![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Stilistii imbratiseaza orice critica la adresa clerului ca sa isi sustina ratacirea. Asta nu inseamna ca nu trebuie sa luam pozitie (fiecare potrivit cu locul si masura sa) impotriva abaterilor de la dreapta credinta. Constiinta dogmatica nu este a celor alesi cum pari a sugera in primul tau mesaj..ci fiecare, atat cat ii e dat sa dogmatiseasca (fie ca vorbim de simpla rostire corecta a crezului), trebuie cu orice pret sa caute a crede conform cu predania Bisericii fiindca altfel va cadea duhovniceste (psihologic s-ar putea sa ii mearga bine dar ce va folosi omului daca va castiga lumea intreaga si sufletul sau va pierde?). Experienta ma invata ca esti o persoana cu care eu unul nu pot de nicio culoare discuta asa ca acesta e ultimul mesaj pe care ti-l adresez pe acest forum. Toate cele bune iti doresc!
|
#2
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Probabil intelegi ce vreau sa zic, cred ca nu mai e cazul sa aduc in discutie paralela cu albina si musca. Ca si (inca) o dovada in acest sensi mentionez primul comentariu la articolul respectiv: Citat:
Citat:
Intreb si eu, cine stabileste care si ce sunt abaterile de la dreapta credinta? Bloguri ca cele de mai sus? Parerile personale ale fiecarui individ "potrivite cu locul si masura sa"? Citat:
Si cei care i-au urmat in actiunile sale au avut un fel de "constiinta dogmatica" asa cum zici tu "potrivite cu locul si masura sa". Dar vai, asa cum ai spus si tu, la ce le-au folosit "constiinta dogmatica" daca sufletul si l-au pierdut? Citat:
P.S. link -ul de pe site -ul lui Laurentiu Dumitru cu Arhim. Sofronie n-are nici o legatura cu subiectul asta. Acolo notiunea de "constiinta dogmatica" este folosita in cu totul alt sens si context.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In cazul monofizitiolor (miafizitilor) e evident care e invatatura ortodoxa si abaterea de la ea, e stabilita de Sinodul Calcedon. Iar articolul e corect, si eu am observat acele randuri de pe site-ul Patriarhiei, care ar trebui reanalizate. Pentru ca s-a crezut si sperat ca miafizitii vor accepta invatatura ortodoxa, dar ei nu au de gand sa faca asta. Iar o combinatie intre cele doua invataturi este o aiureala tot neortodoxa. Iar Parintele Sofronie spune ceva firesc: "Trei lucruri nu înțeleg: 1) o credință adogmatică, 2) un creștinism nebisericesc, 3) un creștinism fără nevoință. Și aceste trei: Biserica, dogma și ascetica (adică nevoința creștină) – sânt pentru mine un singur tot al vieții." Orto doxia inseamna dreapta credinta, invatatura, o traire fara dogma e un nonsens, o aiureala pietista neoprotestanta, conceptie venita bineinteles cu ecumenismul. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Atat timp cat Sever nu va fi acceptat ca si sfant (cum e la ei) sau macar ca si victima inocenta de catre BOR practic toata povestea nu inseamna nimic. Cu atat mai putin pentru ortodoxie daca nu macar o buna parte din Bisericile Ortodoxe nu consimt in acest sens. Citat:
In respectivul articol se vorbeste despre constiinta digmatica in raport cu trairea proprie, nu in modul cum unii incearca sa faca politica Bisercii de jos in sus. Chestia asta miroase clar a atitudine schismatica. Si inca ceva, din 1994 pana acum, cati ani sunt? De ce abia acum zarva? Cum stau acum lucrurile, dupa aproape 20 ani? Este Sever in calendarul ortodox?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 03.02.2013 at 23:44:20. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Cătălin dacă poți, te rog frumos să te abții să răspunzi pe acest topic stupizeniilor lui AlinB. Am înțeles de ce ți se par tangențiale cu tema, însă dacă pornești un dialog în care vei încerca să îi arăți nonsensul gândirii sale, într-un fel e ca și cum l-ai ajuta să distrugă acest topic ori eu mi-aș dori ca el să se chinuie să distrugă topicul de unul singur
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Domnul "dogmatic", a categorisi drept "stupizenii" aspectele la care nu poti oferi un raspuns decent, ortodox face parte tot din "constiinta dogmatica" atat cat ti-a fost dat tie sa "dogmatisesti"?
Vezi, tu esti cel mai bun exemplu pentru faptul nu orice standard e suficient de bun pentru a judeca pe altii, cu atat mai putin conducerea Bisericii.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 04.02.2013 at 08:50:59. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vorbesc in general, nu in acest caz. Nu e un secret ca dupa comunism si pe la noi a patruns un duh modernist, intre timp lucrurile s-au mai asezat dupa parerea mea, s-a cam dus si insufletirea pentru dialogurile cu eterodocsii si catolicii, s-a vazut ca sunt fara rost. Probabil o grea lovitura data neadevarului si ecumenismului a fost in mod surprinzator aparitia internetului, inainte daca doreai sa afli un citat sau o lamurire trebuia sa consulti cateva carti pana sa gasesti ce cauti, acum in cateva minute afli tot ce doreai. In cazul declaratiei din 1994 problema e cea pe care am scris-o si eu, e prezent acel text pe site-ul Patriarhiei, de aceea e o problema actuala. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Sunt total de acord cu Catalin.
Declaratia de la Chambesy este o problema grava, pentru ca acea declaratie trece dincolo de granitele Ortodoxiei. Sfintii Parinti au luptat cu erezia, neingaduind ca nici macar o litera sa fie schimbata din sfintele dogme. Sinodul BOR a acceptat o asemenea declaratie eretica? Cine au fost cei care au semnat acolo? |
|