Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Despre Biserica Ortodoxa in general
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 30.06.2012, 00:10:41
Adrianna Adrianna is offline
Banned
 
Data înregistrării: 22.06.2012
Mesaje: 218
Implicit

Multumesc de raspunsuri.

Sa va dau manualul acela de Spovedanie nu este posibil acum pentru ca se intampla prin '96, ori de atunci nu l-am pastrat, am invatat ceea ce scrie in Indreptare. Dar daca o sa cautati manuale amanuntite care se vindeau in biserici in acea vreme, o sa gasiti. Sau daca intrebati preoti va pot spune.

Disectiile nu inseamna a taia fiinte vii ci oameni morti, si nu este lipsa de mila sau curiozitate morbida ci asa se invata anatomia in anul I de facultate, asa isi mai fac mana unii chirurgi tocmai pentru a nu gresi pe oameni vii, si asa se practica in anumite specialitati pentru a putea stabili cauza mortii unui bolnav, si nici aceasta nu este o curiozitate morbida sau lipsa de mila ci dimpotriva, disectiile pe om au permis imbunatatirea cunostintelor medicale si a tratamentelor de care beneficiaza astazi oamenii. Biserica insa, din cauza ideii de inviere in trup a mortilor, a dezvoltat multe supertitii sau tabu-uri legate de corpul uman. Disectia este doar una dintre ele, dar mai sunt si altele ca incinerarea, tatuajele etc.

Intrebarea legata de puterea preotului se referea la puterea de a dezlega pacatele: daca inca din Vechiul Testament si pana astazi Dumnezeu iarta greselile celor ce iarta la randul lor, si nu iarta celor care la randul lor nu iarta, care este atunci puterea de dezlegare a pacatelor pe care o are preotul? Nu inteleg de ce se ocoleste o explicatie clara.

Asta pe langa faptul ca inca din Vechiul Testament Dumnezeu a iertat celor care s-au cait (sunt multe exemple in Vechiul Testament si sunt si psalmi folositi si de noi tocmai din acest motiv), deci ce rol mai are preotul in acest caz? Ca fara pocainta, dezlegarea lui nu este valida, iar cu pocainta, Dumnezeu ierta deja si fara preot. O explicatie va rog, nu trimitere la o rugaciune fara sa dati explicatia pe care o aveti in vedere.

Multumesc!

Last edited by Adrianna; 30.06.2012 at 00:15:44.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 30.06.2012, 00:18:35
Yasmina's Avatar
Yasmina Yasmina is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 18.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.076
Implicit

Scuzati,am crezut ca a fost vb despre disectii pe animale vii,asa cum se intampla la ora de anatomie in liceu.
Din acest pdv iertati-mi interventia!

O zi senina tuturor!
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 30.06.2012, 00:46:11
Adrianna Adrianna is offline
Banned
 
Data înregistrării: 22.06.2012
Mesaje: 218
Implicit

Inteleg acum.

Pe animale vii am refuzat mereu sa fac experimente, si cand am fost fortata, o singura data s-a intamplat, a murit biata broscuta si am avut mari mustrari, si am sperat sa nu se mai intample si nici la examen sa nu imi cada experiment pe animal. Din fericire, ruga mi-a fost ascultata.

Obiectiv insa, nu pot nega ca oamenii beneficiaza acum de multe tratamente gratie animalelor sacrificate pentru el, acesta este un alt motiv care ma intristeaza legat de meseria pe care o fac (pentru ca, chiar daca nu lucrez in mod direct in cercetare pe animale - am avut "noroc" pana acum, am insa contact frecvent cu cei care o fac), deci este un motiv care ma intristeaza legat de faptul ca vindecarea prin credinta este atat de rara ca pare inexistenta (asta apropos si de topicul legat de credinta deschis de mine si unde iar am fost judecata pe nedrept). Ma doare sa vad cum oameni credinciosi minimizeaza faptul de a vindeca prin credinta, nu isi dau seama cate sacrificii animale, cate daune se fac naturii si chiar sanatatii unora pentru vindecarea altora. Ca la sanatate omul tot nu renunta. Daca nu o are prin credinta, o cauta pe alte cai, dar asta nu il impiedica sa vorbeasca cum ca vindecarea prin credinta nu este chiar atat de necesara. Si nu vad nici copiii avortati (si ma refer aici la avorturile spontane, multe cauzate de o boala materna sau de cauze inca necunoscute, nedecelabile prin mijloacele medicinii de astazi) pe care eu ii vad si trebuie sa ii disec pentru a intelege de ce au murit si pentru a da un sfat mamei pentru sarcinile urmatoare, pentru a evita o astfel de tragedie. Ei nu vad rugaciunile care se fac pentru a nu mai exista astfel de cazuri si durerea de a constata ca in continuare copiii nenascuti si nevinovati mor. Ei judeca si trag doar concluzii despre mandrie si vanatoare de minuni, iar apoi vorbesc de mila pentru aproapele etc. Domnul Iisus avea multa mila si nu spunea nimanui: ei lasa ca iti face bine boala si necazul, ca te mai trezeste putin, i-a mai caieste-te si fa acolo si un canon pe masura si mai stiu eu ce. Nu! Domnul ii privea si avea mila de ei, asa scrie, avea mila, si ca atare ii vindeca si ii ajuta. A dori acelasi lucru astazi, aduce o mare revarsare de pietre si judecati din partea unora. Fara insa a uita sa puna citate cu "cer iertare daca am suparat", "sa avem mila" si altele la fel de frumoase, si bine-nteles fara a uita sa vorbeasca de traire si a critica intelectul si ratiunea.

In fine, Domnul a spus de ce va fi fericit cel insetat de dreptate, nu de faptul de a fi nedreptatit, ci de faptul ca va veni momentul sa se faca aceasta dreptate. Trebuie doar rabdare in continuare.

Multa pace!
Reply With Quote
  #4  
Vechi 30.06.2012, 00:51:08
Adrianna Adrianna is offline
Banned
 
Data înregistrării: 22.06.2012
Mesaje: 218
Implicit

Multumesc de raspuns.

Spuneti: "preotii au putere sa ierte si pe cei care nu iarta."
iar eu intrebasem: asta inseamna ca se anuleaza Cuvantul Domnului care spune ca celor ce nu iarta altora, nici Dumnezeu nu le iarta lor ?

Daca imi raspundeti :
"Da, anuleaza Cuvantul Domnului", atunci este logic insa nu se explica cum poate fi anulat Cuvantul Domnului care a spus ca lumea aceasta va trece dar Cuvantul Lui nu,

daca insa raspundeti "nu anuleaza", atunci nu mai este logic.

Multumesc!
Reply With Quote
  #5  
Vechi 30.06.2012, 01:01:37
iustin10 iustin10 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 2.305
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adrianna Vezi mesajul
Multumesc de raspuns.

Spuneti: "preotii au putere sa ierte si pe cei care nu iarta."
iar eu intrebasem: asta inseamna ca se anuleaza Cuvantul Domnului care spune ca celor ce nu iarta altora, nici Dumnezeu nu le iarta lor ?

Daca imi raspundeti :
"Da, anuleaza Cuvantul Domnului", atunci este logic insa nu se explica cum poate fi anulat Cuvantul Domnului care a spus ca lumea aceasta va trece dar Cuvantul Lui nu,

daca insa raspundeti "nu anuleaza", atunci nu mai este logic.

Multumesc!
Pai logic asa ar fi ,sa anuleze .Dar Dumnezeu e deasupra logicii,pentru ca mila Sa prin Hristos,e mai mare ca logica .
Reply With Quote
  #6  
Vechi 30.06.2012, 01:17:45
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adrianna Vezi mesajul
Multumesc de raspuns.

Spuneti: "preotii au putere sa ierte si pe cei care nu iarta."
iar eu intrebasem: asta inseamna ca se anuleaza Cuvantul Domnului care spune ca celor ce nu iarta altora, nici Dumnezeu nu le iarta lor ?

Daca imi raspundeti :
"Da, anuleaza Cuvantul Domnului", atunci este logic insa nu se explica cum poate fi anulat Cuvantul Domnului care a spus ca lumea aceasta va trece dar Cuvantul Lui nu,

daca insa raspundeti "nu anuleaza", atunci nu mai este logic.

Multumesc!

Dupa o minte stramba in cele duhovnicesti si "logica" nu poate fi decat stramba.

Sigur ca li se poarte ierta la spovedanie, li se poate da dezlegare si fara pocainta autentica, si fara a acorda ei insusi iertare - un preot neglijent poate face asta si va da socoteala pentru asta.

Insa omul plecand de acolo fara a pune inceput bun prin pocainta, o ia de la capat cu aceleasi pacate, poate chiar in clipa cand a iesit de sub patrafir.

Tragand linie si facand socoteala, nu se alege cu nimic din spovedanie si dezlegarea de pacate, dar asta nu inseamna ca ea nu este utila sau functionala sau generatoare de cine stie ce alte contradictii teologice.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 30.06.2012, 01:55:23
iustin10 iustin10 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 2.305
Implicit

Cine nu iarta nici Dumnezeu nu il va ierta pe el
Dar cine se spovedeste si se caieste ,acela va incepe sa ierte.
Deci cainta nu contrazice iertarea. Ci e doar terapia care duce spre schimbarea omului,si inclusiv spre reinvatarea iertarii
Astfel,omul intra la pocainta dusman cu Dumnezeu ,caci nu stie sa ierte si nici Dumnezeu nu il va ierta pe el,si iese de la pocainta prieten cu Dumnezeu,caci e iertat de Acesta,si invata la randul sau sa ierte
Reply With Quote
  #8  
Vechi 30.06.2012, 01:12:02
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adrianna Vezi mesajul
deci este un motiv care ma intristeaza legat de faptul ca vindecarea prin credinta este atat de rara ca pare inexistenta (asta apropos si de topicul legat de credinta deschis de mine si unde iar am fost judecata pe nedrept). Ma doare sa vad cum oameni credinciosi minimizeaza faptul de a vindeca prin credinta, nu isi dau seama cate sacrificii animale, cate daune se fac naturii si chiar sanatatii unora pentru vindecarea altora. Ca la sanatate omul tot nu renunta. Daca nu o are prin credinta, o cauta pe alte cai, dar asta nu il impiedica sa vorbeasca cum ca vindecarea prin credinta nu este chiar atat de necesara. Si nu vad nici copiii avortati (si ma refer aici la avorturile spontane, multe cauzate de o boala materna sau de cauze inca necunoscute, nedecelabile prin mijloacele medicinii de astazi) pe care eu ii vad si trebuie sa ii disec pentru a intelege de ce au murit si pentru a da un sfat mamei pentru sarcinile urmatoare, pentru a evita o astfel de tragedie. Ei nu vad rugaciunile care se fac pentru a nu mai exista astfel de cazuri si durerea de a constata ca in continuare copiii nenascuti si nevinovati mor.
Doar mie mi se pare ca aud vocea unui ateu ce predica impotriva credintei?

Citat:
Domnul Iisus avea multa mila si nu spunea nimanui: ei lasa ca iti face bine boala si necazul, ca te mai trezeste putin, i-a mai caieste-te si fa acolo si un canon pe masura si mai stiu eu ce. Nu! Domnul ii privea si avea mila de ei, asa scrie, avea mila, si ca atare ii vindeca si ii ajuta.
Ba uite ca au mai fost si cazuri in care i-a lasat in durerea lor (ceea ce nu inseamna ca nu se puteau intoarce daca isi veneau in fire): farisei, saduchei, tot felul de indivizi (or fi fost si individe) cu pretentii de eruditi si care chipurile dau cu viclenie lectii la altii cand ei nici nu stiu ABC -ul credintei, etc.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 30.06.2012, 01:32:04
Yasmina's Avatar
Yasmina Yasmina is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 18.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.076
Implicit

Daca Adriana spune ca este medic,sau unul in devenire,atunci topicul deschis de ea pt vindecarea in mod miraculos,face sens.
Adica subiectul in sine este indreptatit.

In rest,nelamuririle unui novice(posibil) si virulenta specifica.
Dar de altfel ma voi abtine pe viitor in a face speculatii!
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 30.06.2012, 00:26:22
iustin10 iustin10 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 2.305
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adrianna Vezi mesajul
Multumesc de raspunsuri.

Intrebarea legata de puterea preotului se referea la puterea de a dezlega pacatele: daca inca din Vechiul Testament si pana astazi Dumnezeu iarta greselile celor ce iarta la randul lor, si nu iarta celor care la randul lor nu iarta, care este atunci puterea de dezlegare a pacatelor pe care o are preotul? Nu inteleg de ce se ocoleste o explicatie clara.

Asta pe langa faptul ca inca din Vechiul Testament Dumnezeu a iertat celor care s-au cait (sunt multe exemple in Vechiul Testament si sunt si psalmi folositi si de noi tocmai din acest motiv), deci ce rol mai are preotul in acest caz? Ca fara pocainta, dezlegarea lui nu este valida, iar cu pocainta, Dumnezeu ierta deja si fara preot.
Multumesc!
Dumnezeu iarta doar celor care iarta si ei la randul lor.
Preotii au primit puterea iertarii , direct de la Mantuitorul ,si sunt continuatori si administratori ai iertarii universale venite prin Hristos.
De aceea preotii au putere sa ierte si pe cei care nu iarta.
Si mai mult,sa ii ajute pe acestia sa ajunga la capacitatea de a ierta
Logic?
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Copiii nascuti prematur trebuie botezati si preotul trebuie chemat spre_rasarit Botezul 3 08.04.2011 20:23:54
Cum si de ce trebuie sa iertam..?? ladyanda Generalitati 9 05.12.2010 21:32:17
Despre ura.. Cum iertam celui ce ne uraste si e greseste ionut12 Generalitati 0 29.09.2010 00:46:17
imi trebuie raspuns icer82 Generalitati 1 24.02.2010 17:02:14
Imi trebuie o lamurire luminitam Generalitati 10 14.07.2009 22:42:06