Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Alte Religii
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 26.11.2011, 21:10:59
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tunadd Vezi mesajul
repeti acelasi text ca pe o poezie preluata de la altii care nu prea stiu nici ei ce sa mai zica, numai ca sa nu taca...
esti de acord cu schimbarea practicilor bisericesti?
Asa cum am acceptat modificarea Crezului, care este acelasi de la origini, insa explicitat si dezvoltat in timp, la fel pot sa accept unele nuantari in practica liturgica, acelea care nu afecteaza fondul si care nu sunt schimbari, ci reprezinta continuitatea si evolutia spirituala a vietii bisericesti. De exemplu, eu n-am sa ma separ niciodata de Biserica daca se modifica o formula liturgica , iar din „Aleluia, Aleluia, Slava tie, Dumnezeule” devine „Aleluia, aleluia, aleluia” , asa cum s-au separat crestinii rusi de rit vechi, pentru ca eu nu idolatrizez litera formularii, nu sufar de fanatism psihopatologic tipic sectar. Sfintii Parinti bisericesti ne-au aratat cum trebuie sa gandim, ei insisi fiind un exemplu in acest sens, deci pe mine nu m-ar cuprinde panica instinctuala ca n-as mai detine „Adevarul” daca s-ar ivi o situatie asemanatoare cu cea expusa, doar „mantuirea” nu depinde in exclusivitate de acel termen, asa cum nu depinde nici de cele treisprezece zile ce separa celebrarea pe ritul vechi, de cea pe ritul nou, a acelorasi sarbatori. Ruperea deliberata de corpul ecleziastic ,de stradania comuna a bisericii si inchiderea ermetica intr-o grupare religioasa (supusa diviziunilor multiple), e cu siguranta ceva ce trebuie sa evitam.

Schisma calendarului ramane un exemplu tipic de fundamentalism religios, dat ca exemplu si analizat in orice carte despre istoria Bisericii , deoarece fanatismul impiedica gandirea logica. Postarile amicului cz400 si a altora care s-au perindat pe aici stau marturie in acest sens, doar au fost pagini intregi de argumente logice, chiar nu zic ca n-au fost elemente logice, insa generate conform standardelor obsesiei(calendarul).

E bine sa citesti si replicile de doi bani, nu se stie niciodata ce te poate "lumina".

Last edited by ioanna; 26.11.2011 at 21:13:53.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 26.11.2011, 22:11:30
tunadd tunadd is offline
Banned
 
Data înregistrării: 24.11.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 38
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Asa cum am acceptat modificarea Crezului, care este acelasi de la origini, insa explicitat si dezvoltat in timp, la fel pot sa accept unele nuantari in practica liturgica, acelea care nu afecteaza fondul si care nu sunt schimbari, ci reprezinta continuitatea si evolutia spirituala a vietii bisericesti. De exemplu, eu n-am sa ma separ niciodata de Biserica daca se modifica o formula liturgica , iar din „Aleluia, Aleluia, Slava tie, Dumnezeule” devine „Aleluia, aleluia, aleluia” , asa cum s-au separat crestinii rusi de rit vechi, pentru ca eu nu idolatrizez litera formularii, nu sufar de fanatism psihopatologic tipic sectar. Sfintii Parinti bisericesti ne-au aratat cum trebuie sa gandim, ei insisi fiind un exemplu in acest sens, deci pe mine nu m-ar cuprinde panica instinctuala ca n-as mai detine „Adevarul” daca s-ar ivi o situatie asemanatoare cu cea expusa, doar „mantuirea” nu depinde in exclusivitate de acel termen, asa cum nu depinde nici de cele treisprezece zile ce separa celebrarea pe ritul vechi, de cea pe ritul nou, a acelorasi sarbatori. Ruperea deliberata de corpul ecleziastic ,de stradania comuna a bisericii si inchiderea ermetica intr-o grupare religioasa (supusa diviziunilor multiple), e cu siguranta ceva ce trebuie sa evitam.

Schisma calendarului ramane un exemplu tipic de fundamentalism religios, dat ca exemplu si analizat in orice carte despre istoria Bisericii , deoarece fanatismul impiedica gandirea logica. Postarile amicului cz400 si a altora care s-au perindat pe aici stau marturie in acest sens, doar au fost pagini intregi de argumente logice, chiar nu zic ca n-au fost elemente logice, insa generate conform standardelor obsesiei(calendarul).

E bine sa citesti si replicile de doi bani, nu se stie niciodata ce te poate "lumina".
Stii ce n-ai facut tu?Nu ai spus nici nu stiu nici ai dreptate, da BO a gresit prin cele ce a facut.Eu vorbesc de B.O nu de BOSV, si de simtul corectitudinii.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 26.11.2011, 22:15:52
tunadd tunadd is offline
Banned
 
Data înregistrării: 24.11.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 38
Implicit

andrei esti ecumenist?ai fi de acord ca biserica sa-si schimbe practicile?

cata negare si intunecare domle cand se ajunge la subiectul asta. ortodocsii devin din fecioare nevinovate draci.va mintiti pe voi insisi.macar recunoaste-ti ma, ca nu pierdeti nimic.ma dezgusta oamenii care neaga in felul asta adevarul.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 26.11.2011, 22:26:12
andrei0890 andrei0890 is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 21.10.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 21
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tunadd Vezi mesajul
andrei esti ecumenist?ai fi de acord ca biserica sa-si schimbe practicile?

cata negare si intunecare domle cand se ajunge la subiectul asta. ortodocsii devin din fecioare nevinovate draci.va mintiti pe voi insisi.macar recunoaste-ti ma, ca nu pierdeti nimic.ma dezgusta oamenii care neaga in felul asta adevarul.
tunadd,binenteles ca nu sunt ecumenist.Dumnezeu sa ne pazeasa de aceasta sabie a satanei.
nu sunt de acord ca Biserica sa-si schimbe practicile.eu vreau unire a tuturor ortodocsilor mai ales in fata pericolelor ecumeniste s.a.m.d.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 26.11.2011, 22:37:55
tunadd tunadd is offline
Banned
 
Data înregistrării: 24.11.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 38
Implicit

Citat:
În prealabil postat de andrei0890 Vezi mesajul
tunadd,binenteles ca nu sunt ecumenist.Dumnezeu sa ne pazeasa de aceasta sabie a satanei.
nu sunt de acord ca Biserica sa-si schimbe practicile.eu vreau unire a tuturor ortodocsilor mai ales in fata pericolelor ecumeniste s.a.m.d.
si atunci consideri un lucru bun participarea bisericii la aceasta miscare (ecumenismul)? unirea cu monofizitii care nu au schimbat nimic (se pare ca a fost doar o greseala de dialog/interpretare , ce sa zic Sf. Parinti inseamna ca au fost surzi sute de ani) concelebrarea cu ereticii?schimbarea calendarului prin care se calca mai multe puncte canonice din sinaxar? modificarea ecclesiologiei, a practicilor, a liturghiei (nu se mai rostesc anatemele impotriva ereticilor in Duminica Ortodoxiei, sau scos parti din prohod - de astea numai eu stiu sunt mai multe sunt sigur) s.a.m.d ... Sunt bune sau rele treburile astea ptr Ortodoxie?Hai sa fim sinceri.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 26.11.2011, 22:42:15
tunadd tunadd is offline
Banned
 
Data înregistrării: 24.11.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 38
Implicit

sinceritate e tot ce vreau.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 26.11.2011, 22:58:48
andrei0890 andrei0890 is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 21.10.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 21
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tunadd Vezi mesajul
sinceritate e tot ce vreau.
nu am deschis acest topic sa incepem eternele certuri.tu invoci argumentele pe care le-am tot vazut si auzit.dar eu nu pot sa cred ceea ce zic stilistii cat timp ei au acum"sfant sinod" dintr-un singur episcop si asta e numai una din gravele abateri canonice.
pricepi?
solutia e sobornicitatea(pe care cu siguranta si Dumnezeu o cere de la noi),nu certurile.daca e sa ne luam dupa canoane la rece,clericii stilisti sunt simpli mireni cu rang.
dar in predicile lor inflacarate pseudo-preotii uita sa pomeneasca aceste aspecte.
si nu mai aduceti atat argumentul inovatiilor de tipic si calendar ca daca e sa o luam dupa asta Sfantul Ioan Gura de Aur e un eretic inovator ca a inovat in Liturghia Sfantului Apostol Iacov sau ca a scurtat-o pe cea a Sfantului Vasile.
Atat timp cat dogmele sunt aceleasi (fara filioque-uri si infailibilitati si sola fide sau gratia) nu exista nici-un motiv sa nu fim in comuniune.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 26.11.2011, 23:20:13
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tunadd Vezi mesajul
schimbarea calendarului prin care se calca mai multe puncte canonice din sinaxar? modificarea ecclesiologiei, a practicilor, a liturghiei (nu se mai rostesc anatemele impotriva ereticilor in Duminica Ortodoxiei, sau scos parti din prohod - de astea numai eu stiu sunt mai multe sunt sigur) s.a.m.d ... Sunt bune sau rele treburile astea ptr Ortodoxie?Hai sa fim sinceri.
Sunt foarte bune, dacă urmașii apostolilor consideră astfel. A nu-i asculta, a-ți închipui că știi mai bine decât mitropolitul ce trebuie introdus și ce trebuie scos din prohod, din Liturghie, din practica de credință în general, este păcatul neascultării dublat de cel al mândriei.

Doamna Ioana v-a explicat clar că tradiția nu înseamnă mortificarea unor forme liturgice. Prin definiție, tradiția este vie, îmbrăcând forme noi pe aceleași adevăruri. Este o eroare comună a considera că tradiția e ceva osificat. Când spunem "cutare urmează tradiția apostolică" nu spunem "merge pe catâr cum mergeau apostolii", ci spunem: "predă învățătura pe care o predau apostolii, adaptată timpului nostru, în limbajul de astăzi".
Dacă Sfântul și Marele Ioan Gură de Aur ar ateriza mâine, în zi de Duminică într-o biserică de rit răsăritean, indiferent că este ortodoxă, stilistă sau greco-catolică, i-ar fi foarte anevoie să recunoască acolo Sfânta Liturghie pe care el, în mod inspirat, a creat-o. Mai întâi, ar rămânea mut de uimire să descopere catapeteasma, fiindcă aceasta a fost introdusă după mutarea lui la viața cea adevărată. I s-ar părea ciudat că Sfânta Prefacere are loc în altar, fiindcă pe vremea când oficia sfântul ca patriarh se făcea în mijlocul naosului, "pe vimă". S-ar mira să audă Heruvicul, care a fost introdus în secolul al VI-lea. S-ar minuna să vadă cădirea ultimă și să audă "Cuvine-se cu adevărat", deoarece Axionul a fost introdus în secolul al XI-lea sau al XII-lea. Să însemne, oare, că toate aceste "inovații" pe care Biserica le-a introdus au însemnat erezie, întoarcerea cu spatele la tradiție, etc, etc ?

Nu vechimea face tradiția. Spre exemplu, în Biserica Catolică apuseană există o devoțiune care se răspândește cu mare iuțeală: este Adorația Sfântului Sacrament. E mai nouă de 100 de ani, absolut nimic nu pomenesc despre asta cărțile catolice mai vechi de sec XIX. Dar, deși e atât de nouă, e un element extrem de tradițional, adică tradiția se îmbogățește mereu.
Eu nu cred că înaintașii mei, care pe vremea papei Grigore au adoptat calendarul gregorian au rupt tradiția în raport cu înaintașii lor, care sărbătoreau după calendarul iulian. Dacă mâine Biserica ar stabili, din nou, că am întârziat cu o zi și că data de 27 noiembrie devine 28 noiembrie, înseamnă că trebuie să trecem la noua dată și în niciun caz că am fi niște creștini mai buni dacă nu am trece. Valabil și dacă ar stabili că zilele de post nu mai sunt miercurea și vinerea, ci marțea și joia. Atâta îi luăm în tărbacă pe adventiști că fac tot tărăboiul cu sâmbăta ca zi de Șabat ! Dar, iată că și noi facem la fel ! Înlocuiți numele de "Ellen G. White" cu numele de "Glicherie" și vedeți cât de mult seamănă schismele între ele. Câtă putere a avut Isus să introducă Duminica drept zi sfântă pentru toți creștinii, tot atâta are Biserica să rectifice calendarul, care e în domeniul ei de competență.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 26.11.2011 at 23:30:58.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 26.11.2011, 22:23:31
tunadd tunadd is offline
Banned
 
Data înregistrării: 24.11.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 38
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Asa cum am acceptat modificarea Crezului, care este acelasi de la origini, insa explicitat si dezvoltat in timp, la fel pot sa accept unele nuantari in practica liturgica, acelea care nu afecteaza fondul si care nu sunt schimbari, ci reprezinta continuitatea si evolutia spirituala a vietii bisericesti. De exemplu, eu n-am sa ma separ niciodata de Biserica daca se modifica o formula liturgica , iar din „Aleluia, Aleluia, Slava tie, Dumnezeule” devine „Aleluia, aleluia, aleluia” , asa cum s-au separat crestinii rusi de rit vechi, pentru ca eu nu idolatrizez litera formularii, nu sufar de fanatism psihopatologic tipic sectar. Sfintii Parinti bisericesti ne-au aratat cum trebuie sa gandim, ei insisi fiind un exemplu in acest sens, deci pe mine nu m-ar cuprinde panica instinctuala ca n-as mai detine „Adevarul” daca s-ar ivi o situatie asemanatoare cu cea expusa, doar „mantuirea” nu depinde in exclusivitate de acel termen, asa cum nu depinde nici de cele treisprezece zile ce separa celebrarea pe ritul vechi, de cea pe ritul nou, a acelorasi sarbatori. Ruperea deliberata de corpul ecleziastic ,de stradania comuna a bisericii si inchiderea ermetica intr-o grupare religioasa (supusa diviziunilor multiple), e cu siguranta ceva ce trebuie sa evitam.

Schisma calendarului ramane un exemplu tipic de fundamentalism religios, dat ca exemplu si analizat in orice carte despre istoria Bisericii , deoarece fanatismul impiedica gandirea logica. Postarile amicului cz400 si a altora care s-au perindat pe aici stau marturie in acest sens, doar au fost pagini intregi de argumente logice, chiar nu zic ca n-au fost elemente logice, insa generate conform standardelor obsesiei(calendarul).

E bine sa citesti si replicile de doi bani, nu se stie niciodata ce te poate "lumina".
sa inteleg ca Sf Maxim Marturisitorul care a marturisit credinta ortodoxa si nu a tacut la indemnul imparatului care a zis sa nu se mai vb de rau monofizitii a fost un psihopatologic tipic sectar?

de ce se mai bate Ortodoxul atunci in piept cu cele sapte sinoade daca poate oricand sa isi schimbe practicile?de ce se mai ia atunci Ortodoxul de Catolic, dar de Protestant?
Reply With Quote
  #10  
Vechi 27.11.2011, 00:37:44
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Asa cum am acceptat modificarea Crezului, care este acelasi de la origini, insa explicitat si dezvoltat in timp.
Nu stiu exact la ce te referi, eu stiu ca ortodocsii nu au modificat crezul.
Reply With Quote
Răspunde