Citat:
În prealabil postat de celestial_pottery
Eu sunt constient ca distingerea intre Dumnezeu, si, hai sa le numim asa, "puntile de har/energie", considerate ele insele increate, e o provocare pentru orice constiinta monoteista. Si da, ramine problema semnalata: avem Euharistia. Adica pe Dumnezeu-Fiul, Intrupat, Inaltat si Inviat, daruit noua, nevrednicilor, intreg in Jerfta Nesingeroasa. Intrebare: pentru ce mai e nevoie de practica unor viziuni mistice, care seamana suspect de mult cu incantatiile?
|
Întrebare: Ce te face să crezi că nevoile și aspirațiile pigmeilor sunt aceleași cu ale uriașilor sau cutezătorilor? Și ce te face să crezi că pigmeii, iar nu cutezătorii sau uriașii, sunt de referință? Oricum, stai liniștit, contestările pe care le faci trădează și arată care este nivelul dumitale de spiritualitate și de înțelegere reală a creștinismului.
Citat:
În prealabil postat de celestial_pottery
Ce nevoie mai e de theosis prin contemplatie, cind Acela Care ne da vesnicia spune foarte clar conditia de baza: "cine va minca Trupul Meu....va avea viata vesnica". A fi mintuit e cel mai important si mai greu lucru pentru o fiinta umana. Insa sa ne mintuim singuri nu putem. Insa Il avem pe propriul nostru Facator. La fiecare Liturgie, pentru oricine.
|
Există cu adevărat mântuire fără theosis? După teologia Sf Atanasie al Alexandriei, teologie care este o mărturie autentică a Sfintei Tradiții, Fiul lui Dumnezeu S-a făcut om pentru ca pe om să îl înfieze ca fiu al lui Dumnezeu și să îl îndumnezeiască. Theosis sau îndumnezeirea este de fapt sensul vieții creștine; nu există mântuire autentică fără theosis, măcar într-un anumit grad, pentru că nu există mântuire autentică fără reconfigurarea activă a adâncului personal după chipul lui Dumnezeu, adică fără metamorfoza omului din individ în persoană, adică din om trupesc, lumesc în om duhovnicesc și cu rațiunea nu anulată, ci iluminată și reconfigurată de acțiunea mântuitoare a Sfintei Treimi, și mai apoi de conlucrarea omului, pentru că îndumnezeirea nu este doar o lucrare a contamplației, a rugăciunii, și a harului dumnezeiesc, ci este și una a lucrării, a practicii unei vieți de jertfă și de ascultare de legea lui Hristos și a lui Dumnezeu, a lucrării lepădării de sine, a luării crucii și a urmării lui Hristos pentru ajungerea la Sfânta Înviere. Iar cine nu face acelea descoperite și poruncite de Hristos Legiuitorul nu este vrednic de El, iar aici vedem și care este criteriul sau unul dintre criteriile fundamentale ale vredniciei împărtășirii din Trupul și Sângele lui Hristos, adică din Sfânta Pâine și din Sfântul Potir.
Citat:
În prealabil postat de celestial_pottery
Subestimezi rolul mare al pietatii populare, chiar si in cazul imaginii standard polemic-ortodoxe despre "Papa si papistasii lui, care sunt desigur o dictatura". Stiu, asa (vreti sa) ne vedeti. Am scris pe forum si mai repet aceeasi fraza: BC este facuta de Domnul dupa modelul propriului sau Empireu. Ierarhiile ceresti NU sunt o democratie, sau o federatie de autocefalii. Papa are autoritarisme, e dictator, autocrat, etc.? Pai, nu e vorba de a fi dictator.
|
E cam straniul "empireul" ăsta care se întoare cu capul în jos și cu picioarele în sus pentru ca sferele înalte să lase locul evlaviei populare. M-ai dezamăgit, domnule Celestial, eu chiar "începeam să cred" că empireul ăla din fanteziile idolatre ale dumitale chiar este un empireu adevărat.
Citat:
În prealabil postat de celestial_pottery
El face ce a vazut la Cel Care i-a dat cheile.
|
Poți să îmi spui mie cine, când, unde și cum i-a dat cheile lui Petru sau presupușilor lui succesori? Vreau să știu și eu realitatea când s-a întâmplat că promisiuni am auzit că ar fi existat.
Citat:
În prealabil postat de celestial_pottery
Ce face Sfintul Parinte, ca act de conducere, ...
|
Sfântul Părinte, Părintele luminilor, este Dumnezeu. Nu îmi aduc aminte ca Iisus Hristos sau Dumnezeu Tatăl sau Duhul Sfânt să îl fi numit undeva, cândva pe apostolul Petru sau pe vreun succesor de al lui cu titlul de "Sfântul Părinte".