![]() |
![]() |
|
#111
|
||||
|
||||
![]() Citat:
In domeniul teologic ortodox, Adevarul nu implica "o suma de definitii dogmatice" cu pretentii de esaustivitate. Adevarul dogmatizat se bazeasa in special pe theoria (vederea duhovniceasca, cognitia teologica apofatica) ceea ce implica ca noi "informatii" despre Adevar se pot adauga ulterior invataturii, insa acestea sunt in concordanta cu afirmatiile anterioare. Ca o comparatie... daca privim un audi a8 ultimul model... pai fiecare din noi vom oferi informatii conform cu domeniul in care ne pricepem: daca suntem ingineri mecanici vom oferi detalii mecanice, daca suntem ingineri electrici vom oferi detalii electrice, daca suntem ingineri IT vom oferi detalii IT... daca suntem desig-neri vom oferi detalii in acest sens. Intocmai este si cu Adevarul, Sfintii care au ajus la nivelul de "vedere duhovniceasca" au exprimat in limbaj uman, specific epocii in care au trait ceea ce au inteles din Adevar prin cunoasterea directa. Desigur ca aspectele profunde duhovnicesti nu pot fi intelese decat duhovniceste... si nu pot fi exprimate in limbaj omenesc, nu pentru ca ar fi ceva "secret" ci pur si simplu pentru ca nu stii ce cuvinte sa foloseti. Sa ne inchipuim spre exemplu pe marele filozof Socrate ca ar descrie automobilul Audi A8... oare ce am intelege noi, din punct de vedere al paradigmei stiintifice actuale, din expunerea sa? Ne vom pute face o imagine obiectiva asupra autoturismului? Consider ca nu. In aceea ce priveste critica... va recomand sa studiati scrierile Sfantului Simenon Noul Teolog. Ascultarea in Biserica nu este "oarba" ci implica constiinta, discernamantul duhovnicesc. Va ofer doar cateva exemple de ascultare (de Dumnezeu evident, prin harul Duhului Sfant): Sfantul Atanasie cel Mare, Sfantul Maxim Marturisitorul, Sfantul Ioan Damaschin... Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
#112
|
||||
|
||||
![]() Citat:
poate ești autodidact :) dacă sunt autentice, mai contează unde le-am găsit? |
#113
|
||||
|
||||
![]() Citat:
până la Renaștere creștinismul a fost frână pentru știință, nu imbold. |
#114
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#115
|
||||
|
||||
![]() |
#116
|
||||
|
||||
![]() Citat:
iat atacurile lui sunt, în principal, direcționate către mutilarea genitala. apropo: ce înțelegi prin circumcizie la femei? Dawkins nu este filozof ... da-mi exemple de astfel de dezbateri. |
#117
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De ce antichitatea nu a facut nimic cu motorul cu aburi? |
#118
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Nu pastrez evidenta tuturor lucrurilor peste care dau... |
#119
|
||||
|
||||
![]() Citat:
el a inventat ușile automate, pe baza motorului său. din păcate nu i-a găsit altă întrebuințare decât să deschidă, la un semn, ușile templelor, aducând mulțimea în delir. după el ... a fost uitat. dat care este rolul creștinismului în găsirea utilității acestui motor? nu uită că romanii foloseau încălzirea centrală prin pardoseala, care și,acum e fiță. și multe altele care au fost uitate odată cu căderea Imperiului Roman. |
#120
|
||||
|
||||
![]() Citat:
care erau răspunsurile rabinului? că fisu a plâns mai mult la prima tunsoare? dacă nu,ar fi trist, aș râde. de multe ori, la unele comentarii, aș avea câte ceva de sus. dar pentru ca iau in calcul posibilitatea de a mi se cere argumente, iar eu scriu de pe telefon și îmi este mai greu să caut, mă abțin. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Discutie din cealalta lume | NEYRA 383 | Intrebari utilizatori | 8 | 19.08.2010 19:08:55 |
Diferenta intre spovedanie si discutie cu preotul | sophia | Impartasania (Taina Euharistiei) | 37 | 06.03.2010 15:46:44 |
Maturitatea cu care alegem un subiect de discutie. | LERIM | Biserica Ortodoxa Romana | 9 | 07.07.2007 14:00:44 |
|