Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 09.02.2013, 14:22:21
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
Da, e adevarat, din pacate atunci nu v-am citit postarea pana la capat ca eram obisnuita sa dati tot felul de citate din tot felul de "evrei convertiti la ortodoxie" si alte "surse" care au un singur numitor comun: ataca Biserica Catolica. Acum am citit toata postarea si vad ca concluzia cu "viziunea juridica" e INTERPRETAREA DUMNEVOASTRA. Cred ca orice om vede acelasi lucru prin aceasta viziune juridica. Fac un pacat, fac un canon/pocainta si asa devin curata si mantuibila. Cu alte cuvinte, in aceasta ecuatie nu e nevoie de Cel care ne da mantuirea, adica de Dumnezeu. Lucru gresit. Daca Biserica Catolica a facut atatea rele, cum spuneti dumneavoastra, chiar nu puteti sa va legati ele si mai trebuie sa mai si inventati si sa mai si propagati inventiile unora si ale altora?
Si nu are nici o legatura citatul pe care mi la-ti dat cu enormitatea pe care ati scris-o:

Daca tot sunteti atat de interesat de Biserica Catolica si de greselile ei cred ca ar fi normal sa va limitati la ceea ce SPUNE, nu la gereselile pe care le-ar putea face in viitor.
Cred ca e ceva SF, si data trecuta mi-ati spus acest lucru (si v-am spus in mesajul precedent ca avem aceeasi discutie la indigo), v-am raspuns ca intreg pasajul e citat din acea carte, n-am scris eu nimic in plus! Tot pasajul e un citat din acel preot ortodox evreu. Inclusiv citatul din hotararea conciliului de la Trent. Si acum o luna mi-ati reprosat acelasi lucru, crezand ca sunt afirmatiile mele, iar eu v-am raspuns tot atunci ca nu sunt vorbele mele, ci citate din acea carte. Probabil nu ati avut timp sa cititi tot mesajul meu cu atentie, nu va reprosez ceva legat de asta.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 09.02.2013, 14:57:32
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Cred ca e ceva SF, si data trecuta mi-ati spus acest lucru (si v-am spus in mesajul precedent ca avem aceeasi discutie la indigo), v-am raspuns ca intreg pasajul e citat din acea carte, n-am scris eu nimic in plus! Tot pasajul e un citat din acel preot ortodox evreu. Inclusiv citatul din hotararea conciliului de la Trent. Si acum o luna mi-ati reprosat acelasi lucru, crezand ca sunt afirmatiile mele, iar eu v-am raspuns tot atunci ca nu sunt vorbele mele, ci citate din acea carte. Probabil nu ati avut timp sa cititi tot mesajul meu cu atentie, nu va reprosez ceva legat de asta.
Chiar ca-i SF. Atata vreme cat sustineti afirmatiile unui "preot ortodox evreu", care, in treacat fie spus, era foarte familiarizat cu doctrina catolica, inseamna ca sunteti de acord cu "preotul ortodox evreu". Comparand citatul din conciliul X cu ceea ce spuneti dumneavoastra (evident, citand "preotul ortodox evreu"), constatam ca e o SIMPLA INTERPRETARE PERSONALA, interpretare pe care v-o insusiti si dumneavoastra si pe care o postati de nenumarate ori.

S-a deschis subiectul asta despre "interpretarea pacatului ca vina sau ca boala" si constat ca mai nimeni nu stie prea bine despre ce e vorba, dar, undeva, in strafundurile subiectului, doctrina ortodoxa ar fi cumva superioara celei catolice. Cand cer referiri despre subiect, in afara de celebrul citat al "preotului evreu ortodox" mi se da o pagina de referinte bibliografice, "ca sa inteleg subiectul". Nu mi-a raspuns nimeni cum te imbolnavesti, cum te insanatosesti, are bolnavul vreo culpa, etc, etc, etc, dar, se stie, doctrina ortodoxa e superioara celei catolice pentru ca are o viziune superioara; concluzia asta mi-au spus-o toti cei care s-au implicat in dezbatere. Viziunea catolica cu vina e similara celei protestante. Viziunea ortodoxa, in afara de faptul ca e superioara, e necunoscuta pentru toti. "Ontologic, viziunea catolica e inacceptabila pentru un ortodox". OK. Am inteles. Intai trebuie sa ma pun la punct cu ontologia, apoi sa inteleg subiectul...

Concluzie (personala): daca am nevoie sa citesc trei rafturi de biblioteca pentru a intelege o idee mai mult ca sigur ca nu voi intelege nimic, pentru ca stiu ca nu sunt prea subtila. Daca nu pot intelege acea idee (pentru ca Domnul nu mi-a dat minte sa o inteleg), acea idee nu-mi e necesara pentru mantuire. Daca nu-mi e necesara pentru mantuire subiectul e inchis pentru mine.

P.S. Cu siguranta ca voi supara dar cred ca si eu si dumneavoastra suntem niste diletanti in materie de teologie, reguli bisericesti etc. Mi-am propus de mai multe ori sa nu mai intru in polemici, mai ales cu dumneavoastra, nu mi-a iesit. Sper sa-mi iasa de acum incolo.

Last edited by nutucutu; 09.02.2013 at 15:18:51.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 10.02.2013, 22:50:11
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
Chiar ca-i SF. Atata vreme cat sustineti afirmatiile unui "preot ortodox evreu", care, in treacat fie spus, era foarte familiarizat cu doctrina catolica, inseamna ca sunteti de acord cu "preotul ortodox evreu". Comparand citatul din conciliul X cu ceea ce spuneti dumneavoastra (evident, citand "preotul ortodox evreu"), constatam ca e o SIMPLA INTERPRETARE PERSONALA, interpretare pe care v-o insusiti si dumneavoastra si pe care o postati de nenumarate ori.
Eu am dat citatele din acea carte doar ca sa raspund la intrbarea de ce spun ortodocsii acel lucrur despre catolicism. Dar nu spune acest lucru doar acel preot, ci toti, parintele Staniloae are chiar un material audio sau video in care dezvolta acest subiect si diferentele fata de catolici.
Daca doriti va spun si explicatia acelor citate. Invatatura ortodoxa in acesta privinta este foarte diferita de cea catolica. In catolicism pacatele sunt o ofensa la adresa lui Dumnezeu iar jertfa Mantuitorului a avut ca scop stergerea acestei ofense. Intelesuri inexistente in ortodoxie.
Teologul catolic Joseph Schvane: "Satisfactia, zice el, fiind al treilea element al tainei penitentei, este manifestarea caintei prin fapte capabile de a servi ca expiatiune pentru ofensa comisa fata de Dumnezeu si pentru reducerea pedepselor cerute de dreptatea divina. Este peste putinta puterilor marginite ale omului de a da o satisfactie echivalenta pentru gresala nemarginita a pacatelor; singur Dumnezeu-Omul a putut oferi si ofera satisfactie pentru toti oamenii. Deci pacatul omului poate fi iertat fara o satisfactie din partea lui; asa este iertat in taina Botezului. Dar, pentru pacatele comise dupa Botez, Dum­nezeu cere oarecare satisfactie din partea penitentului, pentru ca el sa re­cunoasca dreptatea Lui."

O intelegere complet diferita de ortodoxie, unde Domnul este Iubire, pacatele sunt greseli pentru ca se rasfrang asupra noastra, duc la pierderea harului, la indepartarea de Domnul. Nu pentru ca Domnul pedepseste, ci pentur ca noi prin pacat pierdem aceasta legatura, harul. Observati cum cele doua conceptii sunt foarte diferite.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Ereziile yoghiste ale Maicii Siluana mihailt Biserica Ortodoxa Romana 54 05.03.2014 21:17:15
Francmasoneria CONDAMNATĂ de Biserica Romano-Catolică Decebal Biserica Romano-Catolica 1 18.08.2012 14:36:50
Casatoria intre o ortodoxa si un romano-catolic oana_dinisoni Biserica Romano-Catolica 34 21.04.2011 00:18:17
Imperiul Romano-Bulgar sovidiu Generalitati 3 13.12.2006 15:14:03