![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dar să începem cu versetele, iar acestea fac parte din evanghelia după Ioan chiar dacă interlocutoarea Tartaruga nu binevoiește să își mai și devoaleze sursele de inspirație pentru ereziile ei sectante: Citat:
Citat:
Citat:
Interpretarea domnului Eugen a fost deci corectă și nu în contradicție cu Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție așa cum insinua rupând din context și în stil sectant Adriana Tartaruga, și se referea, așa cum se vede din "sublinierile" pe care le-am făcut, la "seceratul" apostolilor acolo unde deja alții "munciseră", unde "semănaseră" deja alții, și anume, așa după cum se vede din interpretarea ambilor Sfinți Părinți, profeții Vechiului Legământ. Concluzia este deci aceea că nu doar că nu era Eugen în contradicție cu adevărul, ci Adriana Tartaruga, prin hermeneutica de baltă și după ureche, într-un stil pur sectant și rupând din context și atribuind semnificații greșite după propria ei interpretare nejustificată, nefundamentată, este cea care este împotriva cuvintelor lui Christos, împotriva Sfintei Scripturi și împotriva Sfinților Părinți. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Draga Decebal, Vad ca atunci cand vrei, te pui pe treaba, si cum ai gasit ce cautai mai repede decat te asteptai, ai scris imediat. Ceea ce ai scris tu imi arata cam de unde a luat Eugen interpretarile. Dar n-am ce-ti face, tot nu te las sa scapi asa usor de adevar: cine este deci Semanatorul din pilda Semanatorului? Profetii sau Dumnezeu? Profetii din VT i-a copt pe daci, si pe romani si pe toti europenii si altii de erau numai buni de secerat? Sau poate ca Domnul i-a trimis pe apostoli cu seceratul numai prin Israel unde oamenii cunosteau profetiile? Si ia sa revenim putin si la profetia lui Ieremia: cine te-a invatat pe tine despre Domnul: direct Dumnezeu sau oamenii? Ai tu nevoie sa iti explice altii (ca de exemplu Augustin si Chiril al Alexandriei) cum sa il cunosti pe Domnul sau te invata direct Dumnezeu asa cum zice profetia? |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Văd că iar începi să vezi negru în fața ochilor, Tartarugo, și văd iar cum pleznești de "iubire" și îți tot dai pe dinafară de rea-credință. Eu ți-am răspuns foarte clar la ceea ce ai afirmat în chip eretic în acea postare; că tu acum, ca o bună sectantă ce ești, ai schimbat foaia și ai trecut de la un verset din evanghelia după Ioan la pilda semănătorului (fără ca să existe nici o legătură între cele două pericope, așa cum tot încerci tu să afirmi fără absolut nici un fundament) arată încă o dată, din nefericire, nu doar că lucrezi cu cea mai mare rea-credință și mânărie specific sectantă eretică neoprotestantă, dar îți mai și asumi rolul de sectantă eretică neoprotestantă.
Citat:
Dar să începem cu versetele, iar acestea fac parte din evanghelia după Ioan chiar dacă interlocutoarea Tartaruga nu binevoiește să își mai și devoaleze sursele de inspirație pentru ereziile ei sectante: Citat:
Citat:
Citat:
Interpretarea domnului Eugen a fost deci corectă și nu în contradicție cu Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție așa cum insinua rupând din context și în stil sectant Adriana Tartaruga, și se referea, așa cum se vede din "sublinierile" pe care le-am făcut, la "seceratul" apostolilor acolo unde deja alții "munciseră", unde "semănaseră" deja alții, și anume, așa după cum se vede din interpretarea ambilor Sfinți Părinți, profeții Vechiului Legământ. Concluzia este deci aceea că nu doar că nu era Eugen în contradicție cu adevărul, ci Adriana Tartaruga, prin hermeneutica de baltă și după ureche, într-un stil pur sectant și rupând din context și atribuind semnificații greșite după propria ei interpretare nejustificată, nefundamentată, este cea care este împotriva cuvintelor lui Christos, împotriva Sfintei Scripturi și împotriva Sfinților Părinți. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
De răspuns ți-am răspuns o dată la erezia pe care ai proferat-o rupând citate din context și atribuind semnificații false și imaginare. La celelalte întrebări legate de "semănările" tale nu am ce să îți răspund pentru că și acolo pui greșit problema în ciuda tuturor postărilor și argumentelor care ți le-am adus. Deci întâi clarifică-ți problema și după aceea ridică-o. Nu mai veni cu false probleme inventate de tine, în afara realității, interpretând în chip greșit Sfânta Scriptură; încearcă să compilezi puțin informațiile pe care le-ai primit până acum, ia o pauză, mai și gândește și după aceea vino cu probleme dacă într-adevăr sunt probleme reale iar nu false probleme. Și ți-am readus postările din nou cu speranța că de data asta le vei citi și nu vei mai sări peste ele, ca și cum nu ți s-ar fi răspuns, de prea multă pleznire de "iubire" și văzut negru în fața ochilor, că doar e cam greu să suporți adevărul, nu-i așa?
Last edited by Decebal; 08.09.2012 at 02:05:05. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Problema se pune in felul urmator: cine a semanat la daci, la romani, la papuasi si la toti cei din afara Israelului daca nu Domnul? Sa nu raspunzi ca profetii, pentru ca nu au ajuns profetii pana la papuasi! Ti-am pus intrebarea in acest fel pentru ca sa vezi ca trebuie facuta distinctie intre semanarea profetilor si cea a Domnului. In VT profetii semanau vestea venirii lui Mesia si a sortii pe care urma sa o aiba acesta, in VT Dumnezeu vorbea prin oameni, prin profeti. Acest lucru urma sa se schimbe in NT asa cum o arata profetia, pentru ca Semanatorul urma sa fie Dumnezeu care urma sa semene direct in inima oamenilor in asa fel incat sa nu mai aiba nevoie sa ii invete oamenii. Tu ai spus ca aceasta semanare o face Dumnezeu doar in interiorul bisericii, cum atunci apostolii au putut culege printre paganii greci si romani daca nu a semanat nimeni la ei, nici profetii, nici Dumnezeu si nici apostolii? Acum ia gandeste-te, cand un pacatos se intoarce la Dumnezeu, nu este Acesta cel care se bucura si taie vitelul si cheama slugile la masa sa se bucure impreuna cu el? Acum poate ca aceste slugi or fi si profetii, uite asta ti-o pot concede, dar totusi cel care se bucura intai este Dumnezeu Tatal si Fiul si cu siguranta si Duhul Sfant, aici se afla semanatorii, nimic nu a venit de la profeti care sa nu fi fost de la Dumnezeu. In Noul Legamant insa ceea ce se seamana este Cuvantul Imparatiei, si nu venirea lui Hristos ca in VT. Hristos a venit, gata, misiunea profetilor s-a incheiT, VT s-a incheiat si NT a inceput. Iar in NT samanta este acum Cuvantul Imparatiei semanat de Domnul cum arata pilda Semanatorului. Iar conform profetiei, in Noul Legamant cel care primeste samanta nu mai are nevoie sa fie invatat de oameni. Cum de nu se aplica aceasta profetie si in cazul tau? Sau se aplica si tu esti invatat direct de Dumnezeu? Last edited by Tartaruga; 08.09.2012 at 03:21:17. |
#7
|
||||||||
|
||||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Deci când vorbește acolo despre legea scrisă în inimi este vorba despre poporul ales al lui Dumnezeu, nu scrie absolut niciunde în text că ar fi vorba despre toți sălbaticii din Papua sau din altă parte. Transformarea și a altora se bazează pe încorporarea lor în Biserică, aici în Biserică fiind valabil legământul cel nou cu poporul ales al lui Dumnezeu, popor care în Noul Testament este chiar Biserica lui Christos. Acesta este noul popor ales, acesta este poporul făgăduinței, acesta este poporul legii celei noi înscrise prin Duhul Sfânt în inimă, iar extrapolările pe care le faci sunt nejustificate, și este absolut evident că în afară de afirmații fără acoperire nu ai adus nici un fundament biblic pe care să îți sprijini propriile teorii extra-biblice. Christos a asumat toată firea umană, pentru că firea Lui umană este una universală, El este Fiul Omului, adică "fiul" întregii omeniri, nu este doar fiul Mariei, dar această asumare devine actuală și activă doar în Biserică și prin Biserică. De aceea afirmațiile pe care le-ai făcut sunt absolut deplasate, neîntemeiate, și dealtfel, după cum bine se vede și după cum bine vede toată lumea de pe forum, nu ai adus nici un fundament biblic sau al Sfintei Tradiții pe care să îți fundamentezi propriile teorii, căci adevăruri nu sunt atâta timp cât nu le probezi cu nimic și rămâi doar la nivelul de ipoteze nefundamentate. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Prin aceasta are loc hristificarea celor care au urechi de auzit. Papuasul nu devine hristofor de la sine, doar cu har chemator, Adriana, de s-ar pune si-n cap si-n nas si-n ce vrei tu. Cand insa a devenit crestin, devenind madular al Bisericii, atunci da, poate deveni sfant, chiar, daca si Domnul binevoieste. Daca papuasul a primit har chemator DAR REFUZA BOTEZUL (cu tot ce urmeaza in viata lui ca membru al Bisericii), te las pe tine sa judeci cam ce merit sau mai bine-zis ce sanse are la Judecata. (Mai departe nu stiu, mai departe de sanse, intrucat Judecatorul e Unul.) Pavel culege pe cei care au harul chemator, care au urechi de auzit, care au inima deja fragezita, pregatita pentru primirea aluatului in 3 masuri de faina. APOI, odata culesi (caci aminteste-ti, Domnul le-a spus ucenicilor ca ii face pescari de oameni), ei intra in ucenicia hristificarii, in lucrarea nevointei crestine. Astfel, cel botezat isi insuseste treptat haina pentru a cina cu Imparatul in Imparatia Lui. Cu harul sfintitor dat de Pavel prin Botez ("fiul meu pe care l-am nascut cand ma aflam in lanturi", spune Pavel despre fostul rob...), prin punerea mainilor, cu indrumare prin predica etc. Strict dupa modul cum i-au invatat Apostolii, care au invatat de la Hristos Insusi, iar nu cum le-o fi trecut unora sau altora prin cap. Lucru valabil si azi si in vecii vecilor. Last edited by ioan cezar; 08.09.2012 at 03:14:05. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Semanatorul este Dumnezeu, El este Izvorul Harului, al energiei necreate.
Iar Domnul a semanat prin oameni, prin dreptii din VT, prin prooroci, mai apoi prin Apostoli (ucenicii lui Hristos) si prin toti cei care au devenit vas ales castigind pe Duhul Sfant. Cum anume au devenit oameni ai lui Dumnezeu toti sfintii, Parintii, preotii? Stim bine din istoria Bisericii: Botezul, invatatura de credinta, Scriptura, Sfintele Taine, faptele bune (nevointele, postul si rugaciunea, miluinta etc.). Sunt chestiuni bine-cunoscute. Un prieten al Adevarului nu le poate pune la indoiala. Vorbeai insa la un moment dat, nu mai retin postarea, despre o convingere a ta (intrucat o tot repeti in varii chipuri): ca ortodocsii astia uriciosi nu pretuiesc dragostea, ca sunt prea reci, doar logici si teoreticieni etc. Adriana, cum poti sa afirmi asa ceva... Mult ma mahnesti, mult... Chiar nu iti dai seama ce cuvinte scrii? Mai ales ca stii bine cum stau lucrurile, cunosti bine chestiunea. Trec peste mahnirea mea, care e mare, intrucat e dureros acest neadevar si incerc sa punctez un aspect-cheie: dragostea crestinului nu este sentimentala, nu este posesiva, nu este erotica/lubrica, nu este trupeasca: este jertfelnica, este duhovniceasca, este sfanta (dumnezeiasca) - in ordine ascendenta, ca sa spun asa, pe masura despatimirii si a varstelor duhovnicesti. Asceza ortodoxa este dragoste jertfelnica. Nu sport, nici discurs oratoric, nici politica. Este si nebunie curata, pentru omul trupesc. Este nebunie sublima, adica dragoste intru Hristos, a omului pentru Dumnezeu, a Duhului Sfant in om. Dar ce este aceasta dragoste crestina, in fond? Grea intrebare... Stiu insa ca Biserica o poarta, o afirma, o canta, o suspina, o lauda, o da mai departe (precum atletii isi transmit faclia pe drumul inaugural al Olimpiadei), o trece de la generatii la generatii, de la om la om... Daca ne asteptam la sentimentalism, dulceturi si diminutive de la ortodocsi, ei bine s-ar putea sa gasim uneori. Dar nu asta ii reprezinta, nu asta e dragostea lor pe care se nevoiesc sa si-o insuseasca si sa o dezvolte. Daca asteptam erotism, ei bine si asta gasim, ca noi crestinii suntem oameni, insa nu asta ne reprezinta, nu asta ne defineste ca ortodocsi, iar cei despatimiti prin nevointe aspre si har au lepadat erotismul, lubricitatea asa cum arborii se leapada de frunza inutila, uscata... Daca asteptam gesturi de bunavointa la tot pasul, in sensul omenesc de "om de treaba", vom gasi din plin bunavointa, dar nu asta il reprezinta pe ortodox - el este uneori lipsit de bunavointa, anume cand discernamantul duhovnicesc ii spune sa fie aspru, neinduplecat (cu pacatul, cu ispitirea/viclenia, cu toate influentele demonice). Nu confundam si nu amestecam otetul cu vinul. Avem gust clar, impecabil! (ma refer desigur la barbatii imbunatatiti, care ne sunt povatuitori si modele, spre care nazuim fiecare) Daca asteptam orice NU are legatura cu dragostea din Corinteni, vom gasi destul in Ortodoxie, dar nu asta reprezinta Ortodoxia si pe ortodocsi. Acestea care nu sunt dragostea cantata de Pavel sunt doar slabiciunile noastre, Adriana, caderile, lipsurile, nedesavarsirile, pacatele, neputintele prunciei noastre. Insa noi stim spre ce tindem, la ce nazuim, ce lucram. Avem repere clare si sfinte si ne impartasim cu ele deseori pana ce, cu harul lui Dumnezeu noi crestem si gustam din alte varste duhovnicesti, mai depline. Tocmai pentru ca nu suntem deplini, deocamdata, noi ne deplangem lipsurile, ne spovedim, suntem la Sfantul Maslu, ne impartasim la Sfanta Liturghie si, in general, practicam nevointa, fiecare dupa puteri. Si nadajduim tare ca vom creste, mereu, pana la sfarsitul nostru crestinesc in viata acesta... Si pentru ca nimic din toate acestea nu putem face de unii singuri, din propria putere a mintii/inimii noastre, noi traim "in echipa" unii cu altii, in Biserica si cerem Harul lui Dumnezeu prin toate cele cunoscute si de tine. Nu traim de capul nostru! Biserica nu e o formatiune de rebeli care si-au creat propria lor ALTERNATIVA la mantuire, dupa cum i-a dus inteligenta si toate ale lor. Biserica e alcatuita din SUPUSII lui Dumnezeu, asa cum au fost ei dintotdeauna si cum au invatat unii de la altii in generatii succesive. Restul este inovatie omeneasca, inchipuire, vezi bine. E usor asa. Noua, insa, uneori ne e tare greu. Dar credinta, nadejdea si dragostea ne sunt bucurii care depasesc cu mult orice neajuns temporar, orice necaz, orice durere. De aceea, cunoscind bucuriile dreptei-credinte, noi ortodocsii spunem ca merita! Altii insa spun ca nu merita. Chestie de gust, de alegere personala, dupa materialul din care e croita inima fiecaruia. Last edited by ioan cezar; 08.09.2012 at 01:53:58. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Despre ortodocsi nu am afirmat ceea ce ai spus ci urmatoarele: daca un ortodox imi spune ca doar o mana de elitisti ajunge in Rai iar restul, adica majoritatea covarsitoare a globului in Iad, pai iti dai seama cata iubire vad la acesta. Acuma uite ca Eugen tine sa ma asigure ca nu-i asa, ajung si altii in Rai, ba chiar si Decebal are inima in el caci respinge condamnarea in masa, chiar daca in felul lui care a inventat o a treia carare pentru a nu-i amesteca totusi cu elitistii lui :) Astept acum sa vad si atitudinea lui Catalin, si-o mentine sau ramane la cele doua exceptii :) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Mantuirea ortodoxa-mantuirea protestanta | Ioana-Andreea | Secte si culte | 77 | 16.11.2013 22:42:56 |
Mantuirea | Daniel777 | Biserica Ortodoxa Romana | 11 | 02.06.2010 12:15:26 |
Mantuirea in lume | Nicolae | Calugarul | 21 | 18.06.2007 15:24:08 |
Mantuirea | danyel | Despre Biserica Ortodoxa in general | 1 | 24.12.2006 22:39:15 |
Mantuirea | vsm | Stiri, actualitati, anunturi | 1 | 02.11.2006 23:56:38 |
|