovat in Liturghia Sfantului Apostol Iacov sau ca a scurtat-o pe cea a Sfantului Vasile. Atat timp cat dogmele sunt aceleasi (fara filioque-uri si infailibilitati si sola fide sau gratia) nu exista nici-un motiv sa nu fim in comuniune. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Doamna Ioana v-a explicat clar că tradiția nu înseamnă mortificarea unor forme liturgice. Prin definiție, tradiția este vie, îmbrăcând forme noi pe aceleași adevăruri. Este o eroare comună a considera că tradiția e ceva osificat. Când spunem "cutare urmează tradiția apostolică" nu spunem "merge pe catâr cum mergeau apostolii", ci spunem: "predă învățătura pe care o predau apostolii, adaptată timpului nostru, în limbajul de astăzi". Dacă Sfântul și Marele Ioan Gură de Aur ar ateriza mâine, în zi de Duminică într-o biserică de rit răsăritean, indiferent că este ortodoxă, stilistă sau greco-catolică, i-ar fi foarte anevoie să recunoască acolo Sfânta Liturghie pe care el, în mod inspirat, a creat-o. Mai întâi, ar rămânea mut de uimire să descopere catapeteasma, fiindcă aceasta a fost introdusă după mutarea lui la viața cea adevărată. I s-ar părea ciudat că Sfânta Prefacere are loc în altar, fiindcă pe vremea când oficia sfântul ca patriarh se făcea în mijlocul naosului, "pe vimă". S-ar mira să audă Heruvicul, care a fost introdus în secolul al VI-lea. S-ar minuna să vadă cădirea ultimă și să audă "Cuvine-se cu adevărat", deoarece Axionul a fost introdus în secolul al XI-lea sau al XII-lea. Să însemne, oare, că toate aceste "inovații" pe care Biserica le-a introdus au însemnat erezie, întoarcerea cu spatele la tradiție, etc, etc ? Nu vechimea face tradiția. Spre exemplu, în Biserica Catolică apuseană există o devoțiune care se răspândește cu mare iuțeală: este Adorația Sfântului Sacrament. E mai nouă de 100 de ani, absolut nimic nu pomenesc despre asta cărțile catolice mai vechi de sec XIX. Dar, deși e atât de nouă, e un element extrem de tradițional, adică tradiția se îmbogățește mereu. Eu nu cred că înaintașii mei, care pe vremea papei Grigore au adoptat calendarul gregorian au rupt tradiția în raport cu înaintașii lor, care sărbătoreau după calendarul iulian. Dacă mâine Biserica ar stabili, din nou, că am întârziat cu o zi și că data de 27 noiembrie devine 28 noiembrie, înseamnă că trebuie să trecem la noua dată și în niciun caz că am fi niște creștini mai buni dacă nu am trece. Valabil și dacă ar stabili că zilele de post nu mai sunt miercurea și vinerea, ci marțea și joia. Atâta îi luăm în tărbacă pe adventiști că fac tot tărăboiul cu sâmbăta ca zi de Șabat ! Dar, iată că și noi facem la fel ! Înlocuiți numele de "Ellen G. White" cu numele de "Glicherie" și vedeți cât de mult seamănă schismele între ele. Câtă putere a avut Isus să introducă Duminica drept zi sfântă pentru toți creștinii, tot atâta are Biserica să rectifice calendarul, care e în domeniul ei de competență.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 26.11.2011 at 23:30:58. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
de ce se mai bate Ortodoxul atunci in piept cu cele sapte sinoade daca poate oricand sa isi schimbe practicile?de ce se mai ia atunci Ortodoxul de Catolic, dar de Protestant? |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Nu stiu exact la ce te referi, eu stiu ca ortodocsii nu au modificat crezul.
|
|