![]() |
![]() |
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"El a fost dat la moarte în trup, dar a fost făcut viu prin Duhul, în Care, de asemenea, S-a dus și le-a predicat duhurilor din închisoare, care odinioară nu ascultaseră, atunci când îndelunga răbdare a lui Dumnezeu era în așteptare, în zilele lui Noe , când era construită arca, în care numai puțini, și anume opt suflete, au fost salvate prin apă;" (1 Petru 3,18-20 - versiunea NTR) Hristos le-a predicat antedeluvienilor prin Duhul (Același Duh prin Care a și fost înviat în zilele lui Ponțiu Pilat) în zilele lui Noe , nu în zilele cât a fost în mormânt. E chiar atât de greu de priceput? Citat:
Așa. Și acum să lămurim problema. De fapt e lămurită de la sine, căci din versiunea originală greacă este evident că predicarea la care se face referire aici a avut loc înainte de momentul când și-a scris Petru epistola și că nu mai avea loc atunci când scria el. Aici este vorba despre creștinii morți (așa cum sugerează ultima parte a versetului). Contextul arată că este improbabil ca Petru să fi vorbit aici la figurat, despre cei morți spiritual, deși sensul acesta este folosit uneori în Scriptură. „Morții” din 1 Petru 4,5 sunt, evident, cei morți fizic și, deoarece în v. 5 și 6 se vorbește despre „morți” în legătură cu judecata, cel mai probabil este că cei „morți” din v. 6 sunt, de asemenea, cei morți fizic. Dacă ar fi o trecere de la sensul literal la cel figurat, lucrul acesta ar fi indicat de context. Scripturile susțin starea de inconștiență a morților și că timpul de har acordat omului se încheie la moarte, după aceasta, predicarea Evangheliei este inutilă pentru ei. De altfel, nu cred că preotul vostru săvârșește liturghia și predică Evanghelia în cimiti pentru cei morți, ci în biserică pentru cei vii! Astfel, singura concluzie consecventă cu învățăturile generale ale Bibliei este că cei care erau „morți” în momentul când scria Petru auziseră Evanghelia înainte de a fi murit. Evanghelia le fusese predicată înainte ca ei să fi murit. Care e nelămurirea ta? E cu privire la una din cele trei idei expuse acolo, ori cu privire la toate? Ca să lămurim complet chestiunea și să nu te mai obosești a întreba, iată cum adică: 1. "să trăiască". Este evident că Petru se referă la credincioșii care adormiseră în Domnul Isus; creștinii din timpurile Noului Testament fiind foarte îngrijorați cu privire la aceștia. Acești „morți” auziseră și primiseră Evanghelia în timpul vieții, iar la judecată vor fi socotiți vrednici „să trăiască după Dumnezeu în duh”. E și logic... morții nu au cum să "trăiască" decât în bancul acela stupid "Trei morți sar gardul". [actualii] Morții vor trăi, doar după judecată și înviere! 2. "după Dumnezeu". Aceste cuvinte pot să însemne „așa cum trăiește Dumnezeu”, adică vor fi făcuți nemuritori după cum și Dumnezeu este nemuritor (însă El fiind nemuritor din veșnicii); sau „așa cum voiește Dumnezeu”, adică după voia lui Dumnezeu pentru viața lor, așa cum va fi decretat la judecată. 3. "în duh". Adică având trupuri nemuritoare, proslăvite, ca acela pe care L-a avut Domnul Hristos când a ieșit din mormânt. De râs te-ai făcut tu singur prin greșelile din text. Orice copil ce a făcut "măcar 8 clase" știe că după normele actuale ale limbii române nu se scrie "sânt" (ori ai vrut să fie "șanț"?), ci "sunt". Ori în cel mai rău caz, dacă ești de modă veche, scrie "sînt". Last edited by osutafaraunu; 01.01.2012 at 23:22:28. |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Despre moarte si pomenirea mortilor | AnnaEnache | Intrebari utilizatori | 42 | 13.06.2012 09:43:28 |
SA VORBIM DESPRE URA,PEDEAPSA SI MOARTE. | bitza | Generalitati | 28 | 20.03.2011 02:05:27 |
Despre viata de dupa moarte | georgian_osa | Din Noul Testament | 30 | 14.03.2010 18:49:29 |
Marturii despre moarte | Iustin44 | Generalitati | 14 | 31.03.2009 23:59:56 |
despre randuielile de la moarte cuiva si parastase | mara2008 | Generalitati | 1 | 20.05.2008 15:07:31 |
|