![]() |
![]() |
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
X. CE SPUN ORTODOCȘII DESPRE STIGMATE?
A. VARIANTA ȘTIINȚIFICĂ A AUTOSUGESTIEI Parintele Teofil Paraian despre stigmate (nu putem a nu remarca politețea ironică a Pr. Teofil de a numi sfinți pe cei care, sărmanii, nici măcar nu sunt în Sfânta Biserică ca să se poată mântui) -Ce parere aveti despre stigmatele care apar la unii catolici? -Sunt niste realitati, noi nu negam lucrul acesta, pentru ca in Catolicism se pune mare accent pe tragedia suferintei, spre deosebire de Ortodoxie, unde se pune accent pe depasirea suferintei si a mortii prin Inviere. Deci noi avem sfinti traitori ai Invierii, cum a fost Sf Seradim de Sarov, pe cand ei au sfinti traitori ai tragismului suferintei si de aici dorinta lor de a purta stigmatele, urmele ranilor Mantuitorului nostru Iisus Hristos, pe trupul lor, Lucru pe care in Ortodoxie nu se insista, pentru ca noi stim ca suferinta a fost ducatoare la Inviere si ca ultimul cuvant nu-i al suferintei, ci al preamaririi lui Dumnezeu prin Inviere. Citat:
La fel Părintele Profesor Dumitru Stăniloaie spunea că ele vin din autosugestie, dar că nicidecum nu sunt sfințenie, folosind aceeași diplomație duhovnicească pentru a nu jigni pe ecumeniști, dar cu discernământ evident față de lucrarea de amăgire. Să încercăm să argumentăm opinia sfinției sale printr-un cuvânt din Sfânta Scriptură E adevărat că și în Sfânta Scriptură este prezentat un asemenea fenomen: „Fac 30:37 După aceea și-a luat Iacov nuiele verzi de plop, de migdal și de paltin, și a crestat pe ele dungi albe, luând de pe nuiele fâșii de coajă până la albeața nuielelor. Fac 30:38 Apoi punea nuielele crestate în jgheaburile de adăpat, ca, venind să bea, oile să zămislească înaintea nuielelor din adăpători. Fac 30:39 Și zămisleau oile cum erau nuielele și fătau oile miei pestriți, tărcați și negri. Fac 30:40 Iar mieii aceștia îi alegea Iacov și punea înaintea oilor lui Laban numai tot ce era pestriț și tot ce era negru; dar turmele sale le ținea despărțite și nu le amesteca cu oile lui Laban. Fac 30:41 Afară de aceasta Iacov, când zămisleau oile cele bune, punea nuiele pestrițe în adăpători înaintea lor, ca să zămislească ele cum erau nuielele; Fac 30:42 Iar când zămisleau cele rele, nu le punea nuielele și așa cele ce se cuveneau lui Laban erau slabe, iar cele ce se cuveneau lui Iacov erau voinice. Fac 30:43 De aceea s-a îmbogățit omul acesta foarte, foarte tare, și avea mulțime de vite mărunte și vite mari, roabe și robi, cămile și asini. " Dar fiindcă nu este un fenomen reproductibil sau explicabil științific, noi credem că cea de sus este o minune dumnezeiască pentru sporirea lui Iacov iar stigmatele sunt o minune demonică, copie a ei, îngăduită de Dumnezeu pentru a ne lămuri credința: Deu 13:1 De se va ridica în mijlocul tău prooroc sau văzător de vise și va face înaintea ta semn și minune, Deu 13:2 Și se va împlini semnul sau minunea aceea, de care ți-a grăit el, și-ți va zice atunci: Să mergem după alți dumnezei, pe care tu nu-i știi și să le slujim acelora, Deu 13:3 Să nu asculți cuvintele proorocului aceluia sau ale acelui văzător de vise, că prin aceasta vă ispitește Domnul Dumnezeul vostru, ca să afle de iubiți pe Domnul Dumnezeul vostru din toată inima voastră și din tot sufletul vostru. Deu 13:4 Domnului Dumnezeului vostru să-I urmați și de El să vă temeți; să păziți poruncile Lui și glasul Lui să-l ascultați; Lui să-I slujiți și de El să vă lipiți. Deu 13:5 Iar pe proorocul acela sau pe văzătorul acela de vise să-l dați morții, pentru că v-a sfătuit să vă abateți de la Domnul Dumnezeul vostru, Cel ce v-a scos din pământul Egiptului și v-a izbăvit din casa robiei, dorind să te abată de la calea pe care ți-a poruncit Domnul Dumnezeul tău să mergi; pierde dar răul din mijlocul tău. Adică lămurirea credinței constă în aceea că: - cei înșelați își vădesc înșelarea înaintea tuturor prin iubirea lor de înșelare, pentru a ne feri de ei și învățăturile lor mincinoase; - cei încercați au un semn concret al faptului că răutatea demonică a înșelării poate merge până la trup și astfel să nu se bazeze nici pe minunile trupești care îi pot ispiti în căutarea și în alegerea adevărului: 1Co 11:19 Căci trebuie să fie între voi și eresuri, ca să se învedereze între voi cei încercați. 2Co 11:13 Pentru că unii ca aceștia sunt apostoli mincinoși, lucrători vicleni, care iau chip de apostoli ai lui Hristos. 2Co 11:14 Nu este de mirare, deoarece însuși satana se preface în înger al luminii. 2Co 11:15 Nu este deci lucru mare dacă și slujitorii lui iau chip de slujitori ai dreptății, al căror sfârșit va fi după faptele lor. Dar chiar dacă ar fi vorba de autosugestie psihică este evident că nu este vorba de sfințenie fiindcă spune Sfântul Apostol Pavel că omul psihic (sufletesc, animalic, natural, firesc) nu poate primi cele duhovnicești: „(GNT) ψυχικὸς [psihicos] δὲ ἄνθρωπος οὐ δέχεται τὰ τοῦ Πνεύματος τοῦ Θεοῦ· μωρία γὰρ αὐτῷ ἐστι, καὶ οὐ δύναται γνῶναι, ὅτι πνευματικῶς ἀνακρίνεται. (ESV) The natural person does not accept the things of the Spirit of God, for they are folly to him, and he is not able to understand them because they are spiritually discerned. (ROB1914) Iar omul cei sufletesc nu primește cele ce sunt ale Duhului lui Dumnezeu; că nebunie sunt lui, și nu le poate înțelege; căci duhovnicește se judecă. (ROB 2008) Omul firesc nu primește cele ale Duhului lui Dumnezeu, căci pentru el sunt nebunie și nu poate să le înțeleagă, fiindcă ele se judecă duhovnicește. (Vulgate) animalis autem homo non percipit ea quae sunt Spiritus Dei stultitia est enim illi et non potest intellegere quia spiritaliter examinatur ” Așadar nici omul cu stigmate nu poate primi cele ale Sfântului Duh, neavând judecată duhovnicească ci trupească asupra duhovniciei. Cum ar putea să înțeleagă el că tocmai în ascunderea față de toți a evlaviei stă asemănarea cu patimile lui Hristos, care cel mai mult nu a suferit din găurirea cu piroanele cele sfâșietoare și boante ci din ocări (după cum spune Sf. Nicodim Aghioritul) pentru a ne vindeca de slava deșartă cel mai des păcat de pe la noi, oamenii, și astfel că ne-a poruncit cu iubire: Mat 6:16 Când postiți, nu fiți triști ca fățarnicii; că ei își smolesc fețele, ca să se arate oamenilor că postesc. Adevărat grăiesc vouă, și-au luat plata lor. Mat 6:17 Tu însă, când postești, unge capul tău și fața ta o spală, Mat 6:18 Ca să nu te arăți oamenilor că postești, ci Tatălui tău care este în ascuns, și Tatăl tău, Care vede în ascuns, îți va răsplăti ție. Ce ar fi spus Domnul Hristos dacă i-ar fi cerut ucenicii să-i lase nu numai să-și smolească fețele prin tristețe dar să și le și perforeze, să și le umple cu spini și sânge, sau să-și perforeze mâinile cu piroane, ca să arate tuturor că sunt evlavioși, pentru a fi lăudați și cinstiți ca sfinți de toată lumea? Nu e mai evident rău și slăvit în deșert unul care arată cum arată Thérese Neumann (1898-1962) decât unul smolit prin tristețe? Că patimile lui Hristos pe cât erau atunci de ocărâte, pe atât sunt astăzi cinstite și slăvite printre creștini. Și dacă pe vremuri, în timpurile păgâne, ca să fii slăvit de oameni trebuia să te ascunzi că ești creștin, pe vremea stigmaticilor, când împărățea papa în toată lumea cu forța sabiei și a banilor, erau lăudați de toți că purtau așa zisele "răni ale lui Hristos". Deci din semne de ocară primită și apoi slăvită prin smerenia lui Hristos au devenit semne de slavă deșartă și apoi respinsă pentru mândria stigmaticului de Hristos cel smerit. Sfințenia de circ este, după cum am văzut mai sus, negreșit a satanei. Așadar chiar dacă nu prin fraudă (cum zic mulți că au făcut-o pio și alții) ci doar prin dor nebunesc după patimi văzute, au ajuns la o așa înșelare, cum să fie sfințenie? Este o înfricoșată patimă a iubirii de sine prin suferință (masochism duhovnicesc, fiindcă noi creștinii suntem îndemnați a mărturisi doar dacă suntem siliți, fugind până atunci dintr-o cetate în alta, pentru a nu ne mândri cu mucenicie inventată de capul nostru iar nu după voia lui Dumnezeu și nicidecum a ne provoca singuri chinuri și apoi a ne lăuda cu ele, în noi sau în fața altora). Este o boală a sărmanilor înșelați ce se ostenesc și suferă pentru o minciună. Este o vădită nebunie, dar nu după Hristos ci după mândrie, ca a celor ce-și mănâncă cărnurile în furia lor, dar mai rău că dau vina pe Dumnezeu pentru nesocotința lor și lucrarea satanei. Va urma cu B. DAR OARE A PURTAT VREUN SFÂNT ADEVĂRAT STIGMATELE, ACESTE SEMNE DE VĂDITĂ ÎNȘELARE?
__________________
1Ioan 4:1 Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume. SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea" Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici: Fratele Traian Bădărău (Tătăică) Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura. Last edited by ALEXANDRU ANASTASIU; 18.04.2012 at 20:03:18. |
Tags |
bioterapie, înșelare demonică |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez | Savonarola | Sfinti Parinti (Patrologie) | 15 | 20.07.2013 13:28:48 |
Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei | tigerAvalo9 | Generalitati | 34 | 02.12.2010 15:37:16 |
Despre pacate si despre Canoanele duhovnicilor | gheorghecoser23 | Preotul | 5 | 25.06.2008 17:01:23 |
|