Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 18.09.2012, 23:40:40
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Marcel_Ionut Vezi mesajul
As vrea sa stiu care este voia lui Dumnezu cu viata mea, de multe ori ma intreb ce vrea Dumnezeu sa fac cum sa aflu?
Cu alte cuvinte, aveți o problemă de discernământ vocațional ? Nu identificați chemarea (vocația) lui Dumnezeu ?

Aici, este de discutat, mai întâi, problema vocației spre o stare de viață sau alta. În linii mari, Dumnezeu ne poate chema spre căsătorie sau spre călugărie. Pe urmă, prin "vocație" se mai poate înțelege și chemarea spre o îndeletnicire sau alta. Unele îndeletniciri sunt, evident, mai "vocaționale" decât altele: aici, ne gândim în primul rând la preoție. Dar și alte îndeletniciri au o componentă vocațională.

Principalele două semne după care știm că Dumnezeu ne cheamă într-o direcție sau în alta acestea sunt:
-mai întâi, o puternică dorință. Ori de câte ori Dumnezeu ne cheamă spre ceva, mai întâi sădește în inima noastră o dorință în acea direcție. Atenție, însă, ca dorința să fie pură, adică să nu intre în calcul alte elemente decât ea însăși. Dacă vreau să mă fac doctor fiindcă îmi place ca oamenii să se vindece prin mine, dacă îmi doresc pur și simplu să îngrijesc bolnavi cât e ziua de lungă, atunci s-ar putea să am vocație spre medicină. Dar, dacă am o puternică dorință să fiu medic ca să câștig bani, ca să fiu mai independent, ori faimos, ori stimat, atunci aici nu e neapărat semn vocațional, fiindcă am în vedere alte elemente, nu medicina în sine.

-mai apoi, abilitățile necesare. Este de negândit că Dumnezeu ar putea avea un plan cu noi, fără să ne dea cele necesare spre a-l duce la bun sfârșit. Eu pot să am o vie dorință de a fi cântăreț de operă. Dar, dacă ceea ce îmi lipsește este o voce frumoasă, precis nu acesta este planul lui Dumnezeu pentru mine.

Alte semne ale unei vocații au importanță ceva mai mică, dar reală. Ele sunt mult cercetate de spiritualii/duhovnicii care se ocupă de îndrumare vocațională. Două exemple:
-atunci când vocația este reală, Dumnezeu aranjează lucrurile în așa fel încât să-mi scoată în cale niște modele. "Vocație" ar putea însemna, pur și simplu, că eu vreau să fiu ca ele.
-caracterul concret al contemplării vocaționale este mult mai sugestiv pentru vocație reală decât caracterul abstract al ei. În lumea catolică, unde sunt foarte multe feluri de călugări, dacă vine un tânăr și spune că "vrea să fie călugăr" e privit cu anumită suspiciune și vocația lui e sub semnul întrebării. Dacă, însă, vrea să fie "un călugăr care să predice cuvântul Domnului în mari aglomerări urbane" sau, dimpotrivă, care "să se adune cu frații săi la marginea orașelor mici și în natură" atunci asta e semn vocațional care trebuie luat în serios, iar tânărul va fi îndrumat spre un mic stagiu petrecut în comunități dominicane, respectiv franciscane.
Nu altfel stau lucrurile în cazul cuiva care "vrea să fie dansator" pur și simplu, față de cazul cuiva care "vrea, prin dans, să arate ceea ce nu se poate picta, nici spune în cuvinte". În al doilea caz avem "o contemplare mai concretă", mai înalt predictivă pentru vocație reală.

În speranța că folosește,
M.D.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #2  
Vechi 19.09.2012, 02:25:25
Demetrius Demetrius is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.04.2012
Mesaje: 3.110
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
... Aici, este de discutat, mai întâi, problema vocației spre o stare de viață sau alta. În linii mari, Dumnezeu ne poate chema spre căsătorie sau spre călugărie...
Eu cred cu tărie că toți oamenii sunt chemați la călugărie(preoție) prin exemplul Iisus Hristos. Căsătoria este o dorință și o alegere omenească pe care totuși Dumnezeu o ia în seamă și o binecuvântează prin taina cununiei.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 19.09.2012, 09:14:50
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Demetrius, ai o problemă gravă în privința căsătoriei, disprețuind una din cele șapte Taine, privind-o doar ca pe o îngăduință, un pogorământ. Or, în Sfintele Taine suntem în cea mai mare apropiere de Hristos, împărtășindu-ne din harul Său, din energiile Sale necreate.
Dacă nu crezi că iubirea transfigurează trupul, materia, probabil nu înțelegi nici ierurgiile Bisericii (dintre care face parte și călugăria, deci mai jos decât cununia) de binecuvântare a pâinii, apei, holdelor, caselor, animalelor - adică a tot ce este material. Dumnezeu nu disprețuiește materia pe care El însuși a creat-o, ci o sfințește.

Pe de altă parte, cu privire la călugărie Domnul a spus clar că acel cuvânt (cei care se fac fameni pentru Dumnezeu) nu este pentru toți.
Citat:
Că sunt fameni care s'au născut așa din pântecele maicii lor; sunt fameni pe care oamenii i-au făcut fameni; și sunt fameni care s'au făcut ei înșiși fameni de dragul împărăției cerurilor. Cine poate înțelege, să înțeleagă“.(Matei 19,12)

Last edited by N.Priceputu; 19.09.2012 at 09:17:11.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 19.09.2012, 12:01:36
Demetrius Demetrius is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.04.2012
Mesaje: 3.110
Implicit

Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu Vezi mesajul
Demetrius, ai o problemă gravă în privința căsătoriei, disprețuind una din cele șapte Taine, privind-o doar ca pe o îngăduință, un pogorământ. Or, în Sfintele Taine suntem în cea mai mare apropiere de
Hristos, împărtășindu-ne din harul Său, din energiile Sale necreate.
Dacă nu crezi că iubirea transfigurează trupul, materia, probabil nu înțelegi nici ierurgiile Bisericii (dintre care face parte și călugăria, deci mai jos decât cununia) de binecuvântare a pâinii, apei, holdelor, caselor, animalelor - adică a tot ce este material. Dumnezeu nu disprețuiește materia pe care El însuși a creat-o, ci o sfințește.

Pe de altă parte, cu privire la călugărie Domnul a spus clar că acel cuvânt (cei care se fac fameni pentru Dumnezeu) nu este pentru toți.
Nu dispretuiesc taina cununiei chiar daca o privesc, asa cum spui, ca pe o ingaduinta.
Preotii folosesc pentru ei insisi toate tainele, exceptand botezul si casatoria; botezul nu se mai poate pierde, iar casatoria (pentru preoti vaduvi) nu se mai poate repeta chiar daca preotul are aceeasi parohie pe care n-ar fi primit-o daca nu era casatorit, dar pe care n-o mai poate pastra daca se recasatoreste(daca se face cum era) pentru ca s-ar considera ca-si calca preotia, adica dedicarea spre Iisus Hristos; de aceea BC ofera omului ori casatoria, ori preotia, iar BO ordinea 1-casatorie> 2-preotie.

1. Cât despre cele ce mi-ați scris, bine este pentru om să nu se atingă de femeie.(1Cor7,1)
Adica este bine pentru om sa nici nu se casatoreasca!!! De ce? Pentru ca vrand sa se casatoreasca inseamna sa se multumeasca cu acest nivel(trupesc) fara sa mai caute asiduu transcendenta(Duhul) pentru care e necesara infranarea(asceza). Evolutia in Duhul poate fi cautata si ceruta din orice stare(celib, casatorit, vaduv...), dar trupul(casatoria) nu mai poate fi cautata si ceruta din starea de duh(preotie). Sa urci se permite, sa cobori nu; sa inaintezi se poate, sa te intorci nu.

20. Căci dacă, după ce au scăpat de întinăciunile lumii, prin cunoașterea Domnului și Mântuitorului nostru Iisus Hristos, iarăși se încurcă în acestea, ei sunt învinși; li s-au făcut cele de pe urmă mai rele decât cele dintâi.
21. Căci mai bine era pentru ei să nu fi cunoscut calea dreptății, decât, după ce au cunoscut-o, să se întoarcă de la porunca sfântă, dată lor.
22. Cu ei s-a întâmplat adevărul din zicală: Câinele se întoarce la vărsătura lui și porcul scăldat la noroiul mocirlei lui.(2Pet2,20-22)


Sunt convins ca iubirea transfigureaza trupul si materia, dar nu iubind trupul si materia, ci tocmai ignorandu-le; asa si cainele: este cu atat mai ascultator fata de stapan cu cat este mai strunit sa asculte, nu sa faca voia lui; Duhul stapaneste materia daca o domina, nu daca o asculta.
Ma intristeaza cand spui ca este mai jos calugaria decat casatoria; calugarul asculta doar de Domnul, casatoritului i se cere de asemenea sa asculte prioritar de Domnul, dar el nu poate face asta exclusiv.
Calugaria Domnul o cere de la toti si este binecuvantat cu prioritate cel ce I-o ofera, dar fiecare face ce vrea si Domnul e de acord.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 19.09.2012, 12:46:29
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Demetrius Vezi mesajul
Ma intristeaza cand spui ca este mai jos calugaria decat casatoria; calugarul asculta doar de Domnul, casatoritului i se cere de asemenea sa asculte prioritar de Domnul, dar el nu poate face asta exclusiv.
Calugaria Domnul o cere de la toti si este binecuvantat cu prioritate cel ce I-o ofera, dar fiecare face ce vrea si Domnul e de acord.
Nu spun de la mine aceasta, ci doar că Biserica o socotește Taină. Modul de a-L cunoaște pe Dumnezeu este, însă, diferit în căsătorie față de călugărie, de aceea cred că n-ar trebui să le comparăm clasificându-le și în niciun caz disprețuind pe vreuna dintre ele; binecuvântate sunt amândouă.
În funcție de chemarea fiecăruia, prin oricare din cele două căi se poate ajunge aproape de Dumnezeu, dar se poate și cădea. Însă este nevoie de chemare pentru fiecare din ele.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 19.09.2012, 13:30:46
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu Vezi mesajul
Nu spun de la mine aceasta
Dar nici de la Biserică. Argumentul că la intrarea într-una din stări, anume căsătoria, avem o Taină, pe când la intrarea în cealaltă avem o Ierurgie, ceea ce ar implica faptul că a ajuns călugăria mai jos decât căsătoria este cu totul șubred. Este exact ca și când ai susține că e mai bine să păcătuiești și să te spovedești decât să nu păcătuiești, fiindcă în primul caz avem o Taină, pe câtă vreme în al doilea nu.

Dimpotrivă, ceea ce Biserica a susținut dintotdeauna este că, dintre cele două stări, călugăria are primatul în onoare. Ia cercetați dacă preotul la dv la slujbă pomenește mai întâî poporul credincios și pe urmă monahii și monahiile ori face cumva invers.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #7  
Vechi 19.09.2012, 13:39:18
VladCat
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Dar nici de la Biserică. Argumentul că la intrarea într-una din stări, anume căsătoria, avem o Taină, pe când la intrarea în cealaltă avem o Ierurgie, ceea ce ar implica faptul că a ajuns călugăria mai jos decât căsătoria este cu totul șubred. Este exact ca și când ai susține că e mai bine să păcătuiești și să te spovedești decât să nu păcătuiești, fiindcă în primul caz avem o Taină, pe câtă vreme în al doilea nu.

Dimpotrivă, ceea ce Biserica a susținut dintotdeauna este că, dintre cele două stări, călugăria are primatul în onoare. Ia cercetați dacă preotul la dv la slujbă pomenește mai întâî poporul credincios și pe urmă monahii și monahiile ori face cumva invers.
distincția taină/ierurgie este de proveniență catolică și este inoperantă în înțelegerea autentic ortodoxă. Faptul că este predată în „pravoslavnicele” noastre facultăți nu e decât un alt indicator al pocăinței nesfârșite de care avem nevoie.

Last edited by VladCat; 20.09.2012 at 08:24:48.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 19.09.2012, 13:41:17
Demetrius Demetrius is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.04.2012
Mesaje: 3.110
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Dar nici de la Biserică. Argumentul că la intrarea într-una din stări, anume căsătoria, avem o Taină, pe când la intrarea în cealaltă avem o Ierurgie, ceea ce ar implica faptul că a ajuns călugăria mai jos decât căsătoria este cu totul șubred. Este exact ca și când ai susține că e mai bine să păcătuiești și să te spovedești decât să nu păcătuiești, fiindcă în primul caz avem o Taină, pe câtă vreme în al doilea nu.

Dimpotrivă, ceea ce Biserica a susținut dintotdeauna este că, dintre cele două stări, călugăria are primatul în onoare. Ia cercetați dacă preotul la dv la slujbă pomenește mai întâî poporul credincios și pe urmă monahii și monahiile ori face cumva invers.
Imbatabile argumente! Jos palaria!
Reply With Quote
  #9  
Vechi 19.09.2012, 14:46:27
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Dar nici de la Biserică. Argumentul că la intrarea într-una din stări, anume căsătoria, avem o Taină, pe când la intrarea în cealaltă avem o Ierurgie, ceea ce ar implica faptul că a ajuns călugăria mai jos decât căsătoria este cu totul șubred.
În cotloanele memoriei mele a rămas ceva din ce spunea părintele Stăniloae, în 7 dimineți cu Părintele Stăniloae: „Este sfântă și căsătoria. Nu spun că nu-i sfânt și monahismul deși - am accentuat - monah devii prin ierurgie, om căsătorit devii prin taină”.
Este, în cartea aceasta, un capitol (o dimineață) dedicat tainei căsătoriei. Merită citit.

Citat:
Este exact ca și când ai susține că e mai bine să păcătuiești și să te spovedești decât să nu păcătuiești, fiindcă în primul caz avem o Taină, pe câtă vreme în al doilea nu.
Dacă starea asta o extrapolați cu privire la căsătorie, considerând-o un fel de păcat îngăduit, se datorează probabil viziunii catolice, care nu (re)cunoaște sfințenia căsătoriei.
Răspunsul dumneavoastră este, din nou, un sofism, întrucât om fără păcat nu există. Spovedania este taină pentru că îl unește pe om cu Dumnezeu, îl împacă cu Biserica, el aflându-se până atunci despărțit din cauza păcatului. Cine nu păcătuiește (dacă un astfel de om există) acela n-are nevoie de spovedanie, el fiind pe deplin unit cu Dumnezeu (nu este cazul călugărului).
Spovedania este, prin urmare, mai mare decât lipsa ei.
Dar suntem off-topic, așa că mă opresc aici.

Last edited by N.Priceputu; 19.09.2012 at 20:55:30.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
O minune...Un om care cu credinta in Dumnezeu este acum viu tigerAvalo9 Generalitati 32 04.05.2013 14:39:46
Voia lui Dumnezeu Mtcrysty17 Generalitati 146 24.11.2011 11:25:29
Care este cel mai important lucru pe care doriti sa il faceti in viata? alexdu Generalitati 79 23.09.2011 16:55:07
cum putem stii care este voia lui Dumnezeu? skicolour Intrebari utilizatori 13 18.01.2011 14:12:28
Va rog un sfat sa aflu ce este costin_andrei Vrajitoria 4 01.10.2009 14:19:14