![]() |
![]() |
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Din punctul meu de vedere ecumensitii asa in general nu sint mai agresivi decit cei care incearca sa apere cumva impotriva lor sau altora .
ori poate nu am intilnit destui ecumenisti sau nu m-a interesat despre ei -ce fac sau ce se zice . Poat ar fi un subiect bun de discutie legat de apararea bisericii si a credintei , in sensul de limita pina a care sa mergem crestineste vorbind in aceasta lupta dintr-un anume punct de vedere nu ar exista nici o limita -adica pina acolo incit sa iti dai si viata insa iti poti da viata in mod onorbil sau unul necrestinesc. pina la urma nu trebuie nici sa incetam a fi exemple marturisitoare nici sa renunti la sufletul de crestin induhovnicirea trebuie pastrata caci in fond pentru ea luptam. apararea credintei se pare are legatura si cu evenimentele viitoare , eschatologice , cind vor apare situati mult mai deosebite fiecare va actiona cum crede mai bine chiar daca vor fi tabere diferite ca si azi atentia trebuie sporita ca sa nu gresim nici in ceea ce priveste alegerea taberei nici refertor la faptele noastre pt a nu risca sa facem o defavoare in loc sa ajutam. eu de fel sint catalogat ecumenist insa nu sint de acord cu unificarea prin vot -chiar daca Dumnezeu este cel care uneste si nu cel care desparte- adevarat ideal era ca biserica sa fie una insa nu avem garantia ca eventuala dogma comuna supusa la vot nu va fi influentata de un eventual vor majoritar in favarea partii catolice referitoare la papalitate . la urma urmei pe vremea apostolilor si pina la aparitia primatului papal lucrurile au mers oarecum bine ,de ce sa fie considerat unul infalibil din moent ce nu dovedeste ca e sfinta prin har minuni si alte daruri si lucrari macar prooroc sa se arate a fi , sa zica si sa se verifice practic, ce zice sa se implineasca , si apoi daca ai zeci de consilieri teologici papali oare in definitiv daca ii acsulti pe ei nu e de fapt infailibitatea lor? minus liberul tau arbitru prin care ii poti asculta sau nu , pe unul sau pe altul. altii spun altceva si anume ca daca din moment ce Dumnezeu face abstractie de jucarile copilaresti papale si se uita cu aceiasi ochi parintesti la omul de tara care poate nici nu stie ce e ala primat papal atunci ar merita sacrificiul temporar (pina la venirea unui papa care sa il desfiinteze ) in asa fel incit sa inceteze lupta antagonica nelucratoare ci mi degraba surpatoare . Poate ca Dumnezeu ar fi scos un asemena papa si oameni daca unirea ar fi fiost dorita si oamenii s-ar fi rugat pentru ea decit sa fi preferat antagonismul de orgolii si partiniri . Daca sa zicem Iisus ar veni si ne-ar intreba daca dorim ca El sa refaca unitaatea primara a bisericii una prin care ca fratii "sa ne luam de mina" cu fostii catolici si protestanti probabil ca si atunci vor mai fi unii care ar zice Da doar cu juma de gura- insa e de inteles avind in vedera amprenta trecutului si faptul ca ei nu au simtit niciodata acea unitate initiala. Last edited by Mihai36; 25.01.2012 at 15:30:42. |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Despre avorturi - Parintele Cleopa | pacatoasa | Nunta | 43 | 10.06.2025 01:44:17 |
Parintele Cleopa ne vorbeste despre cele 14 conditii canonice pt mersul la biserica: | caminaris | Tinuta in Biserica | 28 | 03.01.2013 17:15:44 |
Parintele Cleopa - despre sarbatoarea Nasterea Domnului(I) | cornel cornel | Intrebari utilizatori | 0 | 10.01.2011 14:01:32 |
Despre Iad - Parintele Cleopa | patinina34 | Din Noul Testament | 3 | 02.01.2009 20:40:32 |
|