Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Morala Crestina
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 22.10.2012, 23:29:07
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Eugen nu m-a 'lamurit'. Am spu doar ca problema mentinerii unei forme pnevmatizate de unire trupeasca este pana la urma secundara
Fiecare si-a spus parerea si deocamdata eu nu mai am ceva nou de zis despre asta.

Nu vor exista Tainele in forma actuala, bineinteles, ci rezultatele lor. De ex cineva vindecat 'in suflet si trup' de taina maslului va fi cu atat mai mult vindecat la inviere.

Hristos nu a spus multe despre cununie. Insa El a participat la nunta din Cana unde a schimbat apa in vin. Ca sa arate cum o legatura omeneasca se schimba daca este trainta impreuna cu El.

In ceea ce priveste cununia multipla, cred ca mai degraba va ramane cea care a fost cel mai profund traita in Hristos.

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Pai ia la analizat cele 7 taine si sa ne spui si noua care crezi ca isi vor mai gasi locul in imparatia vesnica.
Faptul ca este "Taina" nu ii confera automat vesnicie, dupa cum speculeaza autorul.

Sigur ca exista o solutie la problema casatoriei multiple, ultima casatorie ar putea fi cea valabila, celelalte "uniri in fiinta si trup" fiind desfacute de moarte sau desfranare - motivele legitime ale divortului (nu e o taina asa vesnica, si indisolubila pana la urma nu?).

Insa Hristos nu da acest raspuns, nu spune "ultima casatorie e cea valabila in vesnicie" (ar fi fost atat de simplu, nu?) ci ca "nu se vor mai casatori" + paralela cu ingerii (care n-au fost niciodata casatoriti).



Uite ca in cazul mortii, sotul/sotia supravietuitor se poate recasatori, prima casatorie fiind desfiintata, de un act atat de "banal" ca moartea.



Eu cred ca ai inteles greist, desi am subliniat - legaturile afective dintre cei mantuiti vor depasi cu mult pe cele de natura poate mai degraba subiectiva, lucrate de cei mai multi dintre noi, aici pe pamant.

Si mentiune, jumatate din discutia pana acum se refera tocmai la aspectul "fizic" al relatiilor dintre cei casatori in acesta viata.
Ma bucur ca macar la acest capitol Eugen te-a lamurit (cumva) desi cand am spus acelasi lucru, ti se parea ne-credibil.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 23.10.2012, 00:18:57
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
In ceea ce priveste cununia multipla, cred ca mai degraba va ramane cea care a fost cel mai profund traita in Hristos.
Te amăgești singură. Alin ți-a explicat foasrte clar ce scire alb pe negru în Biblie. De ce trebuie să complicăm lucrurile...când totul e atât de simplu și de clar?
Reply With Quote
  #3  
Vechi 23.10.2012, 09:51:33
DragosP's Avatar
DragosP DragosP is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 6.591
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
In ceea ce priveste cununia multipla, cred ca mai degraba va ramane cea care a fost cel mai profund traita in Hristos.
Ce e aia "cununie multiplă"?
Gândește-te la cei care, divorțați sau rămași văduvi, se recăsătoresc cu cineva la prima căsătorie. Biserica le va administra Taina Cununiei, fără nici o modificare, nu e ca la cei la care amândoi soții se recăsătoresc și la care slujba e modificată.
Deci? Cum se împacă asta cu teoria "cununiilor multiple"?
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat!
"Trebuie sa mori înainte de a muri
Pentru a nu muri atunci când mori"
Reply With Quote
  #4  
Vechi 23.10.2012, 11:02:42
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Eugen nu m-a 'lamurit'.
Multumesc pentru consideratie si apreciere. Sper sa ne fie cu folos spre mantuire putinele cuvinte... nadajduind cu toata puterea noastra (afectiva, intelectuala...) in harul Duhului Sfant.

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Am spu doar ca problema mentinerii unei forme pnevmatizate de unire trupeasca este pana la urma secundara
Corect. Este imporant ca toti suntem de acord ca nu vor mai fi relatii sexuale trupesti firesti pentru ca nu va mai fi nevoie de ele, pentru ca nu vor mai fi dorite intrucat nu se vor mai naste prunci ca rod firesc al acestei activitati sexuale firesti... si nicidecum pentru ca trupurile inviate vor fi disfunctionale (cum in mod eronat afrima unii, ba ca trupurile inviate nu vor avea organe genitale specifice barbatului si femeii, ba ca fiziologic nu va mai fi posibil sa simtim placerea senzoriala... etc)

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Nu vor exista Tainele in forma actuala, bineinteles, ci rezultatele lor. De ex cineva vindecat 'in suflet si trup' de taina maslului va fi cu atat mai mult vindecat la inviere.

Hristos nu a spus multe despre cununie. Insa El a participat la nunta din Cana unde a schimbat apa in vin. Ca sa arate cum o legatura omeneasca se schimba daca este trainta impreuna cu El.
Frumos spus. Subscriu.

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
In ceea ce priveste cununia multipla, cred ca mai degraba va ramane cea care a fost cel mai profund traita in Hristos.
In aceasta situatie Biserica ne invata ca ultima cununie este valida, caci cele precedente trebuie "dezlegate" prin ingduinta, pogoramant... pentru neputinta omului.
Si in ortodoxie exita o singura Taina a cununiei pentru om, chiar daca se accepta pana la 3 cununii, celelate 2 sunt "iertari", ingaduite pentru neputinta omeneasca.
Situatia este delicata in aceste situatii... sunt lucruri tainice cu anevoie de inteles pentru noi cei nestiutori si nepriceputi. Dumenzeu sa se milostiveasca de noi, sa ne lumineze cu harul Duhului Sfant.

Oricum, avand in vedere subiectul topicului, consider ca activitatea sexuala a sotilor daca nu este rod al iubrii sotilor avand ca scop mantuirea... ci are ca scop "teribilismul", "fariseismul", "satisfacerea egoista", "anestezia durerilor", "troc-ul" cu Dumnezeu... este nefireasca.
Abstineta sexuala in familie trebuie facuta cu discernamant duhovnicesc, caci sfortarile nefiresti pot genera mari probleme si pot pericilita mantuirea sotilor... cunoastem ce efect devastator au avut si au chiar si in mohanism "sfortarile" de postire peste puterea omului la un moment dat.

Toate trebuie facute treptat, pentru a ajunge la performanta... iar din punct de vedere sexual in cadrul casatoriei scopul este ca sotii sa nu fie robiti patimilor sexuale si nicidecum sa nu mai aiba nici o impreunare sexuala. ( Mentionez ca personal sunt impotriva "casatoriei albe". Cine vrea sa traiasca in feciorie poate sa o faca si in afara Tainei Sfintei Cununii, fie in monahism, fie celib.)
Oricum odata cu varsta trupul se ofileste... iar dorinta sexuala se manifesta conform varstei.

Ca un exemplu, consider elocvent filosoful, atletul si luptatorul Milo din Crotona care a inceput antrenamentele fizice alergand in fiecare zi in spate cu un vitel... de cand s-a nascut vitelul si pana a ajuns taur in putere.
http://crossfithustle.net/wp-content...l_calf_op1.jpg

Cosnsider ca asa trebuie sa facem si noi in lupta cu adevaratii dusmani ai omului: patimile, pacatele, duhurile necurate.
Nu trupul este rau in sine ci poftele lui senzoriale (gust, miros, pipait, specific sexuale etc) care ies din limitele firescului ... caci daca nu sunt tinute in limitele firescului ne pot robi.
Consider ca pe drumul mantirii, hristificarii, este indicat sa inaitam incet si sigur, avand mereu in fata tinta: Iisus Hristos precum si mijloacele: harului Duhului Sfant, implinirea vointei LUI.

Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit";

Last edited by Eugen7; 23.10.2012 at 11:07:43.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 23.10.2012, 12:41:41
andreicosmovici andreicosmovici is offline
Member
 
Data înregistrării: 20.05.2008
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Catolic
Mesaje: 91
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
(...) "dezlegate" prin ingduinta, pogoramant... pentru neputinta omului.
Si in ortodoxie exita o singura Taina a cununiei pentru om, chiar daca se accepta pana la 3 cununii, celelate 2 sunt "iertari", ingaduite pentru neputinta omeneasca.
Sublinierile îmi aparțin. Cum se aplică aceste pogorăminte? În contextul în care Isus ne cheamă pe toți la sfințenie, și nu la grade de sfințenie. Evident, fiecare răspunde cum poate, dar sfințenia la care ne cheamă este una. Și faptul că răspundem în mod diferit, nu înseamnă că trebuie instituite pogorăminte, cred eu, care pe deasupra să anuleze poruncă Dumnezeiască: "ceea ce Dumnezeu a unit, omul sa nu desparta". Sau, în cadrul tainei cununiei nu se celebrează unirea soților de către Dumnezeu, și în fața lui Dumnezeu?

Oricum, dacă se acceptă pogorăminte la taina cununiei, de ce nu se accepta un pogorământ pentru utilizarea perioadei de infertilitate dintr-un ciclu, lăsată astfel de Dumnezeu însuși, astfel încât soții să-și poată exprima iubirea intimă și în acea perioadă, dacă cumva există motive serioase ca să nu se dea viață unui copil chiar în acel moment?
Reply With Quote
  #6  
Vechi 23.10.2012, 13:24:03
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de andreicosmovici Vezi mesajul
Sublinierile îmi aparțin. Cum se aplică aceste pogorăminte? În contextul în care Isus ne cheamă pe toți la sfințenie, și nu la grade de sfințenie. Evident, fiecare răspunde cum poate, dar sfințenia la care ne cheamă este una. Și faptul că răspundem în mod diferit, nu înseamnă că trebuie instituite pogorăminte, cred eu, care pe deasupra să anuleze poruncă Dumnezeiască: "ceea ce Dumnezeu a unit, omul sa nu desparta". Sau, în cadrul tainei cununiei nu se celebrează unirea soților de către Dumnezeu, și în fața lui Dumnezeu?

Oricum, dacă se acceptă pogorăminte la taina cununiei, de ce nu se accepta un pogorământ pentru utilizarea perioadei de infertilitate dintr-un ciclu, lăsată astfel de Dumnezeu însuși, astfel încât soții să-și poată exprima iubirea intimă și în acea perioadă, dacă cumva există motive serioase ca să nu se dea viață unui copil chiar în acel moment?
Va rog sa precizati confesiunea dvs pentru a va putea oferi un raspuns adecvat.
Multumesc.
Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit";
Reply With Quote
  #7  
Vechi 23.10.2012, 14:57:06
andreicosmovici andreicosmovici is offline
Member
 
Data înregistrării: 20.05.2008
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Catolic
Mesaje: 91
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Va rog sa precizati confesiunea dvs pentru a va putea oferi un raspuns adecvat.
Multumesc.
Doamne ajuta.
Am setat datele contului in mod corespunzator. Sunt botezat romano-catolic, iar la Cluj-Napoca, unde locuiesc, sunt practicant greco-catolic.

Va rog sa-mi raspundeti in cheie catolica si ortodoxa deopotriva. Daca tot doriti sa faceti acest lucru, pe care-l apreciez. Multumesc.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 23.10.2012, 15:23:23
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de andreicosmovici Vezi mesajul
Am setat datele contului in mod corespunzator. Sunt botezat romano-catolic, iar la Cluj-Napoca, unde locuiesc, sunt practicant greco-catolic.
Multumec. Apreciez onestitatea dvs. si cu singuranta nu sunt singurul.

Citat:
În prealabil postat de andreicosmovici Vezi mesajul
Va rog sa-mi raspundeti in cheie catolica si ortodoxa deopotriva. Daca tot doriti sa faceti acest lucru, pe care-l apreciez. Multumesc.
Voi reveni cu un raspuns adecvat conform solicitarii dvs.

Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit";
Reply With Quote
  #9  
Vechi 23.10.2012, 15:44:18
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Biserica ortodoxa
" Divorțul

Ortodoxia privește căsătoria ca indisolubilă, și condamnă ruperea căsătoriei ca păcat și un dezastru. Biserica Ortodoxă permite divorțul și recăsătoria ca o excepție, o concesie necesară condiției umane păcătoase. În timp ce condamnă păcatul, Biserica dorește să ajute păcătoșii și să le mai dea o șansă, printr-un act de iconomie numită canonic dispensă. În mod concret, Biserica Ortodoxă nu acordă "divorțul bisericesc" atunci când soții decid să se despartă, și nici măcar atunci când se pronunță divorțul civil, ci doar atunci când unui din soți, după divorțul civil, dorește să se recăsătorească. Acestă cerere este înaintată de preot episcopului locului, care decide asupra dispensei.
Îngăduința pentru a doua și a treia nuntă

Sunt îngăduite de Biserică a doua și a treia nuntă?

A doua și a treia nuntă erau privite odinioară de Biserică cu mai multă asprime și îngăduite numai ca un pogorământ făcut pentru slăbiciunea firii omenești. De aceea, erau însoțite de unele epitimii, sau canoane de pocăință (opriri de la Sf. Împărtășanie)[59], Astăzi însă, deoarece asemenea căsătorii au devenit mai dese, Biserica e nevoită să le îngăduie și să le binecuvinteze, pentru a nu lasa pe cei împreunați cu legatura trupească, să trăiască în păcat, fără binecuvântarea lui Dumnezeu.

Slujba la a doua și a treia nuntă e ca și la cea dintâi?

Nu este la fel. Cununia a doua și a treia se săvârșesc după o rânduială deosebită, în care se vede încă vechea disciplină a asprimii cu care erau privite de către Biserică asemenea căsătorii. Această rânduială este, în prima ei parte, mult mai simplă și mai puțin sărbătorească decât cea de la prima cununie. Logodna este împreunată aici cu cea a cununiei, ca o singură slujba, având binecuvântarea de la început nu ca la Taine («Binecuvântată este împărăția Tatălui...»), ci ca la slujbele de binecuvântare și sfânțire, numite ierurgii («Binecuvântat este Dumnezeul nostru...»). Atât, ectenia, cât și molitvele de la logodnă, cât și cele dinaintea punerii cununiilor, cuprind rugăciuni pentru pocăință și iertarea mirilor, pentru că însoțirea lor prin a doua sau a treia nuntă le e socotită ca un păcat izvorât din aprinderea trupească, pe care ei n-au putut-o birui. Începând de la punerea cununiilor pe cap, rânduiala slujbei la a doua și a treia nunta e întocmai ca și la prima nuntă. "
http://ro.orthodoxwiki.org/C%C4%83s%C4%83torie

Căsătoria, în lumina Sfintelor Canoane
http://ortodoxia.md/articole-si-publ...ntelor-canoane


Diferențe doctrinare între ortodocși - catolici și protestanți
http://ortodoxiatinerilor.ro/tinerii...otestanti.html


Biserica Romano-Catolica
Ce este căsătoria catolică?
"Învățăturile Bisericii

9. Cum a evoluat conceptul catolic de căsătorie? Catolicii au privit întotdeauna căsătoria așa cum o fac astăzi?

În cadrul Bisericii Catolice definirea căsătoriei a variat de-a lungul timpului. De exemplu, o viziune tipic catolică de dinainte de Conciliul Vatican II (1962-1965) era aceea a unui "sacrament în care doi oameni apți pentru căsătorie, de sexe diferite, se asociază într-o comuniune neîmpărțită pe viață prin acord reciproc pentru generarea și creșterea urmașilor, și în care ei primesc harul pentru îndeplinirea datoriilor speciale ale stării lor". Scopul principal al căsătoriei era "generarea și creșterea copiilor". Scopul secundar era "ajutorul reciproc și satisfacerea impulsurilor sexuale". În contrast, Conciliul Vatican II nu a făcut această distincție între scopul primar și cel secundar, ci a numit căsătoria un parteneriat intim de viață și iubire.


10. Ce schimbări a adus Conciliul Vatican II în viziunea catolică privind căsătoria?

Prima definiție din răspunsul anterior este mai mult "centrată pe act", în timp ce a doua este "contextualizată". Un mod popular de a caracteriza diferența dintre aceste două definiții este acela de a spune că prima seamănă cu un contract, iar a doua este un legământ. Un contract privește dacă o persoană a îndeplinit sau nu anumite stipulații legale (lucruri), în timp ce un legământ privește la angajamentul personal (oameni). Este o abordare mai integrală. Legământul are de asemenea rădăcini biblice care evidențiază relațiile conjugale. În trecut, Biserica a pus accentul pe asigurarea validității căsătoriei. Astăzi Biserica se concentrează pe pregătirea la căsătorie pentru a asigura un drum fericit împreună. Acest lucru este de asemenea în acord cu accentul pus în secolele XX și XXI pe personalism, în care persoanele și relațiile lor se află în centrul teoriei și al practicii, în opoziție cu o aplicare riguroasă a unei teorii filozofice sau teologice care nu ia în considerare contextul.


11. În consecință Biserica a oferit la nivel oficial noi învățături despre căsătorie?

Majoritatea învățăturilor Bisericii din ultimii ani s-au construit pe abordarea Conciliului Vatican II. De exemplu, Papa Ioan Paul al II-lea a reafirmat învățătura Conciliului Vatican II într-o Exortație apostolică (Familiaris consortio - un document din 1981 despre familia în epoca modernă). De asemenea, Vaticanul a vorbit despre abuzurile în privința căsătoriei în documente precum Sexualitatea umană - adevăr și semnificație (dat în 1995, pe tema educației sexuale), Pregătirea pentru Sacramentul Căsătoriei (care a acordat în 1996 multă atenție pericolelor cu care se confruntă partenerii și familia) și Familie, căsătorie și uniuni de facto (un avertisment din 2000 referitor la efectele negative pe care "trăirea împreună" le are asupra căsătoriei în general).


12. De ce fac catolicii mare caz despre căsătorie ca fiind un sacrament, în timp ce alți creștini de obicei nu spun nimic despre aceasta?

Un sacrament este o întâlnire cu Dumnezeu în cadrul unei comunități bisericești. Atunci când catolicii vorbesc despre sacramente ei înțeleg în mod obișnuit una dintre cele șapte acțiuni formale rituale care au ajuns să fie numite cele șapte sacramente. Ortodocșii recunosc și ei toate cele șapte sacramente, în timp ce mulți protestanți recunosc doar două - Botezul și Cina Domnului. Totuși ei au ceremonii și pentru celelalte acțiuni rituale pe care catolicii le numesc sacramente. Pentru catolici a vorbi despre căsătoria sacramentală înseamnă că Dumnezeu, comunitatea creștină și cuplul însuși sunt implicați în viața lor comună. Catolicii recunosc căsătoria între doi protestanți ca fiind sacramentală, chiar dacă cele două persoane ar putea să nu gândească în aceste categorii deoarece nu recunosc șapte sacramente."
http://www.profamilia.ro/revista.asp?id=2007_02_05

Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit";
Reply With Quote
  #10  
Vechi 23.10.2012, 19:23:02
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de andreicosmovici Vezi mesajul
Sublinierile îmi aparțin. Cum se aplică aceste pogorăminte? În contextul în care Isus ne cheamă pe toți la sfințenie, și nu la grade de sfințenie. Evident, fiecare răspunde cum poate, dar sfințenia la care ne cheamă este una. Și faptul că răspundem în mod diferit, nu înseamnă că trebuie instituite pogorăminte, cred eu, care pe deasupra să anuleze poruncă Dumnezeiască: "ceea ce Dumnezeu a unit, omul sa nu desparta". Sau, în cadrul tainei cununiei nu se celebrează unirea soților de către Dumnezeu, și în fața lui Dumnezeu?

Oricum, dacă se acceptă pogorăminte la taina cununiei, de ce nu se accepta un pogorământ pentru utilizarea perioadei de infertilitate dintr-un ciclu, lăsată astfel de Dumnezeu însuși, astfel încât soții să-și poată exprima iubirea intimă și în acea perioadă, dacă cumva există motive serioase ca să nu se dea viață unui copil chiar în acel moment?
Cine spune ca nu se accepta? Sigur ca se accepta.
Personal, inainte de a intra pe acest forum, nici nu prea auzisem ca exista preoti ortodocsi care zic ca nici macar asta nu ar fi permit ca sa limitezi numarul copiilor. Intotdeauna am inteles ca este un mod natural de a nu avea zece copii (cand te casatoresti tanar, ai putea avea si 20..), si este crestin, pentru ca se bazeaza pe o anume retinere a sotilor, pe o anume abstinenta, care ajuta la tinerea in frau a elementelor patimase pe care o poate avea relatia lor. In plus, nici nu se pune o bariera totala zamislirii, aceste metode sunt mai putin sigure decat celelalte.
Este o miscare extremista in Biserica ortodoxa ideea ca nu ar trebui nici macar sa te uiti in calendar.., parerea mea, desigur (insa nu numai a mea, forumul nu este neaparat reprezentativ pentru ortodoxie in general).

Cum ziceam, nici macar nu vad ca pogoramant contraceptia de tip natural (adica cea cu abtinerea in perioadele fertile). Este un mod inteligent de a avea grija de mantuirea familiei.
Scopul este desigur sfintenia. Dar nu ajungem la sfintenie dintr-o data. Pentru a ajunge, trebuie sa nu ridicam prea sus stacheta de la inceput, cum spunea altcineva mai sus. Mai degraba poti sa te mantuiesti si chiar sa te sfintesti daca ai doi, trei copii si ii cresti bine, decat daca ai zece si clachezi psihic si mai apoi spiritual ca te depaseste complect situatia. Aaa, ca sunt unii care pot sa faca si asta bine.. Jos palaria. Sa nu uitam insa ca in pilda talantilor Dumneeu ii da unuia cinci talanti, altuia trei. Dumnezeu insa si de la unul, si de la altl asteapta sfintire.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Poate deveni abstinenta o problema? teodoraianys Generalitati 110 21.09.2013 21:09:21
Cine da lui isi da, cine face lui isi face spre_rasarit Generalitati 0 11.10.2011 14:18:21
Cine poate face o religie unica pe tot pamintul?? Mihai36 Generalitati 14 28.07.2011 20:42:24
Educație sexuală în școli iar Iustin32 Generalitati 21 28.09.2009 22:30:02