Citat:
În prealabil postat de Sergiu_B
Well, avand in vedere ca suntem pe un forum ortodox in care pun sub semnul intrebarii niste dogme, e de inteles atitudinea unora. Nici nu ma asteptam sa ma invite la o prajitura.
|
Nu ai pus sub semnul întrebării niște dogme, pentru că nu există o dogmă cu privire la mântuirea sau nemântuirea pruncilor avortați.
Pe de altă parte, tot atât de fără vină sunt și copiii născuți și morți fără a fi botezați. Putem face presupuneri cu privire la soarta lor, însă sunt riscante, pentru că nu putem ști; nu ni s-a dat să știm totul; multe le-a lăsat Dumnezeu nelămurite pentru noi, învăluite în mister.
Nici mântuirea nu știm prea bine ce este. Poate judeci în alb și negru, poate consideri că pruncii aceia vor fi după moarte ori fericiți, ori chinuiți veșnic. De un lucru sunt sigur: Dumnezeu este bun și vrea mântuirea tuturor. E gata să-și dea Fiul pentru asta; a și făcut-o. Deci dacă se poate face ceva pentru acei prunci, cu siguranță va face (sigur, Dumnezeu poate orice, dar nu vrea decât ce este bine).
Cu siguranță pruncii avortați trec prin chinuri atunci când în loc să primească ocrotirea, ajutorul, mângâierea, dragostea de care au nevoie, sunt înjunghiați și sfârtecați de instrumentele așa-zișilor doctori; trădați de ființa care le-a dat viață și care nu-i poate iubi; azvârliți în ceea ce pentru ei este „întunericul cel mai dinafară”. Cum se întipăresc în sufletele lor traumele astea cumplite? Ce urmări au și pentru cât timp? Cine e de vină pentru iadul în care sunt aruncați? Dumnezeu?
Dar cred, cum s-a mai scris, că pocăința mamei și rugăciunile Bisericii le pot mângâia sufletele în cele din urmă.
Gândesc că Dumnezeu ar fi nedrept pentru suferința nevinovaților cei care uită că nu El a făcut moartea, că nu el este autorul suferințelor, ci că ele sunt consecința despărțirii libere a omului de El. Că această despărțire se cheamă păcat originar și că urmările ei se transmit din generație în generație, toți fiind supuși morții și durerilor de la Adam încoace.