|
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#21
|
||||
|
||||
tocmai, Ierusalimul este departe si nu am fost sa vad cu proprii ochi.
pe cand moaste am vazut destul de multe. |
#22
|
||||
|
||||
Citat:
Nu e vorba de credinta oarba. Ortodoxismul e o religie rationala. Dare o credinta, nu poate fi totul explicat. Daca ar fi asa Dumnezeu nu ar mai fi Dumnezeu.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#23
|
||||
|
||||
Citat:
Trupurile neputrezite nu reprezinta o dovada?La oase lucrurile sunt mai complicate ptr ca nu se prea poate verifica bunul miros, dar trupurile?
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#24
|
|||
|
|||
Și?
Citat:
Adică în opinia dvs, credința în Dumnezeu este condiționată de lumina aceea care se aprinde în noaptea de Paști? Dacă acea lumină nu se aprinde din senin la rugăciunea Patriarhului, înseamnă că religia creștină este falsă?
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17) "Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul) "Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!" "Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis) Câteva gânduri scrise de mine: http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca |
#25
|
|||
|
|||
Discuția asta îmi amintește de Părintele Galeriu, care povestea că, la o slujbă, cineva cu aparat de filmat a dorit să intre și în altar, să filmeze; iar părintele se întreba retoric: „Dar ce poate surprinde aparatul de filmat? Poți filma harul?”
|
#26
|
||||
|
||||
Desigur că harul nu poate fi filmat. Pe de altă parte, atât în vechime, cât și în zilele noastre, Dumnezeu a recurs la multe miracole văzute, al căror scop nu poate fi decât pedagogic: ca să ne amintească de El și să ne amintească faptul că niciun secol nu-l scapă din putere. Trebuie să înțelegem că, fiind oameni slabi și roși de viermele îndoielii, e normal să dorim să vedem cu ochii noștri și să pipăim cu degetele noastre. Desigur că, prin definiție, miracolele sunt foarte rare: sunt excepții. Dumnezeu nu poate să rupă ordinea vizibilelor la tot pasul pentru fiecare dintre noi: fericiți sunt cei care nu văd, și cred.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#27
|
|||
|
|||
Adevărat. Minuni există. Sunt semne de la Dumnezeu, însă tot pentru cei dispuși să creadă. Ele nu constituie dovezi.
Credința nu trebuie să se întemeieze pe minuni, ci pe Hristos cel înviat. Nu cumva să ne situăm și noi între cei certați de Domnul: „Neam viclean și desfrânat cere semn, dar semn nu i se va da, în afară de semnul lui Iona profetul.” (Matei 12, 39) Dacă Dumnezeu ar vrea să ne aducă dovezi, ele ar fi incontestabile, dincolo de orice tăgadă. Însă ar anula credința și libertatea de a alege singuri între bine și rău, între întuneric și lumină; între viață și moarte. Iar libertatea e atribut dumnezeiesc, care ține de chipul pe care L-a sădit în noi. Fără ea n-am mai fi oameni. |
#28
|
||||
|
||||
Dacă măsura rațiunii este raportată la Sfânta Scriptură și scrierile Sfinților Părinți, da așa este. Dacă, însă, ne ghidăm după propria rațiunea, atunci orbecăim spre pieire.
__________________
"Nimic nu urăște Dumnezeu atât de mult ca mândria. De aceea de la început Dumnezeu a făcut totul, ca să dezrădăcineze din sufletul omului acest păcat. De aceea am ajuns muritori, înconjurați de scârbe si de dureri [...] Așa e mândria. Nu numai că nu adaugă nimic bun vieții noastre, dar ne ia și ceea ce avem. Smerenia, dimpotrivă: nu numai că nu ne ia și ceea ce avem, dar ne adaugă și ceea ce nu avem" (Sf. Ioan Gură de Aur) |
#29
|
|||
|
|||
Intradevar trebuie sa fie o cale de mijloc intre ratiune, revelatie si traire.
Putem fi de acord ca ideal este sa avem o credinta bazata pe certitudini findca atunci mintea are mult mai putin loc sa puna ceva la indoiala. Cu cit avem mai multe certitudini cu atit credinta este mai ferma insa cele mai mari certitudini sint atunci cind avem o traire sfinta adinca iar un arhant nu mai are loc pentru nici o indoiala caci are o dubla cunoastere atit teoretica cit si pe cea traita prin care cunoaste realitatea divina. Insa omul in lipsa certitudinilor nu suporta o stare de incertitudine si atunci despre ceea ce nu cunoste fabrica presupuneri oarecum logice -adica fara toate datele posibile asa incit ajunge la o interpretare paralela adevarului real. Pina la un punct este buna aceasta viziune pentru ca ofera o anume incredintare insa daca apoi pe baza cunasterii acesteia rezulta si trairi urmate de fapte care se dovedesc a fi paralele trairii pacii crestinesti atunci trebuie sa se intoarca inapoi si sa revizuie acele date si rationamente cercetind toate si pastrind ceea ce este bun. |
#30
|
||||
|
||||
Citat:
Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
|
Subiecte asemănătoare | ||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Evanghelia... este adevărată? | laurastifter | Morala Crestina | 6 | 21.12.2011 12:06:21 |
Sfintii - marturie a faptului ca Ortodoxia este detinatoarea adevarului divin | ivo_faith | Secte si culte | 5 | 02.08.2010 17:54:32 |
Care este adevarata Biserica a Lui Hristos? | schimnic | Despre Biserica Ortodoxa in general | 40 | 29.04.2009 18:55:41 |
|