![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
ps: nu strică sa trimiți un mesaj. Last edited by ovidiu b.; 22.10.2012 at 16:06:27. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Cu siguranta le-a citit , dar oare cate threaduri respecta subiectul initial de la cap la coada ! Ai dreptate , Ovidiu draga !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Eu nu am nimic când se mai deviază, e normal la un moment dat dacă se deschide un nou subiect să fie orecum elucidat, dar când 20 de pagin, respectiv de la pag 70-90, se discută păreri despre useri și alte bazaconii, atunci mi se pare normal ca adminul să intervină. Dar de la 70 până la 110 sunt 40 de pagini în care poate toate mesajele adunate la un loc fac 3-4 pagini de ON TOPIC. Cam de asta am cerut adminului să intervină.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]()
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Așa este, mulțumesc pentru completare.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Profit de ocazie să reașez discuția pe făgașul inițial, inserând totuși aspecte foarte interesante, lansate de fiecare dintre voi de-a lungul paginilor anterioare. Eu sunt căsătorit, am doi copii (momentan, fiindcă dorim mai mulți). Fiind romano-catolic, practic metoda naturală de reglare a concepției, adică ne abținem în perioadele oprite (de biserică, de diverse contexe), și avem relații conjugale atunci când dorim să avem copii, sau când nu dorim să avem copii (nu putem, de fapt, și atunci ne folosim de perioadele de infertilitate din cadrul ciclului), dar dorim totuși să exprimăm iubirea conjugală și în mod intim. Nefiind siguri, chiar dacă folosim metoda naturală, că nu va veni vreun copil, ci fiind conștienți și deschiși unui astfel de deznodământ. În sine, am fost atras de ideea de abstinență, și încerc să o integrez în viața mea de creștin. Nu doar la nivelul vieții intime, ci și la alte nivele. Dar cu precădere, poate că este și firesc faptul că acum, la această vârstă, sunt preocupat mai mult de abstinența sexuală. În BO este mai pregnantă ideea de abstinență decât în BC, de aceea m-am adresat vouă, prin intermediul acestui forum, în așteptarea unor poziții pertinente care să explice abstinența sexuală. Aici s-au complicat lucrurile. De fapt, s-au complexificat. Mi-am dat seama că pentru a înțelege rostul abstinenței, trebuie să discutăm (și să cunoaștem în final, evident), cum stau lucrurile cu plăcerea, cu starea dinaintea păcatului originar, cu menirea căsătoriei, importanța harului și sacramentului. Și, evident, nu trebuie să uităm că toate acestea trebuie să încercăm să le aplicăm în ziua de astăzi, diferită de cea de ieri. Adică, precauțiile sunt altele. Cu alte cuvinte, trebuie niște cunoștințe teologice destul de temeinice și riguroase, ca să poți răspunde cât se poate de complet la chestiunea abstinenței (fie ea sexuală sau de altă natură). Eu am pus o întrebare la un moment dat, Dl. Dragomir mi-a raspuns. Fiind ceva important legat de topic, reiau discuția. Eu am întrebat așa: de ce a pus Dumnezeu, în cadrul unui ciclu feminin, o perioadă de fertilitate și una de infertilitate? Ipoteza mea este că a permis acest lucru tocmai pentru ca soții să poată trăi unirea conjugală în perioada infertilă, chiar și atunci când, după discernământ autentic, își dau seama că nu pot avea chiar atunci un copil. Altfel, dacă s-ar aștepta doar momentele când soții pot avea copil, punând la mijloc și perioadele oprite de biserică, se poate ajunge la momente foarte rare de unire conjugală. Ceea ce poate pune sub semnul întrebării rostul însuși al căsătoriei, în punctul în care se vorbește de "remedierea concupiscenței". Oricum, fără să vorbim de frecvență - ca să nu intrăm prea adânc în subiect, deși nu consider că este ofensator -, soții cred că sunt în general de acord că o frecvență mai rară poate să creeze tensiuni în cuplu, pe când o frecvență mai deasă poate să unească mai mult pe cei doi. Evident, există tot felul de alte condiții complementare,atât pentru un caz, cât și pentru celălalt. Și evident, per se, actul sexual nu este cel care ține un cuplu, în final. Plecăm de la aceste ipoteze. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ceea ce face metodele contraceptive propuse de biserica Romano-Catolica cam in acelasi plan de virtute cu masturbarea de exemplu. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Biserica Catolică nu propune nicio metodă contraceptivă. Dacă nu vi s-ar fi explicat în detaliu, aș considera-o o scăpare. Din păcate, nu e cazul. E doar rea-voință.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Foloseste un cocktail de termeni si pseudo-silogisme prin care "evitarea sarcinii" capata dimensiuni legitime. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Deci, intorcandu-ne la cele spuse de Dl. M. D., sa fim constienti de faptul ca, desi perioada de infertilitate 10%% se situeaza, paradoxal, peste o situatie de pregatire a corpului in vederea unei sarcini, ovulul nu mai exista, deci nici o sarcina nu mai poate sa intervina. In opinia mea, abordarea Dlui M D este cauzala: daca corpul se pregateste de sarcina (desi ovulul a murit), atunci trebuie sa avem o sarcina. Cred ca atingem un punct sensibil, in care rolul preponderent il are raspunsul liber si responsabil al omului, si nu determinarea fizica. Nu cred ca deoarece corpul femeii se pregateste lunar de sarcina, eu trebuie sa am lunar o sarcina. Tot Dl. M D spunea ca exista porunca sfintirii zilei Domnului. Adica sa mergem la biserica duminica. Acolo lucrurile sunt clare, din pdvd al cifrelor. Dar cat priveste procreerea, ni s-a spus: inmultiti-va. Nu ni s-a spus de cate ori. Aici intervine generozitatea si posibilitatea fiecarui cuplu. Eu tratez oarecum separat tema generozitatii unui cuplu in fata vietii, si tema metodelor naturale. Nu vad o legatura directa intre una si cealalta, adica sunt de parere ca nu exista o legatura directa intre utilizarea metodelor naturale si scaderea numarului de copii. Daca nu merge o metoda, omul scorneste altceva. Problema este de atitudine si intelegere interioara. Mai departe, Alin, este delicat sa vorbim de "metodele contraceptive propuse de biserica Romano-Catolica". Eu am incercat sa fac o distinctie intre metode contraceptive si metode naturale, acestea din urma numite si de auto-observare. Spunea Dl M D ca poate fi contraceptiva si o metoda care nu face nimic dpdv fizic, ci doar la nivel intentional. Acest pericol a fost sesizat de BC in Humanae Vitae, si s-a amintit de motive serioase ("seriis causis") care trebuie sa existe atunci cand un cuplu alege sa traiasca intimitatea in perioada de infertilitate a femeii, in loc sa dea viata unui copil. Atata timp cat te rogi si ceri har să faci pe de-a-ntregul vointa lui Dumnezeu, si descoperi totusi ca luna asta, sau lunile acestea, situația din familie nu-ți permite să dai viață unui copil, nu văd de ce trebuie să fie numite metodele naturale ca fiind contraceptive. Caracterul de contraceptiv al metodelor naturale incepe cand acestea sunt folosite ca metode de control al nașterilor. Chiar și folosirea lor ca metode de control nu reprezinta un argument suficient pentru a le clasifica drept metode contraceptive. In timp ce, o pilula sau un prezervativ nu stiu sa faca altceva decat sa intervina in actul conjugal, separând unirea de procreere. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Poate deveni abstinenta o problema? | teodoraianys | Generalitati | 110 | 21.09.2013 20:09:21 |
Cine da lui isi da, cine face lui isi face | spre_rasarit | Generalitati | 0 | 11.10.2011 13:18:21 |
Cine poate face o religie unica pe tot pamintul?? | Mihai36 | Generalitati | 14 | 28.07.2011 19:42:24 |
Educație sexuală în școli iar | Iustin32 | Generalitati | 21 | 28.09.2009 21:30:02 |
|