![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Fotografia reflecta realitatea vazuta, icoana pe cea nevazuta.
Nu orice imagine cu tematica religioasa este icoana, doar pentru ca e pictata. Pot fi tablouri religioase reusite dpdv artistic, insa nu icoane. Last edited by ioanna; 15.01.2013 at 14:40:57. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Desi exista fotografii ale multor sfinti ai zilelor noastre, in biserici nu le intalnim pe acestea, ci icoanele lor. Se intampla astfel nu pentru ca Biserica Ortodoxa nu ar pretui imaginile ramase cu cei care au vietuit in sfintenie, ci pentru ca fotografia si icoana surprind aspecte complementare ale lumii.
Fotografia este un instantaneu asupra existentei noastre vremelnice. Toti avem acasa fotografii din tinerete ale bunicilor sau strabunicilor nostri. Cu timpul, observam ca ele "imbatranesc" odata cu noi. Sunt sub timp. Ele ne deschid intotdeauna catre trecut, ne deschid orizontului amintirilor. In schimb, continutul icoanei este unul eshatologic. Aceasta ne vorbeste mai mult despre viata de veci, cea care va sa vina, decat despre cea de aici. De aceea, icoanele pot fi vechi, dar niciodata invechite. Mai mult, in icoana nu privim niciodata inspre trecut. Ea ne cheama la un dialog pururea viu cu Dumnezeu, "Cel ce Este". |
#3
|
|||
|
|||
![]()
In iconografia ortodoxa Duhul Sfant este reprezentat sub forma de porumbel, iar Tatal ceresc ca un barbat de varsta mai inaintata cu barba.
Acum eu va intreb, credeti ca in realitatea nevazuta Duhul Sfant este un porumbel, iar Tatal ceresc un mosulet cu barba? |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Duhul Sfant s-a mai revelat oamenilor in chip de porumbel la Botez si in chip de limbi de foc la Cincizecime. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
am văzut o dată o icoană, în care Sfânta Treime era reprezentată ca un personaj în poziție sezanda, având 3 fețe, 3 bărbi, 4 ochi , etc. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cu toate acestea exista o reprezentare a Sfintei Treimi sub forma celor trei ingeri care S-au aratat lui Avraam.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Sa inteleg ca aceasta este singura icoana canonica. As dori sa imi spui si mie cine este Tatal , cine este Fiul si cine este Duhul Sfant? Si pe ce criterii I-ai identificat? Nu de alta dar mie mi se par identici. Si care din care s-a nascut si care din care purcede? Ar trebui sa fie o explicatie conform dogmei. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
în rest ... știu că există o erminie a culorilor. la fel ca la Maica Domnului. dar nu îmi aduc aminte detalii :D |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Ingerul din stanga e punctul de referinta: sta drept, in timp ce ceilalti doi se apleaca spre el, deci el il simbolizeaza pe Tatal spre care conduc impreuna Fiul si Duhul, are si o casa pe fundal, in spate: "in casa Tatalui meu sunt multe lacasuri" (Ioan 14:2). Ingerul din dreapta e Duhul, ce are in spate o stanca- un simbol al pamantului a carui "fata o innoieste Duhul" ( Psalmul 103:30), iar in centru este Fiul. Rubilov a reprezentat fiintarea iconomica a Fiului si a Duhului, nu treimea teologica(nasterea Fiului si purcederea Duhului), pe care n-avea cum sa o faca,nici simbolic. Sunt multe de spus despre aceasta icoana. Recomand o carte "Icoana Sfintei Treimi a cuviosului Andrei Rubilov sau Celalalt Paraclet", a ieromonahului Gabriel Bunge, aparuta la editura Deisis.
Citat:
Last edited by ioanna; 15.01.2013 at 22:32:35. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Tu eu si Hristos | dumitrucelmare2000 | Nunta | 6 | 21.01.2012 20:57:29 |
Hristos a inviat . | cojanete | Intrebari utilizatori | 30 | 12.04.2010 15:16:30 |
Despre iubirea pentru Hristos-D, in si cu Hristos! | alecsandru | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 3 | 05.11.2009 02:45:24 |
Hristos la 33 de ani | andreicozia | Din Noul Testament | 2 | 20.09.2009 22:51:43 |
Hristos sau Cristos ? | irina4m | Generalitati | 14 | 04.12.2007 16:33:53 |
|