![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ajuta-ma sa ies din aceasta stare de confuzie. Nu am inteles in ce stare erau saracul Lazar si bogatul. Erau "suflete nemuritoare"? Atunci de ce aveau trup si suferinte trupesti? Reciteste Luca 16:19-31. Interesant este ca nu se foloseste deloc cuvantul "suflet". Si totusi, unii iau aceasta parabola pentru a argumenta teoria "sufletului nemuritor". Cam multa confuzie in capul meu. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Last edited by stefan florin; 02.01.2012 at 14:23:25. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Poate vrei sa spui ca nu zice absolut nimic de suflete. Citeste si reciteste parabola (valabil si pentru Mihaita). Cat despre trupuri... se vorbeste despre parti trupesti (degete, limba) si suferinte trupesti (arsuri). Asta nu am priceput eu. Cum de aveau, Lazar si bogatul, parti trupesti si suferinte trupesti, de vreme ce (conform teoriei voastre) erau sub forma de fantome (scuze, dar nu pot nu-mi permite Scriptura sa numesc "suflet" nascocirea voastra)?
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ba ma supar. Eu am pus o intrebare clara la care dvs. imi raspundeti cu o intrebare ciudata (conditionata de iesirea in afara parabolei). Astept, in continuare raspunsul dvs. la intrebarea mea:
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=813 Daca veti raspunde, veti avea (in mod indirect) raspuns la intrebarea dvs. (dar, in contextul parabolei - pentru ca asta este). |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Starea celor doi este cea de dupa judecata particula si se refera doar la sufletele lor. Totusi fiind o parabola partile trupesti nu trebuie intelese literal: nici mainile, nici limba si nici gura. Iar ca argument poate fi folosit "sanul lui Avraam" care simbolizeaza doar mantuirea celor din neamul recunoscut al lui Avraam. Chinul bogatului si setea are o prezentare plastica pentru a fi accesibila tuturor. Tocmai de aceea se folosea Mantuitorul de pilde ca sa toti sa poata intelege mesajul chiar daca nu erau foarte familiarizati cu forma teologica, elevata a invataturilor legii.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Last edited by stefan florin; 02.01.2012 at 19:18:21. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mai citeste o data: 19. Era un om bogat care se îmbrăca în porfiră și în vison, veselindu-se în toate zilele în chip strălucit. 20. Iar un sărac, anume Lazăr, zăcea înaintea porții lui, plin de bube, 21. Poftind să se sature din cele ce cădeau de la masa bogatului; dar și câinii venind, lingeau bubele lui. 22. Și a murit săracul și a fost dus de către îngeri în sânul lui Avraam. A murit și bogatul și a fost înmormântat. 23. Și în iad, ridicându-și ochii, fiind în chinuri, el a văzut de departe pe Avraam și pe Lazăr în sânul lui. 24. Și el, strigând, a zis: Părinte Avraame, fie-ți milă de mine și trimite pe Lazăr să-și ude vârful degetului în apă și să-mi răcorească limba, căci mă chinuiesc în această văpaie. 25. Dar Avraam a zis: Fiule, adu-ți aminte că ai primit cele bune ale tale în viața ta, și Lazăr, asemenea, pe cele rele; iar acum aici el se mângâie, iar tu te chinuiești. 26. Și peste toate acestea, între noi și voi s-a întărit prăpastie mare, ca cei care voiesc să treacă de aici la voi să nu poată, nici cei de acolo să treacă la noi |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Despre moarte si pomenirea mortilor | AnnaEnache | Intrebari utilizatori | 42 | 13.06.2012 09:43:28 |
SA VORBIM DESPRE URA,PEDEAPSA SI MOARTE. | bitza | Generalitati | 28 | 20.03.2011 02:05:27 |
Despre viata de dupa moarte | georgian_osa | Din Noul Testament | 30 | 14.03.2010 18:49:29 |
Marturii despre moarte | Iustin44 | Generalitati | 14 | 31.03.2009 23:59:56 |
despre randuielile de la moarte cuiva si parastase | mara2008 | Generalitati | 1 | 20.05.2008 15:07:31 |
|