Pentru că d-șoara JoyDivision nu a dat un răspun , îmi permit eu s-o fac.
Citat:
În prealabil postat de AlinB
De doua ori gresit.
1. Contextul este inainte de Cruce.
|
Uite aici context
după Cruce:
1 Ioan 2,4;
1 Ioan 5,3;
2 Ioan 1,6;
Apoc.12,17;
Apoc.14,12.
Citat:
În prealabil postat de AlinB
2. "Care, evident" sunt cuvinte din Scriptura sau va apartin?
Nu incercati sa vedeti putin contextul? Poate gasiti o interpretare mai buna.
|
Evident era vorba de Decalog, citește un verset mai încolo (
Matei 19,18.19) unde Mântuitorul citează 5 din acele "
porunci" aparținând Decalogului. Deci cum stăm cu "
contextul" domnule AlinB?
Citat:
În prealabil postat de AlinB
Au fost fundamentale pentru evrei si inca mai sunt pentru cei care inca il mai asteapta pe Mesia.
|
Sunt fundamentale pentru orice om, dar mai ales pentru creștini. Desigur, un ortodox nu va recunoaște acest adevăr incontestabil din cauza poruncii a II-a și a IV-a călcate sistematic la nivel de dogmă; dar este o aberație să mai consideri creștină o persoană ce nesocotește Decalogul (chiar făcând abstracție de cele două porunci în cauză).
Citat:
În prealabil postat de AlinB
Ce era scris pe tablele de piatra sunt doar o submultime din valoare multimii valorilor morale care nu se reduc nici pe departe la cele 9 porunci morale a 4a fiind una ceremoniala ca si celalalte 2 sabate care le tineau evreii.
|
De unde [iar] atâta siguranță în afirmația că porunca a IV-a ar fi "ceremonială"? Îți reamintesc că încă n-ai răspuns la:
Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu
Ce anume e ceremonial în porunca a IV-a? Și care porunci morale sunt în legile ceremoniale?
|