![]() |
![]() |
|
#61
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu stiu de ce spui ca e mai bine ce sustin neoprotestantii (Botezul mai tarziu) sau catolicii (Mirungerea mai tarziu). Noi nu suntem nici catolici nici neoprotestanti, cum sa nu avem incredere in ce spune Biserica? Sfintii au fost impotriva? Si asta probabil nu tine doar de canoane, cred ca intra mai mult la dogma. |
#62
|
|||
|
|||
![]()
Biserica suferă în această lume, simplu, pentru că nu este din această lume. Biserica nu este o instituție. Instituțiile pot fi definite, adică pot fi cuprinse între niște hotare, între limitele unei definții. Biserica nu are hotar, nu poate fi limitată. Ea are veșnicie în timp și-n spațiu, dincolo de timp și dincolo de spațiu. De aceea, Biserica a suferit, suferă și va suferi aici. În afara Învierii totul este suferință în Biserică. Suferință care duce, însă, la Înviere. Biserica și Învierea sunt sinonimele care se conjugă (a fi bisericos și a învia) nu la trecut, nu la prezent, nu la viitor, ci la timpul veșnic. Omul realizează veșnicia prin Biserică, iar Învierea nu este posibilă în afara Bisericii, ca și Mântuirea. Și totuși… există o suferință a Bisericii ante și post Învierii.
http://www.razbointrucuvant.ro/recom...ma/#more-38932 |
#63
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
#64
|
|||
|
|||
![]()
Ba e un ortodox convins care striga din toti rarunchii impotriva np, desi nu ar recunoaste in ruptul capului ca in anumite privinte ii admira.
Dar despre bannati numai de bine...
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
#65
|
||||
|
||||
![]() Citat:
p.s.:ne-a fost dor de tine.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
#66
|
|||
|
|||
![]()
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
#67
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iar cateva din suferintele cele mai amare ale crestinilor dreptmaritori se datoreaza, dupa cat inteleg eu, tocmai bisericii institutie (din acest motiv scriu biserica acum cu b mic). Biserica-institutie este un organism daunator (cand spun organism ma gandesc fix la un parazit, din cei studiati de biologie si medicina) pentru crestinii dreptmaritori deoarece, consider eu: 1. are practici agresive si manipulatorii 2. a abdicat de la respiratia in Duhul lui Hristos pentru a alege alternativa unui surogat artificial lumesc, religios; a devenit o imensa taraba unde se practica comertul de toate felurile, iar cel mai urat dintre acestea este comertul cu sentimentele (naive si desfigurate ale) oamenilor. 3. mimeaza opera filantropica, sociala, punind pe locul doi vocatia Sacerdotala a Bisericii. 4. cauta sa confiste puterea si impactul institutiilor lumesti; face pactul cu diavolul astfel: cu statul, finantele, armata s.a.m.d, impartind "prada". Este in mod evident axata pe dominatie, pe putere (lumeasca), in vreme ce Biserica este fundamental/ontologic constituita din si pentru Dragoste. Este Jertfa intr-o nesfarsita Reinnoire. 5. exacerbeaza pana la isterie deplina melanjul sugestiilor de tot felul, devenind un butic unde se vinde hipnoza de proasta calitate, submisivitatea si suficienta cretina. 6. nu isi delimiteaza ferm teritoriul, amesteca si se amesteca, zapacind oamenii. Exclude, condamna, pune la zid lucruri care nu sunt de competenta ei. Nu colaboreaza, nu asculta (cu urechile de auzit), nu vede (cu ochiul bun), nu schimba, ci dicteaza. Desi nu ii place deloc sa i se vorbeasca de teatru, a devenit atat de ritualista si seaca incat atrage lumea ca la opera si ofera, mai nou impreuna cu zeul fotbal: paine si circ. 7. Si cel mai grav dintre toate, cultiva scheme fara continut, piere in ritualuri moarte, osificate, sustinind sus si tare ca ofera harul. Si uita ca harul e viata, adica are spontaneitate, face cu adevarat minune. Institutia asta practica de fapt o semiterapie psihologica de mana a saptea (caracterul amatorist si daunator al "specialistilor" ei este indiscutabil pentru oamenii cu minime cunostinte reale in problema terapiei sufletului). Geloasa si invidioasa, uitind ca nu e asta treaba ei, institutia de care pomenesc acum tinde, vai, sa devina un club de psihoterapie, un salon de masaj sufletesc. Injura pe fata pe psihologi si psihologii, iar cand nu ii injura ii ciuguleste si ademeneste mieros. Uita ca nu psihologia si psihologii sunt dusmanul ei, ci pacatul sau mai exact satana, duhul uciderii de tot felul. Iar vrajmasul nu se abordeaza prin psihoterapie. NU, NU, NU: aceasta institutie nu are nimic comun cu Biserica Cea Una, Sfanta, Apostoleasca si Soborniceasca. Consider ca institutia biserica sufoca pana la asfixie dragostea si puterea de nespus a Bisericii. De aceea oamenii sufera, se smintesc, pleaca (spre paguba lor, spre nenorocire) in locuri mai pitoresti, mai "omenesti". Biserica nu a cultivat niciodata altceva decat Dragostea. In Duhul Dragostei lucreaza/viaza Hristos si crestinii dreptmaritori. Nu stiu daca lumea se apropie de sfarsit, cum spun cu certitudine pesimistii infatuati. Nu sunt Dumnezeu ca sa stiu eu asta si s-o spun. Vadit sunt vremurile din urma? Poate... Ale minunatelor si trecutelor deja vremuri ale Bisericii. Acum dikteaza biserica. Este o substitutie fina, neincetata, perfida si grotesca. Imi pare tot mai evident ca Duhul Bisericii lui Hristos respira din greu, se chinuieste astmatic, aici pe pamant in zilele noastre. Plaga care o sufoca este institutionalizarea mediocra, agresiva si sterila. Formule seci, din capete schizoide si infumurate, din inimi impietrite, nepasatoare. Asta e institutia agresiva si omniprezenta (unde e discretia, finetea, blandetea, atmosfera tainica de altadata?) care poarta cu nerusinare numele cel sfant al Dumnezeiestii Biserici. Dumnezeu sa ne miluiasca! Last edited by ioan cezar; 20.05.2012 at 12:12:51. |
#68
|
|||
|
|||
![]()
Toate aspectele pe care le-ai menționat, frate Cezar, sunt, într-adevăr, deosebit de îngrijorătoare și tocmai de aceea consider că e bine să fie exprimate, conștientizate și lepădate.
Dar să nu rămânem fără speranță, să nu uităm că porțile iadului nu vor birui Biserica. Ea continuă să vieze prin cei (mulți, puțini, nu știu) care sunt vii în ea. Este, cu adevărat, parazitată de păcatele și neputințele noastre. De nedesăvârșirea credinței noastre, de faptul că nu ne hotărâm, o dată pentru totdeauna, să-I trăim lui Hristos și nu nouă. Pe de altă parte, nici nu trebuie să gândim că Biserica va triumfa fără de noi. Niciodată nu trebuie să uităm că a fi viu înseamnă a fi activ, implicat, iar atunci când devenim pasivi murim. Toată boala asta pe care o semnalezi vine, cred, din dubla închinare pe care o practicăm, încercând să „ne punem bine” cu Dumnezeu trăind în duhul lumii, evitând, prin tertipuri psihologice, lepădarea de sine, adică pocăința. Semnalul pe care îl tragi se adresează, însă, „instituției”, iar cei responsabili de instituționalizare nu sunt creștinii de rând, ci preoțimea. Fără îndoială, cunoști insuficiențele generalizării și știi că sunt mulți (dar nu destui) care se luptă cu acest curent - cum să-i zicem? - instituționalizant, pietist, idolatru. Nădăjduiesc că acest curent demolator de idoli, care mi se pare că a început să se manifeste în Biserică, va deveni tot mai puternic. |
#69
|
|||
|
|||
![]()
De remarcat si aceasta fraza.
|
#70
|
|||
|
|||
![]()
Toate acele cuvinte apartin Pr. Sever Negrescu (Suferințele Bisericii)
http://www.razbointrucuvant.ro/recom...ma/#more-38932 |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Biserica Ortodoxa Romana este ... | savudanmihai | Biserica Ortodoxa Romana | 9 | 14.08.2013 13:19:52 |
Biserica ortodoxa romana din Copenhaga | truthtostone | Generalitati | 0 | 21.08.2012 01:52:12 |
|