Lectorul Alexandru Mihaila de la Facultatea de Teologie din Bucuresti spune “In Facere 6 "fiii lui Dumnezeu" au legaturi cu "fiicele oamenilor", nascandu-se astfel "cei cazuti" (nefilim in ebraica) sau "uriasii" (gigantes) din Septuaginta. Este greu de interpretat cine sunt acesti fii ai lui Dumnezeu, dar la rescriptorul Codexului Alexandrin al Septuagintei, ei sunt numiti "ingeri" (aggeloi), exegeza confirmata si de Sf. Irineu sau de traditia iudaica (cartea lui Enoh). Oricum, in traditia rasariteana s-a impus identificarea lor cu oamenii duhovnicesti, care s-au lasat sedusi de pofte, pentru ca ingerii nefiind corporali nu ar putea sa aiba relatii cu "fiicele oamenilor" (totusi in Tobit 3:8 si 6:14 se spune despre demonul Asmodeu ca o iubea pe Sara, ucigandu-i toti potentialii soti in noaptea nuntii, iar in 1 Corinteni 11:10 intalnim precizarea ciudata: "femeia este datoare sa aiba semn de supunere asupra capului ei [adica sa-si acopere capul cu un valt, pentru ingeri ca sa nu-i ispiteasca pe ingeri?]").
Sfantul Ioan Gura de Aur previne aceasta ratacire, spunand clar ca "fiii lui Dumnezeu" nu sunt ingeri, ci oameni: "Unii spun ca nu-i vorba de oameni, ci de ingeri; pe acestia i-ar fi numit Scriptura "fii ai lui Dumnezeu". Mai intai, sa-mi arate ei in care loc din Scriptura ingerii au fost numiti "fii ai lui Dumnezeu"? Dar nu vor putea sa-mi arate. Oamenii, da, au fost numiti "fii ai lui Dumnezeu", dar ingerii, nu. Nicaieri in Scriptura ingerul nu-i numit fiu, nici fiu al lui Dumnezeu."
Mai multe informatii despre uriasi gasiti din acest articol:
http://www.crestinortodox.ro/editori...ii-137192.html