Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Dogmatica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 20.06.2012, 11:47:52
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Iată și dovada care arată că sufletele celor care au murit în stare de rău înainte de venirea Lui Hristos în lume au avut parte de o predică acolo unde erau, adică în Iad:

Ce anume le-a propovăduit? Și de ce? E limpede: le-a explicat că încă mai pot alege viața datorită Jertfei mîntuitoare pe care El tocmai a săvîrșit-o, le-a dat șansa de a ajunge în Rai dacă le convine Raiul. Nu a forțat pe nimeni, așa cum nici un predicator al zilelor noastre nu obligă prin cuvîntul său pe nimeni la nimic. Iată cum a fost posibilă tranziția de la Iad la Rai prin bunăvoința și prin dragostea Creatorului.
Se spune ca toti au auzit predica, dar dupa moarte nimeni nu mai poate face nimic, Iisus a luat din Iad doar trupurile celor ce erau drepti cand au murit, nu cei ce au facut fapte dupa aceea. Asa si azi ne rugam pentru morti pentru ca ei nu ma pot face nimic daca sunt in Iad, noi ne rugam pentru ei, facem si milostenie, ca sa se puna pentru ei.
Altfel nu ar mai conta ce facem pe pamant, am putea sa facem si dupa moarte fapte bune si sa ne mantuim toti.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 20.06.2012, 14:24:59
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Se spune ca toti au auzit predica, dar dupa moarte nimeni nu mai poate face nimic, Iisus a luat din Iad doar trupurile celor ce erau drepti cand au murit, nu cei ce au facut fapte dupa aceea. Asa si azi ne rugam pentru morti pentru ca ei nu ma pot face nimic daca sunt in Iad, noi ne rugam pentru ei, facem si milostenie, ca sa se puna pentru ei.
Altfel nu ar mai conta ce facem pe pamant, am putea sa facem si dupa moarte fapte bune si sa ne mantuim toti.
Dacă ar fi fost vorba doar de aceștia, mai exact despre cei care așteptau "în sînul lui Avraam" venirea Mîntuitorului, atunci ce sens mai avea acea predică pentru drepții din vechime? Predica este menită celor care au nevoie de convertire, de întoarcere spre Bine, spre Dumnezeu. Ce i-ar fi spus atunci Hristos lui Adam, Evei, lui Avraam, lui Noe, lui Daniel șamd?

Gîndește-te cîte suflete au trăit de-a lungul istoriei de la protopărinții noștri și pînă acum ~ 2000 de ani. Gîndește-te că fiecare om a avut istoria lui, viața lui acolo unde a trăit el vremelnic. Pe fiecare om Dumnezeu l-a iubit și îl iubește și-l va iubi pentru totdeauna. Eu cred că Hristos abia a așteptat să Se coboare la Iad ca să le mărturisească tuturor care este ADEVĂRUL existenței lor vremelnice și veșnice. Să le explice de ce au fost creați, care a fost sensul vieții lor și, foarte foarte important, ceea ce urmează în continuare. Așa au avut posibilitatea înțelegerii complete a realității și posibilitatea de a alege lucid o existență pe potriva voinței proprii, fără a fi forțați de Creatorul să meargă în Rai sau să rămînă mai departe de El, în Iad.

Altfel, nu-mi explic acest verset.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 20.06.2012, 22:24:02
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Dacă ar fi fost vorba doar de aceștia, mai exact despre cei care așteptau "în sînul lui Avraam" venirea Mîntuitorului, atunci ce sens mai avea acea predică pentru drepții din vechime? Predica este menită celor care au nevoie de convertire, de întoarcere spre Bine, spre Dumnezeu. Ce i-ar fi spus atunci Hristos lui Adam, Evei, lui Avraam, lui Noe, lui Daniel șamd?

Gîndește-te cîte suflete au trăit de-a lungul istoriei de la protopărinții noștri și pînă acum ~ 2000 de ani. Gîndește-te că fiecare om a avut istoria lui, viața lui acolo unde a trăit el vremelnic. Pe fiecare om Dumnezeu l-a iubit și îl iubește și-l va iubi pentru totdeauna. Eu cred că Hristos abia a așteptat să Se coboare la Iad ca să le mărturisească tuturor care este ADEVĂRUL existenței lor vremelnice și veșnice. Să le explice de ce au fost creați, care a fost sensul vieții lor și, foarte foarte important, ceea ce urmează în continuare. Așa au avut posibilitatea înțelegerii complete a realității și posibilitatea de a alege lucid o existență pe potriva voinței proprii, fără a fi forțați de Creatorul să meargă în Rai sau să rămînă mai departe de El, în Iad.
Toti stim ca pe drepti i-a scos din Iad, asta se spune tot timpul si la biserica. Problema e ca gandirea noastra nu e teologie, de multe ori poate sa ne insele, in funcit ede cresterea noastra duhovniceasca sau de cunostintele pe care le avem. Sa ne gandim cum era ca inainte, cand unii abia stiau sa citeasca sa interpreteze ce citeau in Sfanta Scriptura.
Acum sa vedem ce se intelege. Ca i-ar fi scos pe toti din Iad e un fel de Apocatastaza. Dupa moarte si un ateu vede ca exista viata dupa moarte, orice om vrea sa fie in Rai, nu in Iad. Daca ar fi sa aleaga dupa moarte toti ar vrea sa mearga in Rai, doar nu sunt nebuni sa le placa focul. Dar tot ce se poate face e numai pana la ultima suflare, altfel ce rost ar mai avea Judecata?
Scrie in Sfanta Scriptura ca si demonii cred in Dumnezeu si vedem ca unii stiau ca Iisus e Fiul lui Dumnezeu. Demonii cunosc Evanghelia, cred ca asii in treaba asta sunt numiti arhicorni. Asadar invatatura ortodoxa e ca doar dreptii au fost scosi in Rai, chiar daca poate au auzit toti propovaduirea (in privinta asta, a propovaduirii la toti am citit ca sunt mai multe opinii).
Iata ce spun si sfintii: sf. Ioan Gura de Aur spune "timpul mantuirii este viata prezenta, iar dupa moarte este judecata si osanda". In privinta pasajului el spune: "Pastrand termenul de "predicare", el ia cuvantul in intelesul de procla*mare a mantuirii celor drepti - evrei si pagani - fara chemare la convertire."
Reply With Quote
  #4  
Vechi 21.06.2012, 02:44:55
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Toti stim ca pe drepti i-a scos din Iad, asta se spune tot timpul si la biserica. Problema e ca gandirea noastra nu e teologie, de multe ori poate sa ne insele, in funcit ede cresterea noastra duhovniceasca sau de cunostintele pe care le avem. Sa ne gandim cum era ca inainte, cand unii abia stiau sa citeasca sa interpreteze ce citeau in Sfanta Scriptura.
Pe cei drepți e limpede că i-a scos. Dar numai pe ei?

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Acum sa vedem ce se intelege. Ca i-ar fi scos pe toti din Iad e un fel de Apocatastaza. Dupa moarte si un ateu vede ca exista viata dupa moarte, orice om vrea sa fie in Rai, nu in Iad. Daca ar fi sa aleaga dupa moarte toti ar vrea sa mearga in Rai, doar nu sunt nebuni sa le placa focul. Dar tot ce se poate face e numai pana la ultima suflare, altfel ce rost ar mai avea Judecata?
Depinde ce înțelegem prin Iad și Rai. Aici e de fapt problema. Dacă Iadul e un chin fizic cu foc ce te arde la propriu mistuindu-te încet și pentru totfdeauna, atunci oricine și-ar dori să scape de tortură. Dacă însă Iadul e un loc al manifestării libere a răului în continuare și acel foc este iubirea veșnică a Lui Dumnezeu care străbate absolut toate ființele create, atunci Iadul are sens teologic și Raiul nu ar mai fi de dorit decît pentru cei care au exercițiul iubirii, al conviețuirii în armonie cu semenii și cu Domnul lor. Judecata Lui Hristos plasează pe fiecare în locul potrivit - aici de remarcat că există infinite stări de bine și de mai puțin bine atît în Rai cît și în Iad.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Scrie in Sfanta Scriptura ca si demonii cred in Dumnezeu si vedem ca unii stiau ca Iisus e Fiul lui Dumnezeu. Demonii cunosc Evanghelia, cred ca asii in treaba asta sunt numiti arhicorni. Asadar invatatura ortodoxa e ca doar dreptii au fost scosi in Rai, chiar daca poate au auzit toti propovaduirea (in privinta asta, a propovaduirii la toti am citit ca sunt mai multe opinii).
Aș fi bucuros să-mi dai niște referințe cu Sfinții sau teologii care au comentat acest verset.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Iata ce spun si sfintii: sf. Ioan Gura de Aur spune "timpul mantuirii este viata prezenta, iar dupa moarte este judecata si osanda". In privinta pasajului el spune: "Pastrand termenul de "predicare", el ia cuvantul in intelesul de proclamare a mantuirii celor drepti - evrei si pagani - fara chemare la convertire."
Dar aici discutăm de situația celor adormiți înainte de întruparea Mîntuitorului. Cei care au murit după venirea Sa în lume, în special creștinii, au fost și sînt judecați altfel decît cei dinainte. Mă întreb ce sens ar fi avut judecata particulară a celor din vremuri imemoriale de vreme cei toți au mers în Iad. Să-i despartă pe cei din sînul lui Avraam de restul?

Vreau și eu să citesc textul de unde ai citat.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.

Last edited by Florin-Ionut; 21.06.2012 at 02:47:20.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 21.06.2012, 14:02:30
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Pe cei drepți e limpede că i-a scos. Dar numai pe ei?

Depinde ce înțelegem prin Iad și Rai. Aici e de fapt problema. Dacă Iadul e un chin fizic cu foc ce te arde la propriu mistuindu-te încet și pentru totfdeauna, atunci oricine și-ar dori să scape de tortură. Dacă însă Iadul e un loc al manifestării libere a răului în continuare și acel foc este iubirea veșnică a Lui Dumnezeu care străbate absolut toate ființele create, atunci Iadul are sens teologic și Raiul nu ar mai fi de dorit decît pentru cei care au exercițiul iubirii, al conviețuirii în armonie cu semenii și cu Domnul lor. Judecata Lui Hristos plasează pe fiecare în locul potrivit - aici de remarcat că există infinite stări de bine și de mai puțin bine atît în Rai cît și în Iad.

Dar aici discutăm de situația celor adormiți înainte de întruparea Mîntuitorului. Cei care au murit după venirea Sa în lume, în special creștinii, au fost și sînt judecați altfel decît cei dinainte. Mă întreb ce sens ar fi avut judecata particulară a celor din vremuri imemoriale de vreme cei toți au mers în Iad. Să-i despartă pe cei din sînul lui Avraam de restul?
Din moment ce zice ca pe drepti i-a scos cum am putea intelege ca pe toti i-a scos, am face la fel ca si catolicii, care din "de la Tala purcede" inteleg ca spune si "de la Fiul" printre randuri. Si ce diferenta ar mai fi fata de drepti, toti au ajuns in Rai, dreptii au luat plasa, puteau sa faca ce doreau ca tot acolo ajungeau. Vad la unii dorinta de a-i baga ei in Rai pe toti, din intelegerea gresita a ortodoxiei, care e privita prin prisma umanismului modernist. Domnul ne da reperele, nu putem sa facem noi pe zeii sa fie cum vrem noi, e cum spune Dumnezeu.
Sfantul Ignatie Briancianinov explica mai pe larg aceasta invatatura: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=14349
"Iata adevarata invatatura despre acest obiect, invatatura Sfintei, Universalei Biserici: mantuirea consta in restituirea partasiei cu Dumnezeu. Aceasta comuniune a fost pierduta de intregul neam omenesc prin caderea in pacat a protoparintilor. Tot neamul omenesc e o categorie de fiinte pierdute. Pieirea este domeniul tuturor oamenilor, atat a celor virtuosi, cat si a raufacatorilor.
Ne zamislim in faradelegi, ne nastem in pacat. "Voi pogori la fiul meu, plangand, in iad" zice sfantul patriarh Iacov despre el insusi si despre sfantul sau fiu Iosif, cel cast si minunat. Coborau in iad, dupa sfarsirea pribegiei pamantesti, nu doar pacatosii, ci si dreptii Vechiului Testament. La atata se limiteaza puterea faptelor bune omenesti. Acesta e pretul virtutilor firii noastre cazute! Ca sa se refaca comuniunea omului cu Dumnezeu sau, cu alte cuvinte, ca omul sa obtina mantuirea era necesara rascumpararea. Rascumpararea neamului omenesc a fost savarsita nu de un inger, nu de un arhanghel, nu de vreo fiinta si mai inalta dar marginita si creata – ci a fost savarsita de insusi nemarginitul Dumnezeu.
Prin credinta, numai prin credinta, putem intra in comuniune cu Dumnezeu, prin mijlocirea Tainelor pe care ni le-a daruit El."

Asadar toti mergeau in Iad, pentru ca pierdusera harul de la Adam. In Vechiul Testament se mentioneaza la diversi regi ca unii erau trecuti in cartea vietii, cei ce facusera faradelegi in cartea mortii.
Eu iti dau un articol, dar vezi ca acolo mai intai se prezinta toate parerile, inclusiv ale protestantilor si abia apoi se spune invatatura ortodoxa: http://www.crestinortodox.ro/paste/s...tos-71149.html

Reply With Quote
  #6  
Vechi 22.06.2012, 10:14:10
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Din moment ce zice ca pe drepti i-a scos cum am putea intelege ca pe toti i-a scos, am face la fel ca si catolicii, care din "de la Tala purcede" inteleg ca spune si "de la Fiul" printre randuri. Si ce diferenta ar mai fi fata de drepti, toti au ajuns in Rai, dreptii au luat plasa, puteau sa faca ce doreau ca tot acolo ajungeau. Vad la unii dorinta de a-i baga ei in Rai pe toti, din intelegerea gresita a ortodoxiei, care e privita prin prisma umanismului modernist. Domnul ne da reperele, nu putem sa facem noi pe zeii sa fie cum vrem noi, e cum spune Dumnezeu.
Sfantul Ignatie Briancianinov explica mai pe larg aceasta invatatura: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=14349
"Iata adevarata invatatura despre acest obiect, invatatura Sfintei, Universalei Biserici: mantuirea consta in restituirea partasiei cu Dumnezeu. Aceasta comuniune a fost pierduta de intregul neam omenesc prin caderea in pacat a protoparintilor. Tot neamul omenesc e o categorie de fiinte pierdute. Pieirea este domeniul tuturor oamenilor, atat a celor virtuosi, cat si a raufacatorilor.
Ne zamislim in faradelegi, ne nastem in pacat. "Voi pogori la fiul meu, plangand, in iad" zice sfantul patriarh Iacov despre el insusi si despre sfantul sau fiu Iosif, cel cast si minunat. Coborau in iad, dupa sfarsirea pribegiei pamantesti, nu doar pacatosii, ci si dreptii Vechiului Testament. La atata se limiteaza puterea faptelor bune omenesti. Acesta e pretul virtutilor firii noastre cazute! Ca sa se refaca comuniunea omului cu Dumnezeu sau, cu alte cuvinte, ca omul sa obtina mantuirea era necesara rascumpararea. Rascumpararea neamului omenesc a fost savarsita nu de un inger, nu de un arhanghel, nu de vreo fiinta si mai inalta dar marginita si creata – ci a fost savarsita de insusi nemarginitul Dumnezeu.
Prin credinta, numai prin credinta, putem intra in comuniune cu Dumnezeu, prin mijlocirea Tainelor pe care ni le-a daruit El."

Asadar toti mergeau in Iad, pentru ca pierdusera harul de la Adam. In Vechiul Testament se mentioneaza la diversi regi ca unii erau trecuti in cartea vietii, cei ce facusera faradelegi in cartea mortii.
Eu iti dau un articol, dar vezi ca acolo mai intai se prezinta toate parerile, inclusiv ale protestantilor si abia apoi se spune invatatura ortodoxa: http://www.crestinortodox.ro/paste/s...tos-71149.html

Cătălin,

Mai sus am scris așa:

"Așa au avut posibilitatea înțelegerii complete a realității și posibilitatea de a alege lucid o existență pe potriva voinței proprii, fără a fi forțați de Creatorul să meargă în Rai sau să rămînă mai departe de El, în Iad."

Deci nu mă înțelege greșit, nu sînt adeptul apocatastazei, deloc! Sînt doar de părere că Dumnezeu respectă libertatea ființelor Sale chiar și în Iad de ar fi. Am spus că doar cei ce au ales mîntuirea de bunăvoie la vizita Lui Hristos în Iad au avut posibilitatea de a se elibera de legăturile celui rău. Nu toți! Că greșesc sau că am dreptate - numai Dumnezeu știe cu adevărat.

Neînțelegerea este și în faptul că majoritatea uităm sau nu conștientizăm că Raiul nu este un spațiu unde toate sufletele sînt în aceeași stare de bine. Ar fi o nedreptate să fie așa. Chiar în Sfînta Tradiție auzim de raiul desfătării și de celelalte nivele ale apropierii de Dumnezeu unde cei mîntuiți au fost cazați - cel puțin pînă la Judecata de Apoi. Apoi nu înțelegem că și Iadul are multe subterane, unele mai negre, altele mai gri.

Evident că nici un om nu este identic cu altul și fiecare s-a apropiat sau s-a îndepărtat de asemănarea cu Hristos, după cum a considerat. De ce spun toate astea? Deoarece, chiar dacă o parte dintre damnați aleg Raiul, nu vor fi transferați direct în Raiul desfătării în rînd cu Sfinții, ci vor avea parte de o modestă stare de bine relativ, dar de unde se vor uita în sus la cei care au fost drepți și bineplăcuți Domnului încă din timpul vieții vremelnice pe Pămînt.

Altfel, eu unul nu pot să accept ideea de condamnnare sau de mîntuire.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 22.06.2012, 09:19:11
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul

Depinde ce înțelegem prin Iad și Rai. Aici e de fapt problema. Dacă Iadul e un chin fizic cu foc ce te arde la propriu mistuindu-te încet și pentru totfdeauna, atunci oricine și-ar dori să scape de tortură. Dacă însă Iadul e un loc al manifestării libere a răului în continuare și acel foc este iubirea veșnică a Lui Dumnezeu care străbate absolut toate ființele create, atunci Iadul are sens teologic și Raiul nu ar mai fi de dorit decît pentru cei care au exercițiul iubirii, al conviețuirii în armonie cu semenii și cu Domnul lor. Judecata Lui Hristos plasează pe fiecare în locul potrivit - aici de remarcat că există infinite stări de bine și de mai puțin bine atît în Rai cît și în Iad.
Iadul nu are cum sa fie un loc de manifestare al raului, ci doar un loc de chin:
SfântaEvanghelie după Luca
Cap. 13
28. Acolo va fi plângerea și scrâșnirea dinților, când veți vedea pe Avraam și pe Isaac și pe Iacov și pe toți proorocii în Împărăția lui Dumnezeu, iar pe voi aruncați afară.
Sfânta Evanghelie după Matei
Cap. 8
12. Iar fiii împărăției vor fi aruncați în întunericul cel mai din afară; acolo va fi plângerea și scrâșnirea dinților.
Cap. 13
42. Și-i vor arunca pe ei în cuptorul cu foc; acolo va fi plângerea și scrâșnirea dinților.
50. Și îi vor arunca în cuptorul cel de foc; acolo va fi plângerea și scrâșnirea dinților.
Cap. 22
13. Atunci împăratul a zis slugilor: Legați-l de picioare și de mâini și aruncați-l în întunericul cel mai din afară. Acolo va fi plângerea și scrâșnirea dinților.
Cap. 24
51. Și o va tăia din dregătorie și partea ei o va pune cu fățarnicii. Acolo va fi plângerea și scrâșnirea dinților.
Cap. 25
30. Iar pe sluga netrebnică aruncați-o întru întunericul cel mai din afară. Acolo va fi plângerea și scrâșnirea dinților
Apocalipsa Sfântului Ioan Teologul
Cap. 20
10. Și diavolul, care-i amăgise, a fost aruncat în iezerul de foc și de pucioasă, unde este și fiara și proorocul mincinos, și vor fi chinuiți acolo, zi și noapte, în vecii vecilor.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 22.06.2012, 10:39:49
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
Iadul nu are cum sa fie un loc de manifestare al raului, ci doar un loc de chin:
SfântaEvanghelie după Luca
Cap. 13
28. Acolo va fi plângerea și scrâșnirea dinților, când veți vedea pe Avraam și pe Isaac și pe Iacov și pe toți proorocii în Împărăția lui Dumnezeu, iar pe voi aruncați afară.
Sfânta Evanghelie după Matei
Cap. 8
12. Iar fiii împărăției vor fi aruncați în întunericul cel mai din afară; acolo va fi plângerea și scrâșnirea dinților.
Cap. 13
42. Și-i vor arunca pe ei în cuptorul cu foc; acolo va fi plângerea și scrâșnirea dinților.
50. Și îi vor arunca în cuptorul cel de foc; acolo va fi plângerea și scrâșnirea dinților.
Cap. 22
13. Atunci împăratul a zis slugilor: Legați-l de picioare și de mâini și aruncați-l în întunericul cel mai din afară. Acolo va fi plângerea și scrâșnirea dinților.
Cap. 24
51. Și o va tăia din dregătorie și partea ei o va pune cu fățarnicii. Acolo va fi plângerea și scrâșnirea dinților.
Cap. 25
30. Iar pe sluga netrebnică aruncați-o întru întunericul cel mai din afară. Acolo va fi plângerea și scrâșnirea dinților
Apocalipsa Sfântului Ioan Teologul
Cap. 20
10. Și diavolul, care-i amăgise, a fost aruncat în iezerul de foc și de pucioasă, unde este și fiara și proorocul mincinos, și vor fi chinuiți acolo, zi și noapte, în vecii vecilor.
Florin,

Dacă focul, întunericul, viermii neadormiți și celelalte ar fi simple metode de tortură fizică, atunci avem de-a face cu un Dumnezeu torționar care îi va chinui veșnic pe nenorociți. Îți imaginezi tu așa ceva de la un Dumnezeu iubitor, blînd și smerit cum este Hristos-Domnul? O, da, texte de speriat babele au scris mulți oameni îmbunătățiți ai Bisericii noastre - și bine au făcut! Că doar n-o să le explice popa la biserica din sat oamenilor simpli de focul iubirii Lui Hristos care pentru unii va fi perceput ca o stare de fericire, iar pentru alții ca un chin spiritual, că altfel riscă să-și piardă enoriașii.

Nu uita că la subiectul ăsta chiar Sfinții Părinți au păreri diferite. Și asta nu i-a împiedicat să rămînă Sfinți, deși adevărul este unul singur și nu pot avea cu toții dreptate. Pînă una-alta, știi bine, noi cei ce încă n-am trecut la cele veșnice vedem lucrurile de dincolo "în ghicitură", ne dăm cu părerea, credem și ne îndoim de diverse lucruri fără a ști cu certitudine care este realitatea ultimă a existenței. Cît timp nu vorbim despre chestiuni grave de credință, de dogmatică, avem voie să fim sceptici și să nu luam de bune absolut toate textele care se vînd la pangarul Bisericii Ortodoxe. Că doar oameni sîntem, supuși greșelii, nu?
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 22.06.2012, 11:38:34
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Florin,

Dacă focul, întunericul, viermii neadormiți și celelalte ar fi simple metode de tortură fizică, atunci avem de-a face cu un Dumnezeu torționar care îi va chinui veșnic pe nenorociți. Îți imaginezi tu așa ceva de la un Dumnezeu iubitor, blînd și smerit cum este Hristos-Domnul? O, da, texte de speriat babele au scris mulți oameni îmbunătățiți ai Bisericii noastre - și bine au făcut! Că doar n-o să le explice popa la biserica din sat oamenilor simpli de focul iubirii Lui Hristos care pentru unii va fi perceput ca o stare de fericire, iar pentru alții ca un chin spiritual, că altfel riscă să-și piardă enoriașii.

Nu uita că la subiectul ăsta chiar Sfinții Părinți au păreri diferite. Și asta nu i-a împiedicat să rămînă Sfinți, deși adevărul este unul singur și nu pot avea cu toții dreptate. Pînă una-alta, știi bine, noi cei ce încă n-am trecut la cele veșnice vedem lucrurile de dincolo "în ghicitură", ne dăm cu părerea, credem și ne îndoim de diverse lucruri fără a ști cu certitudine care este realitatea ultimă a existenței. Cît timp nu vorbim despre chestiuni grave de credință, de dogmatică, avem voie să fim sceptici și să nu luam de bune absolut toate textele care se vînd la pangarul Bisericii Ortodoxe. Că doar oameni sîntem, supuși greșelii, nu?
Iadul nu trebuie inteles ca pe un foc unde demonii pun la protap sefletele celor rai si le prajesc la acest foc. Iadul este un loc de chin. In ce v-a consta acest chin cred ca nimeni nu poate spune cu certitudine. Daca Biblia spune despre Rai: "Ci precum este scris: "Cele ce ochiul n-a văzut și urechea n-a auzit, și la inima omului nu s-au suit, pe acestea le-a gătit Dumnezeu celor ce-L iubesc pe El (1 Corinteni 2:9)" aceste lucruri, putem fi siguri ca si in Iad v-a fi acelasi lucru dar in rau (chinuri)
Reply With Quote
  #10  
Vechi 22.06.2012, 21:26:02
sad story sad story is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 30.05.2012
Mesaje: 265
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Florin,

Dacă focul, întunericul, viermii neadormiți și celelalte ar fi simple metode de tortură fizică, atunci avem de-a face cu un Dumnezeu torționar care îi va chinui veșnic pe nenorociți.
Daca e foc, atunci nu e intuneric, daca e intuneric, nu are cum sa fie foc. Si nici viermi nemuritori nu exista. Toate sunt figuri de stil.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Am fost in iad. Stiu cum este iadul costel Generalitati 18 28.07.2011 19:12:23
Unde este iadul? mihailt Despre Biserica Ortodoxa in general 50 25.01.2011 23:23:41
Unde este iadul!!!!!!!!! piedonee Generalitati 12 12.06.2010 00:05:16
Este IADUL condus de SATANA? bubulyna Generalitati 23 24.03.2010 10:29:52
Ce este iadul (was: Cum Il mai pot iubi?) BogdanF Generalitati 32 20.09.2009 21:26:40