![]() |
![]() |
|
#221
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Te inseli. Cititi-le daca vreti ca sa cunoasteti raspunsurile ortodoxe la intrebarile pe care le puneti pe-aici, nu sunt vorbele mele, ci ale celor invatati si indreptatiti sa vorbeasca. |
#222
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Acel "invatat"(numit "preot"- in articolele postate de dvs.) se contrazice cu invataturile din Catehismul Ortodox si se contrazice pe el insusi (facand afirmatii in contradictoriu - vedeti spre exemplu cum talcuieste versetul in care Domnul spune:"Sa nu socotiti ca am venit sa stric Legea sau proorocii. N-am venit sa stric, ci sa implinesc. Caci adevarat, zic voua: inainte de a trece cerul si pamantul, o iota sau o cirta din lege nu va trece, pana ce nu se vor face toate"). P.S. Revin cu indemnul de a citi Catehismul Ortodox, in special capitolul "Legea morala". Last edited by grasu77; 26.03.2012 at 19:12:34. |
#223
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() Ei, cum sună asta? Ortodocșii celebrează ziua aia care vine după Sâmbăta Domnului! Sună destul de nasol, este? Citat:
Vulgata nu este "originalul", ci o traducere (în limba latină) a originalului grecesc. Citat:
Spuneam că ai o abordare superficială, deoarece aceasta nu ține cont de principiul recunoscut, al metodei istorice, și anume că o interpretare trebuie făcută ținând cont doar de dovezile care îi sunt anterioare în timp sau contemporane, nu prin date istorice care provin dintr-o perioadă ulterioară. Acest principiu este de o importanță deosebită în problema studierii expresiei „ziua Domnului”, așa cum apare în Apoc1,10. Deși în scrierile părinților bisericești ea apare frecvent cu sensul de duminică, prima dovadă concludentă a unei asemenea întrebuințări nu se găsește decât în ultima parte a secolului al II-lea, în lucrarea apocrifă "Evanghelia după Petru" (9,12), unde ziua învierii lui Hristos este denumită „ziua Domnului”. Întrucât documentul acesta a fost scris la trei sferturi de veac după ce a scris Ioan Apocalipsa, el nu poate constitui o dovadă că pe vremea lui Ioan expresia „ziua Domnului” se referea la duminică. S-ar putea da numeroase exemple pentru a arăta rapiditatea cu care cuvintele își pot schimba înțelesul. Prin urmare, sensul de aici al expresiei „ziua Domnului” este stabilit mai corect prin referirea la Scriptură, nu la literatura ulterioară. În Imperiu Roman, atât de eterogen în ce privește limbile și dialectele vorbite, greaca era un fel de "engleză" în care se puteau înțelege cetățenii din diferitele părți ale Imperiului. Așa se face că scriitorii Noului Testament, indiferent de nația ori locul unde au scris cărțile lor, le-au scris în limba greacă populară (koine) vorbită în Imperiu. |
#224
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#225
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Si quis in civitate positus tres dominicas ad ecclesiam non accesserit, pauco tempore abstineatur, ut correptus esse videatur. Scrie duminica ? Atunci ce tot vorbesti prostii ? |
#226
|
|||
|
|||
![]()
S-au discutat pagini întregi pe acestă temă...Nu îți este clar că ortodocșii în prima zi a săptămânii - Duminca, sărbătoresc Învierea Domnului Iisus Hristos...ceea ce faci este numai rea voință...
1.După ce a trecut sâmbăta, când se lumina de ziua întâi a săptămânii (Duminică), au venit Maria Magdalena și cealaltă Marie, ca să vadă mormântul. (Matei 28, 1) 9. Și înviind dimineața, în ziua cea dintâi a săptămânii (Duminică) El s-a arătat întâi Mariei Magdalena, din care scosese șapte demoni. (Marcu 16, 9) 1.Iar în prima zi după sâmbătă, foarte de dimineață, au venit ele la mormânt, aducând miresmele pe care le pregătiseră. (Luca 24, 1) Last edited by ovidiu b.; 26.03.2012 at 19:45:03. |
#227
|
|||
|
|||
![]()
Daca e cazul, avem preoti vrednici, invatati, care stiu sa ne talmaceasca tot ce e nevoie, trebuie sau dorim sa stim. Nu interpretam dupa mintea si dupa urechea noastra nici Biblia nici scrieri ale Sfintilor Parinti.
|
#228
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#229
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Argumentul acesta l-am auzit de nenumărate ori. În definitiv e cel mai puternic: dacă reușești să-l aduci la tăcere pe preopinent, înseamnă că ai avut dreptate. Istoria erei creștine este plină de asemenea nefaste manifestări "argumentative"... ![]() |
#230
|
|||
|
|||
![]() Citat:
7. În ziua întâi a săptămânii (Duminică) adunându-ne noi să frângem pâinea, Pavel, care avea de gând să plece a doua zi, a început să le vorbească și a prelungit cuvântul lui până la miezul nopții. (Fapte 20, 7) Pogorârea Duhului Sfânt la cincizecime: 1. Iar în prima zi după sâmbătă, foarte de dimineață, au venit ele la mormânt, aducând miresmele pe care le pregătiseră ............................ 49. Și iată, Eu trimit peste voi făgăduința Tatălui Meu; voi însă ședeți în cetate, până ce vă veți îmbrăca cu putere de sus.(Luca 24) Last edited by ovidiu b.; 26.03.2012 at 20:03:00. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Sfinti cu moaste | Seraphim7 | Moaste | 4 | 04.11.2011 19:22:06 |
S-a umplut din nou Casa Domnului de comercianti? | Marius22 | Generalitati | 11 | 12.08.2010 17:06:14 |
sfinti...chinezi? | mariamary | Moaste | 3 | 03.03.2010 13:23:00 |
Bucuria lui Dumnezeu de a ne darui cerul | Ioan_Ciobota | Generalitati | 2 | 20.04.2008 18:14:32 |
Portrete de sfinti/Sfinti si sfintenie | alecsandru | Biserica Romano-Catolica | 18 | 20.04.2007 19:46:05 |
|