Citat:
În prealabil postat de Noesisaa
Si a avea deplinatatea harului lui Dumnezeu, tu aflandu-te intr-o stare cazuta -- e problematic.
|
Am mai auzit pe câțiva inși aici pe forum interpretând că atunci când îngerul îi spune Mariei că este "plină de har" s-ar fi referit la vreo grație sfințitoare. Opinia mea este că interpretarea este forțată și din două motive. Întâi pentru că ceea ce înseamnă acum și de ceva vreme în teologie har sau grație nu este unul și același lucru cu ceea ce înțelegea îngerul Gabriel la vremea respectiv, sau oricum este foarte puțin probabil să fie așa. Când îngerul îi spune Mariei că este plină de har se referă la măreția darului pe care Maria este pe cale să îl primească, și foarte puțin probabil la vreo stare de har sfințitor. În al doilea rând, a fi fără păcat originar nu înseamnă a avea plenitudine de har; despre plenitudine de har, har peste har putem vorbi în cazul marilor sfinți, marilor îndumnezeiți, în rest inexistența păcatului originar nu înseamnă plenitudine de har. Nu țin să contest, după cum am mai spus mai sus, dogma papistașilor, însă dacă fecioara Maria s-a născut fără păcat originar îngerul putea pur și simplu să îi spună că este născută fără de păcat, dacă s-ar fi referit la starea de har sfințitor, iar nu că ar avea vreo presupusă plentudine de har, de vreme ce lipsa păcatului originar nu este echivalent cu plenitudine de har sfințitor.
Și ar mai fi o critică din punctul meu de vedere, o problemă gramaticală prin aceea că folosește expresia la articolul hotărât, dând de înțeles că nu ar mai exista vreo neprihănită zămislire în afară de fecioara Maria? În acest caz ce putem spune despre zămislirea lui Iisus Hristos? Dacă Hristos a fost zămislit fără de păcat, atunci cum putea fecioara Maria să spună că ea este neprihănit
a zămislire, adică să articuleze hotărât? Dacă fecioara Maria este neprihănit
a zămislire, atunci nu se poate înțelege că ar fi negat neprihănita zămislire a lui Iisus?