![]() |
![]() |
|
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Cel ce este cazut si stapanit de pacat este un om bolnav duhovniceste, care s-a îndepartat de la ceea ce Dumnezeu l-a destinat sa fie. Pentru a ajunge la asemanarea cu Dumnezeu si cunoașterea Lui mantuitoare (In 17, 3) principala noastra preocupare trebuie sa fie aceea de a nu pacatui. Acest imperativ este exprimat de rugaciunea care insoceste slujbele fiecărei zile: "Învrednicește-ne, Doamne, în ziua (seara, noaptea) aceasta fara de pacat să ne pazim noi".
Omului singur ii este cu neputinta a nu pacatui: "Daca zicem ca pacat nu avem, ne amagim pe noi insine si adevarul nu este intru noi" (I Ioan 1, 8). Numai în Hristos primim iertarea pacatelor si puterea de a nu mai pcatui: "Si voi stiti caEl S-a aratat ca sa ridice pacatele și pacat întru El nu este. Oricine ramane întru El nu pacatuieste; oricine pacatuieste nu L-a vazut nici nu L-a cunoscut" (I Ioan 3, 5-6). Pentru a ramane in Hristos, dupa unirea cu El prin Sfintele Taine, este nevoie sa implinim poruncile Lui: "Hristos e ascuns in poruncile Sale si îl gasim pe masura implinirii lor" (Sfantul Marcu Ascetul). "Daca paziti poruncile Mele, veti ramane întru iubirea mea"(In 15, 30). "Cel ce a cunoscut iubirea Lui nu va mai pleca de la El în veci" (Arhimandritul Sofronie, Mistica vederii lui Dumnezeu, p. 166). Iata ce ne sune P. Rafail Noica: Pentru a conștientiza sensul profund al păcatului este nevoie să depășim înțelegerea lui strict juridică, ca încălcare a legii morale. Păcatul este despărțirea de Dumnezeu, ieșirea din comuniunea cu El, este îndepărtarea de viața dumnezeiască și veșnică pentru care a fost creat omul. Păcatul este o stare nenaturală, el nu ține de ființa omului pentru că Dumnezeu nu l-a făcut pe om păcătos. Sfânta Scriptură numește păcatul "fărădelege" (I In 3, 4), "nedreptate" (I In 5, 17), "cădere", termeni care presupun o stare primordială dreaptă și bună a omului. Cuvântul grecesc pentru păcat, "amartia", are sensul originar de ratare a țintei, de rătăcire într-o direcție greșită, arătând apucarea pe calea morții în locul căii vieții și scoțând în evidență caracterul păcatului de eșec existențial. Omul a fost creat după chipul lui Dumnezeu în vederea ajungerii la asemănarea cu El, de aceea omul nu se împlinește decât în Dumnezeu, în comuniunea cu El. Păcatul este tot ceea ce e în afara lui Dumnezeu, este căutarea împlinirii în afara lui Dumnezeu a dorului după veșnicie sădit de Dumnezeu în om și care nu poate fi împlinit decât în Dumnezeu. De aceea păcatul nu ne împlinește. Faptul că Dumnezeu numește păcat neîmplinirile noastre în lucrurile limitate e o mângâiere pentru că dovedește că Dumnezeu vrea să ne dea altceva, nelimitat, comuniunea și asemănarea cu El Va propun sa cititi si un articol scurt , dar de folos , publicat pe acest site si semnat de Adrian Cocosila: http://www.crestinortodox.ro/editori...tul-97109.html Doamne ajuta !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) Last edited by cristiboss56; 12.09.2012 at 21:08:56. |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Francmasoneria CONDAMNATĂ de Biserica Romano-Catolică | Decebal | Biserica Romano-Catolica | 1 | 18.08.2012 14:36:50 |
Diferenta dogmatica si liturgica intre Liturghia ortodoxa, catolica, protestanta si neoprotestanta | suharau | Intrebari utilizatori | 2 | 07.12.2011 19:28:07 |
La Catedrala romano-catolica " Sfantul Iosif " | cristiboss56 | Biserica Romano-Catolica | 3 | 07.05.2011 23:28:13 |
Casatoria intre o ortodoxa si un romano-catolic | oana_dinisoni | Biserica Romano-Catolica | 34 | 21.04.2011 00:18:17 |
|