![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Pentru schismatici si eretici: preopinentul MihaiG si eu insumi am explicat ca Cina cea de Taina a fost o sinaxa a episcopilor Bisericii Catolice avant la lettre, impreuna cu Arhiereul Cristos. Tot asa procedeaza episcopatul Sfintei Biserici si astazi. Se impartaseste cu ambele specii, cu Isus prezent la Sf Masa.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#4
|
||||
|
||||
|
alta vrajeala romano-catolica, nesustinuta de Biblie. Pavel spune CLAR ca atunci cand se impartaseste ORICE om, trebuie folosita atat painea, cat si vinul. Spune undeva in Biblie ca atunci cand se impartaseste un om obisnuit trebuie folosita numai painea? Arata-mi versetul biblic si atunci iti dau dreptate. Voi recunoaste aici PUBLIC, ca eu am batut pana acum campii
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Asa cum a remarcat Catalin, cea mai grava dintre ereziile apusenilor este nerecunoasterea dogmei energiilor necreate.
Sfintii Bisericii au facut aceasta experienta, a harului divin necreat. Asa cum spunea parintele Galeriu, cand harul il cerceteaza pe om, 2 lucruri se petrec: intai, e fara de veste. Si al doilea, NU e din lumea aceasta, adica NU e creat. Aceasta e experienta sfintilor. Aceasta e LUMINA SFINTEI ORTODOXII, lumina necreata de care s-au impartasit apostolii pe muntele Taborului. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Din categoria: "alte aiureli anticatolice ale schismaticilor". Pe asta de unde ati scos-o ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ori discutăm despre Cina cea de Taină, ori discutăm despre euharistia în Biserica Primară, așa cum o descrie Sf. Paul. Spun aceasta pentru că tu sari cu voioșie de la una la alta și, atunci când noi aducem argumente despre Cina cea de Taină, tu dai replica referindu-te la euharistia Bisericii Primare, așa cum se vede lesne mai sus. Deci: să discutăm despre euharistia așa cum era practicată în Biserica Primară: Dacă tot ai dat în meteahna neoprotestantă a lui "versetul, stimabile, unde e versetul ?!!", atunci te rog să ne arăți versetul în care Sf. Paul spune că atunci când se împărtășește un om obișnui trebuie folosit și vinul. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Domnule Mihnea Dragomir,
Pai atunci sa inteleg ca biserica apuseana este de acord cu invatatura energiilor necreate si a fost intotdeauna de acord cu ea? As vrea sa-mi explicati ca sa pricep si eu. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
Dupa cum am mai aratat si cu alta ocazie, intreaga "controversa palamita" a fost o controversa intra-ortodoxa: adica, la data cand a avut loc controversa, ambele capete de afis, Grigore si Varlaam, erau ortodocsi. Altfel spus, s-au certat acolo ortodocsii cu ortodocsii, multi episcopi ortodocsi privind cu multa suspiciune ceea ce sustinea Grigore Palama si ai lui si nunumdu-i, in deradere, "admiratori ai propriului buric".
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Mai explicit spune un teolog catolic, (Pr. Piet Fransen, Divine Grace and Man, apud James Likoudis, The Divine Primacy of the Bishop of Rome and Modern Eastern Orthodoxy: Letters to a Greek-Orthodox on the Unity of the Church, New Hope, Kentucky,2002, p. 205): "În teologia catolică harul necreat este Dumnezeu Însuși în măsura în care El se comunică pe Sine omului în iubire. În contradistincție cu acest lucru, harul creat semnifică rezultatul pe care împărtășirea de Sine a lui Dumnezeu îl produce în om. Bineînțeles că acest rezultat nu poate fi Dumnezeu Însuși; prin urmare, acesta este altceva decât Dumnezeu, ceva creat, un dar de la Dumnezeu... Harul creat nu poate fi conceput aparte de sălășluirea dumnezeiască... Harul creat nu este ceva care stă între Dumnezeu și noi. Nu acționează ca o fereastră (sau ecran) între Dumnezeu și noi, deoarece vine la existență numai datorită și în interiorul gestului prin care Dumnezeu ne unește cu Sine Însuși în mod nemijlocit. Harul creat este în același timp rodul și legătura sălășluiri, originând în sălășluire și fiind susținut de sălășluire; ne ridică într-o actualizare continuu adâncitoare a sălășluirii, pe pământ și în cer... Faptul de a ști câte feluri de haruri există, cum ar trebui numite sau cum ar putea fi definite și descrise nu are consecințe importante. Lucrul cel mai important este că harul ne face capabili să avem o legătură personală cu Dumnezeu. Harul creat nu are altă rațiune de a fi." |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Ereziile yoghiste ale Maicii Siluana | mihailt | Biserica Ortodoxa Romana | 54 | 05.03.2014 22:17:15 |
| Francmasoneria CONDAMNATĂ de Biserica Romano-Catolică | Decebal | Biserica Romano-Catolica | 1 | 18.08.2012 15:36:50 |
| Casatoria intre o ortodoxa si un romano-catolic | oana_dinisoni | Biserica Romano-Catolica | 34 | 21.04.2011 01:18:17 |
| Imperiul Romano-Bulgar | sovidiu | Generalitati | 3 | 13.12.2006 16:14:03 |
|
|