![]() |
![]() |
|
#1601
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ba chiar vine pastorul si acasa la unii si le da sa manince din el, ca si cand ar avea cine stie ce propritetati deosebite (in dezcord de altfel cu doctrina), pentru asa erau obisnuiti de cand erau ortodocsi si ar fi pacat sa afle ca de fapt "crestinii" unde s-au mutat cu credinta si bugetul au doar un simulacru in locul a ceea ce este autentic. |
#1602
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Cunoastem in parte si vedem partial. Poate ca uneori vedem gresit, dar cat timp suntem fiinte sociale vom vorbi despre ce vedem. Daca nu avem dreptate, bucurati-va. Dar daca avem...
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
#1603
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Care "biserică ortodoxă" (sic!)? Probabil aceea de după dealuri... |
#1604
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Iată încă o fisură în "continuitatea apostolică" de care faceți atâta caz! |
#1605
|
|||
|
|||
![]()
Cântarea este tot o formă de rugăciune, ea oricum face parte din actul închinării. Psalmii sunt în același timp poezii, cântări și rugi.
|
#1606
|
|||
|
|||
![]()
Care anume e minciuna? Că Biblia a fost scrisă de profeți și apostoli și inspirată de Duhul Sfânt? Că Biserica Ortodoxă se crede continuatoarea Bisericii Primare? Că ea crede că are drept de proprietate asupra Scripturii, numind "furt" folosirea Bibliei de către neoprotestanți? Toate cele de sus sunt adevăruri accepate chiar și de tine!
Citat:
Ei bine, agramatismul de mai sus ascunde de fapt "minciuna grosolană"! Căci în sec. II nu era nici Biserica Ortodoxă, nici Biserica Catolică, era doar simplu: Biserica Creștină! Ceea ce dovedește istoria, este continuitatea Bisericii. Atât! Continuitatea Bisericii Ortodoxe, abia hăt de pe la 1054 încoace... |
#1607
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Îngustă este și concepția ta privitoare la Sola Scriptura. Acest principiu este aplicat de adventiști, dar nu după "metoda AlinB". În chestiuni de administrație Biserica are dreptul să stabilească norme ce se înscriu totuși în spiritul Sola Scriptura. Principiul zecimii este unul biblic, adică este întâlnit în Biblie și a fost aplicat timp de mii de ani de copiii lui Dumnezeu. Biserica Primară a aplicat un principiu chiar mai categoric: nu 10%, ci 100%. Mă rog, tu nu ești de acord că întreaga Biserică, probabil unii aplicau doar principiul zecimii... ![]() În Biserica Adventistă, chiar și acest principiu al zecimii este aplicat neuniform: unii dau și "a doua zecime" (deci "zecimea" însemnând 20%) și am auzit chiar de un caz al unui om de afaceri ce dă 90%. Pe de altă parte, în afară de zecimea propriuzisă există așa numitele "daruri" (ce uneori pot depăși cuantumul de 10%), deci iată că sistemul dăruirii sistematice se aplică și el este perfect biblic, este conform "Sola Scriptura". Nu. Sola Scriptura înseamnă Sola întreaga Scriptură, nu doar NT. Citat:
"Vai vouă, cărturarilor și fariseilor fățarnici! Că dați zeciuială din izmă, din mărar și din chimen, dar ați lăsat părțile mai grele ale Legii: judecata, mila și credința; pe acestea trebuia să le faceți și pe acelea să nu le lăsați" (Mat.23,23 - versiunea ortodoxă) Imperativul acesta "trebuie" poți să-l aplici zecimii cum dorești: fie să-l faci, fie să nu-l lași nefăcut, ![]() Acum desigur, vei aplica tactica ignoratului Illuminat, spunând că versetul se aplică doar celor cărora S-a adresat Mântuitorul. Aplicând această metodă aiuristică, vei fi nevoit să arunci la gunoi cam 99% din Evanghelie, căci Hristos în mare parte S-a adresat evreilor... Ironia ta e perfect gratuită, nici apostolii nici adventiștii nu dansează în biserică. Îți garantez că în ce-i privește pe adventiști, aceștia nu participă nici la hora duminicală a satului (aia de după Sfânta Liturghie). |
#1608
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#1609
|
|||
|
|||
![]()
Domnule/doamna 100-1 dvs aveti dreptate pe anumite aspecte,cu privire la practicile din Biserica Primara,asa cum apar ele,mai evident sau doar umbre,in Faptele Apostolilor.Cu siguranta erau crestini,proveniti dintre farisei,care tineau inca Sabatul.Si probabil nu numai ei(Iacov,, fratele Domnului"este,probabil, unul dintre cei mai inclinati spre asa ceva),cauzele poat fi analizate si identificate atat in FA cat si in documentele ce au circulat ulterior,cu privire la perioada respectiva.Nu am folosit notiunea de ,,extrabiblice" pt ca in perioada respectiva putem vorbi eventual de un embrion la ceea ce va fi mai tarziu canonul Noului Testament.Poate gasesc timpul necesar sa va postez o sinteza a unui articol scris de profesorul Jean Danielou.Un singur v-as reprosa,desi nu este formula cea mai potrivita,mai degraba v-as ruga,daca este posibil sa depasiti putin limita confesionala si sa priviti un aspect istoric:dupa caderea Ierusalimului si practic dupa disparitia Bisericii din Ierusalim,cel putin in forma ei de inceput,si odata cu raspandirea tot mai masiva a Evangheliei din mediul palestinian spre Neamuri,era cel putin improbabil ca acesta stare de lucruri sa ramina la fel,iar evreii elenizati din Diaspora,convertiti la crestinism, nu ar fi avut nici o problema sa renunte la vechile randuieli in favoarea unora noi,sub presiunea tot mai accentuata a separatiei intre crestini si mediul iudaic care fusese matca incipienta.
Eu cred ca ceea ce confesiunea dvs considera a fi o alunecare este explicabil istoric,daca va uitati cu atentie mai toate credintele au tendinta de a se elibera cumva,cand merg spre maturitatea expansiunii,de conditiile in care s-au nascut,sau de o parte din ele.Nu stiu daca este bine sau rau dar este o tendinta observabila.Este o metamorfoza istorica extrem de interesanta dar ea naste o concluzie:nu puteti reintoarce lucrurile la aceea stare decat intr-un mediu similar precum cel in care existau.Istoria demonstreaza ca asa ceva este putin probabil si ca urmare veti obtine un simulacru de intoarcere:adica veti tine o prevedere care restul nu o vor putea tine pt ca sunt rezultatul unei alte evolutii istorice religioase,care s-a rupt de anumite particularitati incipiente si poate a fost mai bine dar asemeneaa rupturi pot genera si pierderi mai putin asteptate. In concluzie o sa fac tot posibilul sa va aduc aceea opinie a profesorului mentionat si desi va dau dreptate pe anumite aspecte nu pot fi decat sceptic cu un demers ce ar putea fi pe depin implinit doar in cazul unei improbabile intoarceri istorice care nu se mai poate indeplini pt ca nu mai exista nici circumstantele respective si nici abordarea respectiva.Practic dvs constatati,prin staruinta cu privire la Sabath,existenta unei pierderi colaterale.Nu vreau sa par cinic,va inteleg dedicarea pt acest aspect,o impartasesc doar partial dar constat absolut fascinat cum o situatie istorica extraordinar de complexa,incomplet clarificata(ma refer la cele ce s-au intimplat in zilele Faptelor Apostolilor)isi consuma o noua zbatere dupa aproape 2000 de ani.Dupa cum probabil v-ati dat seama sunt mai orientat spre o analiza critica decat spre una strict confesionala. Sa nu va suparati pe mine,sunt doar mici comentarii,daca nu apuc sa va postez articolul,va trimit via pm titlul cartii si paginile unde il gasiti,daca va intereseaza.Numai bine. Last edited by Pelerin spre Rasarit; 28.10.2012 at 16:25:59. |
#1610
|
|||
|
|||
![]()
Desigur circumstanțele sunt cu totul altele, începând cu mediul social și terminând cu habitudinile culturale (nu în totalitate evoluate), însă nevoile spirituale ale ființei umane au rămas aceleași, iar acestea le poate împlini doar Cel ce nu se schimbă:
"Iisus Hristos, ieri și azi și în veci, este același." (Evrei 13,8 - versiunea ortodoxă) Dacă El nu Se schimbă, se schimbă cumva setul de valori, principiile Împărăției Sale? Scriptura ne relevă că ultimul mare conflict între Hristos și Satana (conflict purtat chiar pe terenul sufletului nostru) va fi pe tema închinării, a închinării "în duh și adevăr". Vedem -așa cum spuneți- că tendința în orice confesiune creștină este aplecarea mai mult spre cele materiale decât spre cele duhovnicești (mă refer desigur strict la aspectele închinării) poate și sub presiunea materialismului contemporan. Dacă și în raport cu Adevărul se produce aceeași coborâre a standardului, e timpul să ne punem serioasa întrebare: când va veni Hristos, oare va mai găsi închinare în duh și adevăr? Ar părea o parafrază nereușită, însă gravitatea retoricii rămâne, oricât ne-am amăgi că facem parte ca indivizi din Biserica Biruitoare - aceea care trece dincolo de granițele confesionale.
Nu pot să nu apreciez dispoziția dvs. la dialog decent și vă consider un adevărat Pelerin spre Cer. Doamne ajută! |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Daca nu sintem ecumenisti ce rost are sa discutam cu sectantii? | bmd | Secte si culte | 177 | 08.11.2010 20:20:53 |
Ignorati | Sf.Asteapta | Generalitati | 5 | 03.05.2010 07:01:32 |
|