![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ma rog,cred ca acele cuvinte ale Mantuitorului au fost spuse intr-un context ce depasea atat bibliolatria cat si disectia stiintifica,seaca si rece.Pai daca doriti sa fiti un credincios cu intrebari peste invatatura oficiala atunci sunteti fix in faza in care a inceput totul pentru Darwin :) Nu inteleg,sincer,ce doriti.Un raspuns de la un alt credincios,care niciodata nu va putea sa afirme ca exista contradictii(este evident de ce nu poate face asta)sau un raspuns care poate afirma asta dar acela nu va fi al unui credincios,sau va fi a unui credincios(cumva)dar intr-un alt mod decat cel inteles in catehismul bisericii dvs.Incerc sa va spun ca nu le puteti combina,intrebati-l pe Darwin de ce,si el a incercat saracul sa le combine la inceput si vedeti ce a iesit la final :)
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Well,in acest caz va doresc sa aflati ceea ce doriti,va asteapta un drum plin de peripetii si cu final neclar.Nu stiu de ce dar ideea de combinare pe acest sistem(analiza critica+credinta traditionala) mereu m-a dus cu gandul la Frankenstein :) Toate cele bune.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Dacă în ziua de azi patru dintre noi s-ar apuca să scrie ceea ce-și amintesc din Evanghelie, imaginați-vă cam ce ar ieși, câte contradicții.
Evangheliile au fost scrise la multă vreme după ce Hristos S-a înălțat, iar unii din cei care le-au scris nu L-au cunoscut direct. Marcu, de exemplu, era ucenic al Sfântului Petru. Evangheliștii au fost oameni ca și noi, chiar dacă mai înduhovniciți. Duhul, însă, este viu, și nu dictează, ci inspiră. Cel puțin în cazul evangheliștilor, care au afirmat de la bun început că relatează niște evenimente și fapte așa cum le-au cunoscut sau cum le-au fost transmise de apostoli, nu revelate, ca în cazul Apocalipsei sfântului Ioan. Faptul că au contradicții le face cu atât mai veridice; o identitate perfectă între cele patru evanghelii ar fi fost mai degrabă suspectă, ducând cu gândul la eventuale ajustări ulterioare ale textelor. Și încă o dată e bine că există diferențe între ele, pentru că în felul ăsta vom înțelege că nu precizia literei contează, nu exactitatea relatărilor, ci mesajul, înțelesurile profunde care se regăsesc în toate, și între care nu este contradicție. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
PS: pt N.Priceputu:Mie mi-se pare a fi un mesaj extrem de bun.Prea perfecte le-ar fi supus suspiciunii de lipsa de credibilitate pe cand un text cu toate problemele aparute de-a lungul timpului te duce spre cautarea intelesului profund,invingand fie si imperfectiunea textului supus erorii umane de redare.Vorba unui amic: pana si Mantuitorul a avut momentele lui de cumpana in Gradina Ghetsimani si pe Cruce.Un Hristos fara nici o unda de slabiciune umana,fie si de moment si invinsa apoi,nu ar fi fost credibil ci poate doar ceva ce ai fi admirat dar care te-ar fi instrainat prin perfectiunea Sa intangibila.Insa prin existenta Sa umana a fost,cum spunea un critic,un erou atipic,credibil,invingand prin infrangerea aparenta,unul in care ai putea sa crezi.Stiu ca au fost si sunt pareri care sustin inexistenta oricarei inadvertente sau care afirma pana si inspiratia locului unde au fost puse virgulele-n text.Mereu m-a fascinat acesta abordare care desi contrazisa de realitate(cel putin dpdv al criticii) a reusit sa genereze efecte religioase,pe termen lung, greu de anticipat. Last edited by Pelerin spre Rasarit; 10.11.2012 at 21:00:09. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Dă-ne un exemplu de dogmă împotriva rațiunii.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
N-are rost sa ducem discutia in alta directie :). Threadul este legat de contradictiile ( sau aparentele contradictii ) din Scriptura pe care le-am semnalat.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Nu exista dogme impotriva ratiunii in crestinismul istoric. Toate dogmele reprezinta incercari de a pune credinta pe o baza rationala. Problema esta alta... baza rationala din secolele 1, 2, 3,4 ... este cea pusa de filozofii greci. Lucrurile au evoluat de atunci... daca atunci teologia era in acord cu stiinta vremii, acum teologia a ramas la nivelul primelor secole si creaza tensiuni de genul religie vs stiinta!
Voi repeta ideea de la inceput aducand o completare: Nu exista dogme impotriva ratiunii in crestinismul istoric ci dogme care candva erau in acord cu stiinta timpului la care au aparut si care au fost depasite de dezvoltarea stiintei. De exemplu Galilei a fost condamnat fiindca a sustinut ca Pamantul se invarteste in jurul Soarelui de o religie care refuza sa faca un upgrade la teologia ei! In timp teologii s-au impacat cu ideea ca Pamantul se invarteste in jurul Soarelui! Am sentimentul ca la fel se intampla si cu Teoria Evolutiei! Deja au aparut teologi evolutionisti-teisti. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Sfanta Scriptura | EDI | Despre Sfanta Scriptura | 0 | 09.06.2008 14:19:49 |
Sfanta Scriptura | danyel | Despre Sfanta Scriptura | 22 | 12.11.2007 23:39:18 |
Sfanta Scriptura | Dodi | Despre Sfanta Scriptura | 6 | 24.03.2007 03:27:38 |
Contradictii in SF Scriptura? | danyel | Generalitati | 33 | 01.01.2007 00:34:52 |
|