![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Fie ca semintele Dharmei sa incolteasca acolo unde inca nu au prins radacini.
Acolo unde mladitele au inceput sa rasara, acestea sa nu se vestejeasca, Ci sa dea rod din abundenta, din care sa se hraneasca toate fapturile.
__________________
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Impermanenta subtila - poarta temporala catre natura fundamentala
In conformitate cu Dharma, daca ceva este un fenomen functional in mod necesar se transforma. Este imposibil pentru un fenomen impermanent sa ramana intact fie si o singura cuanta temporala. Acesta se dezintegreaza imediat. Relationarea dependenta de parti - poarta spatiala catre natura fundamentala Toate formele sunt formate din parti. Existenta lor gandita depinde de configuratia partilor. Astfel ca nicio forma nu exista intrinsec, prin sine.
__________________
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Ce este un Bodhisattva? (bodhi = treaz sattva = imaculat)
Un Bodhisattva este o fiinta (nu neaparat umana) care se straduieste sa atinga iluminarea completa pentru binele tuturor fiintelor. Un Bodhisattva nu doreste iluminarea pentru el insusi, nu aspira la o salvare personala. Efortul lui este alimentat exclusiv de dragoste in forma compasiunii universale pentru toate fiintele suferinde, prizoniere in mecanismul zdrobitor cauza-efect. Mama tuturor bodhisattvasilor este dragostea pentru toate fapturile, pentru ca toti se nasc prin aceasta nobila simtire. Cine iubeste adanc toate fiintele (ca pe propria mama - spun scripturile) si nazuie spre desavarsire ca o necesitate stringenta, singura stare potenta, pentru a ajuta fiecare fiinta samsarica sa atinga fericirea eterna este, conform definitiei, un bodhisattva.
__________________
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Bodhicitta este regina gandurilor.
Bodhicitta este o dragoste speciala, este o dragoste puternic lucratoare, pentru ca are o componenta aspirational-volitiva foarte intensa. Este dragostea pentru toate fapturile, unita cu o mare vointa care aspira necontenit sa ajute fiecare faptura, de la zei la demoni, de la om la cea mai mica ganganie, sa atinga fericirea ultima, neschimbatoare. Bodhicitta este cea care a dat, da si va da nastere tuturor Bodhisattvasilor. De aceea merita toate elogiile si veneratia suprema. Trebuie sa ne dam seama ca fara bodicitta, orice am realiza, orice puteri vom dobandi, fie ele si supranaturale - acestea nu sunt de nici un beneficiu real. Chiar daca ajungem sa zburam prin cer, si pasarile o pot face cu usurinta. Fiecare dintre noi am avut aceste puteri miraculoase de multe ori in vietile noastre anterioare, si cu ce ne-am ales in cele din urma? Acum este timpul sa ne imblanzim inimile cu gandul suprem care este bodhicitta. Bodhicitta pacifica mintea si singura incepe sa lucreze prin noi eliberarea tuturor fiintelor. ---------------- Echivalentul crestin al Bodhicittei este Duhul Sfant.
__________________
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Last edited by Adriana Cluj; 04.03.2012 at 01:07:49. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Se poate spune ca este un curs gratuit .
pina la urma trebuie sa cercetam toate lucrurile si macar ca nu pastram ceea ce este bun cel putin judecam in cunostinta de cauza prin mintea noastra si nu doar prin a altora incredintati in atotcunaosterea lor nedemonstrata. daca te increzi prea mult in dogma destinata gloatei respingi revelatia care o adugeste sau chiar o poate contrazice in unele mici aspecte. Iisus care este Calea nu este dogma, biserica, traditia sau credinta in El - biserica si credinta nu mintuie pe nimeni caci ele nu sint un scop in sine. Judecata nu se face dupa apartenenta la o biserica sau dupa credinta in Dumnezeu (Iisus). Judecata se face dupa masura desavirsirii caracterului (Lege) si abia apoi dupa prezenta botezului sfint. -credinta in Iisus au si demonii insa ei nu urmeaza pe Dumnezeu prin fapte si nazuinta asadar scopul bisericii , dogmei , traditiei si a credintei in Iisus este jalonarea catre desavirsire la fel cu si alte religii au acelais scop si fara credinta in Iisus iar desavirsirea este evident una interioara , Eu sint in voi si voi in Mine -tocmai prin purificare si manifestarea a calitatilor caracterului care trebuie desavirsit si nu doar prin credinta -doar in acest fel Dumnezeu este Calea. Pina la urma Iisus a venit pentru oile pierdute care erau scapate de sub o calauzire suficienta -restul oilor nu erau pierdute fiindca ele deja aveau conceptul de iretare si nu blestemau pe nimeni de 70 de ori cite 7 asa cum faceau evreii. orice doctrina este doar o doctrina si nu poate fi Adevarul absolut decit daca in acel moment este acolo Dumnezeu insusi intrupat si prezent care poate raspunde la orice intrebare celor care pot purta orice adevar. dogma si traditia nu sint Adevarul, Calea si Viata caci dogma si traditia nu sint Dumnezeu. Dumnezeu este desavirsire, de aceea desavirsirea este Calea , Adevarul si Viata - traseul ,destinatia si beneficiul- lucru valabil in orice doctrina morala iar Iisus este arhetipul divin al desavirsirii care poate fi teologizat sau doar trait. altfel daca credem ca doar dogma crestina sau doar cea ortodoxa jaloneaza spre desavirsite sau ca doar ele sint binecuvintate haric atunci prin aceasta partinire desfiintam Legamintul cu Levi -care nu permite partinire fara sa fie blestemat de Dumnezeu (Maleahi 2 1-10). cum sa fie dogma adevarul deplin atita vreme cit scriptura inca mai are taine, adincimi de nepatruns si intrebari fara raspuns fiind evident inca doar "in parte"? "cel ce crede ca stie nu a cunoscut cum trebuie" caci cunaosterea nu se face dupa canon, traditie si dogma ci personal prin darurile de cunoastere daruite celor care pot purta mult mai mult decit nivelul mediu al dogmei. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
Postez pentru cei cu minti flexibile, care pot identifica asemanari, analogii intre budism si crestinism asa cum sunt ele prezentate in aceste expuneri, conform liniei traditionale mahayana - nu cum sunt prezentate selectiv si scoase din context portiuni de budism, de exegeti crestini cu scopul de a demonstra 'ratacirea' acestei religii. De ce sunt valoroase si alte puncte de vedere? Este un aspect care nu necesita demonstratie.
__________________
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
In budismul mahayana dragostea se cultiva fata de toate fiintele fara exceptie, nu doar fata de oameni.
Aceasta se numeste bodhicitta. Dragostea aceasta universala rasare progresiv dupa o indelunga cugetare in conformitate cu doua metode traditionale de meditatie care sunt: 1. cele sapte verigi cauza efect 2. egalizarea si schimbarea sinelui cu celelalte fiinte Crestinismul are metoda sa specifica: credinciosul cultiva dragostea prin emularea atitudinii si trairii Lui Isus.
__________________
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Vezi tu Florin, omenirea are nevoie de un Mantuitor, nu de un filozof. Last edited by ucenic; 10.03.2012 at 22:06:18. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Citate preferate, cugetari, vorbe de duh | silverstar | Generalitati | 1175 | 03.08.2016 15:54:36 |
| Cugetari ORTODOXE ! | cristiboss56 | Pocainta | 80 | 02.07.2015 22:05:47 |
| Cugetari si Citate Ortodoxe | adorcrysti | Generalitati | 90 | 12.11.2014 22:55:18 |
| Cugetari despre Hristos | florin.oltean75 | Generalitati | 55 | 07.04.2012 11:13:01 |
| Cugetari de Craciun | florin.oltean75 | Generalitati | 5 | 25.12.2011 21:14:10 |
|
|