![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ma intrebi ce inteleg prin revelatie si apoi vorbesti despre stiinta despre Dumnezeu. Stiinta sau credinta? Sau credinta e stiinta?... |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Ai pierdut firul? P.S. Incep sa-i dau dreptate lui Ioan ..mergi la culcare, ia pauza o zi sau doua ca au inceput sa fileze lampile. Last edited by AlinB; 04.09.2012 at 12:02:59. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mai mult, o admir pe Adriana pentru multe din insusirile pe care am constatat ca le detine si le pune in folosul semenilor, asa cum crede de cuviinta. E drept ca din pacate o face deseori cu de-a sila... Nu e suficient de atenta la reactia partenerului si de aici o anumita interpretativitate pe care si-o neaga insa o vede la altii, la mine de pilda.... (asta am vazut in special la doctori, la cei tineri mai ales, inca nedeprinsi sa monitorizeze relatia clinica, de la om la om, procesul interpersonal, ci doar universul rationamentelor proprii. In fine, e chestie de timp/experienta de viata, de psihologie medicala, adica de contactele nemijlocite cu bolnavul, cu cel viu desigur iar nu cu lamela tesuturilor-foste-vii din cabinetul anatomopatologului...) Consider totodata ca, totusi, din pacate, s-a cam aprins iar asta o face sa devina patimasa, suspicioasa, in fine ....e prea implicata emotional. De aici unele exagerari si devieri de la cursul care noua ni se pare a fi unul ortodox. Un singur lucru ma face sa am retineri si sa iau oarecare distanta: Adriana nu e atenta la limite... La multe feluri de limite... Asta nu imi miroase a bine, daca intelegi unde bat... Oricum, nu imi place in general pe forum cand se isca furtuni de suficienta de sine si lipsa de consideratie pentru interlocutor. Uneori si eu cad in capcana asta si regret mai apoi. Iuteala, asta regret, dispozitia patimasa spre conflict, spre afirmarea de sine, narcisista si desigur infantila, cu totul lipsita de exercitiul smereniei. Sa discutam ceva mai potolit, in definitiv doar suntem pe un forum si nu in calea turcilor. Oare nu mai reusim sa distingem calatoriile noastre in realitatea virtuala de Razboiul pentru Independenta?... E careva p-aici Penes Curcanul? De unde asadar atatia fulgi zburataciti prin ograda forumului?...:) |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Eugen,
Ce parere aveti de acest citat pe care Decebal a avut bunavointa sa il dea: 34. Si nu se vor mai invata unul pe altul si frate pe frate, zicand: “Cunoasteti pe Domnul” ca toti de la sine Ma vor cunoaste, de la mic pana la mare, zice Domnul, pentru ca Eu voi ierta faradelegile lor si pacatele lor nu le voi mai pomeni”. (Ieremia 31, 27-34) ? |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mai degraba opreste-te o clipa si cugeta tu insati mai intai: chiar asa, ce vrea sa zica acolo? Si mai ales, cui? Care toti? Inclusiv eu? Stateam eu un grija profetului Ieremia? Domnul ii vorbeste Profetului pentru mine? Nu. Acolo si in alte locuri Domnul vorbeste profetilor pentru cei carora profetii le purtau de grija. Lor MAI INTAI! Desigur, unele lucruri se potrivesc si noua si tuturor oamenilor din toate timpurile, insa nu putem omite ca Vechiul Legamant e una, iar Noul Legamant are o multime de aspecte specifice. Stim Cine le-a adus. DE CE CAUTAM SA SELECTAM DIN VT FRANTURI CARE NE CONVIN PENTRU A NE SUSTINE O IDEE FIXA SI REBELA, CAND MAI DEGRABA E POTRIVIT SA NE ADINCIM IN PACE, CU SMERENIE, IN LUMEA NOASTRA NOUA, A BISERICII? Apoi, in text e vorba, zic eu, mai degraba de sublinierea zadarniciei maririlor lumesti, de neluarea in considerare a ierarhiilor trecatoare. Stim bine ce raporturi a avut Profetul Ieremia cu puternicii zilei. Stim in ce context istoric a trait si a lucrat el. Fireste ca profetul nu ii menajeaza pe puternicii zilei care, aidoma altora din lungul sir de regi ai lui Israel, s-au abatut mereu si foarte semnificativ de la porunca lui Dumnezeu, de la chemarea lui de Dragoste, in fond. Erau impietriti cu inima. De aici, din particularitatile momentelor istoriei evreilor pana la a trage concluzii ca in inima mea e aceeasi ordine ca in inima lor, eu zic ca e cale lunga, prapastii in sir... Atentie la generalizarea pripita, te rog. Exista lucruri comune pentru tot omul din toate timpurile, exista totodata si aspecte particulare, specifice Noului Popor Ales, adica Bisericii. Nu desfiinta specificul crestinului cufundindu-l in lumea evreilor din VT! Noi nu suntem ei, dupa cum nici ei nu sunt noi... Opereaza te rog distinctiile, chiar de nu-i usor... |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Poate gasesti tu pasajul din Ieremia redat in NT de Ap. Pavel ca sa vedem cum l-a inteles si apostolul, ce zici? |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Or, asta inseamna printre altele si ca, in Biserica, ne aflam in cu totul alt raport cu Dumnezeu decat inainte de Ioan Botezatorul cu al sau "Pocaiti-va...!" Intelegind aici trecerea la Lucrarea Domnului Hristos, Care aduce toata diferenta, saltul mantuirii. E o diferenta cutremuratoare, de nespus, pe care cum oare o putem omite cand privim orice stih / intamplare / cuvant proorocesc din VT? Nu in lumina Evangheliei citim, noi crestinii, VT? Nu in Duhul Sfant vorbeste Pavel? Oare nu este Apostolul cel care spune ca Hristos viaza in el? Oare facem abstractie de Viata si Lucrarea Mantuitorului? Dimpotriva, tocmai prin Acestea noi vedem, gandim, simtim, interpretam si faptuim. Traim... Oare nu toate (timpurile) au fost pentru / intru Lucrarea Lui mantuitoare? Iar de aici, pentru noi crestinii din aste doua milenii? Ce facem acum: privim / fugim inapoi?... Ne asezam cu mintea si interpretam INAINTE de Viata si Lucrarea lui Hristos? Toate cuvintele Apostolului sunt IN BISERICA, Adriana. Iar nu in istoria evreilor de pe vremea lui Noe, Isaac sau Iona... De aici o cu totul alta insemnatate, cu totul alt rod, cu totul alta e situatia credinciosului - a mea, a ta, a oricarui crestin... Noi doi, Adriana si Cezar, botezati in Hristos si madulare ale Bisericii, suntem in cu totul alta ipostaza decat evreii care alcatuiau vechiul popor peregrin... Ei Il iubeau asteptindu-L, noi Il iubim cunoscindu-L deja, cu harul Mangaietorului in noi, prin Botez, prin Mirungere, prin Sfanta Impartasanie. Una e sa mergi condus de Moise prin pustie si sa te hranesti cu mana, alta e sa fii partas la Sfanta Liturghie si sa te impartasesti cu Sfintele Taine. Noi talcuim istoria mantuirii din vremea patriarhilor si proorocilor PRIN DUHUL SFANT, CARE VIAZA IN SFINTII NOSTRI, IN INTREAGA TRADITIE VIE. Acei oameni, evreii din VT erau inainte de Jertfa si Rascumparare. Noi suntem in Biserica. Asadar, orice verset sau fapt din VT am folosi noi astazi (sau in timpul Apostolului) aceasta nu ne aduce inapoi la evreii ratacitori. Ci dimpotriva, ne departeaza si mai mult de conditia lor. SUNTEM IN ALTA IPOSTAZA PRIN HRISTOS. Suntem deja transfigurati, nascuti din nou, iar ce avem de facut e sa lucram via sfintirii noastre prin Duhul, in Biserica lui Hristos. Daca nu vedem in lumina noua, a Bisericii, continutul biblic din VT ... atunci nu suntem crestini, ci evrei ratacitori. Ori asta nu e adevarat, nu-i real. Ma rog, eu unul sunt crestin, nu sunt evreu dinainte de Hristos. Insist pentru constientizarea diferentelor, nu doar a asemanarilor. Altminteri ne facem nu altfel decat prigonitorii lui Hristos, ori pur si simplu aidoma lor, negind si respingind Lucrarea Lui. Prin ce ne deosebim de cei care l-au judecat si condamnat, cata vreme nu luam seama la diferentele dintre noi, crestinii, si ei, evreii? Are sens ce spun, oare? (Apelez la putina atentie din partea ta, la un strop de reflectie.) Last edited by ioan cezar; 04.09.2012 at 23:46:47. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
In acest sens doresc sa adaug: " În numele lui Hristos, așadar, ne înfățișăm ca mijlocitori, ca și cum Însuși Dumnezeu v-ar îndemna prin noi. Vă rugăm, în numele lui Hristos, împăcați-vă cu Dumnezeu! " (II Cor 5,20) Maica Domnului si toti Sfintii lui Hristos Iisus doresc sa faca TOATA voia lui Hristos Iisus care este: "Mila voiesc iar nu jertfa" si "Pe cel cel vine la Mine Eu nu il voi scoate afara". Astfel Maica Domnului si Sfintii sunt pentru Dumnezeu, cautand exclusiv slava Sfintei Treimi... ei mijlocesc pentru noi (asemnea Sfantului Ilie Tesviteanul, sau a lui Moise care prin rugaciunea lor tineau in viata un intreg popor), ei ne aduc pe noi la Hristos Iisus ca sa fim tamaduiti, asemnea celor 4 prieteni care au adus pe olog la Hristos... si ologul a fost iertat, tamaduit pentru mantuire, datorita actiunii celor 4 prieteni. Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Apoi scrie de Noul Legamant, in urma caruia prin botez li se vor ierta pacatele, iar prin harul primit dupa Mirungere si prin Impartasanie vor putea sa il cunoasca direct pe Domnul. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Mantuirea ortodoxa-mantuirea protestanta | Ioana-Andreea | Secte si culte | 77 | 16.11.2013 22:42:56 |
Mantuirea | Daniel777 | Biserica Ortodoxa Romana | 11 | 02.06.2010 12:15:26 |
Mantuirea in lume | Nicolae | Calugarul | 21 | 18.06.2007 15:24:08 |
Mantuirea | danyel | Despre Biserica Ortodoxa in general | 1 | 24.12.2006 22:39:15 |
Mantuirea | vsm | Stiri, actualitati, anunturi | 1 | 02.11.2006 23:56:38 |
|