Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Morala Crestina
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 17.01.2012, 01:13:16
Mosh-Neagu's Avatar
Mosh-Neagu Mosh-Neagu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.04.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.457
Implicit

In seara asta a castigat vrajmasul... Fiindca se pare ca suntem amandoi, tulburati. Doar un lucru as vrea sa-ti spun: daca imi ingaduie Dumnezeu, iti promit ca ne vom cunoaste intr-o zi. Nu sa ne "luptam", se intelege, ci pentru ca m-ai facut tare curios intr-o privinta. De un lucru sunt oricum lamurit, dar de altul... trebuie sa ma conving neaparat...
O noapte cu somn binecuvantat.
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 17.01.2012, 12:14:17
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mosh-Neagu Vezi mesajul
In seara asta a castigat vrajmasul... Fiindca se pare ca suntem amandoi, tulburati. Doar un lucru as vrea sa-ti spun: daca imi ingaduie Dumnezeu, iti promit ca ne vom cunoaste intr-o zi. Nu sa ne "luptam", se intelege, ci pentru ca m-ai facut tare curios intr-o privinta. De un lucru sunt oricum lamurit, dar de altul... trebuie sa ma conving neaparat...
O noapte cu somn binecuvantat.
Te rog să mă scuzi că nu ți-am răspuns azi noapte , dar o fac acum . Cu mult drag aștept să ne întâlnim , cum m-am întâlnit cu mulți de pe aici , iar de te-am tulburat mai mult decât trebuie , îți cer iertare . O săptămână binecuvântată !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 17.01.2012, 12:35:33
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Războiul nevăzut

In cuvintele Sf Nicodim Aghiortul cred ca ne putem regasi fiecare. Iata si cateva raspunsuri multora de aici:

• Cea mai mare trebuință este a ști să-ți cârmuiești limba cum se cuvine și s-o înfrânezi. Foarte adeseori multă vorbire vine din mândrie.
• Se cuvine a-ți păzi cu mare băgare de seamă ochii și nu-i lăsa să se întindă la fețele oamenilor, frumoae ori urâte, ale bărbaților ori ale tinerilor și fără barbă sau la goliciunea trupurilor străine ori a trupului tău. Pe lângă acestea ferește-te a nu iscodi cu privirea la mâncărurile și băuturile alese. Nu căuta cu dulceață la hainele frumoase, la bani, la argint ori la gloriile mărețe ale lumii (Ps. 119, 37). Păzește-ți privirea de dansuri, jocuri, mese, banchete, discuții, lupte, alergări și tot felul de lucruri dezordonate și necuviincioase iubite de lumea nebună și oprite de Legea lui Dumnezeu.
• Se cuvine a-ți păzi auzul. Întâi, să n-auzi cuvinte urâte și exotice, cântece și instrumente muzicale, de care se îndulcește sufletul și inima se apropie de pofta trupească (Prov. 17, 1). Al doilea, evită să auzi glumele și cuvintele de râs, cum sunt îndeosebi basmele, fabulele și diferitele închipuiri ale lumii, veselindu-te și delectându-te înr-însele (2 Tim. 4, 3-4). Al treilea, să nu asculți cu plăcere osârdirile și clevetirile făcute de unii aproapelui lor, ci, dacă poți oprește-le, iar de nu, să nu stai să le auzi. Al patrulea, ferește-te a auzi cuvinte banale, deșarte și bârfiri, cu care se ocupă multă lume, fiindcă e scris: „Nu primi mărturie deșartă” (Eșire 23, 1), (Matei 12, 36). Păzește-te a auzi toate acele cuvinte cuvinte care-ți pot vătăma sufletul; mai ales momirile amăgitorilor și laudele. (Iasaia 3, 11). Să-ți placă mai ales să auzi necinstirile și insultele ce ți le fac alții.
• Păzește-ți mirosul de mirodenii și de orice aromate mirositoare. Să nu le porți cu tine, să nu te ungi cu ele și să nu le miroși cu poftă. Ele slăbesc bărbăția sufletului, prăvălindu-l în patimi și pofte dsfrânate. (Isaia 3, 24), (Amos 6, 6)
• Păzește-ți gustul și pântecee să nu cadă rob bucatelor grase, delicioase și variate, nici băuturilor dulci și aromate. „Vai celor ce mănâncă iezi din turme și viței sugători din mijlocul cirezilor”. (Amos 6, 4)
• Să te ferești a pune mâna nu numai pe trup străin, de bărbat ori de femeie, bătrân sau tânăr, dar nici pe trupul tău.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 17.01.2012, 12:38:30
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Războiul nevăzut

• Această imaginație este o impresie irațională și aproape informă a celor cinci simțuri și își imaginează lucruirle văzute în forma, chipul, culoarea, după cum am spus, de aceea ia seama la cele de mai jos.
• A. Să știi , că după cum Dumnezeu este în afară de toate simțurile și lucrurile ce se simt, afară de orice formă, culoare, distanță și loc, ca o fijnță fără formă, neînchipuită, fiind pretutindeni și mai presus de orice, - tot astfel este dincolo de orice închipuire, în afară de orice imaginație. Prin urmare, să știi că fantezia e o putere sufletească incapabilă a se uni cu Dumnezeu, din cauza unor neajunsuri ale ei.
• B. Al doilea, află că cel ce a fost Lucifer, (luceafărul) întâiul între Îngeri, la început fiind mai înalt decât imaginația irațională și afară de orice formă, chip, simțire, cu minte rațională, imaterială, fără formă și fără trup, mai apoi imaginându-și și socotindu-și mintea egala cu Dumnezeu a căzut, după cum gândesc mulți teologi, în această mult divizată, grosolană și mutiformă imaginație. Astfel, din Înger fără formă, impasibil și imaterial devenit diavol, oarecum material, în multe forme și pătimaș.
• Al treilea, să știi că după concepția marelui teolog, Sf. Maxim, Adam a fost creat fără imaginație. Mintea lui era curată, uniformă, statornică, în aceeași activitate. De aceea nu-și închipuia numic, nici nu se robea simțurilor și formelor lucrurilor ce decad sub simțuri. Ci fără a întrebuința puterea inferioară a fanteziei a-și imagina forme, culori, chipuri și distanțe, privea cu peterea superioară a sufletului, care-i intelectual, cuvinte imateriale, limpezo și spirituale.
• Nu-i nici o patimă trupească sau sufletească care să poată veni în minte pe altă cale decât prin închipuirea celor simțite. Sârguiește-te, deci a-ți păstra mintea curată fără forme, culori distanțe, și orice fantezie, cum a creat-o Dumnezeu. Dar aceasta nu se poate face altfel decât prin întoarcerea și adunarea ei în locul cel strâmt al inimii și al întregului om lâuntric. Fiindcă, cum spun naturiliștii, după cum șarpele când voiește să-și lepede pielea veche se duce și trece printr-un loc strâmt, tot astfel mintea, prin locul strâmt, al inimii al rugăciunii mintale din inimă, se strecoară de imaginație, devine clară, curată, strălucită, capabilă a se uni cu Dumnezeu, prin asemănarea ce o are cu El.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 17.01.2012, 12:40:41
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Războiul nevăzut

• De aceea nu lua vreodată hotărârile tale drept fapte și realizări, chiar de ai fi deprins în virtuți de câtva timp cu metode foarte potrivite. Fii smerit, teme-te de tine și de neputița ta. Nădăjduiește numai în Dumnezeu, aleargă la El cu dese rugăciuni să tă întărească și să te apere de primejdii, dar mai ales de orice prejumție și naădejde în tine.
• Dă-ți seama că într-adevăr nu ești altceva decât nimic, nu poți nimic, n-ai decât neputință, ticăloșii, răutăți, vicii și defecte și nu ești vrednic de altceva decât de osânda veșnică.
• Deci cei ce caută smerenia trebuie să aibă conștiință de sine și să considere aceste trei lucruri: că sunt mai păcătoși decât toți păcătoșii și mai urâți decât toate făpturile ca unii ce sunt în afară de fire, și, în fine, mai ticăloși decât dracii fiindcă sunt robii dracilor.
• Când se întâmplă că cineva te iubește și te laudă pentru vreun bine ce ți-a dat Dumnezeu, reculege-te, nu ieși nicidecum din nimicnicia ta, ci întoarce-te întâi la Dumnezeu, zicând din toată inima: „Domnul meu să nu-mi îngădui vreodată a deveni fur al cinstei și darului Tău; Ție se cuvine laudă, mărire, și cinste, iar mie rușine”.
• De voiești a lăuda pe Dumnezeu, smerește-te și dorește a fi prigonit de alții. Smerește-te cu toți și sub toți, dacă voiești a slăvi pe Dumnezeu. Dacă vrei a-L afla nu te înălța, că El fuge. Smerește-te și smerește-te cât poți și El va veni să te afle și să te îmbrățișeze.
• Cei ce nu se pot da la aceste asprimi asemenea sfinților, pot a-și îmbunătăți viața cu alte mijloace: cu rugăciuni fierbinți, cu alergare la cununi mai de cinste ale adevăratelor războaie pemtru Iisus Hristos, cu disprețuirea lumii și defăimarea de sine, cu tăcere și singurătate, cu smerenie și blândețe, față de toți, cu pătimiri, bine făcând vrăjmașilor și nemulțumitorilor lor, păzindu-se de orice greșeală, fie orâcât de ușoară.
• Cu cât avem mai multă cinste și o idee mai mare de noi, cu atât ne îndemnăm mai mult a osândi și a defăima pe ceilalți. Ni se pare că suntem departe de acele imperfecțiuni și scăderi ce le avem la alții.
• Orice defăimare, judecată cutezătoare și grăire de rău de aproapele ies din răutatea noastră și din îndemnul diavolesc.
• În rugăciune trebuie să păzești cele patru reguli fixate de Sf. Vasile cel Mare: a preamări pe Dumnezeu, a-I mulțumi pentru binefacerile dăruite ție, a te mărturisi Lui că ești un păcătos și un călcător al poruncilor Lui și a cere numai ceea ce-ți este de folos pentru mântuire.
• Dacă lipsa și cauza neascultării nu ești tu, fii încedințat că vei primi tot ce vei cere. Iar de nu primești ce ceri, poate nu-ți este de folos. Atunci iar ai luat, poate mai mult decât ceea ce ceri, căci din neprimire ai avut un mare folos. Cu cât nu vei fi ascultat, cu atât smerește-te înaintea lui Dumnezeu.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 11.04.2012, 09:23:05
JoyDivision JoyDivision is offline
Banned
 
Data înregistrării: 10.04.2012
Locație: Chicago, IL
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 434
Implicit

in Vechiul Testament, Dumnezeu interzisese tatuarea (Levitic 19:28). Acum fiecare considera cum vrea, insa eu cred ca tatuarea nu e pe placul Domnului deoarece trupul nostru este templul Duhului Sfant si trebuie sa-l respectam.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 11.04.2012, 15:17:47
Dumitru73's Avatar
Dumitru73 Dumitru73 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.02.2010
Locație: București
Mesaje: 5.788
Implicit

Citat:
În prealabil postat de JoyDivision Vezi mesajul
in Vechiul Testament, Dumnezeu interzisese tatuarea (Levitic 19:28). Acum fiecare considera cum vrea, insa eu cred ca tatuarea nu e pe placul Domnului deoarece trupul nostru este templul Duhului Sfant si trebuie sa-l respectam.
mai spunea ca nu trebuie nici sa ne tundem sau sa ne barbierim ...

iar "templul" il stricam, mai degraba, cu ce bagam in el, nu cu simbolurile cu care il insemnam.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
simboluri neintelese sorinpetoanca Pictura si Sculptura Bisericeasca 8 11.03.2014 00:23:35
Simboluri religioase in marile religii Iordache Adrian Intrebari utilizatori 7 24.07.2011 17:03:45
Pot anumite icoane sa dauneze? tigerAvalo9 Generalitati 5 01.05.2010 19:08:29
Cand si cum se tin anumite posturi !!!!! vasiram2006 Rugaciuni 13 23.01.2009 08:34:56
Despre simboluri si rituri strajeru Secte si culte 0 26.11.2007 01:34:48