![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Exact. Ați surprins, în puține cuvinte, esențialul.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Sa luam aminte la atitudinea Sfintilor Parinti fata de dreapta credinta. Cateva repere pot fi observate si in acest acatist:
Acatistu Sfantului Gherasim Kefalonitul, Izgonitorul demonilor Last edited by antoniap; 18.12.2011 at 20:13:16. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
We have been taught that Christ is the first-born of God, and we have declared above that He is the Word of whom every race of men were partakers; and those who lived reasonably are Christians, even though they have been thought atheists; as, among the Greeks, Socrates and Heraclitus...and many others whose actions and names we now decline to recount, because we know it would be tedious. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
[COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]MANASTIREA ESPHIGMENOU din Muntele Athos este cumplit prigonita caci se opune Patriarhilor masoni din Constantinopol[/COLOR][/COLOR] Sfantul Ghelasie de la Ramet si alti sfinti au luptat sa avem o credinta curata. Nu numai in dogma, ci si in traire. Era foarte exigent in toate. Asa cum rezulta din acatistul acestui sfant, sfarsitul vietii sale si minunile savarsite arata cat de placut a fost si este in fata lui Dumnezeu. Daca ar fi trait in aceste vremuri, oare ar fi fost de acord cu ecumenismul? Acatistul Sf. Ghelasie de la Rimet |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sfantul Iustin se refera la cei ce au murit inainte de Hristos, asa cum e si titlul capitolului (capitolul 46): http://www.newadvent.org/fathers/0126.htm Dupa acea fraza urmeaza la cine se face referire: "So that even they who lived before Christ" Doar o mica precizare, nu se cunoaste daca printre cei scosi din Iad de Iisus si mantuiti sunt doar dreptii sau si cei ce erau in neamuri idolatre, gen Socrates si altii, in privinta asta parerile sunt impartite. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
O alta contradictie nascuta de invatatura Vatican II pentru catolici. Majoritatea sfintilor ortodocsi, desi nu erau in starea de ignoranta descrisa acolo erau facatori de minuni si multi au sfinte moaste (o minune pe care ingerii cazuti nu o pot copia). Cei in ignoranta erau oameni obisnuiti, care nu desi multi s-au mantuit nu aveau darul minunilor ca sfintii.
Mai mult, unii sfinti ortodocsi care chiar au scris impotriva dogmelor catolice sunt sfinti si in unele biserici catolice orientale. De exemplu Sf. Grigorie Palama, sarbatorit si de greco-catolici, chiar m-am contrazis odata pe forumul catolic pentru ca unii catolici sustineau ca sfantul e si pentru romano-catolici, pentru ca sfintii BRU sunt si ai BC. Sf. Grigorie Palama nu numai ca nu a fost in ignoranta fata de BC, dar a si scris un tratat numit impotriva latinilor, despre purcederea Duhului Sfant. Bineinteles, a scris si despre dogma harului necreat versus dogma latina. Ca sa intregesc, patriarhul Ierusalimului nu e deloc in ignoranta si de cel putin 1000 de ani dupa ce se roaga apare Sfanta Lumina de la Ierusalim. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
If some should accuse us as if we held that people born before the time of Christ were not accountable to God for their actions, we shall anticipate and answer such a difficulty. We have been taught that Christ is the first-begotten of God, and we have declared him to be the Logos of which all mankind partakes. Those, therefore, who lived according to reason (logos) were really Christians, even though they were thought to be atheists, such as, among the Greeks, Socrates, Heraclitus and other like them... So also, those who lived before Christ but did not live according to reason were wicked men, and enemies of Christ, and murderers of those who did live according to reason. Whereas those who lived then, or who live now, according to reason are Christians. Such as these can be confident and unafraid. ... Christ... was and is the Logos who is in everyone and foretold through the prophets the things that were to come, and taught these things in person after becoming like to us in feeling. Dumneavoastră nu ați citit, sau ați citit și nu ați înțeles, sau ați citit și ați înțeles și ați hotărât să susțineți totuși un neadevăr ? Last edited by Erethorn; 19.12.2011 at 14:09:17. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() De ce tânărul din Evanghelia de acum câteva săptămâni (din Biserică, nu de la nu știu cine altcineva), cu toate că trăia după legile cele vechi simțea (pe bună dreptate) că-i lipsește ceva?
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" Last edited by DragosP; 19.12.2011 at 15:14:08. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Atitudinea Sfinților Părinți față de dreapta credință a fost foarte fermă, intransigentă, căci dreapta credință (ortodoxia) ne-a fost revelată de către Însuși Fiul lui Dumnezeu, "Începătorul și Plinitorul credinței" (Evr12, 2), Care ne și ajută să o păstrăm neschimbată până la A Doua Sa Venire. În același timp, Sfinții Părinți din toate timpurile (mi-e greu să cred că epoca patristică se încheie fix în sec. VIII... ce facem cu Sf. Siluan Athonitul, sau cu mulți alții?) au fost foarte deschiși și iubitori față de semenii lor care, din diverse motive, au ales să adere la alte credințe. Ei au mărturisit Ortodoxia noastră în fața tuturor, jertfindu-și chiar viața pentru ea, dar, tot din dragoste pentru Hristos (Care este Izvorul adevărului și al iubirii), au înțeles să-i iubească și să-i înțeleagă pe cei din afara Bisericii, mai ales pe creștinii de alte confesiuni care, asemenea nouă, cred în adevăratul Dumnezeu (Sfânta Treime) și se închină Lui. Hristos ne poruncește să nu relativizăm credința în El și, în același timp, în mod minunat și paradoxal, să-i iubim sincer, chiar mai mult decât pe noi înșine, pe cei care nu ne împărtășesc convingerile religioase. Voi posta, în mesajul următor, un scurt text (pe care cred că l-am mai postat de câteva ori, la diverse topic-uri), care pe mine m-a impresionat enorm. Este din cartea părintelui Sofronie Saharov despre viața Sf. Siluan. Să vedeți acolo ce atitudine are starețul Siluan Athonitul, "apostolul timpului nostru", față de confrații noștri creștini din alte confesiuni.
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17) "Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul) "Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!" "Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis) Câteva gânduri scrise de mine: http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca Last edited by laurastifter; 18.12.2011 at 21:46:05. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Cred ca este evident si nu mai e nevoie sa evidentiez eu ca pe ortodocsi intotdeauna i-a interesat adevarul si nu maiestria cosmetizarii neadevarului sa para ca arata ca un adevar. Tactica uzitata si in avocatura, mai ales pe la noi, un interlop deseori fiind dovedit ca a tinut doar post si rugaciune, chiar daca exista zece martori.
Asadar, nu aflam decat noi elemente ale confuziei catolice. Desi nu era o problema daca observam ca papa Pius IX pusese bazele schimbarii dogmei inca din 1854, acest papa se refera la altceva. Spune ca cei ce nu au auzit de Biserica nu se fac vinovati de pacatul celor ce au auzit si s-au impotrivit si au respins-o. E logic ca nu au respins ce nici nu au stiut, aceasta e si invatatura ortodoxa si nu numai in acest caz. Mai grav e pacatul facut cu buna stiinta decat cel facut in nestiinta. La fel scrie si in Sfanta Scriptura, acolo unde Apostolii nu sunt primiti si invatatura e respinsa sa isi scuture praful de pe incaltaminte si sa plece, acelora le va fi mai greu decat celor din Sodoma si Gomora. Chiar eu scriam de cateva ori ca cel ce nu a fost in BO si nu are deci botezul ortodox nu are pacatul apostaziei, a lepadarii de ortodoxie. Sa mai observam ca papa Pius IX este inclus la cei ce au afirmat dogma veche catolica, si nu la cei ce au spus noua invatatura: http://en.wikipedia.org/wiki/Extra_E...am_nulla_salus Asadar meritul de schimbare a invataturii (catolicii spun nuantare, la fel ca in cazul Filioque) revine doar conciliului Vatican II. Nu e exclus ca acesta sa fi prelucrat mesajul papei Pius IX ca sa semene cu invatatura ecumenista. Culmea, pe un preot ce a observat aceasta modificare a dogmei l-au declarat eretic, inca o dovada ca toti catolicii trebuie sa asculte orbeste de ce spune BC si papa si sa nu-si puna intrebari, negrul trebuie sa il vada alb. De fapt e posibil sa se fi schimbat si asta, Feeney a fost reprimit in BC fara sa fie nevoit sa-si retracteze "ratacirea". Mai e un aspect, Feeney spunea de fapt si altceva gresit, ca nu exista botezul sangelui si al dorintei, doar cel cu apa, lucru considerat eronat si in BO, nu numai in BC. Deci pentru orice ortodox care stie sa citeasca invatatura Vatican II spune ca si cei ce sunt in afara Bisericii se pot mantui daca sunt ignoranti (cred ca si de pagani e vorba), in dogma catolica de pana in secolul XX se spune ca nimeni din afara BC nu se poate mantui orice ar face, daca pana la sfarsitul vietii nu vine in BC. Mai e de remrcat ca aceasta a fost invatatura dintotdeauna a Bisericii si BO nu a schimbat-o niciodata si nu a interpretat-o altfel, chiar daca unii ierarhi izolati au spus altceva insusindu-si idei ecumeniste. A fost afirmata la la primul sinod local dupa cel apostolic. Invatatura cu harul din afara Bisericii si alte idei ecumeniste sunt provenite de la protestanti. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
MOASTELE CATOLICE | pacatoasa.. | Moaste | 179 | 09.12.2016 14:50:58 |
Rusinea de a fi ortodox sau politicianul ortodox in Europa unita | mihaiB | Despre Biserica Ortodoxa in general | 0 | 08.08.2012 13:13:45 |
666 confuzia secolului | andreicozia | Generalitati | 250 | 04.04.2011 23:51:50 |
Nunta ortodox rit nou cu ortodox rit vechi | Lumi79 | Nunta | 2 | 05.01.2007 14:05:29 |
|