Citat:
În prealabil postat de Eugen7
Evident ca in acest caz baza conlucrarii cu harul lui Dumnezeu o reprezinta Taina Sfantului Botez. Deci nu putem vorbi de experienta mistica duhovnicesca fara Sfintele Taine in Biserica.
|
Domnule Eugen, de mai multe ori am menționat că vorbesc despre cei care fac parte din Biserica lui Christos adică de cei care deja au fost botezați și trăiesc o viață conform cu evanghelia Mântuitorului Iisus Christos.
Citat:
În prealabil postat de Eugen7
Exprimare tendetionasa, cu vadit caracter eronat.
|
Nu este o exprimare tendențioasă cu nici un vădit caracter eronat. Asta este doar interpretarea dumneavoastră. Dacă nu mă credeți că asta este ceea ce spune Sfântul Grigorie Palama atunci, pe lângă recomandările dumneavoastră, vă fac eu niște recomandări, anume traducerile din Grigorie Palama făcute de Dumitru Stăniloaie și de Ioan I. Ică, și după aceea mai discutăm. Poate odată o să aduc și citate chiar din operele traduse ale Sfântului Grigorie Palama, dacă o să fac rost de cărți, dar până atunci vă recomand eu să citiți pentru că veți avea mari surprize față de ceea ce credeți la ora actuală.
Citat:
În prealabil postat de Eugen7
Harul indumenzeitor nu vine prin rugaciunea inimii (cauzat de aceasta rugaciune) ci este potentat, amplificat prin rugaciunea inimii caci baza o reprezinta Taina Sfantului Botez.
|
Este într-adevăr amplificat, pentru că poate exista o comunicare în plus de har dumnezeiesc pe lângă cel de la Botez. Despre această comunicare, împărtășire de har dumnezeiesc vorbesc foarte clar marii trăitori ascetici și mistici ai Bisericii. Adică vorbesc despre o comunicare de har dumnezeiesc, care vine ce-i drept pentru cei care deja sunt în har, botezați fiind și având o viață creștină evanghelică, dar este mai mult decât atât, este o comunicare, o împărtășire în plus de har de la Dumnezeu.