![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||||||||
|
||||||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
![]() Ideea salvării prin învierea lui Hristos este amintită chiar în versetele următoare (20+21) cu aplicație la cei 8 din arcă și cei care sunt botezați. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
#2
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
"în timp ce prin suflet (psyhin) se înțelege, în general, sediul afectelor, duhul (pneuma) este partea superioară, fină, a acestuia, capabilă de a se pune în contact cu Sfântul Duh și de a-I deveni sălaș." Cu alte cuvinte, sufletul "imbraca" duhul. Citat:
"omorât în trup, dar viu făcut în duh, întru care [duh] pogorându-Se..." Vezi ca omorat a fost in trup, dar viu in duh. Este imposibil sa nu observi urmarea fireasca a vierii in duh dupa ce a fos omorat in trup. Citat:
Nu exista riscul sa relativizam aceste evenimente si sa atribuim harul lor mantuitor inainte ca acestea sa aiba loc? Aici eu cred ca trebuie sa ai o foarte mare grija!!! Pentru ca asta inseamna ca savarsirea fizica a acestor acte mantuitoare are o valoare relativa. Mantuirea celor 8 din arca inseamna aici izbavirea lor din potop, salvarea vietilor lor de la moartea potopului, prin credinta. Care sunt sigur ca li s-a considerat ca neprihanire. Dar nicidecum mantuirea lor absoluta din moarte. Citat:
Exista, totusi, o diferenta intre moartea accidentala - in cazul nostru, prin potop - si moartea naturala, plina de zile, cu timp suficient sa constientizezi maretia si mila lui Dumnezeu. Cei care au murit in potop vor putea indrazni sa se apere la judecata invocand motivul ca nu le-a fost lasat timp suficient - adica pana la moartea lor naturala - sa se pocaiasca. Vezi, la un moment dat in constiinta fiecarui om apare prezenta mortii, insa moartea de batranete este, intr-un anumit fel, "fireasca". Asta spre deosebire de moartea "inainte de vreme". Citat:
Spune-mi, tu cum te-ai simti daca cineva ti-ar spune: pacatele iti sunt iertate, dar de moarte nu te pot scapa? Vei muri iertat, dar nu vei mai invia. Nu exista nici un centru de greutate, nu este Moartea Mantuitorului mai importanta decat Invierea Sa si invers. Amandoua aceste evenimente au rolurile lor aproape inseparabile, dar distincte. Insa noi ne bucuram mai mult de Inviere pentru ca e o sarbatoare plina de speranta si lumina. Noi cantam: "Salta acum si te bucura Sioane! Iara tu, curata Nascatoare de Dumenzeu, veseleste-te întru Învierea Celui nascut al tau." E o impreuna bucurie cu cea care L-a primit pe Domnul in pantecele ei si care, la Inviere s-a bucurat caci si-a vazut Fiul in viata din nou. Last edited by Illuminatu; 31.05.2012 at 23:38:23. |
#3
|
||||||
|
||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
"Care fuseseră neascultătoare altădată, când îndelunga-răbdare a lui Dumnezeu aștepta, în zilele lui Noe, și se pregătea corabia în care puține suflete, adică opt, s-au mântuit prin apă. Iar această mântuire prin apă închipuia botezul, care vă mântuiește astăzi și pe voi, nu ca ștergere a necurăției trupului, ci ca deschiderea cugetului bun către Dumnezeu, prin învierea lui Iisus Hristos,"(1 Petru 3,20.21 - versiunea Sinodală) Citat:
Citat:
Argumentul tău rămâne în continuare "foarte subțire". De ce doar antediluvienii au fost aleși pentru a li se propovădui? Îmi vine în minte un alt exemplu similar (probabil sunt mai multe de acest fel): oamenii din Sodoma și Gomora. Lor de ce nu li s-a propovăduit "în Iad"? Citat:
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"...duhurilor ținute'n închisoare, celor ce odinioară fuseseră neascultătoare...", "odinioara", adica in trecut au fost neascultatoare. Este foarte clara concluzia. Deci le propovaduieste duhurilor ce odinioara au fost neascultatoare. Citat:
Insa acum, dupa curatirea pacatelor adusa de Mantuitorul Hristos propovaduirea s-a facut, cred eu, in baza Sfintei Jertfe aduse pe Cruce. De aceea, aceasta propovaduire difera de acea propovaduire a lui Noe prin aceea ca acum li se binevesteste slobozenia, libertatea. Iisus Hristos, Domnul nostru, fiind neprihanit, moartea nu putea sa-l tina legat in captivitate, ca urmare Invierea Mantuitorului devine implicita si iminenta. Invierea Mantuitorului devine astfel nadejdea invierii noastre, dar curatirea pacatelor noastre s-a facut prin Sf.Jertfa de pe Sf.Cruce. Crucea se transfigureaza, astfel, din instrument de tortura in mijloc de mantuire. Cum anume se face asta? Prin faptul ca Mantuitorul Se aduce pe Sine Insusi jertfa de bunavoie, de bunavoie alege sa-Si intinda Mainile pe Cruce, astfel ca Sf.Cruce este asimilata si acceptata de Hristos nu cu frustrare, chin si durere, ci cu Iubire. Citat:
Chiar te rog. Last edited by Illuminatu; 01.06.2012 at 19:38:57. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Deci au fost cam deodată. (în fine, nu știu câte secunde se vor fi făcând din iad până la suprafața pământului ... poate pentru că în iad nu există ceas?). Cele 2 acțiuni - scoaterea din iad și Învierea - coincid. Hristos n-a venit ca la niște străini la cei din iad, ci a coborât Personal acolo și i-a "înviat" și pe protopărinții noștri... Întrebarea dumneavoastră nu are sens. Last edited by r.mircea; 04.06.2012 at 23:07:37. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nici dvs. n-ati stiut ca adventistii chiar si despre Hristos spun ca atunci cand a fost mort, a fost inconstient, n-a stiut nimic de El si n-a avut cum sa le propovaduiasca acelor duhuri din iad? Cititi aici http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=175 Tot esafodajul acestei discutii e subred pe la toate incheieturile dar in treacat fie spus, incercarea dvs. de a argumenta simultaneitatea celor doua actiuni, nu se aplica, intrucat, evenimentele respective s-au petrecut in realitatea metafizica in care nu exista legile timpului. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Aveți dreptate în legătură cu demonstrația mea, de aceea am spus că nu există ceas în iad, și de aceea am spus că întrebarea dânsului nu are sens. Făceam un joc de cuvinte, pentru că domnul 99 credea că noi considerăm că există Invierea și că există scoaterea din iad, când de fapt cele 2 sunt ”quest-uri” din aceeași ”misiune”, ele nu sunt în competiție, și ambele aspecte sunt Taine în fața cărora mintea și cugetul omenesc se minunează. Ortodocșii știu de ce ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vă exprimați cumva necredința în această înviere a drepților de la sfârșit? P.S. Reamintesc că la învierea Domnului Hristos n-au înviat toți drepții. Toți drepții [rămași în morminte și inconștiență] vor fi înviați la revenirea Domnului Hristos. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
sa inteleg din postarea ta ca suflet sau duh este tot una cu suflarea de viata?
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Suflet Románesc-Suflet Crestinesc | C-tin | Generalitati | 27 | 11.10.2017 16:07:48 |
Despre suflet, duh si starea omului in moarte | tricesimusquintus | Secte si culte | 1674 | 06.02.2012 09:56:04 |
Despre suflet | allisa | Intrebari utilizatori | 14 | 20.02.2011 09:58:29 |
Intrebare despre suflet | Adelinaa | Generalitati | 3 | 11.06.2009 11:52:43 |
Despre suflet | silverstar | Generalitati | 64 | 09.01.2007 18:43:52 |
|