Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa Romana
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #61  
Vechi 26.09.2011, 00:00:39
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Savonarola Vezi mesajul
Dumneavoastră doar aveți impresia că susțineți ceea ce susține Biserica și sfinții. Ceea ce contează este ceea ce susține Sfânta Scriptură, Sfinții Părinți și Sfânta Biserică. Într-adevăr eu vorbeam despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt de care vorbește Iisus Hristos în evanghelia după Ioan. După cum v-am mai spus odată fenomenele nu sunt extrem de convergente, astfel nu orice om care a fost botezat de mic copil prezintă datele unuia născut din nou, din Duhul Sfânt.
Sfintii se referau la cei maturi botezati, care inainte erau pagani. E simplu, Botezul sterge urmarile pacatului stramosesc si pacatele de pana atunci. Harul este gratis, conditia este sa fie cineva curat sa-L primeasca. De aceea copiii mici nu se spovedesc, nu au pacate si pot primi har.
Nu stiu de ce spui ca e mai bine ce sustin neoprotestantii (Botezul mai tarziu) sau catolicii (Mirungerea mai tarziu). Noi nu suntem nici catolici nici neoprotestanti, cum sa nu avem incredere in ce spune Biserica? Sfintii au fost impotriva? Si asta probabil nu tine doar de canoane, cred ca intra mai mult la dogma.
Reply With Quote
  #62  
Vechi 13.05.2012, 21:54:36
Adriana Cluj
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Suferințele Bisericii

Biserica suferă în această lume, simplu, pentru că nu este din această lume. Biserica nu este o instituție. Instituțiile pot fi definite, adică pot fi cuprinse între niște hotare, între limitele unei definții. Biserica nu are hotar, nu poate fi limitată. Ea are veșnicie în timp și-n spațiu, dincolo de timp și dincolo de spațiu. De aceea, Biserica a suferit, suferă și va suferi aici. În afara Învierii totul este suferință în Biserică. Suferință care duce, însă, la Înviere. Biserica și Învierea sunt sinonimele care se conjugă (a fi bisericos și a învia) nu la trecut, nu la prezent, nu la viitor, ci la timpul veșnic. Omul realizează veșnicia prin Biserică, iar Învierea nu este posibilă în afara Bisericii, ca și Mântuirea. Și totuși… există o suferință a Bisericii ante și post Învierii.
http://www.razbointrucuvant.ro/recom...ma/#more-38932
Reply With Quote
  #63  
Vechi 13.05.2012, 23:43:00
Patrie si Credinta's Avatar
Patrie si Credinta Patrie si Credinta is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.05.2011
Locație: Ploiesti
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.536
Send a message via Skype™ to Patrie si Credinta
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Savonarola Vezi mesajul
Am înțeles că ați reușit să găsiți vreo câteva citate care să vă susțină poziția. Totuși sunt multe alte citate care nu sunt pentru această poziție, și asta tocmai pentru că Botezul presupune o legătură personală cu Iisus Hristos. O astfel de poziție ca a dvs însă s-a observat practic că a dat multe rezultate greșite. Chiar și părintele Stăniloae vorbea despre botezul copiilor în cazul familiilor de creștini adevărați practicanți. În rest, și el era foarte rezervat, ca să nu spun mai mult.

Ceea ce evitați este să vă întrebați de ce, dacă acest obicei, despre care credeți că ar avea acoperire biblică, nu duce cu adevărat la oameni care să trăiască ortodoxia în mod cât mai veritabil, care să respecte creștinismul punându-l în practică. De ce se pune atâta accent pe aceste tradiții prost aplicate, în detrimentul căutării stabilirii unei relații autentice cu Mântuitorul Hristos, prin credința în El, în jertfa Sa ispășitoare și răscumpărătoare, în învierea Sa biruitoare a morții, în toate cuvintele pe care le-a spus și în minunile pe care le-a săvârșit? Iar credința adevărată în Hristos nu este chiar ceva ce se găsește pe toate drumurile, ba dimpotrivă este o treaptă spirituală care se obține greu. Credința cea adevărată în Hristos este de fapt o piatră rară, pe care mulți așa-ziși credincioși o contrafac, din diverse motive, cu acceptul tacit al sutaniștilor care beneficiază de finanțarea lor. De fapt, principalii vinovați pentru starea rea a lucrurilor sunt în primul rând oamenii Bisericii care au promovat, acceptat, tolerat și îngăduit lucruri care da fapt sunt absolut intolerabile atunci când vine vorba despre Biserica lui Dumnezeu, pentru a își întemeia și perpetua un sistem de privilegii nemeritate. Bineînțeles că o să îmi spuneți că iar judec prea aspru, însă dacă o să studiați adevăratele repere ale credinței creștine și adevăratele reguli, nu excepțiile (pentru că unii au ajuns să facă reguli din excepții, și excepții din reguli!!) veți vedea că "judecățile" nu sunt chiar așa de aspre precum s-ar putea să vi se pară.
Citat:
În prealabil postat de Savonarola Vezi mesajul
Odată cu secularizarea care nu avea voie să pătrundă în Biserică. Iar "secularizarea" asta a cam început de multișor, repere pentru detectarea ei fiind clare în sec. IV după Hristos, iar dacă veți studia mai atent veți vedea că "secularizarea" a fost acceptată și tolerată pentru instalarea creștinismului pe niște poziții de putere socială nemeritate și atunci și care s-au perpetuat "prin tradiție" până în ziua de astăzi.

Referitor la acele cuvinte din timpul liturghiei ați observat bine că mai înainte oamenii erau supuși unor probe și nu era acceptat chiar oricine la sfântul botez. Evident era vorba despre niște probe spirituale, așa cum se face în orice societate spirituală care se respectă pe sine. Și cu atât mai mult în Biserica lui Hristos, care este instituția instrument de mântuire a oamenilor. Înainte creștinii se respectau pe ei înșiși în statutul lor de creștini; astăzi toți "papagalii" sunt "creștini", adică este evidentă lipsa de respect pentru ei înșiși a creștinilor (ortodocși). Iar dacă te ridici în picioare pentru a susține normalitatea o să îți iei lovituri la cap tocmai de la aceia care ar trebui să se ocupe cu normalitatea în Biserică și care au ajuns să se ocupe cu gestionarea anormalității, intolerabilului.
Relatie personala si credinta in jertfa.., traditii straine care au patruns din secolul Z etc. asta-i np undercover? plus ca vorbeste tampenii.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted.
Reply With Quote
  #64  
Vechi 14.05.2012, 00:00:56
Doriana Doriana is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.11.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.612
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Patrie si Credinta Vezi mesajul
asta-i np undercover?
Ba e un ortodox convins care striga din toti rarunchii impotriva np, desi nu ar recunoaste in ruptul capului ca in anumite privinte ii admira.
Dar despre bannati numai de bine...
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14
Reply With Quote
  #65  
Vechi 14.05.2012, 00:22:08
Patrie si Credinta's Avatar
Patrie si Credinta Patrie si Credinta is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.05.2011
Locație: Ploiesti
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.536
Send a message via Skype™ to Patrie si Credinta
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Doriana Vezi mesajul
Ba e un ortodox convins care striga din toti rarunchii impotriva np, desi nu ar recunoaste in ruptul capului ca in anumite privinte ii admira.
Dar despre bannati numai de bine...
:)) mai stii? unii reinvie mai cu foc in vene

p.s.:ne-a fost dor de tine.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted.
Reply With Quote
  #66  
Vechi 14.05.2012, 00:28:30
Doriana Doriana is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.11.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.612
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Patrie si Credinta Vezi mesajul
p.s.:ne-a fost dor de tine.
................
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14
Reply With Quote
  #67  
Vechi 20.05.2012, 12:05:21
ioan cezar
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana Cluj Vezi mesajul
Biserica suferă în această lume, simplu, pentru că nu este din această lume. Biserica nu este o instituție.
Sora, Biserica este in suferinta si pentru ca oamenii care o alcatuiesc, crestinii care constituie Biserica luptatoare aici pe pamant, sufera.
Iar cateva din suferintele cele mai amare ale crestinilor dreptmaritori se datoreaza, dupa cat inteleg eu, tocmai bisericii institutie (din acest motiv scriu biserica acum cu b mic).
Biserica-institutie este un organism daunator (cand spun organism ma gandesc fix la un parazit, din cei studiati de biologie si medicina) pentru crestinii dreptmaritori deoarece, consider eu:
1. are practici agresive si manipulatorii
2. a abdicat de la respiratia in Duhul lui Hristos pentru a alege alternativa unui surogat artificial lumesc, religios; a devenit o imensa taraba unde se practica comertul de toate felurile, iar cel mai urat dintre acestea este comertul cu sentimentele (naive si desfigurate ale) oamenilor.
3. mimeaza opera filantropica, sociala, punind pe locul doi vocatia Sacerdotala a Bisericii.
4. cauta sa confiste puterea si impactul institutiilor lumesti; face pactul cu diavolul astfel: cu statul, finantele, armata s.a.m.d, impartind "prada". Este in mod evident axata pe dominatie, pe putere (lumeasca), in vreme ce Biserica este fundamental/ontologic constituita din si pentru Dragoste. Este Jertfa intr-o nesfarsita Reinnoire.
5. exacerbeaza pana la isterie deplina melanjul sugestiilor de tot felul, devenind un butic unde se vinde hipnoza de proasta calitate, submisivitatea si suficienta cretina.
6. nu isi delimiteaza ferm teritoriul, amesteca si se amesteca, zapacind oamenii. Exclude, condamna, pune la zid lucruri care nu sunt de competenta ei. Nu colaboreaza, nu asculta (cu urechile de auzit), nu vede (cu ochiul bun), nu schimba, ci dicteaza. Desi nu ii place deloc sa i se vorbeasca de teatru, a devenit atat de ritualista si seaca incat atrage lumea ca la opera si ofera, mai nou impreuna cu zeul fotbal: paine si circ.
7. Si cel mai grav dintre toate, cultiva scheme fara continut, piere in ritualuri moarte, osificate, sustinind sus si tare ca ofera harul. Si uita ca harul e viata, adica are spontaneitate, face cu adevarat minune. Institutia asta practica de fapt o semiterapie psihologica de mana a saptea (caracterul amatorist si daunator al "specialistilor" ei este indiscutabil pentru oamenii cu minime cunostinte reale in problema terapiei sufletului). Geloasa si invidioasa, uitind ca nu e asta treaba ei, institutia de care pomenesc acum tinde, vai, sa devina un club de psihoterapie, un salon de masaj sufletesc. Injura pe fata pe psihologi si psihologii, iar cand nu ii injura ii ciuguleste si ademeneste mieros. Uita ca nu psihologia si psihologii sunt dusmanul ei, ci pacatul sau mai exact satana, duhul uciderii de tot felul. Iar vrajmasul nu se abordeaza prin psihoterapie.

NU, NU, NU: aceasta institutie nu are nimic comun cu Biserica Cea Una, Sfanta, Apostoleasca si Soborniceasca.
Consider ca institutia biserica sufoca pana la asfixie dragostea si puterea de nespus a Bisericii.
De aceea oamenii sufera, se smintesc, pleaca (spre paguba lor, spre nenorocire) in locuri mai pitoresti, mai "omenesti".

Biserica nu a cultivat niciodata altceva decat Dragostea. In Duhul Dragostei lucreaza/viaza Hristos si crestinii dreptmaritori.

Nu stiu daca lumea se apropie de sfarsit, cum spun cu certitudine pesimistii infatuati. Nu sunt Dumnezeu ca sa stiu eu asta si s-o spun.
Vadit sunt vremurile din urma? Poate... Ale minunatelor si trecutelor deja vremuri ale Bisericii. Acum dikteaza biserica. Este o substitutie fina, neincetata, perfida si grotesca.
Imi pare tot mai evident ca Duhul Bisericii lui Hristos respira din greu, se chinuieste astmatic, aici pe pamant in zilele noastre. Plaga care o sufoca este institutionalizarea mediocra, agresiva si sterila. Formule seci, din capete schizoide si infumurate, din inimi impietrite, nepasatoare. Asta e institutia agresiva si omniprezenta (unde e discretia, finetea, blandetea, atmosfera tainica de altadata?) care poarta cu nerusinare numele cel sfant al Dumnezeiestii Biserici.

Dumnezeu sa ne miluiasca!

Last edited by ioan cezar; 20.05.2012 at 12:12:51.
Reply With Quote
  #68  
Vechi 20.05.2012, 17:36:58
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Toate aspectele pe care le-ai menționat, frate Cezar, sunt, într-adevăr, deosebit de îngrijorătoare și tocmai de aceea consider că e bine să fie exprimate, conștientizate și lepădate.

Dar să nu rămânem fără speranță, să nu uităm că porțile iadului nu vor birui Biserica. Ea continuă să vieze prin cei (mulți, puțini, nu știu) care sunt vii în ea. Este, cu adevărat, parazitată de păcatele și neputințele noastre. De nedesăvârșirea credinței noastre, de faptul că nu ne hotărâm, o dată pentru totdeauna, să-I trăim lui Hristos și nu nouă. Pe de altă parte, nici nu trebuie să gândim că Biserica va triumfa fără de noi. Niciodată nu trebuie să uităm că a fi viu înseamnă a fi activ, implicat, iar atunci când devenim pasivi murim.

Toată boala asta pe care o semnalezi vine, cred, din dubla închinare pe care o practicăm, încercând să „ne punem bine” cu Dumnezeu trăind în duhul lumii, evitând, prin tertipuri psihologice, lepădarea de sine, adică pocăința.

Semnalul pe care îl tragi se adresează, însă, „instituției”, iar cei responsabili de instituționalizare nu sunt creștinii de rând, ci preoțimea. Fără îndoială, cunoști insuficiențele generalizării și știi că sunt mulți (dar nu destui) care se luptă cu acest curent - cum să-i zicem? - instituționalizant, pietist, idolatru.

Nădăjduiesc că acest curent demolator de idoli, care mi se pare că a început să se manifeste în Biserică, va deveni tot mai puternic.
Reply With Quote
  #69  
Vechi 20.05.2012, 20:54:34
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana Cluj Vezi mesajul
Omul realizează veșnicia prin Biserică, iar Învierea nu este posibilă în afara Bisericii, ca și Mântuirea.
De remarcat si aceasta fraza.
Reply With Quote
  #70  
Vechi 20.05.2012, 21:18:28
Adriana Cluj
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
De remarcat si aceasta fraza.
Toate acele cuvinte apartin Pr. Sever Negrescu (Suferințele Bisericii)
http://www.razbointrucuvant.ro/recom...ma/#more-38932
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Biserica Ortodoxa Romana este ... savudanmihai Biserica Ortodoxa Romana 9 14.08.2013 13:19:52
Biserica ortodoxa romana din Copenhaga truthtostone Generalitati 0 21.08.2012 01:52:12