![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
În prealabil postat de Eugen7 http://www.crestinortodox.ro/forum/s...9&postcount=48
"Conceptul de spațiu-timp nu are sens înainte de începutul universului, iar timpul este relativ, contând sistemul de referință. Aceasta este învățătura Sfinților Părinți (Fericitul Augustin, Sfântul Ioan Damaschin) deci a Bisericii Ortodoxe." Aceasta nu e este învățătura Sfinților Părinți (Fericitul Augustin, Sfântul Ioan Damaschin) deci a Bisericii Ortodoxe." "Spre exemplu în Psalmul 89 este scris „Că o mie de ani înaintea ochilor Tăi sunt ca ziua de ieri, care a trecut și ca straja nopții”, adică raportat la Dumnezeu timpul nu are însemnătate, întrucât Dumnezeu este atemporal (și “privește” timpul cum vrea EL, mai repede sau mai lent; de la început spre sfârșit sau de la sfârșit spre început). Este evident ca psalmistul vrea sa arate relativitatea timpului și nu durata efectivă a miei de ani raportată la Dumnezeu, întrucât această mie de ani este prezentată ca fiind egala cu o zi (ce are 24 de ore) și mai apoi ca fiind egala doar cu trei ore (un sfert din jumătate de zi), mai precis cu o singură straja a nopții (anticii împărțeau în patru străji egale cele 12 ore ale timpului nopții, de la asfințitul soarelui și până la răsăritul soarelui). Sfinții Părinți și deci Biserica Ortodoxă, ne învață că noi nu putem calcula timpul decât după ieșirea omului din Rai (primul an în Hronografele Bisericii, este anul ieșirii lui Adam din Rai). Argumentele lor pentru faptul că “nu putem calcula” timpul înainte de ieșirea lui Adam din Rai, erau în principal două. Primul argument era că noi nu știm cât erau de lungi “zilele” creației întrucât scriptura afirmă că Soarele și Luna au fost făcute de Creator doar în a patra zi de la începutul creației (Facerea 1,14-19) iar o zi reprezintă pentru noi un interval de douăzeci și patru de ore,..." Și minciuni, și ilogică! "Soarele și Luna au fost făcute de Creator doar în a patra zi de la începutul creației". Deci ziua a 4-a, a 5-a, și a 6-a au avut și luminătorii ce marcau ritmul diurn! Asta o dată. Apoi, ce citate patristice poți aduce ca să ilustreze ce spui că învață "Părinții și Biserica Ortodoxă"? Unul micuț, micuț, ceva? "...când Pământul efectuează o mișcare de rotație în jurul axei sale și în același timp se mișcă și pe orbită în jurul Soarelui, deci în primele trei zile când nu era creat încă Soarele, o zi nu avea douăzeci și patru de ore (privit din sistemul de referință al omului)." Odată intrat în smârc omul se tot afundă! Auziți colo, părinți heliocentriști!!! Ia să vedem aicea: http://www.hexaimeron.ro/Hexaimeron/...ocentristi.pdf Luat de pe site-ul "nefast și creaționist" așa cum ai scris repetat ca într-un delir maniacal aproape, de zeci de ori! Ai adus ceva citate patristice și aici? Nu din "te-ologii" contemporani academici cu care ne tot sufoci... (Continuare...) |
#2
|
|||
|
|||
![]()
"Al doilea argument era că omul în Rai nemuritor fiind (Facerea 2,17) prin har (Sf. Ioan Damaschin - Dogmatica, Cartea a II-a, cap 12) înainte de căderea în păcat, percepea timpul altfel și deci toată perioada de timp petrecută de om în nemurire e considerată în Geneză ca o singură zi. Iată deci cum cele șase zile ale creației nu aveau același interval de timp (privit din sistemul de referință al omului)."
Ăsta chiar că le bate pe toate!!! Când a fost măi creștinilor șederea asta nemuritore în rai, începând de când și până când, s-o învățăm și noi! Adică ziua "asta singură", care e altfel decât cele 6 zile, de durate diferite și ele. Dar nu din burtă, ci tot de la Părinți! Ăsta pare a fi un "hexaimeron" cu totul nemaiauzit în Tradiție, care Tradiție, până găsește "învățătorul" citatele cu pricina, zice așa: „Și a despărțit Dumnezeu lumina de întuneric. Cu alte cuvinte, Dumnezeu a făcut să nu se amestece lumina cu întunericul, ci să stea separate una de alta. Le-a despărțit și le-a separat foarte mult una de alta… Acum, după ce a fost făcut soarele, este zi când văzduhul este luminat de soare și când soarele strălucește în emisfera de deasupra pământului; este noapte când soarele ascunzându-se face umbră pământului. Atunci, la început, ziua și noaptea nu se datorau mișcării soarelui, ci se făcea zi și urma noapte când se revărsa lumina aceea care a fost făcută la început și când iarăși se retrăgea, potrivit măsurii rânduite ei de Dumnezeu.” (Sfântul Vasile, Hexaimeron) La fel spune și Sfântul Ioan Damaschin. Astfel se cade în extrema introducerii în teologie a duhului științei veacului acesta. Căci în privința cuvântului „zi” pus între ghilimele se consideră a fi o exprimare metaforică ce ar corespunde cu „erele geologice”, o nouă rătăcire contra Scripturii și Sfinților Părinți ce nici n-au auzit de așa ceva: „Dumnezeu a numit lumina zi, iar întunerecul l-a numit noapte. Iar dela începutul zilei până la ziua cealaltă, este o zi și o noapte. Scriptura a spus: Și s-a făcut seară și s-a făcut dimineață, ziua întâia.” (Sfântul Ioan Damaschin Dogmatica ) „Și s-a făcut seară și s-a făcut dimineață, adică durata unei zile și a unei nopți… Și s-a făcut seară și s-a făcut dimineață, zi una A spus una, - sau pentru că voia să determine măsura zilei și a nopții, unind timpul zilei și al nopții, ca să plinească durata celor douăzeci și patru de ore ale unei zile, care cuprinde negreșit și ziua și noaptea, încât chiar dacă din pricina schimbărilor mersului soarelui se întâmplă ca o zi să aibă mai multe ore ca cealaltă, totuși durata celor două, a zilei și a nopții, să se înscrie în timpul destinat lor, ca și cum Moise ar fi spus: zi una este durata unei zile, măsura celor douăzeci și patru de ore; - sau pentru că învârtirea cerului de la un semn până la același semn se face într-o singură zi, încât ori de câte ori este seară și dimineață în lume, potrivit învârtirii soarelui, această învârtire nu se face în mai mult timp, ci atât cât se împlinește durata unei zile…” (Sfântul Vasile cel Mare Hexaimeron) „Deși atât lumina cât și întunericul au fost zidite într-o clipită, totuși, atât ziua cât și noaptea zilei întâi au ținut câte douăsprezece ceasuri fiecare.” (Sfântul Efrem Sirul) „Și a despărțit Dumnezeu lumina de întuneric; și a numit Dumnezeu lumina zi și întunericul l-a numit noapte. A împărțit fiecăruia locul său propriu fixându-le de la început unele hotare, pe care să le păzească mereu neîmpiedicat. Și orice om cu judecată poate vedea că de atunci și până acum nici lumina n-a depășit propriile ei hotare și nici întunericul n-a călcat rânduiala sa, făcând amestec și tulburare. E îndestulător numai acest lucru ca să-i facă pe cei ce vor să se îndărătnicească să asculte și să se supună cuvintelor dumnezeieștii Scripturi, să imite și ei rânduiala acestor stihii, a luminii și a întunericului, care păzesc neîmpiedicat drumul lor și nu depășesc măsurile proprii, ci își cunosc propria lor natură. A numit o zi sfârșitul zilei și sfârșitul nopții, ca să fie o ordine și un șir în cele văzute, și ca să nu fie nici un amestec… Dumnezeu a numit sfârșitul luminii seară, iar sfârșitul nopții, dimineață; și pe amândouă le-a numit zi, ca să nu ne înșelăm, nici să socotim că seara este sfârșitul zilei, ci să știm bine că lungimea amândurora face o zi.” (Sfântul Ioan Gură de Aur Omilii) Zilele au avut în mod de necombătut seară, dimineață, zi (lumină), noapte (întuneric). Iar ziua și noaptea au avut negreșit 12 ore (ceasuri) fiecare, de la bun început, chiar din prima zi a creației. Nu numai că au fost 24 de ore, ci și că aceste ore erau identice cu ale noastre de acum! De unde știm aceasta? Tot de la Părinții ce ne predau o statornicie a mișcărilor cerești, constante în ciuda căderii în păcat a primilor oameni, care a adus, e adevărat, moartea în creație, dar nu a modificat și cursul timpului, constant de atunci și până la sfârșitul veacurilor! Vezi în acest sens și Sfântul Ioan Damaschin: „Ele își urmează fără încetare calea pe care le-a orânduit-o Ziditorul și așa cum le-a întemeiat, după cum spune dumnezeescul David: Luna și stelele pe care tu le-ai întemeiat. Prin cuvintele le-ai întemeiat a arătat statornicia orânduielii și așezării date lor de Dumnezeu. Căci le-a orânduit la timpuri, la semne, la zile și la ani." Minciunile pe care, o spunem cu mare mâhnire, se tot repetă (perseverare diabolicum!) în dreapta și stânga, au fost dezvăluite până și de către ateii de pe forumul științific unde se propoveduiau aceleași prăpăstii, și nici măcar aceia nu le-au suferit... Să fim noi aicea mai naivi? Last edited by Postelnicu; 14.11.2012 at 20:17:08. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Daca am mintit dovedeste (adecvat din punct de vedere stiintific folosid metoda stiintifica iar din punt de vedere teologic raportandu-ne la metolodologia Sfantului Luca al Crimeii spre exemplu) ca am mintit... asemenea si cu (i)logica...
Citat:
Citat:
http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=3 Regulile polemicii civilizate / Rules of Civilised Polemics http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=15661 P.S. Imi pare rau dar nu pot discuta la acest "nivel" dorit de dvs. (ce implica atacuri la persona, invective, injurii, calomnii...).
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; Last edited by Eugen7; 15.11.2012 at 10:07:00. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Si Sfintii Parinti au fost tot inchinatori la idoli?
__________________
"Atunci, de mii de ori daca vei fi incercat si ispitit de Satana, pentru a-ti lua credinta, tu sa preferi de mii de ori sa mori decat sa dai ascultare cunoasterii. Astfel ti se va dechide poarta tainelor. Si te vei minuna intelegand ca mai inainte erai legat cu lanturile cunoasterii iar acum zbori cu aripi dumnezeiesti deasupra pamantului. Si respiri alt aer, al libertatii, de care ceilalti sunt lipsiti. " (Gheron Iosif) |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Acum nu pentru Eugen Ganțolea - credeai că o să rămâi veșnic anonim și să tragi din tufișuri? - luptătorul de "site nefast" și apărătorul "evoluționismului teist", "văicăitorul ignoranților științifici", ci pentru ceilalți, o prezentare: http://www.hexaimeron.ro/Contact/Contact.html "DESPRE SITE Scopul acestui site este acela de a prezenta și actualiza învățătura Bisericii reflectată în Sfânta Scriptură și tâlcuirile Sfinților Părinți, legată de facerea lumii. Cuvântul "hexaimeron” (Ή Έξαήερον) provine din greacă, hexa înseamnă "șase", și imeron înseamnă "zile", și se referă la cele 6 zile descrise în capitolul I al cărții Facerea. Hexaimeron definește acele comentarii patristice care abordează referatul biblic al creației. Primul scriitor creștin care a folosit acest termen a fost Teofil de Antiohia, însă, cel care i-a dat consistență a fost Sf. Vasile cel Mare. Va rugăm să observati că numele site-ului este hexaimeron.ro și nu geocentrism.ro sau creationism.ro. Așa cum vă vom prezenta în continuare, nu geocentrismul este subiectul și nici scopul principal, ci, exact acela din enunț: cele 6 zile ale Facerii Lumii așa cum le descrie Scriptura și le tâlcuiesc Părinții, mai ales în omiliile intitulate "hexaimeron”. Acest site este unul teologic, creștin ortodox. El conține pe lângă aceasta și elemente de astronomie antică și unele cercetări științifice contemporane din zona creaționistă. Ideea de bază ce vrem să o transmitem este aceasta: Credem și mărturisim că facerea lumii: cosmosul, viața, omul, este O TAINĂ și O MINUNE. Este taină întrucât este lucrarea directă a lui Dumnezeu și minune întrucât nu este un fenomen natural repetabil și obișnuit, ci ceva supranatural și unic. El nu poate fi cercetat decât pe calea revelației supranaturale și a celei naturale. În linii mari revelația „naturală” este numită activitatea înțelepților antici păgâni de dinainte de Hristos, care deși nefiind în Legea revelată proorocilor, aveau totuși un acces indirect la cunoașterea adevărului, prin aptitudini înscrise în inima lor. E vorba de eforturi omenești care prin contemplarea naturii pot ajunge cumva la Creator. Aici se încadrează înțelepciunea antică greacă, de tipul Platon și Aristotel, care au preluat învățături legate de științele naturale de la egipteni și Moise. Ceea ce au reținut Părinții Bisericești de la aceștia aproape integral a fost cosmologia, alcătuirea cosmosului, mecanica cerească etc. Modelul preluat de biserică a fost cel al unui univers sferic mărginit în centrul căruia se găsește Pământul staționar în jurul căruia se rotește totul: cele 7 planete și stelele. Revelația supranaturală este cea de la Dumnezeu către om, este directă și se face la început proorocilor în rândul cărora la loc de frunte strălucește Moise. Este conținută în Sfânta Scriptură nu numai în Cartea Facerii ci și în multe alte locuri. Această revelație scripturistică a Duhului Sfânt a fost tâlcuită de către Sfinții Părinți insuflați de același duh și este suprema cunoaștere, negreșelnică, neschimbabilă și adevărată în toate locurile și timpurile. Ea nu poate fi tributară „cunoștințelor științifico/tehnice” ale unei epoci anume. Aici întâlnim o deosebire radicală față de antici și anume concepțiile legate de cosmogonie: cum a apărut universul, viața, omul. Aici Biserica a lepădat erorile anticilor: politeism, materie veșnică, etc. și a îmbinat cosmogonia Scripturii cu cosmologia geocentristă antică. Această învățătură a durat practic neschimbată timp de mii de ani. Pe baza ei s-a elaborat și acel cadru al Liturgicii bisericii: calendarul bisericesc. Ea a început să fie contestată și modificată în spațiul apusean catolic și protestant începând cu sec. al XVI-lea. O parte a științei moderne, apărută după acea dată și până astăzi, este în vădită contradicție cu revelația, ajungând la o cu totul altă cosmogonie, cosmologie, biologie și antropologie. Astrofizica și biologia, predate în școli în ultima sută de ani, sunt profund impregnate de o viziune atee și evoluționistă, antihristică și antibisericească. La sfârșitul secolului trecut s-au ridicat din același spațiu apusean catolic și (neo)protestant o serie de încercări științifice de a se reveni la o revelație „naturală” armonizată cu învățătura tradițională a Bisericii. Astfel au apărut curentele creaționiste și geocentrismul modern. În spațiul nostru ortodox primul care a avut o lucrare similară în ceea ce privește aspectul „creaționist” a fost Părintele Serafim Rose. Mergând în urma lucrării sale de pionierat au apărut și alți ortodocși creaționiști/antievoluționiști, inclusiv la noi în țară. Preluând această pildă ziditoare și de mare trebuință, am socotit de cuviință să continuăm această lucrare în special cu aspectele cosmologice, readucând la lumină această comoară neprețuită a cunoștinței, îngropată sub un mâl gros și aproape necunoscută în toate mediile, inclusiv în cel monahal. Vădit lucru este că helio/acentrismul este cea mai mare înșelare actuală, cuprinzând oameni de toate confesiunile, religiile, vârstele și nivelele culturale! Așadar va fi foarte greu să putem risipi aceasta, vom întâmpina multe împotriviri și vor fi sminteli, dar și suflete ce vor fi câștigate! Fiind un site teologic ortodox, la baza lui nu poate sta nicidecum vreo "știință” omenească, fie ea antică, clasică, modernă sau contemporană. Nu pe aceste baze omenești șubrede, nesigure, schimbătoare și permanent supuse greșelii ca și cei ce le generează – cât de „geniali” ar fi ei! – se așază temelia adevăratei credințe. Noi credem în Dumnezeu și lucrările Sale, printre care la loc de foarte mare cinste este facerea lumii – cosmologia și biologia - și a omului – antropologia. Nu ne angrenăm direct în polemicile științifice "creaționism-evoluționism” și "geocentrism-helio/acentrism”, ci doar la modul implicit și indirect, aceste polemici le considerăm lipsite de substanță, profunzime și relevanță în raport cu spiritualitatea creștin ortodoxă. Problema cheie care ne-a preocupat a fost alcătuirea cosmosului, și într-adevăr conflictul dintre învățătura revelată și cea omenească este aici radical. Orice „dialog” sau punte de legătură dintre aceste cosmologii este exclus din start, atât în scopul creației cât și în alcătuirea ei. Revelația nu are nici cea mai mică lipsă și trebuință de dovezi, demonstrații, cercetări și teorii științifice de orice fel. Nu ne trebuie probe de acest fel, destul ne sunt Scriptura, Părinții, simțurile și rațiunea. Dacă totuși în paginile noastre au apărut poate prea multe demonstrații și tratări științifice, de la antici și până la creaționiști și geocentriști moderni, a fost tocmai pentru a veni în întâmpinarea acelora care par a avea nevoie ca de aer de confirmări științifice. Dar, cei care nu cred cuvintele Scripturii și ale Părințiilor, socotind că au fost dovedite ca înșelări de către „știință” nu vor crede nici dacă vor primi niște dovezi și demonstrații constrângătoare și convingătoare, căci, iată, totul ajunge o chestiune de credință și de dragoste pentru Dumnezeu, lucrările și învățăturile Sale! Fiind o premieră în spațiul ortodox ea are desigur lacune și posibile erori, pentru care rugăm înțelegere și îndreptare cu dragoste. Rugați-vă pentru ostenitorii acestei lucrări și să dăm slavă lui Dumnezeu pentru lucrarea lui și faptul că îngrijește ca noi să aflăm despre ea, în ciuda multor obstacole! „Dacă ți se pare că poate fi adevărat ceva din cele spuse, atunci mută-ți admirația spre Dumnezeu, Care le-a rânduit așa pe acestea! Că nu se micșorează admirația pentru lucrurile mărețe din natură dacă se descoperă chipul în care Dumnezeu le-a făcut. Iar dacă nu le socotești adevărate, simpla ta credință să-ți fie mai puternică decât argumentele logice” - Sf. Vasile cel Mare, Hexaimeron. Last edited by Postelnicu; 15.11.2012 at 18:26:01. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
iar incepem dragi colegi? din nou acelasi, dar aceleasi tratari de subiecte de 2 bani(tratari, nu subiectele in sine), cu argumente in mare parte stupide, de ambele parti,luate cu copy paste de pe net, fara sa intelegem despre ce e vorba? Iar? devine absolut idiot. schimbati si voi banda.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
a. sa schimbi chiar tu banda si sa propui/comentezi/oferi ceva interesant b. sa te faci ca nu vezi si sa-ti vezi de treaba - sfatul meu ! c. sa consulti un specialist cand simti ca cineva/ceva "devine absolut idiot" d. orice alta activitate intelectuala cu o finalizare mai placuta Orice ai alege, iti doresc sa fii sanatos permanent ! |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
voi baga un subiect interesant ceva mai tarziu.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Si subiectul interesant era ... ceva mai tarziu ! "unii biologi au spus ca secventa gentica a citocromul c sugereaza un stramos comun" exact asa au crezut unii biologi rusi, chiar au facut foarte multe experimente in acest sens o perioada de 15 ani, prin 1925. Rezultatul tuturor incrucisarilor posibile dintre maimuta si om a fost egal cu zero, ovulul nu s-a putut fecunda/fertiliza, in acest fel a picat in derizoriu ipoteza stramosului comun. O perioada de 10 ani (1950-1960), comunitatea stiintifica din intreaga lume, stiind de esecul acestui experiment, s-au ferit sa mai invoce evolutionismul ca pe o ipoteza credibila. Daca urmariti History veti putea vedea (in reluare) un reportaj foarte recent in acest sens, se intituleaza "secretele esecurilor stiintifice" sau ceva de genul ... Last edited by neica_nimeni_altul; 16.11.2012 at 09:20:27. |
![]() |
Tags |
evoluționism teist, geocentrism |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Evolutionismul-religia care pregateste venirea antihristului! | flying | Teologie si Stiinta | 1589 | 28.07.2020 23:49:47 |
evolutionismul compromis | padrevicentiu | Generalitati | 476 | 23.09.2013 03:54:06 |
Ce este o erezie ? | STEPHAN | Dogmatica | 16 | 15.06.2012 17:58:42 |
Bacteria Flagellum sau Motorul Organic sau De ce evolutionismul e o facatorie | colaps | Generalitati | 217 | 27.09.2010 14:37:40 |
Este islamismul (musulmanismul) o erezie ariana? | mihailt | Generalitati | 24 | 01.08.2010 13:17:27 |
|