Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 30.10.2012, 13:08:38
DragosP's Avatar
DragosP DragosP is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 6.591
Implicit

"Doxologia" are ușor o altă părere: http://www.doxologia.ro/puncte-de-vedere/dupa-dealuri
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat!
"Trebuie sa mori înainte de a muri
Pentru a nu muri atunci când mori"
Reply With Quote
  #2  
Vechi 30.10.2012, 13:13:19
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de DragosP Vezi mesajul
"Doxologia" are ușor o altă părere: http://www.doxologia.ro/puncte-de-vedere/dupa-dealuri
Mda, interesant.
Astfel de dispute te determina pana la urma sa-l urmaresti, sa vezi daca este ori/ori sau cat din ce si cat din cealalta.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 16.11.2012, 00:47:27
ciprian22 ciprian22 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.03.2010
Locație: bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 201
Implicit

Am vazut astazi acest film si pot spune ca in afara de realitatea cruda a societatii romanesti nu are nimic rau in el dar nici bun.Este vadit o continuare comerciala de succes pentru occidentalii care adora sa vada "iesirea din tipar" si fetele triste din Europa de est.In rest fix nimic.De aceea consider pur exagerate reactiile de aici de genul trebuie boicotat..film mason..etc.Este un film la finalul caruia nici macar nu se spune ca ar fi un montaj dupa cele intamplate la Tanacu.Scrie ceva de genul "dupa un roman non -fictiv al lui..." nu am retinut numele.Personal cred ca filmul arata trairea oamenilor si dorinta lor de a renunta la tot ce-i lumesc atunci cand pasesc in calugarie de o parte iar de cealata parte faptul ca desi toata lumea incearca sa faca bine nu multi reusesc cu adevarat. Aici incluzand si doctorul psihiatru din film precum si doctorita care a constatat decesul si politistii(asta pentru cei care au vazut filmul).Ca si opera cinematografica..filmul m-a lasat rece si pentru cei care nu ati avut timp sa-l vedeti sa stiti ca nu ati pierdut nimic interesant.Prea multa valva in jurul lui.Ma gandesc cumva ca asta a si fost scopul si toata tevatura in jurul lui este pur comerciala.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 17.11.2012, 19:42:04
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ciprian22 Vezi mesajul
Am vazut astazi acest film si pot spune ca in afara de realitatea cruda a societatii romanesti nu are nimic rau in el dar nici bun.Este vadit o continuare comerciala de succes pentru occidentalii care adora sa vada "iesirea din tipar" si fetele triste din Europa de est.In rest fix nimic.De aceea consider pur exagerate reactiile de aici de genul trebuie boicotat..film mason..etc.Este un film la finalul caruia nici macar nu se spune ca ar fi un montaj dupa cele intamplate la Tanacu.Scrie ceva de genul "dupa un roman non -fictiv al lui..." nu am retinut numele.Personal cred ca filmul arata trairea oamenilor si dorinta lor de a renunta la tot ce-i lumesc atunci cand pasesc in calugarie de o parte iar de cealata parte faptul ca desi toata lumea incearca sa faca bine nu multi reusesc cu adevarat. Aici incluzand si doctorul psihiatru din film precum si doctorita care a constatat decesul si politistii(asta pentru cei care au vazut filmul).Ca si opera cinematografica..filmul m-a lasat rece si pentru cei care nu ati avut timp sa-l vedeti sa stiti ca nu ati pierdut nimic interesant.Prea multa valva in jurul lui.Ma gandesc cumva ca asta a si fost scopul si toata tevatura in jurul lui este pur comerciala.

Societatea romaneasca are mai multe "realitati" din pacate prezentarile unilaterale nu fac decat sa devina generalizatoare si definitorii, mai ales pentru straini.

Luat ca si caz medical, la fel de bine poti sa te uiti la "Sicko", noi macar nu ne putem fuduli cu o societate "avansata".
Reply With Quote
  #5  
Vechi 16.11.2012, 16:58:37
Dumitru73's Avatar
Dumitru73 Dumitru73 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.02.2010
Locație: București
Mesaje: 5.788
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Mda, interesant.
Astfel de dispute te determina pana la urma sa-l urmaresti, sa vezi daca este ori/ori sau cat din ce si cat din cealalta.
cu ce greșește dacă expune realitatea?
Reply With Quote
  #6  
Vechi 17.11.2012, 19:39:00
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Dumitru73 Vezi mesajul
cu ce greșește dacă expune realitatea?
Nu cred ca esti atat de infantil.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 18.11.2012, 15:57:30
Dumitru73's Avatar
Dumitru73 Dumitru73 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.02.2010
Locație: București
Mesaje: 5.788
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Nu cred ca esti atat de infantil.
de ce infantil?
Reply With Quote
  #8  
Vechi 20.11.2012, 13:39:31
addavv addavv is offline
Member
 
Data înregistrării: 05.12.2010
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 72
Implicit Articol din Ziarul "Lumina"

http://www.ziarullumina.ro/articole;...-si-mesaj.html

„După dealuri“ - între realizare, idee și mesaj
- articol din Ziarul "Lumina", 20 nov. 2012 -

[...]

"Cât privește cel de-al doilea aspect, al statutului de operă de artă, la care orice creație artistică aspiră, filmul ridică unele probleme de ordin filosofic și estetic, dacă ne raportăm la maniera în care servește Adevărul, Binele și Frumosul ca valori fundamentale ale eticii artistice, și nu numai.

Din această perspectivă, prima problemă a filmului ar fi tema care, dincolo de dramatismul faptului real pe care-l prezintă, dezvoltă o idee ce pune sub semnul întrebării chiar esența creștinismului, cu alte cuvinte, credința în Dumnezeu și corolarele ei, dragostea creștină și mila creștină. Cu abilitate și o subtilitate demne de o cauză mai bună, regizorul sugerează primitivismul unui stil de viață și arhaismul unei concepții despre lume, inducând ideea anacronismului acestui spațiu spiritual în contextul lumii contemporane.

Poate cel mai izbitor element scenografic, în acest sens, este transpunerea deliberată a condițiilor de viață mănăstirești din perioada Bisericii primelor veacuri, sau în cel mai bun caz din Evul Mediu timpuriu, când monahismul abia se înfiripa ca viață de obște în spațiul românesc. Aspectul bisericii, interiorul ei, catapeteasma, ușile împărătești, altarul sunt prezentate într-o manieră degradantă, fără nici o legătură cu realitatea. Improvizațiile jenante care amintesc de picturile rupestre din perioada preistorică a umanității sporesc impresia dezolantă a spectatorului.

Este o "scăpare" tendențioasă, am spune noi, pentru că regizorul, în mod deliberat, face abstracție de faptul că, oricât de modest ar fi un așezământ mănăstiresc, biserica se constituie în elementul său central, are măreția ei inconfundabilă, iar catapeteasma și altarul sunt piesele de rezistență ale concepției arhitecturale și spirituale. La această imagine dezolantă se adaugă și jalnica stare a anexelor, acareturilor și agheasmatarului, o altă piesă de rezistență în ansamblul mănăstiresc, ca și cum trăitorii acestor obști nu ar face altceva decât să se complacă într-o asemenea stare.

Această manieră de a aborda viața monahală ne readuce dureros în memorie teza marxistă, ostentativ promovată de regimul comunist ateu în România, a combaterii "obscurantismului religios" prin metode "științifice", promovate cu asiduitate în școală, în artă, în mass-media, în ideologia oficială și în viața socială. Este trist că asemenea prezentări ne aruncă, mai ales ca spiritualitate, la antipodul culturii și civilizației, prezentându-ne într-un arhaism lamentabil, capabil a stârni în mentalul omului modern reacții confuze și chiar atitudini de respingere.

Județul Vaslui, în care se produce tragedia, are peste 20 de așezăminte monahale binecunoscute trăitorilor acestor meleaguri, care-și duc viața de obște într-un mod exemplar.

Un alt moment discutabil este cel petrecut în fața altarului, când Alina lovește icoana Maicii Domnului, spărgând-o de dușumea pentru a dovedi faptul că nu are nici o valoare. Semnificația gestului depășește actul în sine. Având în vedere faptul că învățătura de credință ortodoxă promovează cultul moaștelor și al icoanelor, scena dă satisfacție iconoclaștilor și altor confesiuni care contestă valorile Ortodoxiei.

Mesajul filmului devine limpede pentru oricine. El este puternic subliniat și de sugestia că ceea ce se întâmplă este o realitate ce vine din negura vremurilor și nu și-ar mai găsi locul în lumea contemporană. Întrebarea este dacă acest film a avut un consultant religios (pentru că din generic nu reiese), așa cum cer realizările cinematografice cu pretenții și, dacă l-a avut, cărei confesiuni îi aparține? Filmul atinge direct și nemijlocit credința acestui popor, iar sensibilitatea religioasă ar trebui avută în vedere ca o realitate a istoriei umanității și implicit a lumii contemporane, așa cum ne este oferită de recentul exemplu al reacțiilor musulmanilor la o peliculă cinematografică care aduce atingere vieții Profetului lor.

Tind să cred că premiul pentru scenografie a fost acordat tocmai pentru aceste aspecte jenante (care nu au nimic de a face cu realitatea), pe care regizorul le subliniază ostentativ ca fiind emblematice pentru spațiul monahal ortodox românesc. Să fie o încercare de "mutare a valorilor", așa cum propunea Eugen Lovinescu, pornind de la relativismul în percepția estetică a creației artistice, ceea ce face ca aceeași producție pentru unii să fie o capodoperă, iar pentru alții un scandal? Pentru că, sub aspect scenografic, pelicula este mai degrabă un scandal.

Din păcate, creația domnului Mungiu este sub demnitatea și orizontul spiritualității noastre, rămânând la nivelul etapei de cunoaștere inferioară (conform lui A.G. Baumgarten, care caracterizează acest nivel de cunoaștere drept limitat la porniri și trăiri instinctuale). În plus, atât ideea dezvoltată în film cât și mesajul transmis publicului sunt cel puțin nefericite, dacă nu chiar nocive."
Reply With Quote
  #9  
Vechi 20.11.2012, 15:19:31
andra_v andra_v is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 22.02.2009
Mesaje: 208
Implicit

Nu pot sa inteleg cum in tara asta au acces la finantare numai capodoperele care arata toate mizeriile din Romania. Doar stim foarte bine cum se construiesc identitatile, cu precadere prin mijloace artistice, dar unii ne iau drept prosti.

Cat despre postul initial, intr-adevara oribila referinta la poporul evreu (avand in vedere contextul actual). Cu acest prilej, am avea ce discuta pe o tema de tipul "Evrei celebri proveniti din Romania". Nu de altceva, dar spatiul romanesc se poate lauda cu un numar impresionant de evrei de buna calitate pe care insa nu ii cunoaste si nu ii promoveaza nimeni.
__________________
Andreea Stefan, ranita in incendiul de la Clubul Colectiv are nevoie de ajutorul nostru. http://inliniedreapta.net/jurnal/ape...ndreea-stefan/

Last edited by andra_v; 20.11.2012 at 15:22:09.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 16.01.2013, 07:24:18
DragosP's Avatar
DragosP DragosP is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 6.591
Implicit

Am văzut și eu filmul.
Mi-a lăsat un gust amar. Recenzia din "Lumina" e 1000% adevărată.

Citat:
În prealabil postat de addavv Vezi mesajul
http://www.ziarullumina.ro/articole;...-si-mesaj.html

„După dealuri“ - între realizare, idee și mesaj
- articol din Ziarul "Lumina", 20 nov. 2012 -

[...]

"Cât privește cel de-al doilea aspect, al statutului de operă de artă, la care orice creație artistică aspiră, filmul ridică unele probleme de ordin filosofic și estetic, dacă ne raportăm la maniera în care servește Adevărul, Binele și Frumosul ca valori fundamentale ale eticii artistice, și nu numai.

Din această perspectivă, prima problemă a filmului ar fi tema care, dincolo de dramatismul faptului real pe care-l prezintă, dezvoltă o idee ce pune sub semnul întrebării chiar esența creștinismului, cu alte cuvinte, credința în Dumnezeu și corolarele ei, dragostea creștină și mila creștină. Cu abilitate și o subtilitate demne de o cauză mai bună, regizorul sugerează primitivismul unui stil de viață și arhaismul unei concepții despre lume, inducând ideea anacronismului acestui spațiu spiritual în contextul lumii contemporane.

Poate cel mai izbitor element scenografic, în acest sens, este transpunerea deliberată a condițiilor de viață mănăstirești din perioada Bisericii primelor veacuri, sau în cel mai bun caz din Evul Mediu timpuriu, când monahismul abia se înfiripa ca viață de obște în spațiul românesc. Aspectul bisericii, interiorul ei, catapeteasma, ușile împărătești, altarul sunt prezentate într-o manieră degradantă, fără nici o legătură cu realitatea. Improvizațiile jenante care amintesc de picturile rupestre din perioada preistorică a umanității sporesc impresia dezolantă a spectatorului.

Este o "scăpare" tendențioasă, am spune noi, pentru că regizorul, în mod deliberat, face abstracție de faptul că, oricât de modest ar fi un așezământ mănăstiresc, biserica se constituie în elementul său central, are măreția ei inconfundabilă, iar catapeteasma și altarul sunt piesele de rezistență ale concepției arhitecturale și spirituale. La această imagine dezolantă se adaugă și jalnica stare a anexelor, acareturilor și agheasmatarului, o altă piesă de rezistență în ansamblul mănăstiresc, ca și cum trăitorii acestor obști nu ar face altceva decât să se complacă într-o asemenea stare.

Această manieră de a aborda viața monahală ne readuce dureros în memorie teza marxistă, ostentativ promovată de regimul comunist ateu în România, a combaterii "obscurantismului religios" prin metode "științifice", promovate cu asiduitate în școală, în artă, în mass-media, în ideologia oficială și în viața socială. Este trist că asemenea prezentări ne aruncă, mai ales ca spiritualitate, la antipodul culturii și civilizației, prezentându-ne într-un arhaism lamentabil, capabil a stârni în mentalul omului modern reacții confuze și chiar atitudini de respingere.

Județul Vaslui, în care se produce tragedia, are peste 20 de așezăminte monahale binecunoscute trăitorilor acestor meleaguri, care-și duc viața de obște într-un mod exemplar.

Un alt moment discutabil este cel petrecut în fața altarului, când Alina lovește icoana Maicii Domnului, spărgând-o de dușumea pentru a dovedi faptul că nu are nici o valoare. Semnificația gestului depășește actul în sine. Având în vedere faptul că învățătura de credință ortodoxă promovează cultul moaștelor și al icoanelor, scena dă satisfacție iconoclaștilor și altor confesiuni care contestă valorile Ortodoxiei.

Mesajul filmului devine limpede pentru oricine. El este puternic subliniat și de sugestia că ceea ce se întâmplă este o realitate ce vine din negura vremurilor și nu și-ar mai găsi locul în lumea contemporană. Întrebarea este dacă acest film a avut un consultant religios (pentru că din generic nu reiese), așa cum cer realizările cinematografice cu pretenții și, dacă l-a avut, cărei confesiuni îi aparține? Filmul atinge direct și nemijlocit credința acestui popor, iar sensibilitatea religioasă ar trebui avută în vedere ca o realitate a istoriei umanității și implicit a lumii contemporane, așa cum ne este oferită de recentul exemplu al reacțiilor musulmanilor la o peliculă cinematografică care aduce atingere vieții Profetului lor.

Tind să cred că premiul pentru scenografie a fost acordat tocmai pentru aceste aspecte jenante (care nu au nimic de a face cu realitatea), pe care regizorul le subliniază ostentativ ca fiind emblematice pentru spațiul monahal ortodox românesc. Să fie o încercare de "mutare a valorilor", așa cum propunea Eugen Lovinescu, pornind de la relativismul în percepția estetică a creației artistice, ceea ce face ca aceeași producție pentru unii să fie o capodoperă, iar pentru alții un scandal? Pentru că, sub aspect scenografic, pelicula este mai degrabă un scandal.

Din păcate, creația domnului Mungiu este sub demnitatea și orizontul spiritualității noastre, rămânând la nivelul etapei de cunoaștere inferioară (conform lui A.G. Baumgarten, care caracterizează acest nivel de cunoaștere drept limitat la porniri și trăiri instinctuale). În plus, atât ideea dezvoltată în film cât și mesajul transmis publicului sunt cel puțin nefericite, dacă nu chiar nocive."
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat!
"Trebuie sa mori înainte de a muri
Pentru a nu muri atunci când mori"
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Arhitectura bisericilor: dupa canon sau dupa gust? windorin Arta bisericeasca in general 247 19.09.2015 00:15:06
Ateismul anticrestin Heurtebise Alte Religii 36 09.08.2012 23:52:05
Setea dupa Liniste, setea dupa Dragoste.... Mihailescu-Marin Daniel Generalitati 8 27.06.2011 23:03:13
Un film realizat dupa o intamplare adevarata petrecuta in Rusia eucred Resurse ortodoxe on-line 1 25.07.2010 21:40:04
PRO TV - ANTICRESTIN mirelada Generalitati 38 20.05.2008 23:30:44