![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
dar unde scrie ca Sabatul a fost abolit (in tot Noul testament) si inlocuit cu Duminica??
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Pe aceeași pagină unde scrie că Dumnezeu este Unul în Ființă și întreit în Persoane.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
precizati, va rog, versetele.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Domnul Isus ne spune despre Sabat, ca este pentru om:
Marcu 2:27 Apoi le-a zis: „Sabatul a fost făcut pentru om, deci nu pentru o perioada dupa care urmeaza sa fie abolit, ci pentru omenire, este porunca lui Dumnezeu pentru orice copil al Sau. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In primul rand eroare de logica. Daca cineva afirma "palaria a fost facuta pentru om nu omul pentru palarie" nu inseamna ca toata lumea e obligata sa poarte palarie. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Iată cum sună textul într-o Scriptură "nefalsificată". E mai penetrant și deranjant pentru urechea ortodoxului:
"Și le zicea lor: Sâmbăta a fost făcut pentru om, iar nu omul pentru sâmbătă." (Marcu 2,27 - versiunea ortodoxă) Logica ta e strâmbă rău: omul se poate sustrage obligativității pălăriei, însă timpului nu. Am fost creați în timp, iar ziua a șaptea a fost creată special pentru noi oamenii. Ziua întâia a fost creată tot de Dumnezeu, dar cu siguranță nu pentru odihnă... |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Că or fi și azi ”adepți ai pălăriei de ziua a șaptea”, cred cu putere. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Cred că n-ați sesizat ironia. Sola Scriptura este o doctrină greșită, doamnă. Faptul că dogma Treimii nu este prezentată ad literam în Biblie nu înseamnă că nu este adevărată. Idem și pentru abolirea sabatului.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu ma mai obosesc sa traduc, cred ca te descurci cu engleza: http://www.bible.ca/7-Col2-14-16.htm |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Testamentul Nou a "invechit" pe cel dinaintea lui, numit "Vechi", si a innoit toate vechile asezaminte, intre care, desigur, si sambata. Asezamantul vechi nu era desavarsit; el era mai mult ca o umbra, o icoana (Evr., 10, 1; Col., 2, 16-17). Iata pentru ce a trebuit sa se intemeieze "...un Testament mai bun", "...un Testament Nou" (Evr., 8, 5-8). "Si zicand "unul Nou" Domnul a invechit pe cel dintai" (Evr., 8, 13), care a fost pus numai la "vremea indreptarii", adica pana cand avea sa fie indreptat si desavarsit de altul nou (Evr., 9, 10 ; 10, 9). "Caci daca Testamentul cel dintai ar fi fost fara prihana, nu s-ar fi cautat loc pentru al doilea" (Evr., 8, 7 ; Gal., 2, 21). Iar pentru al doilea, toate cele ale Vechiului Asezamant "...au trecut, iata, toate s-au facut noi" (II Cor., 5, 17). Odata cu celelalte asezaminte ale Legii Vechi a fost scoasa din vigoare si inlocuita si sarbatoarea sabatului (Rom., 7, 1-6; Gal., 2, 18-19). Acestea avandu-le in vedere, marele apostol Pavel scrie impotriva acelora ce voiau sa se mai tina cele ale Legii Vechi si invinuiau pe cei ce i nu le mai tineau, adresandu-se acestora din urma astfel: "Nimeni deci sa nu va judece pentru mancare sau bautura, sau cu privire la sambete, sau luna noua, care sunt umbra celor viitoare, iar trupul este al lui Hristos" (Col., 2, 16-17). Cei ce voiesc sa dobandeasca mantuirea trebuie sa fie urmasi ai lui Avraam. Acestia insa nu sunt descendentii trupesti ai patriarhului, ci cei care au credinta lui in implinirea fagaduintelor mesianice; iar acestia sunt crestinii, deveniti fii ai lui Dumnezeu si eliberati de sub poruncile nefolositoare ale legii (Gal., cap. 3-5) pe care Hristos, prin poruncile Evangheliei, a sters-o ca pe un zapis ce ne era potrivnic (Col., 2, 14): "caci daca dreptatea vine prin Lege, atunci Hristos a murit in zadar" (Gal., 2, 16-21). Nu din faptele Legii vine mantuirea, ci prin credinta cea in Hristos Iisus, "caci dreptul prin credinta va fi viu" (Avac., 2, 4 ; Rom., 1, 17). Deci, Testamentul Vechi trebuie sa se bucure in crestinism de cinstea ce i se cuvine, dar in nici un caz el nu trebuie pretuit mai mult decat cel Nou sau in paguba celui Nou. Mantuitorul nostru Iisus Hristos, Care n-a venit sa strice Legea sau proorocii (Matei, 5, 17), a tinut toate poruncile Legii in afara de una singura: aceea a sambetei. Caci daca El mergea, ca fiecare iudeu, sambata la sinagoga, mergea cu scopul de a propovadui poporului adunat aici sau pentru a vindeca pe bolnavi, dar nicidecum pentru a ne da noua, crestinilor, pilda ca trebuie sa serbam sambata. Iudeii mai aveau obiceiul de a se aduna si vineri seara pentru rugaciunea in sinagoga, dupa cum se aduna si azi. Daca Mantuitorul nostru Iisus Hristos S-ar fi dus si in aceasta zi in sinagoga, ar urma pentru noi ca trebuie sa serbam si vinerea? Tu esti ispitita sa admiti ca Hristos si apostolii au respectat sambata. Da, dar in ce fel ? Se stie atat numai, ca El a facut o multime din minunile Sale sambata, fapt pentru care era amenintat cu moartea (Ioan, 5, 16). Sambata au fost vindecati: omul cu mana uscata (Matei, 12, 9-14; Marcu, 3, 1-6; Luca, 6, 6-11); femeia cu duhul neputintei (garbova) (Luca, 13, 10-17); bolnavul de idropica (Luca, 14, 1-6); omul cu duhul necurat (Marcu, 1, 21-26; Luca, 4, 31-37); slabanogul bolnav de 38 de ani (Ioan, 5, 1-18) si orbul din nastere (Ioan, 9, 1-18). Trei din aceste vindecari: a omului cu mana uscata, a femeii garbove si a omului cu duh necurat au fost facute nu numai sambata, ci si in sinagoga. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Cum trebuie sa fie crestinul din ziua de astazi? | iRoDiOn | Spiritualitatea ortodoxa | 25 | 10.08.2012 17:35:13 |
Ingerul pazitor,pentru toti oamenii sau numai pentru crestini? | mihailt | Generalitati | 45 | 12.11.2010 18:46:27 |
Pentru mine astazi s-a nascut o stea! | nede_mar | Stiri, actualitati, anunturi | 28 | 19.03.2009 16:15:31 |
|