![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Intr-un articol parintele Vulcanescu detaliaza aceste lucruri si arata ca in zilele noastre ecumenismul aduce si reinvierea pelagianismului: http://poruncaiubirii.agaton.ro/articol/246/
"Pelagius, eretic din sec V, nega Harul Duhului Sfânt ca fiind absolut necesar pentru mântuire, afirmând ca omul, indiferent ce credea se poate mântui dacă face fapte bune. De aici erezia pelagianistă și semipelagianistă care afirmau că omul nu are nevoie să fie în Biserica cea Una, Sfântă, Catholică (sobornicească) și Apostolică ca să se mântuiască, fiind suficiente faptele lui bune. Aceasta erezie apărută în Apus a fost condamnata de Sinodul de la Orange din anul 530, prin care aceasta erezie cumplita a fost eradicată. Din păcate, aceasta erezie pelagiană revine astăzi sub forma panereziei ecumenismului care afirma minimalismul dogmatic, sub forma extinsa, anume că e suficient să faci fapte bune în orice religie te-ai afla și te mântuiești, și în forma restrânsă ( vehiculata de Consiliul Mondial al 'Bisericilor' ), anume ca e suficient ca cineva sa fie botezat în numele Sfintei Treimi și sa creadă în Hristos ca Mântuitor personal ca sa fie pe drumul mântuirii. Exista și interpretarea eronata a citatului din Romani, luat din context, "Păgânii care nu au lege, din fire fac ale legii, aceștia neavând lege, își sunt loruș lege, legea fiind înscrisă în inimile lor, … care ii și apără" (Romani 2, 14) Sfântul Pavel nu spune că păgânii se vor mântui, pentru că au în ei legea conștiinței, sădită natural de Dumnezeu în toți oamenii, ca un receptor pentru a-L putea cunoaște pe Creator, ci afirma ca aceasta conștiința a diferențierii intre bine și rău ii judeca sau ii apără. Dar nu că s-ar mântui. Din contra, în contextul Epistolei către Romani, tocmai acest lucru se afirmă, cum că fără credința în Hristos, chiar dacă ești iudeu, sub lege, sau păgân, cu legea firii, nu te poți mântui fără a intra în comuniune cu Hristos." Last edited by catalin2; 10.11.2012 at 09:24:00. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Apărarea despre care se vorbește este o apărare în fața judecății lui Dumnezeu: Căci când păgânii, care nu au lege, din fire fac cele ale legii, ei fără să aibă lege își sunt loruși lege; ei arată fapta legii scrisă în inimile lor prin mărturia conștiinței și prin judecățile lor, care îi învinovățesc sau chiar îi apără în ziua când, potrivit Evangheliei mele, Dumnezeu va judeca, prin Iisus Hristos, cele ascunse ale oamenilor. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Mai sunt mesaje si inaintea acestuia. Explicatia detaliata o ai la sf. Ignatie Briancianinov, ti-am spus si data trecuta. Cum explica si parintele Cleopa, constiinta o au toti oamenii, nimeni nu se poate indreptati ca nu a stiut. Credinta tot de la Dumnezeu vine, e data prin harul exterior. Omul poate face fapte bune, sau sa aiba o inima buna, datorita chipului lui Dumnezeu care doar s-a estompat dupa cadere, nu s-a sters de tot. Facand aceste fapte primeste luminare de la Domnul, sa caute si sa vada adevarul. Altfel poti sa-i explici cuiva ani de zile si tot nu devine credincios. Exemplul il avem in venirea in Biserica a sf. Corneliu Sutasul si in viata altor sfinti. Uite ce spune si Parintele Cleopa (asta ti-am scris si data trecuta): "Pagan daca ai fost, dar constiinta ai avut si dupa acea lege te va judeca. Zidirea ai vazut-o. Nu ti-ai pus niciodata intrebarea cine a facut cerul, soarele, pamantul si toate, ca dupa aceea sa te gandesti si sa te temi de Dumnezeu, care a facut toate ?" "Orice om de pe pamant, cand face rau, este mustrat de constiinta sa, care ii spune : " De ce ai facut rau ?" Aceasta este legea cea dintai data de Dumnezeu omului, numita si legea constiintei sau legea firii." Il ajuta sa faca fapte bune, care il duc la credinta si capatarea harului in Biserica. Chiar citeam de misiunea ortodoxa din Congo, parintele spunea ca in fiecare an se boteaza in BO peste 20.000 de oameni in acele parti. Dar sunt si care se boteaza dar se ocupa cu vrajile in continuare. Ca doar faptele buen sunt suficiente, fara har, e o invatatura din pelagianism. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Ce citate mai exact iti sugereaza asta cand Romani 2:14 afirma altceva?
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
La Romani 2;14 tocmai despre asta scrie, de legea firii, constiinta. Asa a ajuns Dreptul Iov credincios si cu fapte bune, adica sa faca Legea chiar inainte sa fie data legea lui Moise (se spune ca Iov a trait cam cand erau evreii in Egipt). La fel si dreptii de dinaintea lui Moise, Patriarhii, nu aveau o Lege scrisa. Pe de alta parte stim din Noul Testament ca scrie ca Legea nu a mantuit pe nimeni, prin har a venit mantuirea. De aceea scrie si in catehism, in consens cu invatatura impotriva pelagianismului, ca nimeni nu se poate mantui fara har, iar harul nu se poate capata prin fapte bune (inainte de Botez si Mirungere, nu dupa). Last edited by catalin2; 10.11.2012 at 15:22:34. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Mantuirea ortodoxa-mantuirea protestanta | Ioana-Andreea | Secte si culte | 77 | 16.11.2013 23:42:56 |
| Mantuirea | Tartaruga | Dogmatica | 413 | 11.09.2012 04:18:26 |
| Mantuirea | danyel | Despre Biserica Ortodoxa in general | 1 | 24.12.2006 23:39:15 |
|
|