![]() |
![]() |
|
#131
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Hristos nu a poruncit Bisericii Sale să boteze și să învețe neamurile. Hristos a poruncit altceva Bisericii, anume să facă ucenici dintre toate neamurile, să îi boteze și să îi învețe să păzească toate câte le-a poruncit Domnul. Nu există nici o poruncă de a boteza și învăța toate neamurile în integralitatea numărului membrilor lor; asta este interpretare greșită, adică ERETICĂ, a Evangheliei. Și le-a zis: „Mergeți în toată lumea și propovăduiți Evanghelia la toată făptura. Cel ce va crede și se va boteza, se va mântui; dar cel ce nu va crede, se va osândi. (Marcu 16, 15-16) Textul evangheliei după Matei se interpretează în conjuncție cu alte texte ale Bibliei, printre care și cel de la Marcu citat mai sus, de unde se poate vedea că nu există, nu a existat nici o poruncă a lui Hristos de a boteza și încorpora în Biserică pe toți oamenii, textul vorbind foarte clar de faptul că unii vor răspunde propovăduirii prin credință, iar alții prin necredință. Doar cei care vor răspunde prin credință se vor boteza, asupra celor care nu vor crede neexistând nici o poruncă de a îi încorpora cu forța în Biserică. Reiese astfel în mod evident falsitatea interpretării evangheliei din partea așa zișilor catolici. Last edited by Decebal; 27.01.2013 at 05:39:19. |
#132
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tot așa existența succesorului sfântului Petru nu implică și nu înseamnă că alți episcopi nu sunt sau nu pot fi păstori sau dascăli universali ai Bisericii lui Hristos. Având în vedere că universalitatea învățăturii derivă din inspirația sau călăuzirea Sfântului Duh, orice episcop sau chiar orice sfânt ales de Dumnezeu care grăiește învățătură sub inspirația sau călăuzirea Sfântului Duh acționează pe post de dascăl universal al Bisericii, cu alte cuvinte implicând faptul că, așa cum Petru deși întâiul nu era singurul dascăl universal al Bisericii, pentru că Sfântul Spirit nu a fost făgăduit unui singur om, succesorul lui Petru nu este și nu poate fi singur sau singurul dascăl universal al Bisericii atâta vreme cât există și alți episcopi sau sfinți călăuziți de Sfântul Duh la tot adevărul așa cum a făgăduit Însuși Hristos. Pe de altă parte, primatul petrin și mai apoi papal, înțeles în sensul că Petru ar fi fost singura piatră de temelie a Bisericii lui Hristos, este infirmat de Apocalipsa 21, 14 unde se vorbește foarte clar de cele 12 pietre de temelie ale Noului Ierusalim purtând cele 12 nume ale apostolilor lui Hristos. Astfel când se definește caracterul apostolic al Bisericii, așa cum este și în Crez, acest caracter apostolic sau întemeiere apostolică nu se referă exclusiv la apostolul Petru și la apostolatul său, ci la întreaga adunare apostolică, la comuniunea apostolică în Sfântul Duh sub autoritatea dumnezeiască a Capului Bisericii Universale, Iisus Christos, comuniune din care și Petru, ca întâi, făcea parte. Într-un anume sens Petru era într-un fel peste ceilalți apostoli și cel puțin aceasta este ceea ce ne transmit anumite fragmente, dar de aici și până la șeful suprem în materie de credință și celelalte este cale lungă. Am spus și repet că nu pot să îmi explic cum pot totuși unii să creadă că, deși există mai multe izvoare ale revelației dumnezeiești în Noul Testament, Petru ar fi avut vreun astfel de rol și titlu de șef suprem în materie de probleme de credință în sânul creștinismului primar, și mai mult să atribuie presupusului succesor al lui Petru, papa, aceleași titluri. Se leagă de câteva citate din Biblie legate de Petru, citate care se pot interpreta în mai multe feluri, dar nu văd un lucru esențial, sau se fac că nu văd, că există mai multe izvoare ale revelației, cu alte cuvinte există mai multe autorități în materie de credință, în materie de învățătură considerată revelată, nici o carte din Noul Testament neavând vreun "nihil obstat" prin ea semnat de cancelaria "petrină". Am ridicat și în postările de mai sus această problemă și aștept să văd dacă are cineva argumente împotriva acestei poziții, pentru că dacă e greșită nu voi ezita să recunosc eroarea, dar la unii văd că e doar "credința" (credința oarbă). Ce deplină și supremă autoritate în materie de credință poate să pretindă un papă când este evident că Petru nu avea o astfel de deplină și supremă autoritate în materie de credință și fiecare apostol își revendică cele scrise de la Dumnezeu, de la Duhul lui Dumnezeu, nici o carte a Noului Testament neavând vreun cuvânt în care să se arate că ar fi fost scrisă sub autoritatea Sfântului Petru și să prezinte ștampila "nihil obstat"? Noul Testament și Tradiția Bisericii ne transmit în mod evident că existau mai multe autorități în materie de revelație creștină, că scrierile lor erau primite și acceptate nu pentru că și-ar fi dat Petru vreo aprobare prealabilă ci în virtutea Tradiției și a apostolicității lor, și în virtutea faptului că inspirația dumnezeiască era legată de apostolicitate și de legătura esențială cu curentul apostolic, neexistând nici măcar un singur semn că Sfântul Petru ar fi fost singurul depozitar al Tradiției Bisericii sau că ar fi fost singura autoritate abilitată în materie. Primatul pe care îl avea Petru era altceva decât primatul pe care l-au pretins și îl pretind papii de-a lungul istoriei și în definiția sinodului de la Vatican. Dacă papistașii pretind că exista vreo astfel de supremă și deplină autoritate a lui Petru în fața celorlalți apostoli să vină să o demonstreze, dar nu prea au cu ce în afară de câteva citate interpretate după pofta inimii lor. Iar dacă Petru nu avea o astfel de supremă și deplină autoritate în fața celorlalți, atunci cum pot succesorii lui Petru să pretindă așa ceva pentru ei ca și atare succesori? |
#133
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"Că unde sunt doi sau trei, adunați în numele Meu, acolo sunt și Eu în mijlocul lor" (Matei 10:20). Dupa cum vezi nu zice nimic de apostol (episcop) |
#134
|
|||
|
|||
![]()
Și ca să aduc o completare sau doar o nuanțare în continuarea celor pe care deja le-am spus, având în vedere că Regula de credință a Bisericii este dată de Canon, și având în vedere că Duhul Sfânt a inspirat mai mulți autori în vederea transmiterii Revelației Dumnezeiești și implicit a regulii de credință și morală, arată foarte clar că regula de credință și inspirația și călăuzirea Duhului Sfânt la Adevăr nu s-a raportat și nu se raportează la o singură instanță, la o singură persoană, la un singur oficiu. Așa zisa monarhie absolută a "sfântului părinte" papa în materie de credință și morală este demontată de inexistența acestei monarhii absolute în ceea ce îl privește pe apostolul Petru, "primul papă", iar această inexistență este dovedită de existența mai multor autorități călăuzite de Duhul Sfânt, spre exemplu Pavel sau Ioan, spre Adevăr și implicit de existența mai multor autorități în descoperirea și așezarea regulii de credință. În concluzie, așa zisa monarhie absolută a "sfântului părinte" papa în acest domeniu este invalidată și nu poate fi luată decât ca o unealtă a propagandei eretice și mincinoase a papistașilor. Faptul că Petru ar fi avut un primat între apostoli în Biserică nu înseamnă că acel primat ar fi însemnat nici atunci și nici mai târziu un monarhism absolut în materie de credință creștină. Dealtfel așa zișii catolici nu fac decât să tot trâmbițeze nu știu ce primat absolut, nu știu ce monarhie absolută, dar când sunt puși în fața unor astfel de argumente o dau cotită, se fac că nu văd, capătă dintr-o dată "orbul găinii", tăgăduind și călcând adevărul în picioare în disperarea lor de a nu pierde puterea după care au alergat atâta și la care țin atât de mult, chiar dacă este o putere care se bazează pe erezie, pe minciună, pe falsuri istorice, etc.
Din punctul meu de vedere dogma papistașilor este invalidată și aștept critici de la cei care au ceva de spus și consideră că sunt în eroare. Nu resping critica, însă atâta timp cât nu mi se aduc argumente clare împotriva poziției mele consider deci invalidată dogma primatului a papistașilor. |
#135
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Văd că catolicii au serioase dificultăți în a face față unor astfel de argumente și nepreaștiind ce să mai zică o țin în continuare cu aberația aia inchizitorială cu așa zisul monarhism papal. Nu există nici măcar un singur argument pentru susținerea acestei erezii ordinare. Pe lângă argumentele pe care deja le-am adus, se poate vedea chiar și din Sinodul de la Ierusalim că Petru nu era nici pe departe un monarh absolut și suprem peste Biserică; printre argumente este mărturia clară a sf ap Pavel din Epistola către Galateni unde în cap 2 spune foarte clar că apostolii din Ierusalim nu au adăugat nimic evangheliei pe care el o propovăduia; asta pe lângă afirmațiile clare din cartea Faptelor referitoare la hotărârea "potrivit Duhului Sfânt și nouă". Este evident că acest sistem bazat pe comuniune este sistemul autentic al Bisericii, și că modelul ecleziologic așa zis catolic este o denaturare gravă, eretică a adevăratului sistem, iar ecleziologia așa zisă catolică este o denaturare gravă, eretică a adevăratei ecleziologii a Bisericii lui Hristos. Pe urmă apar noi și noi argumente că Hristos și Duhul nu au vorbit prin gura unui singur apostol, și prin urmare că nu a existat un singur apostol care să aibă autoritate în materie de revelație dumnezeiască și de credință. Dacă mai există un singur apostol care să fi primit revelație dumnezeiască, atunci monarhismul petrin imaginat de eretici a căzut precum satana fulgerat din cer. Ori lucrul acesta este absolut evident, chiar și romaniștii sunt de acord cu el. Dar ce spune sf Pavel, pe lângă ceea ce am adus deja de la I Corinteni? "De vreme ce voi căutați dovadă că Hristos grăiește întru mine" (II Corinteni 13, 3), adică Pavel afirmă foarte clar că Însuși Hristos și Duhul Sfânt grăia prin el, deci și Pavel era un fel de "vicar" al lui Hristos. Dar ce spune Ioan apostolul? "Descoperirea lui Iisus Hristos, pe care I-a dat-o Dumnezeu, ca să arate robilor Săi cele ce trebuie să se petreacă în curând, iar El, prin trimiterea îngerului Său, a destăinuit-o robului Său Ioan, care a mărturisit cuvântul lui Dumnezeu și mărturia lui Iisus Hristos, câte a văzut. Fericit este cel ce citește și cei ce ascultă cuvintele proorociei și păstrează cele scrise în aceasta !" (Apocalipsa 1, 1-3) Deci iată și în Ioan încă un "vicar" al lui Hristos! Ce dovezi mai multe vreți împotriva ereziei voastre? Și să nu îmi spună cineva că presupusul succesor al apostolului Petru de la vremea respectivă nu făcea ascultare de Sfântul Ioan Teologul, pentru că dacă nu făcea ascultare de acesta, de Dumnezeu și de Iisus Hristos nu făcea ascultare. |
#136
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#137
|
|||
|
|||
![]()
Cand Sf Petru a murit, cati din ceilalti apostoli mai erau in viatza? In virtutea primatului papal ceilalti apostoli ramasi in viatza, invatati direct de Hristos si de Duhul Sfant, ar fi trebuit sa fie condusi de noul episcop al Romei care a fost dupa Sfantul Petru. Nu? Adica de exemplu sa hotarasca el unde sa mearga fiecare si ce sa faca. Poate si ceva legat de dogme sau de invatatura divina revelata. Vi se pare normal asa ceva?
|
#138
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Avem, deci, dovada jurisdictiei universale a Episcopului Romei. El se adreseaza unei Biserici Particulare indepartate, la o data cand ultimul dintre apostoli, Sf Ioan, traia, intr-o maniera care cere ascultare.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#139
|
|||
|
|||
![]()
Faptul ca papa Clement a trimis scrisoare catre o biserica indepartata nu inseamna ca avea jurisdictie universala. Si Sf. Ignatie al Antiohiei a trimis mai multe scrisori catre biserici indepartate, inclusiv catre romani, si nu inseamna ca avea jurisdictie universala.
Si Sf. Pavel nu mai vorbesc. Ce ne facem cu atatea primate ? |
#140
|
||||
|
||||
![]()
Marcu 12:38. Si le zicea in invatatura Sa: Luati seama la carturari carora le place sa se plimbe in haine lungi si sa li se plece lumea in piete,
39. Si sa stea in bancile dintai in sinagogi si sa stea in capul mesei la ospete, 40. Ei, care secatuiesc casele vaduvelor si de ochii lumii se roaga indelung, isi vor lua mai multa osanda. ![]() papa nu e slujitorul lui Dumnezeu, oamenii se inchina inaintea lui, este o mare deosebire fatza de preotii ortodocsi, care nu pretind inchinare ! Last edited by Cornel Urs; 18.03.2013 at 10:01:20. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Pacaleli, reclame mincinoase si pseudostiinta! | UNNOOM | Generalitati | 7 | 14.11.2012 19:01:30 |
BO greacă răspunde unor acuzații mincinoase | Mihnea Dragomir | Generalitati | 1 | 20.02.2012 01:20:53 |
Parintele Justin Popovici despre "Desfranatele Apocalipsei" sau bisericile mincinoase | razvan_m | Despre Biserica Ortodoxa in general | 6 | 12.05.2009 19:50:07 |
|