![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Apropo, penticostalii mananca porc, cum mai pot fi ei fratii dumneavoastra? mancand porc, devin necurati. Sunteti frate cu necuratii? |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Genesa (Facerea) 9
1. Dumnezeu a binecuvantat pe Noe si pe fiii sai si le-a zis: "Cresteti, inmultiti-va si umpleti pamantul. 2. S-apuce groaza si frica de voi pe orice dobitoc de pe pamant, pe orice pasare a cerului, pe tot ce se misca pe pamant si pe toti pestii marii: vi le-am dat in mainile voastre! 3. Tot ce se misca si are viata sa va slujeasca de hrana: toate acestea vi le dau, ca si iarba verde. 4. Numai carne cu viata ei, adica sangele ei, sa nu mancati. de aici eu concluzionez ca mancau si din cele necurate, din moment ce Dumnezeu le spune sa manance tot ce misca si nu le pune in vedere ca cele necurate trebuie evitate. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tot ce misca si este comestibil (daca are gust placut). Ce nu va e clar? Porcul are cea mai gustoasa si hranitoare carne, deci se poate consuma si era consumat pana la Lege.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mai rămâne de aflat când a fost promulgată această "Lege", având în vedere că înainte de Potop se cunoștea distincția curat/necurat.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Cand a fost data Legea, abia atunci le-a spus si sa nu manance carnea animalelor necurate.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Nu mă refer la Lege, ci la "Lege", adică această distincție între curat și necurat. Și puteți adăuga și alte "distincții"... de exemplu păcat/nepăcat. Trebuie să recunoașteți că exista și această distincție. Păcatul e numit păcat doar acolo unde există și o lege care să-l definească ca atare.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iar comentariul rabinic in Torah este: Dumnezeu a dat acum lui Noe si descendentilor sai un drept care nu a fost niciodata dat lui Adam sau progeniturilor sale: permisiunea de a manca carne. Noe a primit dreptul de a manca carne asa cum Dumnezeu daduse lui Adam dreptul de a manca vegetale, pentru ca, (a) daca nu ar fi existat dreptatea lui Noe, nici o fiinta vie nu ar fi supravietuit potopului; si (b) el a ingrijit animalele ( toiled over the animals) in arca si a implinit nevoile lor. Despre el s-a spus: Rodul muncii mainilor tale vei manca (You shall eat the toil of your hands) (Psalmi 128:2; in Biblia ortodoxa este Psalmi 127:2) Cercetand acum comentariile rabinice la Geneza 7:1-10 comentariul rabinic cred ca-i da partial dreptate lui Osutafaraunu pentru ca zice: "Cu Potopul care trebuia sa inceapa in 7 zile, Dumnezeu ii cere lui Noe sa intre in arca cu familia sa. In plus fata de cate o pereche din fiecare specie ce i-a fost comandat mai inainte sa aduca, acum i s-a spus sa aduca 7 perechi din animalele pe care Torah urma sa le numeasca ulterior curate adica kosher, in asa fel incat sa le poata sa le foloseasca ca si jertfa dupa ce va parasi arca (Rashi). De asemenea ele urmau sa ii furnizeze turme de animale pentru mancare, in anticipatia inlaturarii de catre Dumnezeu a interdictiei impotriva consumului de carne. [9:3] (Radak). Pana acum, Sidrah a vorbit de Elohim , indicand atributul dreptatii a lui Dumnezeu. Aici El este numit HASHEM , Dumnezeul milei, pentru ca a salvat pe Noe de Potop, si in plus a salvat intreaga familie a lui Noe si proprietatile sale, care, pe baza meritelor lor proprii, nu ar fi meritat sa fie salvati (Sforno). Numele HASHEM indica de asemenea ca viitoarele jertfe oferite de Noe vor fi acceptate, din moment ce capitolele ce trateaza jertfele utilizeaza doar Numele HASHEM (Rambam)." Last edited by Tartaruga; 12.08.2012 at 18:20:54. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Punand cap la cap informatia, rezulta ca impartirea in animale curate si necurate s-a facut dupa Potop in vederea jertfelor animale aduse la Templu pentru iertarea pacatelor, tot pe acelea evreii au primit permisiunea sa le si manance dupa Potop, iar folosirea inainte de Potop a acestor apelative a fost doar o anticipatie a ceea ce urma sa fie instaurat dupa Potop.
Odata cu jertfirea Mielului, adica a lui Hristos, jertfa cea mai curata si cu adevarat curatitoare de pacate, impartirea animalelor in curate si necurate isi pierde sensul pentru crestini, nemaifacandu-se acum nici o jertfa animala, ci Jertfa fiind Hristos insusi in Euharistie. De unde si invatatura Domnului din viziunea lui Petru, si toata invatatura Ap. Pavel asupra consumarii oricarui tip de carne. Numai bine tuturor! |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Daca nu sintem ecumenisti ce rost are sa discutam cu sectantii? | bmd | Secte si culte | 177 | 08.11.2010 20:20:53 |
Ignorati | Sf.Asteapta | Generalitati | 5 | 03.05.2010 07:01:32 |
|